Blog

>> Tuning és extraSeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2014-04-18

Megszenvedtünk, 5ször voltam a gumisnál. 3 forrásból 3 féle csavarért mentem el.

Aki kerékcsavart akar normális áron: AKH (Abroncs Kereskedőház). Baromi nehéz máshol találni. A Báró ker, amit itt olvastam egy blogban, teljesen ki van fogyva.

Képek később.

A Barracuda Michelin 1-2 nyaras gumikkal eladó! :)

UI: a pogácsa kikerült

Már nem volt szívem tovább húzni a vezérlésmódosító cseréjét, így újra szervizbe látogattunk. Mint kiderült az autó előző gazdájának egyszerűbb volt megberhelni a vezérlés módosítót, mint kicserélni (ezt hívják rejtett hibának? :D), így rosszabb állapotban volt, mint a hangja mutatta.
Szóval kapott egy új vezérlésmódosítót, vezérműtengelyt (már eléggé elkopott szegény), szabályzó szelepeket. Vacakolt a termosztát, így az is cserére érett.
Ezt megfejeltük egy első-felső lengőkarral, ami zörgött már ki tudja mióta és kész is vagyunk!

Már csak az önindító felújítása/cseréje van hátra és gyakorlatilag a motortérben kész lesz minden, ami beavatkozásra vár jelenleg!

>> SzervizTDI75 // Alfa 33 1.5 IE SW 4X4 // 2014-04-18

Megindult a kalapácsos meló.
Már nem esek ki a kocsiból, de még rengeteg dolog van rajta hogy levizsgázzon.

 

Az idő szép, menni kéne valahová. A múltkori túrából tanulva a sógorék felé, mert ott legalább jók az utak.
Némi keresgélés után Liszt Ferenc szülőháza került képbe. Nincs is messze, zenészként érint is a dolog. A látogatás után azt mondom, hogy aki teheti nézze meg. Lehetőséget ad egy kicsit közelebb kerülni hozzá, egy kicsit jobban megismerni az embert, a művészt. Ráadásul magyarul is rendelkezésre áll minden információ.
Szóval Kópházánál átléptük a határt, és eltöltöttünk egy kis időt Raiding-ben. Az 56-os úton délre mentünk a határ mentén, valahol egy ebéd, majd Jákot érintve haza.
220 km végig nyitott tetővel. Szép nap volt.

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2014-04-17

Már 3 hete, hogy az utastér ventilátorom kicsapkodja a 40A-os biztosítékot, de nem azonnal, hanem megy vele kb. egy hétig majd utána, az utóbbi héten ezt már sokkal sűrűbben csinálta... A levegőt érezhetően könnyen szállítja nem hallani azt sem, hogy csapágyas lenne, már levettem az előtét ellenállást is, ez is jónak tűnik. Megnéztem a csatlakozókat is, és nem találtam semmi elváltozást. Ma viszont újra rászántam magam a keresgélésre, és mikor már szinte feladtam és lecsaptam a biztosíték tábla tetejét akkor szikrázott valami lejjebb. Elkezdtem az akksi mellett mozgatni a vezetékeket és meglett a kidörzsölődött vezeték, nem is értem miért kallódott külön, és nem volt becsatolva a többi kábelköteg mellé...
Mindenesetre leszigeteltem, és eligazítottam, remélem ezzel meg is oldódik a probléma...
Költség csak a biztik ára...

>> SzervizH@nß // Alfa 145 TS // 2014-04-17

Gyújtótrafó, gyújtókábel készlet csere történt.
Egy kábel kontakthibás volt, egy trafó szintén "bibis", egy másik meg elhalóban.
A kábel készletet Kugler Kábel oldaláról rendeltem, mint ahogy már páran az Amoreról. (3 év gari)
A gyújtótrafókat ismerős által újonnan szereztem. Igaz nem Bosch de nem is 60e ft a 2db

.

>> SzervizAron // Alfa 33 1,5 QV // 2014-04-17

Hozzám kerülése óta húzódott a most végre megvalósult szerviz.

Elvégzett munka főbb részei és elemei:

- toronycsapágy csere (jobb első, bal első)
- kerékcsapágy csere (jobb első) - Olaszországból rendelve
- vezérmű szíjak, feszítő görgők, ékszíj, főtengely szimering csere
- futómű állítás

anyagár: 50000,-
munkadíj: 37000,-

A kormánymű eddigi nehézkes mozgása illetve a kormánykerék elfordítása közben tapasztalható, pattogó hangokkal kísért ugrások megszűntek.
Érzésre már majdnem olyan, mintha szervó rásegítős lenne! =)
A menet közbeni zúgás is megszűnt, szépen gördül, nem húz oldalirányba szabadon futáskor illetve fékezéskor sem! =)

 
>> EgyébtheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-04-17

Mivel 215/40R17-et nem találtam értelmes áron használtat, meg annyira már nem is ragaszkodtam a /40hez, ezért 215/45R17-t kezdtem el vadászni.

A végén arra jutottam ,hogy vásároltam 2 újat, bár sajnos a negatív dőlés miatt a belseje sokkal jobban kopik, ezért is nem akartam annyira újat venni rá, de aztán mégis új lett.

Sunny Sn3970-t választottam.

Idén lekoptatom elöl a /40-et ,és akkor oda is vásárolok /45-öt.
Most erre futotta, vagy nagyon erre se :)

A gumisnál persze nem tudták megemelni a kocsit emelőn :D
És az alacsony profilú krokodil is csak akkor ment alá ha megemeltük kézzel a sárvédőt :D
Na mindegy fent van, végre nem éktelenkedik ott az a ronda mankókerék (amit már lefújtam fehérre, és kapott olyan design-t ,mint a Japan Racing-ek :DDD)

>> SzervizBandie // Alfa 156 1.8 TS // 2014-04-10

A tavalyi hátsó kitámasztók újra cserélve gariban Zénél. Annyira puha volt a szilent, hogy futóműállítás után is dobta a kocsi a farát.

 
>> SzervizBlez // Alfa 159 Distinctive // 2014-04-17

A hétvégén egy kellemes kis országúti autózgatás közben sípoló hangra lettem figyelmes. A motor teljesen elgyengült, majd minden Alfás rémálma, "Have engine checked" felirat a műszerfalon.
Azonnali kétségbeesésembe próbáltam hívni a szerelőmet, aki természetesen ki volt kapcsolva. Nem maradt más mint a jó öreg amore :)
Rövid keresgélés után sikerült megállapítani a hiba okát, ami nem volt más, mint az EGR szelep. Még egy gyors youtube oktató videó a kiszerelésről, majd neki is estem a kicsikének. Röpke 10 perc alatt sikerült is kioperálni. Had ne mondjam, nem volt szép látvány... Egy csavarhúzó és egy kis féktisztító segítségével kitakarítottam, majd visszaszereltem. 3-4. indításra láss csodát, eltűnt a hibaüzenet.
Szebben jár a motor, kevesebbet fogyaszt és alsó tartományban jobban húz!
Én is Youtube szerelő lettem :D