Tagok >> V.Tomi.145-146 đ >> 146 1.9 JTD >> Blog
- TĂpus:146 1.9 JTD
Mindent errĆl a tĂpusrĂłl
Tagok, akik birtokoljĂĄk a tĂpust - ĂvjĂĄrat:1999
- SzĂne:Piros
Vettem eredeti ĂŒlĂ©seket aminek a huzatait lehĂșzom Ă©s Ășgy takarĂtom ki. Van itthon hozzĂĄ mĂĄsik hĂĄtsĂł ĂŒlĂ©ssor Ă©s egy darab elsĆ ĂŒlĂ©s is. A kĂ©t szettbĆl lesz majd egy. Rendeltem hozzĂĄ ĂŒlĂ©sfƱtĂ©st a kĂ©t elsĆ ĂŒlĂ©sre (alsĂł Ă©s hĂĄttĂĄmla rĂ©szt is fƱti). ĂlĂ©s szett: 10.000,- ĂŒlĂ©sfƱtĂ©s: 14.500,-
Vissza rakom az eredeti padlĂłszĆnyeget is (fekete), az alĂĄ pedig be lesz hĂșzva az erĆsĂtĆ kĂĄbel ha a kĂ©sĆbbiekben mĂ©lynyomĂł lesz az autĂłban. KĂĄbel szett: 4.000,-
Ăj tetĆkĂĄrpit , mĂ©g egy darab volt kĂ©szleten. 15.000,-
Ăj kalaptartĂł , ebbĆl kettĆt hoztam, egyet a TS-be Ă©s egyet a JTD-be. Darabja 10.000,-
NyĂĄrra van tervezve a csere, addig egy SE kormĂĄnyt is megkell csinĂĄlni ami van is itthon, illetve fĂ©nyezĂ©s is tervben van, de elĆtte akarok egy szĂ©lvĂ©dĆ cserĂ©t mivel nagyon karcos az ĂŒveg.










PorlasztĂł csatlakozĂł csere. KorĂĄbbi bontĂłs lĂĄtogatĂĄsnĂĄl hoztam hozzĂĄ csatit. Rendeltem hozzĂĄ kulcsot amivel kiszedhetĆ a csatlakozĂłbĂłl a kĂĄbel.
PĂłtfeklĂĄmpa csere. VisszatĂ©rt egy rĂ©gebbi hiba. HĂĄtsĂł ablaktörlĆ Ă©s ablakszĂĄl fƱtĂ©s nem mƱködött, csomagtartĂłt nyitottnak jelezte zĂĄrt ĂĄllapotban. Valamikor csak az ablakszĂĄl fƱtĂ©s bekapcsolĂĄsakor vilĂĄgĂtott maga a pĂłtfeklĂĄmpa, de volt hogy semmi sem volt bekapcsolva Ă©s akkor is vilĂĄgĂtott. Leszedtem a pĂłtfeklĂĄmpĂĄt hogy ne vilĂĄgĂtson, azĂłta megint minden mƱködött Ășgy ahogyan kell. Ăgy hĂĄt feltettem egy mĂĄsik gyĂĄri pĂłtfeklĂĄmpĂĄt, azĂłta minden jĂł. Nem tudtam kimĂ©rni hogy hol a hiba, lehet maga a lĂĄmpatest volt a rossz. KĂ©sĆbbiekben Ășgyis kiderĂŒl đ




