Blog
Hazajött a villamossági szerelőtől pénteken, vasárnap elkezdtem összerakni az oldalüvegeket, ajtókat, hogy mihamarabb mehessen a kárpitoshoz. Az meglepne, ha összeállna a május végi OT vizsgára az autó, de ha a mostani hosszú hétvégén szép idő lesz, akkor nem teljesen reménytelen. Majd lövök képeket is feltöltöm, most már kezd alakulni a gép.
Hatso bal oldali rugo eltort,gyari lerendelve..varjuk a szallitast mar 3hete,nincs raktaron TI hez.adig is kap simat hogy autozhassunk
2014.06.14... megerkeztek a rugok.kivettem aregit esmost mar jol is nez ki.
maga a gyari rugo 60.000ft volt.
Mivel sírba vitt már a fehér felni, pedig nincs meg régóta, így míg kerékcsapágyat cseréltek aláraktam a télit, ezt meg lefényeztem.
Egy gyönyörű szép vörösréz színt kapott, xirallicot is raktam bele (mint mindenbe :D)
Kívül belül fényezve-lakkozva.
Csini :)
Ezzel egyetemben feljebb tekertem a gewinde-t 15mm-el a téli magasságot kapta meg, sajnos hobbi autóból mindennapos kocsi lesz belőle, és nagyon kényelmetlen volt (betonkemény volt, pattogott).
Így most ha csak +15mm is, de teljesen más az autó karakterisztikája!





Nem tervezett csapágy csere.
Hirtelen rohadt hangos lett, kapott tökéletes bontottat, ez kihúzza még jóideig, kompletten csonkállvánnyal cseréltettem, sajnos a rossz hír,hogy az ABS jeladóm tönkrement, így azt is kell vennem.
Az összeg munkadíjjal értendő.
A szervízelés még márciusban történt, de csak most jutottam el odáig, hogy írjak egy rövid bejegyzést.
Hazautaztunk 14-én este egy hétre, hogy az esküvő előtti fontosabb dolgokat még leszervezzük. Csöritől kértem egy időpontot jó előre, hogy biztosan beférjen az autó az adott héten. Igazából nem volt semmi komoly probléma, csak a bal elejéből jövő kopogást kellett megszűntetni. Ezt a bal első lengőkar okozta, ami most cserélve lett. Ezen kívül a motorháztető bowdenjén kellett állítani, mert már nehézkes volt a nyitása.
Itt kint kellett még azóta a kipuffhoz hozzányúlni, mert a flexicső utáni rögzítés megadta magát, ami így 13 év után elvárható probléma. :) Megkapta a nyárigumikat is, úgyhogy erről is levan a gond.
Ami viszont bosszant, hogy kb. negyedévente a motor és a testkábel saruja közötti oxidáció miatt annyira leromlik a kontakt, hogy az autó nem indul el. Jó, hogy már tudom hova kell nyúlni, különben pórul járnék.
Ilyenkor mindig lecsavarozom a sarut, kicsit megcsiszolom az alatta lévő részt + a sarut is és mehet minden vissza. Ezt a problémát hétvégén szó szerint rövidre fogom zárni, mert idegesít. A baj eredendően az lehet, hogy a saru vörösréz a felfogatási pont meg valami öntvény ugyebár és a két különböző fém nedvesség hatására kisebb galvánelemként működik, ahol az oxidáció jelentős.
(A km állás jelenleg a 218 ezerhez közelít.)
Ufi leadva a karosszériajavításra. Csereautóm egy Fiat Ulysse. Várható elkészülte péntek.
volt a klíma. Nagyon. Anyósom "fogadott veje" klímás (is), úgyhogy a családon belül sikerült megoldani. A ventilátor előtét-ellenállását szedte ki és a lyukon előbb endoszkóppal feltérképezte a terepet, aztán direktben a hőcserélőre fújta a tisztító cuccot. Most szagtalan.
A szép gyári motorháztető megérdemelte hogy beállítsam amennyire lehet. Mint kiderült, az az autó 80e-t se futott amiről elhoztam.Kedvem lenne az egész elejét elhozni. Nade ennyire nem kéne ezt erőltetni...
Az illeszkedés látványosan jobb, de itt-ott elállt még mindig, és a baloldali fényszóró alatt sem illeszkedett a hűtőmaszk műanyag. Úgyhogy kevés szabadidőmben kipakoltam a szerszámokat, vittem mérőszalagot és tolómérőt és nekiálltam kihozni a maximumot a helyzetből.
Elsőként középre tettem a géptetőt. Végülis csak a zár rugós pöckét kellett arrébb tenni, és jó lett. Így nem feszül, könnyen csukódik-nyílik, és egyforma a hézag.
Aztán nekiláttam a baloldali fényszóró környékének, ott valami nem klappolt. Túl nagy hézag volt a hűtőmaszk műanyagtól, és nagyon neccesen ment be az irányjelző a helyére, nem is illeszkedett szépen.
Méregettem mindent mindenhez, aztán arra jutottam, hogy keresztirányban a főbb darabok a helyükön vannak. Viszont a baloldali fényszóró alsó rögzítése nincs a helyén, ezért áll furán az egész. Az a kis vékony lemez vacak amire a lámpa rögzül bentebb van, és behúzza a fényszórót jópár mm-rel.
Azt is tudom, hogy került beljebb, ez még a 2008 évvégi koccanás maradványa, a kasztnisok ennyire végeztek gagyi munkát.
Nem volt most időm szétkapni az egészet, és letört a lámpa rögzítőcsavarja is (típushiba, az alsók eltörnek és kész). Úgyhogy a túloldalon bevált módszer szerint kifúrtam a lemezt. A lámpán amúgy is van egy vak furat, azt felfúrtam, majd rozsdamentes csavarral összeraktam. Miután az eredeti állapotot már sikerült előállítani, nekiálltam különböző vastagságú alátétekkel kipróbálni az illeszkedést.
Végül egy alátétnek aligha nevezhető vaskos fémhenger került oda, de teljesen jó lett.
A motorháztető még ezen az oldalon egy hangyányit túllóg, de ezzel nincs már mit variálni, egyszerűen ennyivel rövidebb a sárvédő.
A túloldalon még egy zsanér csere kell, mert ott meg magasabb a zsanér, és felfelé kitartja a géptetőt, ami oldalról csúnya. Amúgy már egészen jól kezd kinézni.




