Blog
Nem tetszik. Nem adja úgy ki, ahogy gondoltam. De majd egy mosás után megnézem. Meg jobb képek is kellenek...nyár után ez a felni megy a háztól, természetesen gyári fénnyel...


Bekerült az EGR kilépő oldalára egy szűkítő lemezke, 8mm átmérőjű áteresztő furattal. A lemezke 0,8mm vastag hőálló rozsdamentes anyagból készült.
A szűkítés oka, hogy a tavaszi első meleg napok hatására elkezdődött a rángatás.
Kb 5-600 km-ig nem is volt semmi gond, a rángatásnak nyoma sem volt, és a motorlámpa sem jött elő.
Azonban az egyik reggel munkába menet regenerálásba kezdett az autó, ami normál körülmények között végbe is ment, ám hazafelé indulván azonban indítás után (külső levegő hőm.: ~20°C) felgyulladt a motorlámpa, illetve a "Have engine checked" figyelmeztető üzenet.
Pár napos tesztüzem következik. Amennyiben a motorlámpa kintmarad, úgy az áteresztő furatot 9mm-re növelem és újabb próba következik.
2 nap után magától eltűnt a motorlámpa, majd újabb 2 nap után vissza is jött.
9-es lemezke gyártás alatt...
Ezidő alatt azt vettem észre, hogy gázadásra lassan reagál, gondolkodik pár pillanatig mielőtt megindul.
9-es lemezke kész, azonban még nem került beszerelésre, mert lassan 2 hete nincs újabb motorlámpa, igaz a napi csúcshőmérséklet sem nagyon éri el a 15°C-t. Úgy vagyok vele, hogy amíg tartósan vissza nem jön a hibalámpa, addig nem piszkálom.
Egy újabb regen után újra kijött a motorlámpa, és egy teljes héten át kint is maradt, ezért kiszedtem a szűkítést. A gázadásra történő lassú reagálás eltűnt, ellenben a rángatózási hajlam visszajött.
Kiszereléskor sajnos az EGR tömítő réz lemezkéje beesett a motortérbe, alul ezúttal nem esett ki. Új tömítőlemezke beszerzése folyamatban, gyári megrendelve az Unixtól.
Gyári 3 lyúkú szűkítő tömítés megérkezett (2. képen), beszerelve.
Rángatás és motorlámpa nincs, viszon még mindig van némi kis gondolkozás az autó részéről egy-egy gázadásnál. Mivel ez annyira nem vész probléma, ezért nem tökölök vele tovább.
Végül egy tízesért ultrahangos fürdővel kitakaríttattam az EGR-t egy szervizben, azóta az új 3 lyukú szűkítővel sincs semmi baj. Az autó több mint fél éve tünetmentes, azóta az EGR szelepet nem is láttam... :)


Elindult a felújítás második köre. Ma a vezető ülés lett rendbe téve. A programba hiba csúszott, mert szétszakadt a háttámla kárpitja. Annyi baj legyen. Javítani fogjuk.
A kipufogó is meg lett hegesztve. Pár hete új légmennyiségmérőt is kapott.
Jövő héten pedig megy elektromos javításra.
Onnan már csak futómű marad.
Ma el kell kezdenem sajnos a cseremotor építését, mert a mi benne van elkezdte enni az olajat, néha nem megy az összes henger :(
De mivel napi használatban van nincs idő kivenni átnézni, hanem a kivétel után azonnal teszem is be a cseremocit. Ma megyek is hazahozom a simmering ill. tömítésgarnitúrákat. A motor amit építek 10 évet állt, de előtte generál óta nem került bele sok km.
...na végre. Ideje volt megérkeznie a gumiknak. Hihetetlen kamuzós gumisok vannak a világon. Ez volt a 4. megrendelés, ami meg is érkezik. Még jó, hogy egyik sem előre utalásos volt. Fhaszom. Volt már 20 fok is, amikor fingattam a téli gumiknak. Tuti slick lett...(féket le kell cserélni, mert ez halál) Bridgestone Turanza (215/45R17) (a méret jövőre változni fog) lett a választott márka. Ilyenem még nem volt. Kíváncsi vagyok mit fog alakítani. Gumis felpattintja délutánra a felnire a gummákat én meg utána a kocsira a felnit...ha már van krokodil emelő és nyomaték kulcs a garázsban. :-)
A költség két milliárd!

Sajnos az autó darabokban van :(
Nagyon szeretném összerakni már. Sajnos erős karosszériaproblémával küszködöm, az oxidáció a váznyúlványokig hatolt. ezért a cserénél döntöttem. Elcsomagoltam mindent, lecsupaszítottam.
Mindössze 2 órát tévedtem. És bezúzták a donort, mi tökéletesen illett volna.
Ez az eset annyira rosszul érintett, mintha egy hozzátartozót vesztettem volna el.
De a mai üzemanyag árak mellett valóban szükségessé válik összetennem, szeretett Piroskám.
úgy gondoltam csinosabb lesz ha átformálom az elejét, sikeresen összejött. 70 munkaóra lett 4ünknek :)




Ma du. tervezett spontanaitásból ugyan megműtöttem kicsit közelebbről behatóan Piroska jobb szemét.
Az üvegbúra elvált a lámpatesttől, úgyhogy a fém foncsor tükröző felületét kezdték már meg a betévedő amortizációs víz, por és ezek kombinációi.
Ki és szétszerelés után a lámpatestet és a foncsort jól átzuhanyoztam, megtisztítottam, majd a lámpatest és az üveg illesztésénél szilikon tömítő ragasztót alkalmazva zártam.
Bár ezen az oldalon vannak sérülés nyomok a karosszérián és a fényszórón is, úgyhogy előbb-utóbb (remélhetőleg előbb) úgy is fényszóró csere lesz belőle.
Fényszórók, indexek, izzók, vezetékek visszaépítve, kontaktolva, fényszóró magasság beállítva!
=)

itt a tavasz, jó idő és a változás szele.
így aztán az én kis kedvencemnek új felniket ajándékoztam, ráadásul 17 colosakat. igaz sokáig vaciláltam hogy nem lesznek eredetiek, de mivel a forma nagyon tetszett, igy bevállaltam.
a felniket átfestettem, új gumikat raktam fel rá és már csak a futóműgeometria hiányzik.
nekem nagyon bejön.








Olaj és szűrők cserélve. 138000 km
Hamarosan cserélni kell a kuplungmunkahengert és egy hátsó kerékcsapágyat.