Blog
Többszöri kiolvasás után is, mindíg visszajött P0380 Izzítógyertya/fűtés áramkör 'A'. Leellenőriztem a gyertyákat, jók. Persze a műszerfalon nem mindíg villogott, és különösebben nem is foglalkoztam vele, mert indult rendesen. Ha már benne voltam, kiszedtem az izzító relét, és kitakarítottam megint. Takarítás? Megtisztítottam az érintkezőit. Ennyi. Kiolvastam a hibát, nem villog, hiba vissza nem tért.


Kilépőfény került az autóba. Márkatársaknál láttam itt az oldalon, és megtetszett. Nem is drága, 4500-Ft postaköltséggel. Kissé bonyolult volt bekötni, mert nincs bevezetékelve kilépőfény........... Nincs 12-V csak a központi zárnál. Ott meg vagy folyamatosan világít, vagy csak arra a kis időre amíg a központi zár működik. Tehát nekiálltam megkeresni a belsővilágítás vezetékeit, így együtt működik. Vezető oldali a-oszlop kárpit, lebontása után, nekiálltam kilámpázni, megkeresni a világítás vezetékeit. Megvan piros fekete, és szürke barna. Nálam ez a kettő a világításé, és a késleltetőé. (fényképet nem készítettem, mert Én naív azt hittem a másik oldalon is így lesz, és majd akkor csinálok komplett összefoglaló képanyagot. Jobb oldalon más a helyzet.... Nincs A-oszlopon vezetékköteg). Tehát a két vezetéket levezettem a műszerfal mellett, majd a motorháztető nyitó mellett lévő gumidugót kivettem, és drót segítségével átfűztem a vezetékeket. Értelem szerűen egyszerre, ne kelljen kétszer szenvedni vele. Előtte az ajtócsatlakozókat szétcsavarjuk, és a gumit lebontjuk. (bajonet záras) Csatlakozó mind a két feléből (piros) illesztőfedél kivétele, az általunk kiválasztott 2-üres csatlakozóból a gumidugót eltávolítjuk. Nekem nem volt sarum, így átfűztem a 2-vezetéket. Ajtókárpit lebont, hangszóró és kesztyűtartó közötti helyet találtam a leg alkalmasabbnak. A kapott fúróval kifúrtam a helyét, és értelem szerűen beszereltem.








Kerék csere
Felkerült reggel a nyári felni garnitúra szett végre. Megtisztítva rendbe téve a felnik.
Jobb hátsó defekt, + gumi kuka, hála isten, nem is tudtam mi hiányzik az életemből.
215/40 úgyis olyan kva gyakori méret. JANEM! Szóva lehet váltok /45re!
Ja és ,hogy tetőzzük a boldogságot nem nyílik a bal első ajtó, szétakadtak a rudazatok, egyszer már jártam így... Gyerekek, kurva hülyén néz ki egy ilyen autóba jobb oldalt beszállni....
Nem az én napom...

Eredetileg azért mentem melóba az autóval, hogy kicseréljük a féltengelyt. Később kiderült, hogy ezt benéztem, nem jó féltengelyt kaptam. Ha már ott állt az autó, gondoltam megnézem milyen apróbb dolgokat tudok rajta megcsinálni. Olvasgattam az AA-n, hogy ha be van hordódva a MAP szenzor, akkor olyan jelenségeket produkálhat, amiket pl. nekem is csinált (rángatva gyorsult magasabb sebességi fokozatban, padlógáznál). Elég zavaró volt, hát gondoltam megpróbálom hátha. Kiszedtem a szenzort, ami csodálatosan be volt hordva korommal, jó vastagon. ELEKTROSOL nevű cuccal kipucoltam, ez a szer speciálisan elektromos alkatrészek tisztítására készült.


Az UNIROYAL RALLY 550 helyett ma felkerültek az új gumik: Nokian Line 205/55R16
Made in Finland
DOT 0414
Üzemanyag-hatékonyság: C
Fékezés nedves úton: A
Gördülési zaj: 71 dB
Számláló: 166.568 km




Ma felkerekedtem, és vásároltam 2 db nyári gumit, Yokohama Advan Sport. A Yokohama csúcs gumija, nagyon jó eredményeket ért el különböző pályákon tesztelve. A vízen való tapadása is A kategória.. Ideje már a nyári gumikat felrakni. Bánom, hogy nem vettem 4-et, annak ellenére, hogy a másik 2 80 %-os, de a rosszabbik fajtából való... Tény, hogy ez évben csak hétvégente fogom használni a nagyvadat, (cégautó) de idegesít, valószínűleg azokat is cserélem.
241.700 km.
Teszt: http://rezulteo.totalcar.hu/uj-abroncsok/yokohama-advan-sport-v105-nagy-teljesitmenyu-gumiabroncs-sportautokra-es-luxusautokra-5607
Michelin Pilot Sport 3, egy pár e(gye)lőre.
VIP gumi.
Fuhúúúúú... Nagyonállat. Annyira, hogy tuning és extra rovatba kerül :)))

Hát, mostanában több alkalommal is meghangosodott. Egyszer a magyar-szlovén határon... Kerkateskándon találtunk egy nagyon rendes műhelyt, ahol megcsinálták kettőezerötszázér. Meg két sörért... :)
Aztán megint, akkor Gödöllőn, akkor csak a tűzkarikánál fújt ki, az ezer pénz volt, de akkor már hegesztettünk is rajta egy picit, csak a biztonság kedvéért.
Drága autó ez... (Meg kéne egy új rendszer.)