Blog

>> SzervizMEO // Alfa 156 1.6 ts // 2014-04-04

A Jármű alapjárat ingadozással, leállással és minden egyéb kellemetlen szituációval lepet meg mostanában. Ebből elegem lett és kénytelen voltam 1.5 hétig OFF os al melózni járni-de mindegy nem ez a lényeg -. Közben sanyi155 kétszer végzet hibakód kiolvasást és törlést -melyet ezúton is köszönök-. A két kiolvasás között eltelt pár nap és csak a holtponti jeladó jelenetkezet mindkét alkalommal, más egyebek mellet.
Valószínűleg korábban-az első gyanús jeleket tapasztalva - Én még tudtam bonyolítani az amúgy is necces helyzetet, azzal hogy alkalmaztam egy LMM és egy Pillangószelep tisztítást is, -rájuk is fért-majd ------pillangószelep resetelést------ cartárs javaslatára
"Fölösleges" költekezésbe és bizonytalan eredményű alkatrészcserékbe ez utal sem akartam belebonyolódni így elsőre a legolcsóbb lehetőséget próbáltam ki. Bontóban vásároltam egy holtpont jeladót 3000 Ft-ért . Röpke 2 óra alatt ki vettem a régi HOFFER márkájú holtpont jeladót ami kb 10 000 km bírt ,és be is építettem a bontott BOSCH t, és ezt követően biztos ami biztos megcsináltam még egyszer a pillangószelep resetelést. Úgy tűnik ez meg is oldotta problémát.

 
>> EgyébTotti // Alfa 166 3.0 V6 24V Super // 2014-04-04

Mivel tavaj nyáron sikeresen kátyú káros lett a balos első Pirelli P Zero igy uj gumi után kellett néznem és ha már venni kell akkor négy lesz és uj és nem 235/40 18 hanem 225/40 18 sok gumit meg néztem de végűla Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 re esett a választás! Hétfön vagy szerdán érkezik és megy is fel a Nagy Vadra!!!

>> EseménySKrisz // Alfa Spider / GTV V6 TB Rosso // 2014-04-04

Eljött az idő, amikor ismét 2 év elteltével, műszaki előtt áll a vas... Épp tegnap vettem elő ismét teli álmából és nagyon meglepődtem, amikor megláttam a kilométer órát... Közel 2 év alatt, mindössze 700Km-et (nem, nem írtam el. Tényleg hétszáz és nem hétezer, vagy hetvenezer :-D) mentem a GTV-vel... Hát nem használom szét az tuti :-))) azt hiszem 20 év múlva sem lesz gond az állag megőrzéssel, ilyen komoly igénybevétel mellett :-)))

 
>> EseményArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2014-04-04

Mai nappal megjött Albaalkatrésztől a Selenia 20k és hozzá egy UFI olajszűrő, vasárnap le is cserélem őket. Egyben rendeltem barátom 147hez új féktárcsákat, betéteket, meg Tutela-t a váltójába, a futártól természetesen megkaptam, hogy milyen drága ez az Alfázás, mert Sejáttoledóba deolcsó volt :D

 
>> SzervizTom_156 // Alfa 156 1.9 JTD 8v // 2014-04-04

Hátsó fékbetét + tárcsa + fékolaj cserélve.
Stab.rúd cserélve, motortartó, váltótartó bakok, kitámasztók cserélve (újra).
A jobb oldali féltengely szimering is cserélve lett, váltóolaj szintén, a többi szimering meg már korábban cserélve lett.

