Blog

Csöpögött a szervo olajom, egy gumicsövet kellett cseréltetnem benne. Az olaj cserélve lett benne. Meglett a váltóolaj cseréje is, Tutela olajjal.

 
>> EgyébBomi // Alfa 156 1,9 JTD // 2014-04-01

Ha már új a felni legyen Alfa-s szelepsapka rajta :)

Na és gondoltam kipróbálom én is EGR nélkül így lefalaztam alu lemezzel (saját gyártmány) elsőre azt mondom ,hogy még nyomatékosabb lett alacsony fordulatszám tartományban. Még a hangja is finomabb lett úgy érzem...szóval egyelőre marad így:)

>> SzervizMIFI // Alfa 146 2.0 Ti // 2014-03-22

Azért történtek dolgok az elmúlt évben.

Első lengőkarok, féltengely gumiharangok,

Óracsoport csere

Olajcsere.Liqui Moly GT1 10W60 Mann szűrővel km állás: 126.500 /2014.03.22/

Teljes alvázvédelem 2013 tavaszán

Vezérlés csere 2013 nyár 120.000

Carbon fólia a géptetőn füst fólia a lámpán 2013 tavasz

 
>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2014-03-31

Feltettem a nyári kerekeket. Fulda Carat garnitúra gyári tojástartós alufelnin 2004-es DOT számmal. A minta kb 90%-os, szinte újak lehettek amikor az autót "leparkolták" pár évre egy szervíz udvarán. Tavaly jól teljesítettek a kerekek, semmi gond nem volt velük. Ősszel annyit figyeltem, hogy hiába fújom 2.3Bar-ra, mindíg puhának tűnik és olyan tartás nélkül buggyan ki az autó alól. Ezzel szemben érzetre meg pont hogy keményen vette a döccenőket.
Idén feltettem és bizonyítást nyert, hogy max. 10 év egy gumi élettartama mintától függetlenül. Tapadás az még van, de iszonyatosan hangos lett. Pont olyan mintha csapágyhang lenne, zavaróan búg, fékezéskor pedig még hangosodik.

Próbából gondoltam egyet, feltettem a jtd kicsit lehasznált Bridgestone garnitúráját. Az 2009-es szett, kb 40e km-t futott, de lehet hogy többet. Minta még volna is rajta, a kopásjelzőt még nem érte el, de a belső élük lekopott nullára. Gondoltam egy próbát azért megér.

Az eredmény: puhán döccen, nagyon halkan gurul, és a tapadás persze még így is jobb mitn a Fulda szettnek. A közeli buszfordulóban leteszteltem mielőtt családos használatra átadtam :-) A jtd gyári felnijei pedig nagyon jól mutatnak a zöld autón. A dobfék kicsit kivillan, de az összhatás tetszik. Újszerűbbnek tűnik az autó. A gumik meg itt városban egy szezont még kibírnak.

Úgyhogy a TD megkapta az ötkarikás felniket örökbe, jól áll neki. Az utolsó képen a gyári felni. Jó lesz télre.

>> SzervizCsabo22 // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2014-03-30

Ugyebár az előző olajcserénél kiderült, hogy a teknő menete elhasználódott, igy eresztette a drága motorolajat. Csütörtökön ki is mentem Tamáshoz, rááltam az aknára és indult a művelet. Olaj leenged, aztán öninditó kivesz. Mert igen gyakran "szalajtott a bendix" :)
Igazából nem volt nagy művelet maga az öninditó levétele, bár elég szépen fogták a csavarok (nem ártana kicsit gyúrni). De hogy hozzá lehessen férni le kellett venni a szivócsövet és a pillangószelep házat. Akna mindenképp kell a művelethez. Időnként még igy is szidtam a mérnököket, h milyen kellemesen tágas helyet hagytak a szereléshez. Csak a szabadonfutó lett kicserélve, mert a többi kopó alkatrész jó volt.
Öninditó vissza, csak a tápellátás kábeleinek a műanyag kupakjával kellett kicsit a harcot megvivnom.
A leengedő csavar helyett lett esztergáltatva egy közdarab (behajtva és beragasztva), aminek az aljába egy másik leengedő került. Igy nem kellett új menetet vágni a teknőbe, nem csökkent a gyári menet körüli vastagság. Egyedül a menet bemarását kellett a közdarabon is jól pozicionálni, de az majd a következő olajcserekor kiderül sikerült-e :)

