Blog
Tolatásnál végighúztam a jobb hátsó felnit (lemezfelni) egy padkán. Azóta enyhén balra húz a futómű, már 30-40 nél is elhúz ha elengedem a kormányt, 90-nél pedig érzem, hogy ellen kell a kormányon tartani, illetve 180-nál elég erősen remeg az egész autó (előtte 210-el is gond nélkül ment). Egyik napra beszervezek egy centírozást, majd guminyomás ellenőrzést/ráfújást, és egy futómű beállítást is.
A sárvédőm pedig szanaszét van rohadva (így vettem a kocsit). Valószínűleg sérülhetett, mert semmi más nem rohad a kocsin (egy halvány rozsdafolt se sehol). Megpróbálta a volt gazdája lecsiszolni, újrafújni, de elég igénytelenül néz ki, a festék felhólyagosodott/lepattogott és csupa rozsda ugyanúgy. Szerencsémre a bontóban találtam egy ugyanilyen színű 146-ost, amin hibátlan a sárvédő. 7000-ért megkaptam. Hétfőn fel is kerül a helyére, a régi pedig kuka.
Feltűnt a bal hátsó kerékdobon, ahol novemberben karosszériázás történt, hogy néhány apró barna folt képződött. Először gondoltam és bíztam benne, hogy csak valami barna kosz rakódott oda, de természetesen nem az volt.
Hát.. nem tudom mit mondjak, tényleg nincs új a nap alatt. A behegesztett fémlemezt természetesen semmivel nem kezelték le mielőtt a védőréteget felvitték, aminek köszönhetően főként a varrat elkezdett korrodálni. Nem értem, komolyan,. Meddig tart letisztítani és pl. cinkromátossal (vagy akámri más ennek megfelelő alapozóval) lekenni? Tudom, hogy ha lekezeli, akkor is csak töredéke lesz az élettartama a gyári, eredeti megoldásnak, de miért jó, hogy 4 hónap után a javított területen átüt a rozsda? Gondolja, hogy majd visszaviszem megcsináltalni? Meg a tököm... Max hegesztésre. De a kezelést, azt tuti, hogy többet nem bízom karosszériásra. Bár már beszerződött egy CO hegesztő, egyenes csiszoló valamint van kompresszor is, amivel az alvázvédőt fel lehet vinni, szóval a jövőben inkább rászánjuk otthon az időt és normálisan megcsináljuk magunknak, akármelyik családbeli autót, mert ez így csak pénzkidobás, rajtam ne gazdagodjonak a kóklerek.
Leszedtem a védőréteget, letisztítottam a felületet (csiszoló, CR majd nitro), majd kapott cinkromátos alapozót, majd kompresszorral felhordtam az alvázvédőt (kap majd még egy réteget).
S a helyzet ugyanez a másik oldalon a kerékdobban... és gondolom, hogy a sárvédő javított része is ilyen, szóval lesz még nagyobb utómunka, de abban azért bízom, hogy a fényezett részeket lealapozták...