VisszatĂ©rĆ hiba, most a biztosĂtĂ©k mƱködött. Ăzemanyag nyomĂĄs hiba. IndĂtĂĄsi 250bar helyett csak a 60bart Ă©rte el. CserĂ©ltem a tankban ĂŒzemanyag pumpĂĄt Ă©s szƱrĆ takarĂtĂĄs. UtĂĄna elĆl is cserĂ©ltem szƱrĆt Ășjra, de a hiba fennmaradt mĂ©g mindig. CserĂ©ltem a magasnyomĂĄsĂș pumpĂĄn nyomĂĄs Ă©rzĂ©kelĆt meg az utĂĄna lĂ©vĆ Ă©rzĂ©kelĆt is. VĂ©gĂŒl maradt a magasnyomĂĄsĂș csere, elmentem a közeli bontĂłba Ă©s hoztam egy ugyanolyant. KicserĂ©lve mĂ©g mindig ugyanaz a hiba, de hibakĂłdot nem Ărt. FĂ©l perc indĂtĂĄs utĂĄn elindult mind a kĂ©t pumpĂĄval de csak fordulaton tudott dolgozni. LĂ©gtömegmĂ©rĆt is cserĂ©ltem, semmi vĂĄltozĂĄs. Majd a magasnyomĂĄsĂș pumpĂĄn Ășjra Ă©rzĂ©kelĆ csere, ami mĂĄr volt benne elĆtte, evvel ĂĄllt le az autĂł mikor meghibĂĄsodott. Az Ă©rzĂ©kelĆn Ă©szrevettem hogy az'O' gyƱrƱ tömĂtĂ©s kicsit ki volt csĂpĆdve, kicserĂ©ltem Ă©s azĂłta jĂł. BĂĄr nem ĂĄll össze a dolog mivel ott ĂŒzemanyag van Ă©s ha nem tömĂtett akkor szivĂĄrgĂĄsnak kellett volna lennie, na mindegy, szĂĄmomra Ăgy most ez rejtĂ©ly. Akkor Ă©rtettem volna hogy elszökött a nyomĂĄs. ĂsszessĂ©gĂ©ben amibĆl most mĂĄs van benne az az ĂŒzemanyag pumpa a tankban, a magasnyomĂĄsĂș, lĂ©gtömegmĂ©rĆ. MĂ©g elektromos csatlakozĂł vagy kĂĄbel hibĂĄra tudok gondolni Ă©s szerelĂ©s közben lehet Ășjra Ă©rintkezik...passz igazĂĄbĂłl. IdĂ©n mĂĄr sokszor elĆjött ez a hiba Ă©s mindig valami lett javĂtva Ă©s akkor egy hĂłnapig hibamentes. Majd kiderĂŒl most meddig megy...
SzerelĂ©s közben cserĂ©ltem a kartergĂĄznak a lecsapatĂłja elĆtti 'T' alakĂș gumicsövĂ©t, mivel kirepedt.

Annyit tudtam hogy szeptemberben valamikor lejĂĄr a mƱszaki, de a hĂłnap vĂ©gĂ©re tippeltem volna. MĂșlthĂ©t pĂ©nteken rĂĄnĂ©ztem Ă©s hĂĄt csak egy hĂ©t volt mĂĄr a lejĂĄratig. PĂ©nteken ĂĄtnĂ©ztem hamar az aljĂĄt, minden rendben volt, legalĂĄbbis szemmel nĂ©zve. Szombaton fĂ©k csere, ez mĂĄr tervezve volt hogy mƱszaki elĆtt megkapja, Ăgy mĂĄr korĂĄbban megvettem a cuccokat hozzĂĄ. ElĆl tĂĄrcsa Ă©s betĂ©tek TRW, hĂĄtul a tĂĄrcsa Brembo, betĂ©t pedig MaxGear. Kapott extrakĂ©nt sötĂ©tkĂ©k szĂnƱ mƱszerfal betĂ©teket is. FĂ©kcsere utĂĄn mĂĄr most feltettem a tĂ©li gumikat hogy 2 hĂłnap mĂșlva evvel mĂĄr ne kelljen foglalkozni. HĂ©tfĆn mosĂĄs takarĂtĂĄs, aztĂĄn ma dĂ©lelĆtt megvolt a vizsga is. Minden rendben volt vele. Km .: 348.800
ĂrvĂ©nyessĂ©g: 2025.09.08