 
>> Egyébromeo 166 // Alfa 155 2.5 TD // 2014-03-30

-Motorolaj:13000-
-Levegőszűrő,olajszűrő,üzemanyagszűrő: 7250-
-Gyertyák: 16000-
-Bal hátsó kerékcsapágy: 14842-
-Termosztát: 21996-
-Önindító (feleslegesen,mert nem azzal volt a hiba):15000-
-Kuplung kinyomócsapágy: 21063-
-Vezérműtengely holtponti jeladó (utólag kiderült ez sem volt hibás:) ): 15443-
-Szakadt testkábel cseréje (na ez volt a hiba!!!:) ) Ingyér
-Kipufogó hátsó gumitartó. 473-
-Hűtőrendszer kitakarítása,átmosása: 0-
-Külső kilincsek (1 jobbos,2 balos:) ) : 10000-
- Főtengely szimering: 8529-

Kb. 143.500- huf + kb. 50.000- huf munkadíj

 
>> Tuning és extrapettinke // Alfa 166 2.0 V6 TB Super // 2014-03-30

doki155 cartárs jóvoltából (ezúton is köszi!) hozzájutottam egy, az enyémnél sokkal jobb állapotú ICS-hez, amiből nem lógnak szanaszéjjel a gombok, úgyhogy ma (a részint a Montreallal töltött szerelős délután részeként) ICS-t is cseréltem.
ismét előjött az a véleményem, hogy: a) sok a drót; b) kevés a hely; c) hülyeség volt az Alfától ez az egybegyógyított ICS.
node a lényeg: szebb és jobb mint volt, kiválóan működik! bónuszként mintha jobban is szólna, de ezt lehet, hogy én képzelem hozzá :-)

pénteken elhoztam Felnis Pistától a nyári kereket - 15 évesek, az autóval kaptam, szóval mindenképp érdemes volt megnézetni. a görgőzésen és a perem lehúzásán kívül egyet kellett hegeszteni is, repedt volt.
jövő héten kap még szép fényt is, és mehet fel a nyári papucs!

 

Túlestünk a műszaki vizsgán, ismét 2 év nyugalom ezen a téren

Végre felkerültek a helyükre a küszöb spoiler-ek is ;)

>> Tuning és extraszasza(SW) // Alfa 156 SW 1,9 JTD (110LE,euro3) // 2014-03-30

Avval kezdődött a dolog,hogy úgy döntöttem túl sötét nekem a sötétkék plüss belső.Elkezdtem nézelődni világosabb színeket,először szürkében gondolkodtam.Találtam is egyet,de túl messe volt így sajnos nem jutottam el érte.Aztán rátaláltam Ferkó hirdetésére amiben Bézs ülésszettet hirdettet ami mint kiderült a másik Ferko (junóóógörl) autójából származott eredetileg.Mivel ez közelebb volt hozzám elmentem megnézni,majd meg is vettem.Utólag kiderült a B" oszlop takaró eltűnt:(Ezt még muszáj lesz keresnem!A vezető ülés kivételével a többi darabot már pár hete beraktam,de a vezető ülés némi javításra szorult.Az ülésfűtés meg volt szakadva ezt megjavítottam.A ki beszállástó az ülés oldalán a szivacs meg volt roncsolódva.Ez se volt szép látvány ezért polifoam táblából kivágtam, palmatextel felragasztottam, szikével kifaragtam,majd formára csiszoltam.Húzat vissza és végre bekerült a kocsiba.Sokkal vidámabb lett a belső,csak a gyerekek is vigyázzanak rá:)



Ami még vissza van a fűtés és a motoros deréktámasz bekötése.Ezekhez még kábeleket kell találnom,akinek van nyugodtan zargasson!