 
>> Szervizbiroatt // Alfa 156 1.8 T.S. // 2014-04-04

Múlt hónapban megérkezett minden alkatrész amit rendeltem (teljes vezérlés, vízpumpa, termosztát, balansz szíj és feszítők, motor és váltó olaj ) így hát hívtam a szerelőt, meg is beszéltünk, hogy hétfőn viszem. Eljött a hétfő nekikészültem a kb 3km es útnak. Beindítom és hallom/érzem hogy egyenletlenül jár, így hát nagyon óvatosan kezdtem el vele közlekedni. De nem akart menni sem pörögni durrogott csattogott rángatott. Gyorsan leálltam vonószem, kötél elő . Megérkezünk a szakihoz mondom mivan és otthagytam. Másnap kora reggel hív, hogy gond van átugrott a vezérlés meg egyéb problémák is vannak menjek ki mert meg kell beszéljük. Kimentem aztán elkezdte sorolni: dugók belevertek a szelepekbe, fékcsövek életveszélyes állapotban vannak, hátsó fék hamarosan kuka, bal első futómű csere. Hirtelen se köpni se nyelni nem tudtam, aztán megegyeztünk, hogy a hátsó féket meg a bal elejét most hanyagoljuk és ugorjunk neki a többinek. Teltek múltak a napok egyszer csak hívnak hogy 45.000 ért csinálták meg a gépműhelyben a hengerfejet, szelepeket meg amit kell és még erre jön a munkabér meg a tömítések. Ezeket szépen meg is csinálták de jött az újabb telefon, miszerint csináltak egy hibakód kiolvasás és kiderült hogy van valami sz@r érzékelő ami -24 fokot érzékel és ezért rossz a befecskendezésem cserélni kell. Azt mondták 1240000 less a vége. Én meg örültem hogy végre visszakapom és olcsóbban kijövök mint amire számítottam.
Ma mentem volna érte hívom, hogy mi a helyzet közli a kolega most van próbakörön majd hív. Hívott is kb 1 óra múlva és ismételten úgy kezdi a beszélgetést, hogy van egy rossz híre. Aztán el el akadt a szava . Nah mondom összetörték vagy megint beállt a motor. Aztán kinyögte, hogy rossz a benzinpumpa és helyett valami tákolmány van benne és hogy ilyet még soha az életben nem látott úgyhogy ne menjek a kocsiért, utánanéz milyen árba van és hív. Hívott is és közölte 61.000 az új és ha kell holnapra kész. Aztán csönd lett várta a reakciómat de én nem tudtam eldönteni hogy most sírjak vagy csak nevessek az egészen mert ennyi szopás nem létezik egy autóval. Aztán mondtam hogy keressünk bontottan. Eztán még közölte, hogy tudja hogy szar ilyet hallani de már sok "csodát" látott de ez ez az Alfa mindent visz.
Jelenleg itt tartunk. Megvettem 500 ért az Álmot és egy csapásra rémálom lett...
1 hónap alatt bele lőttem 250 et és még ítt a ACpumpa meg a futómű

Ui.: 1000 Köszönet Erhardnak aki beszerzett nekem minden alkatrészt amire épp szükségem volt :)


Ui.: Erhard egyből a segítségemre sietett és sikerült beszerezni a pumpát 48.000 ért :D

 
>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2014-04-04

Végre előkerültek a nyári kerekek, és felugrottak az autóra. A Michelin Pilot Sport 3 gumik második szezonja következik. Nem volt egy megerőltető szezonjuk tavaly, kevesebb mint 10 ezer kilométert autóztam... Ebbe belefért egy nyári túra Horvátországba, meg a szokásos belföldi utak, Alfa találkozók.

A gumik nem koptak félre, nem látszik rajtuk semmi rossz a tavalyi 9.433 kilométerből.
Jelenleg 6 mm a profilmélységük.

(a jobb első Michelinben viszont csak 5.421 km van - egy defekt miatt vennem kellett egy újat tavaly nyáron).

Jövő héten futómű-beállítás és bal első kerékcsapágy-csere.

A téli kerekeknek sem volt megerőltető szezonjuk, havat, jeget szinte nem is láttak ezen a télen... 6.377 kilométert futottak, így az ötödik szezonjuk után már 25.537 kilométert tudnak maguk mögött a Good Year Performance 2 gumik. Egy szezon még legalább van bennük.

A téli 17-es felnik 5 szezon után hamarosan kapnak egy új fényezést, kisebb sérüléseket sikerült velük összeszedni.

A szerelésért és a téli kerekek tárolásáért köszönet a Budaguminak.

>> EgyébRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2014-04-04

Sajnos nyári gumi felrakás után pár nappal sikerült összehozni egy jobb első defektet. Nem lehetett megjavítani pedig még nagyon jó volt rajta a mintázat is. Az új első gumik Michelin Energy Saver DOT 11 195/50R15 méretben kerültek beszerzésre nagyon jó áron.

 
>> SzervizPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2014-04-04

Felrakattam a nyári gumikat és a bal első keréknél észre vettem hogy a féltengely gumiharang el van szakadva.Másnap rendeltem hozzá egyet és ki is lett cserélve mielőtt nagyobb probléma keletkezik!

 

A hétvégén végre fekerül a lökhárítóra az új matrica rendszám, mivel a régi kicsit megrongálódott, így állítólag nem ment volna át a műszakin. Remélem sikerül normálisan felrakni. :)
A régivel több alkalommal is sikerrel vettük a vizsgát, nyilván azóta szigorodtak a szabályok. Talán jobb is így, mert esztétikailag nem volt épp a legelőnyösebb.
A hétvége elég zűrösre sikerült, ezért még várat magára a művelet.

Faterral felpattintottuk, nem lett tökéletes, de így is nagyon baba, műszakin sem volt vele gond. :)