MĂĄr egy ideje bajlodunk hogy leĂĄll az autĂł, haza hĂșzzuk, eddig kb. 2-3X volt Ăgy mire lehet hogy a korĂĄbbi javĂtĂĄsok fĆ oka is ez hogy a motortĂ©rben egy biztosĂtĂ©knak Ă©rintkezĂ©s gondja volt. Persze mikor javĂtottam, ezt azt kicserĂ©ltem Ă©s jĂł lett, gondolvĂĄn hogy az volt a hiba, de lehet az is hogy csak Ășjra Ă©rintkezett a biztosĂtĂ©k. Ez az ĂŒzemanyag pumpa 30A biztosĂtĂ©kja. Amikor mĂĄr nem elsĆre ĂĄllt le, elkezdtem visszafelĂ© kimĂ©rni hogy hol szakad meg az ĂĄram, Ă©s egĂ©sz az elejĂ©re kellett visszamenni. ElsĆnek csak biztosĂtĂ©k lĂĄb csiszolĂĄs Ă©s egy kis kontakt spray, aztĂĄn jĂł. Ekkor mĂĄr legalĂĄbb tudtuk hogy itt a baj hogy leĂĄll az autĂł. 1 hĂłnapig okĂ©s, aztĂĄn megint. Akkor a biztosĂtĂ©k hĂĄzban a lĂĄbakon beljebb hajtottam hĂĄtha csak ennyi elĂ©g lesz. Megint egy ideig tök jĂł, majd mikor megint megĂĄllt mĂĄr rutinosan tudtuk mit kell tenni. Voltam a boxerhez lökösökĂ©rt, Ăgy aztĂĄn hoztam hozzĂĄ bontottan egy ugyanilyen 30A biztosĂtĂ©kot kompletten, majd lecsĂptem a rĂ©git, ezt pedig ĂĄtforrasztottam. Ăgy hĂĄt most jön a tesztidĆszaka, bĂzunk benne hogy nem produkĂĄl semmit mivel konkrĂ©tan az a hiba mĂĄr nincs benne.


KlĂma nyomĂĄsprĂłba, kompresszorba Ășj olaj (135ml, gyĂĄri adat), UV folyadĂ©k, szivĂĄrgĂĄs tömĂtĆ a biztonsĂĄg kedvéért, Ă©s töltet. UtastĂ©r belsĆ kĂŒlsĆ kerĂngtetĂ©s levegĆ ĂĄllĂtĂł lapĂĄt rossz, alig mozdult, felĂĄllĂĄsban van. EzĂ©rt a mƱszerfalat nem bontom ki, Ăgy kĂvĂŒlrĆl a pollenszƱrĆnĂ©l lezĂĄrva a kinti levegĆ ĂĄramlĂĄs, fixen belĂŒlrĆl megy mindig. LĂ©nyege hogy az utastĂ©r fertĆtlenĂtĂ©snĂ©l belsĆ kerĂngtetĂ©s szĂŒksĂ©ges, Ăgy az is elvĂ©gezve.
ElĆzĂ©snĂ©l leĂĄllt az autĂł, nem is indult vissza. Kicsit kĂnos volt đ, majd haza lett hĂșzva . OtthontĂłl kb 3 km-re voltunk mĂĄr csak. HibakĂłd olvasĂĄs, hiba: ĂŒzemanyag nyomĂĄs Ă©rzĂ©kelĆ alacsony jel. Vettem Ășj ĂŒzemanyag nyomĂĄs Ă©rzĂ©kelĆt de nem az volt a gond. Kipucoltam a tankban a szƱrĆt, elĆre vettem Ășj szƱrĆt de mĂ©g Ăgy sem indult. IndĂtĂł ĂŒzemanyag nyomĂĄs 40 bar volt a 250 bar helyett. Hoztam hozzĂĄ egy mĂĄsik ĂŒzemanyag szivattyĂșt a tankba bontottan Ă©s egy magasnyomĂĄsĂșt is. UtĂłbbi ingyen volt, mivel mĂĄr rĂ©g ki volt szerelve Ăgy ismerĆs nem fogadott el Ă©rte semmit. Közben vissza kerĂŒlt az ĂŒzemanyag nyomĂĄs Ă©rzĂ©kelĆbĆl az eredeti mivel az jĂł volt. MagasnyomĂĄsĂșn az Ă©rzĂ©kelĆt kicserĂ©ltem Ă©s indult is. VĂ©gĂŒlis Ăgy maga a hiba okozĂłja nem kerĂŒlt semmibe, a többit nem szĂĄmolom mert nem kerĂŒlt bele, csak az Ășj szƱrĆt elĆre. MĂĄr elneveztĂŒk hisztisnek mivel mindig hoz valami ĂșjdonsĂĄgot âșïž felesĂ©gem szerint igazi nĆ đ km : ~ 347000 km






