Blog
Ugyebár az előző olajcserénél kiderült, hogy a teknő menete elhasználódott, igy eresztette a drága motorolajat. Csütörtökön ki is mentem Tamáshoz, rááltam az aknára és indult a művelet. Olaj leenged, aztán öninditó kivesz. Mert igen gyakran "szalajtott a bendix" :)
Igazából nem volt nagy művelet maga az öninditó levétele, bár elég szépen fogták a csavarok (nem ártana kicsit gyúrni). De hogy hozzá lehessen férni le kellett venni a szivócsövet és a pillangószelep házat. Akna mindenképp kell a művelethez. Időnként még igy is szidtam a mérnököket, h milyen kellemesen tágas helyet hagytak a szereléshez. Csak a szabadonfutó lett kicserélve, mert a többi kopó alkatrész jó volt.
Öninditó vissza, csak a tápellátás kábeleinek a műanyag kupakjával kellett kicsit a harcot megvivnom.
A leengedő csavar helyett lett esztergáltatva egy közdarab (behajtva és beragasztva), aminek az aljába egy másik leengedő került. Igy nem kellett új menetet vágni a teknőbe, nem csökkent a gyári menet körüli vastagság. Egyedül a menet bemarását kellett a közdarabon is jól pozicionálni, de az majd a következő olajcserekor kiderül sikerült-e :)


-Motorolaj:13000-
-Levegőszűrő,olajszűrő,üzemanyagszűrő: 7250-
-Gyertyák: 16000-
-Bal hátsó kerékcsapágy: 14842-
-Termosztát: 21996-
-Önindító (feleslegesen,mert nem azzal volt a hiba):15000-
-Kuplung kinyomócsapágy: 21063-
-Vezérműtengely holtponti jeladó (utólag kiderült ez sem volt hibás:) ): 15443-
-Szakadt testkábel cseréje (na ez volt a hiba!!!:) ) Ingyér
-Kipufogó hátsó gumitartó. 473-
-Hűtőrendszer kitakarítása,átmosása: 0-
-Külső kilincsek (1 jobbos,2 balos:) ) : 10000-
- Főtengely szimering: 8529-
Kb. 143.500- huf + kb. 50.000- huf munkadíj
doki155 cartárs jóvoltából (ezúton is köszi!) hozzájutottam egy, az enyémnél sokkal jobb állapotú ICS-hez, amiből nem lógnak szanaszéjjel a gombok, úgyhogy ma (a részint a Montreallal töltött szerelős délután részeként) ICS-t is cseréltem.
ismét előjött az a véleményem, hogy: a) sok a drót; b) kevés a hely; c) hülyeség volt az Alfától ez az egybegyógyított ICS.
node a lényeg: szebb és jobb mint volt, kiválóan működik! bónuszként mintha jobban is szólna, de ezt lehet, hogy én képzelem hozzá :-)
pénteken elhoztam Felnis Pistától a nyári kereket - 15 évesek, az autóval kaptam, szóval mindenképp érdemes volt megnézetni. a görgőzésen és a perem lehúzásán kívül egyet kellett hegeszteni is, repedt volt.
jövő héten kap még szép fényt is, és mehet fel a nyári papucs!
Túlestünk a műszaki vizsgán, ismét 2 év nyugalom ezen a téren
Avval kezdődött a dolog,hogy úgy döntöttem túl sötét nekem a sötétkék plüss belső.Elkezdtem nézelődni világosabb színeket,először szürkében gondolkodtam.Találtam is egyet,de túl messe volt így sajnos nem jutottam el érte.Aztán rátaláltam Ferkó hirdetésére amiben Bézs ülésszettet hirdettet ami mint kiderült a másik Ferko (junóóógörl) autójából származott eredetileg.Mivel ez közelebb volt hozzám elmentem megnézni,majd meg is vettem.Utólag kiderült a B" oszlop takaró eltűnt:(Ezt még muszáj lesz keresnem!A vezető ülés kivételével a többi darabot már pár hete beraktam,de a vezető ülés némi javításra szorult.Az ülésfűtés meg volt szakadva ezt megjavítottam.A ki beszállástó az ülés oldalán a szivacs meg volt roncsolódva.Ez se volt szép látvány ezért polifoam táblából kivágtam, palmatextel felragasztottam, szikével kifaragtam,majd formára csiszoltam.Húzat vissza és végre bekerült a kocsiba.Sokkal vidámabb lett a belső,csak a gyerekek is vigyázzanak rá:)
Ami még vissza van a fűtés és a motoros deréktámasz bekötése.Ezekhez még kábeleket kell találnom,akinek van nyugodtan zargasson!




Eljött az ideje a vérfrissitésnek,Csörinél megtörtént az olajcsere,olajszürővel.
Olaj Selenia WR 5W40.
Pluszba a légszürő, gázolajszürő, pollenszürő.
Érezhető volt a változás a csere után.
Km 192000
Sajnos Fangiótól beszerzett új jelvényem jobban kellett valakinek, így visszakerült a régi némi fóliázással.


Ma éppen 44 lettem. Gondoltam szülinapján foglalkozzon az ember azzal, amit szeret. Kedves feleségem ma úgyis dolgozott, kiváló idő volt, hogy az elmúlt két hét alatt bontókban összeguberált dolgokat jobb sorsuk felé tereljem és beépítsem őket a kis kékbe. Sajna fiatal autókhoz szoktam bántotta a szemem az olasz nap szitta kárpitozás, a műanyagok érintésre is pizslettek az ablakkereteken és az A oszlopon. Találtam is német donort a belsőhöz (az persze szépen korrodálódott viszont belseje szinte új volt). Ma aztán izzítottam: kicseréltem: szélvédő alatti szellőzőrostélyokat, A oszlop takarókat, oldal és hátsó ablak műag kereteket, hátsó oldalkárpitokat "valódi, nembelógós" fekete műbőrösre, az összes rizsemizzót a műszerfalon és a középkonzolon. Ma jól fogok aludni. És holnap lecserélem az első ajtókárpitok szöveteit, mert belejöttem a dédelgetésbe. Persze nem volt olyan egyszerű a cserebere, mint ahogy leírtam, de kicsi zsír a csavarfejekre, némi palmatex a kárpitoknál csodát tettek a csapdák átlépésében. Üdv az olvasóknak. PS: jövő héten gépészet: féktárcsák, betétek, vezmódosító, szíj, wasserpump, olaj, szűrő,, 16-os alfa papucsok, váltóolaj, hűtőfolyadék. Azt is leírom.