Blog
Volt a kocsi szerelőnél, egy futómű szemrevételezésre. Hát most kicsit költeni kell, mivel szilentezni kell a csonka állványt, meg a hátsó lengőkarokat. és stab pálcákat is cserélni kell. :( Szerelő mondta, hogy terhelt állapotban kifelé néznek a hátsó gurulók, ezért kopott el teljesen egy 1500km nyaralás alatt, a hátsó gumma. Terheletlen állapotban jó a kerék dőlése, összetartása, de terhelés alatt szar!
Kaptam egy robbantott rajzot tőle, de is igazi segítséget Trumpf(nagyvad) cartárs adta meg, gyári számokkal,cikkszámokkal stb. Ezek után már gyerek játék volt a rendelés, beszerzés.
Kvácsauto KFT: stabilizátor 2db 4762,-/db 40% kedvezménnyel
szilent a csonka állványba 2db 2930,-/db 40 %kedvezménnyel
Powerflex: hátsó lengőkarba szilentek, elülső-hátulsó 39.900,- össz.

Történt hogy egyik napról a másikra az autó nem akart elindulni elsőre, csak másodikra, volt hogy csak harmadikra... és hidegen kb 1 km ig annyi erő volt benne mint egy 50ccm-s robogóba.... és gázadásra rángatott , prüszkölt, meg minden. Elég gázos volt a helyzet, sőőőt még ez nem volt elég neki meleg motornál nagyon ingadozott az alapjáratom volt hogy 500 és 1500 között. Ezért döntöttem úgy hogy veszek egyet.
Korábban néztem már és láttam hogy egy GM márkájú univerzális szonda volt benne. Most kapott Bosch-t.
Pár nappal korábban kicseréltem a levegő szűrőt is mert régen volt már.
Lambdaszonda : Bosch 20000 Ft
Levegő szűrő : MANN FILTER 2000 Ft
Csere menete:
- Motor burkolat leszed ( nem muszály de én így láttam hogy merre megy a kábel )
- Fekete csatit lehúz ( 4 pólusú)
- 22-es kulcsal meglazít ( Ha jól emlékszem :) )
- Régi ki új be és ugyanez fordítva.
Első tapasztalataim nagyon pozitívak. Pöccre indul, és az alapjáratom brutálisan beáll 900 ra meleg motornál. Hidegen sem rángat ott is van ereje, és alacsonyabb tartományban is nagyon jól húz. + 40 LE minimum :)
Km : 131 430




Sajnos nem folytatom tovább a terveimet. így ahogy van ál már 1-2hete. az összes kedvem elment az egésztől. sok elemet kéne fenyezni.Talán 1x vissza jön a kedvem vagy nem
Nekiálltam a szelepfedél tömítés cseréjének. A feladat nem túl bonyolult:
- felső fedél le,
- trafósor ki,
- kartergáz csöveket lehúz,
- fedelet leszed,
- fedelet kitakarít,
- új tömítést felrak (én a fedélre tettem, mert a vágatban szépen megáll).
- Fedelet visszacsavaroz. A szervizkönyv alapján a meghúzási nyomaték: 10-13 Nm. 10-re állítottam be a kulcsot, de ez is soknak tűnt, úgyhogy csak érzéssel húztam meg, mert mindenhol azt hallottam, hogy könnyen törik a fedél.
- Most várok egy napot, hogy után húzhassam a csavarokat.
- Másnap csavarokat utánhúz (egyet lehetett)
- Trafósor visszarak.
- Fedél vissza.
- Sört bont :-)












Ki lett cserélve a jobb hátsó kerékcsapágy, végre nem búg. Valamint cserélve lett a váltó feletti kuplungmunkahenger.
Megjött az olajcsere szett Erhard 242 től.Köszi neki a gyors postát!Hétvégén,ha az idő engedi minden a helyére kerül.

Ma emelőre tettük az autót és alaposan átvizsgáltuk, felmértük az állapotát.
Diagnózis: mindkét első felső lengőkar megérett a cserére, valamint a stabilizátor sajnos elkopott. Hiába cseréltük a szilentet, az előző megette a rudat, bár ez most még nem égető probléma.
Szóval a kopogás, amit már egy éve hallok és egyre erősödik, vsz a lengőkarok miatt van.
Április végén kiderül. Az olajcserére is akkor kerül sor.
A téligumik lecserélve nyárira.
km: 190500
Az utolso hazauton eszre vettem hogy nem spriccel aminek spriccelni kene.Nemi meregetes utan kiderült moso motorja adta be a kulcsot.Mivel ujfent vissza kellett indulnom ablakmoso nelkül szivas lett volna,igy gyors megoldast kellett talalni.
A megoldast Dévid cartärs szolgältatta.Neki volt egy a regi TS eben elfekvöben.Igaz a hätsoablak moso miatt nemi elteres volt,plusz letört a nyomo oldalrol a kis csöve,de mivel a fiatalemberrel nem ismerünk lehetetlent, es Mac Gyver en nöttünk fel igy ez nem jelenthetett akadälyt.Nemi mókolas utän mär ment is a helyere.Elöbb utobb viszont szereznem kell egy hätso ablakmososat,de egyenlöre tökeletesen megfelel hacsak az elsöket mossa.
Dévid barátomnak ezuton is köszönöm a házhoz szallitast!