Blog
Elgurultunk Csörihez pár dologért:
- új benzinszint mérő
- gyári szelepfedél tömítés (érdekes, hogy két cikkszámon ment a külső és a belső rész)
- szelepfedél csavar Csöri gyűjteményéből, mert csak 20 db-ot lehet rendelni belőle.
Hazaérve első dolgom a szintmérő beszerelése volt. Negyed óra az egész művelet. Furcsa, hogy rámérve 0-350 ohmot tudtam mérni a benne lévő 0-300 ohm-ja helyett. A belesütött embléma szerint ez is gyári. Lehet, hogy ennyit kopott, és emiatt hihetetlen a mutatott érték?
Most már hihető értéket mutat.
Második lépésként a szelepfedél csavarjait cseréltem, mert 3 helyen nem az eredeti volt benne. Az utolsó képen a középső az eredeti, a két szélső nem. A hosszú csavarból kettő is volt a 6 között.
A tömítés csere későbbre maradt.









Kicseréltem a légszűrőt,gyári lett belőle,mert valahogy a direktszűrő nem nyerte meg a tetszésemet.Megérkezett a szervószivattyú is,még csináltatni kell egy csövet hozzá,aztán beépítem végre.Kapott egy belső féltengelycsuklót,a régi már berázta az autót.
Az alkatrészekért köszi Marklar 155 -nek!
Többszöri mérés eredményeként,vegyes használatba kijött a fogyasztás 8.8l/100km
Elfogadható...
:-)
1000km-t mentem már vele, ez a motor sokkal erősebb, 5.ben alapról is sokkal jobban megindul, 220at mentem vele, a másik 200körül elfogyott nagy nehezen hosszú egyenesben elérte a 210et ... a motor 191ezer km-ig Seléniát kapott,ennek köszönhetően nagyon csendes ,nincs a vez.módnak semmilyen karranása,és diesel-féle hangok sem szűrődnek a motorból,így mondja bárki,hogy a Selénia csak hülyeség,olasz motorokhoz a legjobb választás!
egyébként ballansz rendben van,új vezérlés van fent ,ékszíj stb...
Ki kellene próbálni az új gumikat. Az idő jó, lehet nagy kört is tenni. Gyors tervezés a Celldömölk - Győr - Medve - Gabcikovo - Pozsony - Podersdorf am See - Celldömölk útvonalat dobta.
Összesen 307 km.
A guminyomást beállítottam elöl-hátul 2,4-re, ahogy a 156 könyve írja.
Az összbenyomás nagyon jó. Ami tetszik:
- teljesen hangtalanul gurul,
- tapadás jobb, mint a régi gumival,
- tökéletes a kiegyensúlyozás, nem üt, nem ráz,
- az utazás sokkal kényelmesebb lett, az apró úthibák nem ráznak,
- ez a kényelem nem ment a fékezés és a kanyarodás rovására.
Ami nem:
- kanyarban egy kicsit tolja az orrát, de szerintem az első gumikat 2,5-2,6-ra fújva ez megszűnik.
Szóval nem bántam meg, hogy a Nokian Line mellett döntöttem.








Friss műszakit kapott az autó!de sajnos építkezés és vállalkozás beindítása miatt meg kell tőle válnom :(
Élmény volt vele a 4 év...néha okozott bosszúságot de sose hagyott cserbe.Megfelelő karbantartással az ALFA ROMEO is megbízható...

Egy órája hívott a szerelő, hogy bent járt a városban, beugrott a villanyoshoz és beröffentették az autót! El sem merem hinni. Csak pár fordulatot járatták, mert még nincs benne a hűtővíz, de lényeg, hogy megy. Megjött angliából a 2 hónapja rendelt ajtóhatároló, a hétvégén még nekifutok egy rozsdátlanításnak és galvanizáltatsnak. A gyújtáskapcsoló úton van, azt még berakja a villanyász, jövő héten hazahozom.
Verőfényes napsütésre ébredtünk tegnap reggel,így tehát nem volt más hátra mint lemosni,kitakarítani az autót. :)
Kapott egy alapos kézi mosást,majd egy kis kézi polír itt ott(karceltávolító pasztával) a végén pedig egy kemény wax réteget,gumiápolót,krómápolót.
Ezután egy alapos porszívózás,bőrápolás,műanyag ápolás következett,majd a jól megérdemelt ebéd.
Ezután egy laza kör a városban majd megpihenés a garázsban... :D




Nem tetszik. Nem adja úgy ki, ahogy gondoltam. De majd egy mosás után megnézem. Meg jobb képek is kellenek...nyár után ez a felni megy a háztól, természetesen gyári fénnyel...


Bekerült az EGR kilépő oldalára egy szűkítő lemezke, 8mm átmérőjű áteresztő furattal. A lemezke 0,8mm vastag hőálló rozsdamentes anyagból készült.
A szűkítés oka, hogy a tavaszi első meleg napok hatására elkezdődött a rángatás.
Kb 5-600 km-ig nem is volt semmi gond, a rángatásnak nyoma sem volt, és a motorlámpa sem jött elő.
Azonban az egyik reggel munkába menet regenerálásba kezdett az autó, ami normál körülmények között végbe is ment, ám hazafelé indulván azonban indítás után (külső levegő hőm.: ~20°C) felgyulladt a motorlámpa, illetve a "Have engine checked" figyelmeztető üzenet.
Pár napos tesztüzem következik. Amennyiben a motorlámpa kintmarad, úgy az áteresztő furatot 9mm-re növelem és újabb próba következik.
2 nap után magától eltűnt a motorlámpa, majd újabb 2 nap után vissza is jött.
9-es lemezke gyártás alatt...
Ezidő alatt azt vettem észre, hogy gázadásra lassan reagál, gondolkodik pár pillanatig mielőtt megindul.
9-es lemezke kész, azonban még nem került beszerelésre, mert lassan 2 hete nincs újabb motorlámpa, igaz a napi csúcshőmérséklet sem nagyon éri el a 15°C-t. Úgy vagyok vele, hogy amíg tartósan vissza nem jön a hibalámpa, addig nem piszkálom.
Egy újabb regen után újra kijött a motorlámpa, és egy teljes héten át kint is maradt, ezért kiszedtem a szűkítést. A gázadásra történő lassú reagálás eltűnt, ellenben a rángatózási hajlam visszajött.
Kiszereléskor sajnos az EGR tömítő réz lemezkéje beesett a motortérbe, alul ezúttal nem esett ki. Új tömítőlemezke beszerzése folyamatban, gyári megrendelve az Unixtól.
Gyári 3 lyúkú szűkítő tömítés megérkezett (2. képen), beszerelve.
Rángatás és motorlámpa nincs, viszon még mindig van némi kis gondolkozás az autó részéről egy-egy gázadásnál. Mivel ez annyira nem vész probléma, ezért nem tökölök vele tovább.
Végül egy tízesért ultrahangos fürdővel kitakaríttattam az EGR-t egy szervizben, azóta az új 3 lyukú szűkítővel sincs semmi baj. Az autó több mint fél éve tünetmentes, azóta az EGR szelepet nem is láttam... :)


0
367
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- Filmek
- Szerelőműhely
- Adok-veszek
- 155
- Virtuális Romeo
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8