Blog
Cserélve lettek: Elől-Hátul BREMBO féktárcsa+betértek. Elől-hátul FAG kerék agycsapágyak. 8db NGK gyújtógyertya. Motor olaj SELÉNIUM 20K + szűrő. Hátsó motortartóbak. 2db Kézifékkötél. Tanknál az üzemanyagszűrő. Hátsó BILSTEIN 2db lengéscsillapító. Most a legközelebbi olajcserénél ami újabb 10,000Km-nél lesz nem igazán kel a gépsárkánnyal foglalkoznom :-))




Eljött az ideje az első lengőkar szett cseréjének, alulra Moogokat kapott felülre pedig Readelliket.






Vettem egy nappali menetfényt, amit elvileg a KPM is engedélyez. Így végre vége a napközbeni xenonozásnak. :) Felszerelni 10 perc, és ez elvileg olyan hogy ha az indexre is rá van kötve akkor azzal együtt narancssárgán villog. Ezt a funkciót még nem kötöttem be, de ami késik nem múlik :) Mutatós. tetszik :)


Történt hogy észrevétlenül egyre hangosabbak lettek az út egyenetlenségei. Tompán huppant egyet mélyebb gödröknél. Hagytam a dolgot ennyiben. Aztán hátul elkezdett kopogni valami. Na ezek a dolgok egyre erősebbek lettek. Gondoltam , hogy itt a tavasz átnézetem.
El is vittem egyik autószerelő cimborámhoz hogy nézzük meg mi a helyzet. Hát kicsit meglepődtem amit láttam. Hátul a lengéscsillapítóból ki van csúszva a szilent elöl meg a stabilizátor szilentek nincsenek a helyzet magaslatán. Sürgős cserére szorultak. Meg is rendeltem az alkatrészeket, és mentem Dzsozy barátomhoz hogy kicseréljük ezeket.
Gondoltam max egy délután és megvagyunk vele, háhááá hát nem. A külső stabilizátort kicserélni nem volt nagy kunszt, de a belsők már annál nehezebb. A bölcső leengedése nélkül is meg lehet oldani igaz, kell hozzá türelem. De sikerült megoldani végül . Hálás köszönet Piritu cartársnak. Az ő blogja alapján fél óra alatt megvolt a csere. Nagyon precíz leírás. :)
Én nem tudtam hogy a stabilizátor szilentet összefogó bilincs össze van préselve gyárilag, és a visszaperemezett részt kell szét ütni. Miután szétjött le kell csiszolni, és már össze is lehet csavarozni, teljesen jól összefekszik.
Ezen megpróbáltatások után következett a hátsó lengéscsillapítók cseréje. Itt mondhatni minden simán ment egy 15 ös krova fejet leszámítva ami sajna beleesett a hátsó nyúlványba. Azt hittem zörögni fog, de egyenlőre semmi hangja :)
A végeredmény csendes suhanás és brutális út tartás. Végre nem szitál a hátulja a kocsinak.
Köszi az ismételt segítségért Dzsozy !!










Mivel a csatlakozó hüvely összébbszorítása ellenére is visszajött a 21-es és 22-es légzsák hibakód, ezért a tervezett csati összeforrasztást végre megejtettem.
Az lesz érdekes, ha így is visszajönnek a hibakódok..:)
A sarukat egyébként úgy kell kiszedni, hogy a képeken látható módon szét kell pattintani a műanyag foglalatokat, majd a piros nyilakkal jelzett füleket fel kell tűvel kicsit feszíteni miközben a kábeleket kifele húzzuk.







Motorolaj csere: Selénia 20K 10w40 5 liter és Mann olajszűrő
97450 km
Gondoltam megpróbálom a fényét vesztett kipufogó véget feldobni polírozó pasztával. Bevallom az elején kicsit pesszimista voltam, de aztán...
A képek magukért beszélnek :).
Ezek után kedvet kaptam, és mindent elkezdtem polírozni :D.
A pasztát munkahelyről hoztam, úgyhogy megúsztam költség nélkül.







Fogyasztás mérés eredménye szinte csak lakott területen kívül:8,1l
Hibátlan szerintem,tekintve 4 felnőttel történt.
Ahogy eddig is szépen lassan írogattam hogyan áll az autó, úgy most is bepótolom a lemaradást. A jó idő beálltával fel kellet volna gyorsulni de egyéb munkák miatt a kocsi lassan halad, cserébe azonban már tényleg alig van valami hátra. Pontosan egy 20X3 cm-es sáv kilakatolása a csomagtartó bal oldalán, és már mehet is műszakira a kocsi. De hát mért is lenne ennyire egyszerű a dolog??! Tegnap kivettem a nyomtávszélesítőket és felraktam a 18" as felniket, elvittem futómű beállításra, minden szépen rendben halad, szaki mondja kész menjek próbáljam ki. Hát persze műszaki nélkül?? hátsó lökös nélkül?? egy forgalmas úton?? persze hogy nem. Mondom neki majd hazafelé a kis utcákban. Lényeg, hogy nehogy már minden jó legyen, látom a hőfok megy szépen felfelé, motor meleg akkor had szóljon ki kormoljuk. Szépen óvatosan kapott is, mire észre vettem, hogy 95 fokos a víz és a ventilátor nem megy, frankó!!!! Irány haza, víz 100 felett, motor leállít nézem a felső csövet, forró, alsó, hideg. Királyság leragadt a termosztátom. Úgyhogy műszaki előtt egyel nőtt a teendők száma. Csere darab megrendelve kedden megy a helyére. Reményeim szerint más nem jön közbe és mehetünk vizsgázni. Persze utána is lesz még teendő de az már inkább tuning és kasztni módosítás, mintsem műszaki felkészítés. Képeket később pótolom.
2
505
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- 155
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Forma-1
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Filmek
- Alfa tuning
- AlfaCity 2025 - július ...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV