Mutasd

>> Szerviz2018-05-18

Egy éve kb. már egyszer csinálta, hogy felhabosodott a tartályban a szervóolaj és kinyomta a fedélen. A szivattyú meg embertelen hangokat adott, főleg kormány tekerés közben. Marci az Alfariumban utántöltötte és megjavult.
A minap viszont megint szörnyű hangok jöttek a szervószivattyú felől és a motorházat kinyitva rögtön meg is volt a hang oka: megint kinyomta a tartály fedelén az olajat, úszott a motortér..
Emlékeztem, hogy a múltkor már Marci is mondta, hogy tipikus hiba a tartályban levő szűrő/szűkítő elszabadulása. Ilyenkor levegőt szív a szivattyú, felhabosodik az olaj és kinyomja a fedélen. Rákerestem a blogokban is, meg is találtam ezt.
Az enyémben is a tartály szűrője bizonyult ludasnak; kapott egy bontott tartályt és némi friss olajat, most hibátlan.
Ezúton is köszönet és örök hála Alinak és az Alfariumnak, akik ugyan ki se látszottak a melóból, de soron kívül fogadtak és megcsinálták.

>> Szerviz2018-04-29

Nem működött a klíma, ami a hirtelen jött nyárban nem volt kellemes a fekete autóban. Egy gumicső engedte el magát, ki lett cserélve. Most hűt rendesen. Km. állás 208470.

>> Szerviz2018-01-28

Kb. egy hónapja a feleségem offos kisautójában az akksi beadta a kulcsot. A TBi úgy érezte, hogy szoldiaritást kell vállalnia a garázs-társával, úgyhogy eljátszotta ugyanazt. Még a szombat reggeli időpont is stimmelt. Kapott egy újat. Szerencsére a madaras teszkóban épp akció volt, így nem is volt annyira költséges a manőver.

>> Szerviz2018-01-20

Olaj és szűrők cserélve, km. állás: 205400. Közben kiderült, hogy törött az egyik hátsó rugó. Keveset futott bontott pár ment bele.

>> Esemény2017-09-13

Szép kerek számra fordult a kilométer-számláló..
Ebből az alkalomból le is vizsgázott az autó. Minden felkészítés nélkül..
A vizsgabiztos csak annyit mondott: hibátlan! Igaza volt. :)

>> Szerviz2017-05-21

194500 km: első fékbetétek, tárcsa szabályzás, klíma tisztítás/javítás, kormánykapcsoló csere (nem kapcsolta le a helyzetjelzőt)

>> Szerviz2017-02-04

190780 km: olaj, olaj-, levegő-, pollenszűrő, váltóolaj, két axiálcsukló és korrmányösszekötő-gömbfej, egy vízcső, termosztát, futóműállítás

>> Szerviz2016-09-16

Megjártuk az Adriát Velencétől Brioniig keresztbe-kasul. Hazafelé megszólalt egy kerékcsapágy. Alexék végül mind a két első kerékcsapágyat cserésnek minősítették, plusz a gumik is kezdtek kagylósodni, azaz a két első lengéscsillapító is ment a levesbe. Ez se volt olcsó mulatság, mert a kerékcsapágyak egybe vannak a kerékaggyal...
Közben a kiegyenlítőtartályon is elhalt az egyik csonk, amit először megragasztottak a fiúk, de csak kb. 1000 km-t bírt ki. Új kiegyenlítőtartály lett a vége. A TBi-é természetesen nem egyezik a többi 159-ével, azaz rendelni kellett. Most szép átlátszó, a régi nagyon meg volt sárgulva..

>> Szerviz2016-07-28

180k km után le kellet húzni a váltót. Egy időben furcsán pattogó hangot adott a kuplung és a pedálon is lehetett érezni, hogy akad belül valami. Ez aztán spontán megszűnt.. Mindenesetre az Alfariumban nekiálltak a fiúk. Az eredmény nem volt túl szívderítő. Kinyomócsapágy elfáradt, főtengelyszimering szintúgy. Kuplungszerkezet önbeállója a végállásban, rugók elkopva; a tárcsa még egész jó volt. És a sokk: kuka a kettőstömegű, ami ritka verzió lévén csak gyáriban van, rendelésre, egy egész Fekete seregnyi Mátyás király felmutatása ellenében. Mit mondjak, nem volt őszinte a mosolyom...
Alexék megrendelték, összerakták, csodás lett. Jövő héten az Adrián tartósteszt indul. :)

>> Szerviz2016-02-19

Olaj, szűrők és két stabpálca hátul. Km. állás: 174650. A műveletet most is az Alfariumban végezték, köszönet!