Blog

>> AutóápolásMr.Szaki // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2014-04-07

Megbeszéltem egy napot a tisztítósráccal egy fullos kozmetikára. Egy napot kelett otthagynom az autót. Vax, takarítás, polír, bőrtisztítás, bőrápolás, stb.
Mikor mentem érte szembesültem mi is az a kívicsfelverődés. Viszont az autó gyönyörű lett. :D
Költégem: 16.000.- forint

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2014-05-01

- MAP szenzor
- pillangószelep
- gyertyák

Az eredmény: húúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúha :-) és az eddiginél is szebben, egyenletesebben járó motor.

 
>> EgyébMr.Szaki // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2014-04-05

Gondoltam lecserélem a télieket. Elvittem sógorom tanácsára Cserszegtomajra. Ott jól lefikázták az Alfát, mint márkát. Nyugodt maradtam, no para....Kaptam itt is rendesen a téli garnitúrámért. Akkor mondom tegyük fel a nyárit. Belekötött abba is, mert a hátsó hullámosan kopott és mondta, hogy biztos rossz a felfüggesztés. Majd belekötött az elsőbe, hogy annak meg a belseje kopott. Párom látta rajtam, hogy megy fel a pumpám a sráctól és mondta, hogy majd Ő vesz egy garnitúra nyárit. Otthagytam neki a gumikat és eljöttem. Itt kezdtem el gondolkodni a 17-es gumin és hozzá a felnin.

Update: 2014.04.18

Párommal elmentünk Miskolctapolcára csobbanni egyet, plusz én még sose jártam azon a vidéken. Hosszú volt az út és elegem lett. Hazafelé Veresegyházon találtam gumist (előtte már kinéztük, megrendeltük tőlük a felnit). Kértem tőlük ajánlatot gumira. Vettem egy 2012. augusztusában gyártott, de új Michelin Primacy 3 garniturát 225/50 R17-es méretben.
Gumi: 140.000.-/garnitúra
Felni: 118.760.-/garnitúra (29.690.-/darab)
Szerelés: 6.000.- (a régi felniről is levetettem a télieket és otthagytam ajcsiba)
Hazafelé nyugodtan és csendesen autókáztunk! :D

 
>> SzervizMr.Szaki // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2014-03-29

Letelt ez a téli szezon is. Csörivel pontosítottam és hazaérkezés után 1 hétre vittem is a verdát. Vezérlésben 65.000 volt szóval az is kuka. Csöriék úsznak rendesen a melóval, egy hétre kellett otthagynom az autót.
Tehát a lista:
Vezérlés, vízpumpa
Olajcsere, olajszűrő
Hátsó ülés rögzítőjének pótlása (múltkori szerelésnél eltörött)
Tolatólámpa izzójának cseréje.
Futóműbeállítás

Csöri ezalatt az egy hét alatt felmérte a váltómban és a kuplungomban lévő zűrzavart. Megállapította, hogy csere. "KÖSZI" 4 kilóóóóóóóóóó pénz.....ááááááááááááá.
Van "B" változat. Difiben van 2 csapágy próbáljuk meg, az csak 16.000/darab. Okéztam.

Szervízmunkáért 98.000.- forintot hagytam ott.
Jah és Ates megfenyített a 11 éves téli gumigarnitúrámért. Még jó, hogy szólt! A használt gumi és a használtgumi árus....

Update:
Kicseréltük a difiben a csapágyakat, de a probléma nem szűnt meg...
Költségek:
2 darab difi csapágy: 32.000.-
Munkadíj: 15.000.-

 
>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2014-05-01

Futómű beállítás volt indokolt, a korábbi bontás miatt, meg a hátulja már mióta az új rugók beálltak a megfelelő szintre kicsit összetartottak.

 
>> Tuning és extraszasza911 // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2014-04-30

205/45 lett a jó méret, ez mindenhol elfér. Felkerültek a Zender Milano-k. Hosszú projekt volt.

>> EgyébGabulon // Alfa 147 5 ajtós // 2014-04-30

Sziasztok!
Itt vannak a beigert kepek a fekfelujitasrol es a tiszta autorol :)
Kapott az auto 4db uj Brembo fekbetetet elol 2 uj Vrembo Max Sport tarcsakat ,a nyergek meg egy szep piros szint!!
Az auto meg kapott egy full ablaksotititest (persze csak ugy ahogy meg szabalyos)

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-04-30

"Azért is én csinálom meg!" Ki is lettem röhögve, dehát sikerült :)
Az előző postomban írtam az új termosztátba beleszakított műanyag csőről. Elvittem szervizbe, onnan egy esztergályoshoz küldtek. Jó negyed órás munkával kifúrta a beletört műanyagot, majd megtisztította a menetet. Utána irány Unix, új cső szerzés. Persze nem volt, rendelni se tudtak, dehát ki ült mellettem... Személyesen Tomsics Gábor (környékbeliek biztosan ismerik, csak ajánlani tudom). Mondta, hogy menjek ki hozzá és ő ad nekem bele illő csövet. Persze a gyári cső kisebb átmérőjű, így közbetét kellett hozzá. Feltúrta nekem az egész műhelyt és talált közbetétet és elosztót is hozzá. Bekente menetragasztóval, beletekerte és mégcsak nem is kért érte semmit (hálám neki, meg pacsi, meg villantás meg ilyenek). Ezután irány haza, ház előtt megálltam és komplikációktól mentesen kicseréltem. Folyadékot leengedtem teljesen, újat kapott, elvileg -35 °C-ig folyik. Mindent szépen összeraktam, légtelenítettem. Víz sehol nem csöpög/folyik.
Most sokkal gyorsabban melegszik, de valami most se oké ... :(
Mutató szerint a 90 °C-t se éri el, de ott már bekapcsol a ventillátor. Menet közben 80 °C körül mozog, inkább alatta. Vagy a vízhőfok jeladó fos, vagy a ventillátort kapcsolgató hőgomba. Cserés mindkettő, az a biztos és akkor penge lesz minden. De a termosztát csere nem volt fölösleges, a víz sokkal gyorsabban melegszik, és menet közben sem hűl vissza 70 °C-ra. Majd egy hideg reggelen kiderül. Jeladók cseréje pedig hamarosan.

A 2.000 forintos költségem az esztergályos volt.

>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2014-04-30

Ma csengetett a postakocsi. Kicsit váratlanul ért, mert előre nem értesítettek, pedig ígérték. De megjött!!!
Hátsó lengőkarokba cserélve lesznek a szilentek komplett. Elülsők-hátulsók, vagyis mind a négy. :)

 
>> SzervizSzido // Alfa 159 SW 2.4 JTD // 2014-04-30

Úgy gondoltam, hogy akárki akármit mond az utolsó cseréről, én azért egyből lecseréltetem az olajat, amint megveszem a kocsit. Érdekes volt, mert a szerelő nem tudta kicsavarni a leeresztő csavart, ezért úgy kellett kiszívni az olajat. Azóta felírtam a listára az új csavart is, hogy a következő cserénél csinálják meg jóra.