285 000 elérkezett ismét a kötelező szervíz. Erhard242(Dark Side) Car-társ-tól rendeltem szokás szerint. Selenia WR motorolaj, olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő. Pikk-pakk kb-1-óra alatt végeztem is vele. Aztán volt egy gyors klímacső javítás (ragasztás) A műtét sikerült, a gáz benn marad, és a fülkébe hideget ad :)) Futómű sem úszta meg a (kisebb) javítást. Kovács autó-tól rendeltem 2-elsőkerék csapágyat, mert már rettentően búgott és volt hogy (ropogott). 2-kormányösszekötő gömbfejet, mert sétált, és tudtam is hogy rossz. Beszerelést ezúttal Mester Úrékra bíztam. Tökéletes munkát végeztek mint mindíg, köszönöm nekik. Ezt követte egy futómű állítás, majd a nyárigumik felrakása.
Hátul már régebben cseréltem izzókat. Az egyik nagyon halványan világított. Elől nem volt semmi gond, aztán az utóbbi pár napban vészesen elgyengült a fényük, rendesen félve vezettem 90 kmh-nál (ha meg nem volt autó előttem, máris reflektor). Vettem négy darab (2 jó lesz tartaléknak, eltéve kesztyűtartóba) izzót, a kettőt ki is cseréltem, természetesen komplikációktól nem teljesen mentesen :D
Hátul egyszerűen ment a csere. Elől lövésem nem volt hogyan is kell kihalászni a régit, találtam két csavart, azt hittem azzal kell lebontani a burkolatot, tekergettem is minden felé, aztán szépen el lett állítva a balos fényszóróm (úgy vakított mint a refi). Aztán sikerült a csere, majd sötétedéskor beálltam egy garázzsal szembe, tompított föl, aztán beállítottam. Most pont olyan amilyennek lennie kell. Voltam is próbakörön a város melletti főúton, hát nagyon látok :) :)
A műszerfalban égett még ki néhány led, meg az óracsoportban egy rizsszem led. Ha nem lennék ilyen rohadt lusta, le is bontanám, hogy kicseréljem...
Ablaktörlő lapátok kukásak voltak már mindhárman. Előlre két lapát, hátulra csak betétet kaptam, amit méretre kellett vágni és természetesen rövidre csináltam :D A végéről a rögzítő dolog ami meggátolná a sínből kicsúszást leesett, és természetesen kicsúszik a helyéről, de amúgy nagyon pengék, végre nincs darabos törlés, vízfolt otthagyás, dzsuva szétkenés. A folyadék kifogyott, pénzem semmi, fizetésig lévő 4 napig nem mertem este vezetni mert nem láttam ki az ablakon, az is feltöltve.
Vettem ezeken kívül egy biztosíték készletet. Túl sok olyan sztorit olvastam, hogy lakóhelytől >100 km-re elszállt egy bizti, kocsi indításképtelen, vasárnap délután van, sehol sem lehet másikat venni. Így nyugodtabban indulok útra :)
Közben az akksiba is töltöttem ioncserélt vizet, kiderült hogy nem kellett volna, mert ellepte az elektródákat, nembaj jóezígy.
Feszt. mértünk szivargyújtón keresztül:
alap: 12.0 V
indítás közben: 9.6 V
járó motorral: 13.9 V
járó motorral, mindenszart bekapcsolva: 13.1 V
Problémám nem volt vele, persze amikor a nagyobb hidegek voltak hajnalonként nem indult olyan gyorsan, de mindíg sikerült elsőre indítani. Lehet télre beújítok egy zselés akksit.
Igazából 159ezer valamennyi, de lényegében 160ezer. Olajcsere szűrővel, gázolajszűrő csere, légszűrő csere. Pár kérésem megvalósítása elmaradt, így vegyesek az érzelmeim a szervizzel kapcsolatban (szándékosan nem nevesítem a műhelyt). A lényeg megvan, a többi meg majd pótolva lesz.
Az olajat én vittem.



Mivel a hátsó futómű kap egy kis törődést, ezért azt átvizsgálva megállapítást nyert, hogy kéne egy kis alvázvédelem is hátra.

Volt a kocsi szerelőnél, egy futómű szemrevételezésre. Hát most kicsit költeni kell, mivel szilentezni kell a csonka állványt, meg a hátsó lengőkarokat. és stab pálcákat is cserélni kell. :( Szerelő mondta, hogy terhelt állapotban kifelé néznek a hátsó gurulók, ezért kopott el teljesen egy 1500km nyaralás alatt, a hátsó gumma. Terheletlen állapotban jó a kerék dőlése, összetartása, de terhelés alatt szar!
Kaptam egy robbantott rajzot tőle, de is igazi segítséget Trumpf(nagyvad) cartárs adta meg, gyári számokkal,cikkszámokkal stb. Ezek után már gyerek játék volt a rendelés, beszerzés.
Kvácsauto KFT: stabilizátor 2db 4762,-/db 40% kedvezménnyel
szilent a csonka állványba 2db 2930,-/db 40 %kedvezménnyel
Powerflex: hátsó lengőkarba szilentek, elülső-hátulsó 39.900,- össz.

Történt hogy egyik napról a másikra az autó nem akart elindulni elsőre, csak másodikra, volt hogy csak harmadikra... és hidegen kb 1 km ig annyi erő volt benne mint egy 50ccm-s robogóba.... és gázadásra rángatott , prüszkölt, meg minden. Elég gázos volt a helyzet, sőőőt még ez nem volt elég neki meleg motornál nagyon ingadozott az alapjáratom volt hogy 500 és 1500 között. Ezért döntöttem úgy hogy veszek egyet.
Korábban néztem már és láttam hogy egy GM márkájú univerzális szonda volt benne. Most kapott Bosch-t.
Pár nappal korábban kicseréltem a levegő szűrőt is mert régen volt már.
Lambdaszonda : Bosch 20000 Ft
Levegő szűrő : MANN FILTER 2000 Ft
Csere menete:
- Motor burkolat leszed ( nem muszály de én így láttam hogy merre megy a kábel )
- Fekete csatit lehúz ( 4 pólusú)
- 22-es kulcsal meglazít ( Ha jól emlékszem :) )
- Régi ki új be és ugyanez fordítva.
Első tapasztalataim nagyon pozitívak. Pöccre indul, és az alapjáratom brutálisan beáll 900 ra meleg motornál. Hidegen sem rángat ott is van ereje, és alacsonyabb tartományban is nagyon jól húz. + 40 LE minimum :)
Km : 131 430




0
503
Fórum
Friss topicok
- Filmek
- Alfa történelem, híres ...
- Adok-veszek
- Giulia
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
- Spider
- 159
- Brera
- Alfa reklám
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth