Blog

>> EgyébAetK // Alfa 156 1.9 JTD Mjet 16V // 2014-04-28

Hát átment a vizsgán. Nem csoda, lassan új autó lesz. Nem műszakilag van vele gond. Azt lassan letudjuk apránként. (Nem ilyesmire akartam költeni, hanem arra, hogy jól nézzen ki, de nem maradt választásom.) Sajna elsőre nekiálltunk a forgalmiba nem átírt Euroband D rendszámmal foglalkozni. Nem vót túl bonyolult, de azér eccerű sem, na...

Ezen kívül lett cserélve kerékcsapágy is. Meg még néhány darab a futóműben (sajnos mivel nem értek hozzá, nem tudom pontosan megmondani, hogy mi). Bár az rémlik, hogy valaki azt mondta, hogy ne ijedjek meg, ha nyiszog - ez állítólag természetes. A nyiszogásból lett csinnadratta. Mostmár rendben van ez is..

No, mindegy, hagyjuk is a szart. Always look at the bright side of life..

Nagy az öröm egyébként! 5,29-es a fogyasztás legjobbja, ráadásul elég vegyesen, indokolt a dízel mostanság, hisz járkálunk sokat, csak hiányzik néha a látvány. Jó vón nézegetni többet, csak nem látok rá az ablakból. Olajcsere következ mingyáújra.

Az autó úgy van rendben, ahogy az ember ránéz a arra a szerelemre, akiről tudja, hogy még fájni fog neki, de csak szerelmes és szerelmes. Az esze már máshova húz, de a szíve.. Soha többet nem lesz más, ez tényleg vonzalom. Elkezdtem gondolkodni is. Mondjuk úgy, hogy csinál, amit akar, végülis ő az első.

De az biztos, hogy legközelebb megnézem, hogy hol vásárolok. Sokat tanultam az elmúlt pár hónapban, lassan de biztosan haladunk a legjobb feszliftes multijet 156 felé.. de még hosszú az út. Pedig állítólag az enyém az egyik legjobb 156 az országban, ilyenből kevés van.. (Azóta is azon röhögünk az öcsémmel, hogy arra a kérdésre, hogy átmenne-e a műszakin abban az állapotban, ahogy megvásároltam, az volt a válasz, hogy "ezt visszatapsolnák". Üzenem, hogy fogalomzavar volt. Tényleg visszatapsolták, csak pótvizsgára)

Nahát, ezt a szart sztaniolba rakni jobban nem tudtam (nem értek a masnikötéshez sem).

 
>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2014-04-28

Kapott egy szett alufelnit nyárra. Ismerős lehet Grétáról és Törpiről is :) (bocs a szar képért :)

Hazajött a villamossági szerelőtől pénteken, vasárnap elkezdtem összerakni az oldalüvegeket, ajtókat, hogy mihamarabb mehessen a kárpitoshoz. Az meglepne, ha összeállna a május végi OT vizsgára az autó, de ha a mostani hosszú hétvégén szép idő lesz, akkor nem teljesen reménytelen. Majd lövök képeket is feltöltöm, most már kezd alakulni a gép.

>> SzervizPiros Madaaar // Alfa 159 Ti // 2014-04-28

Hatso bal oldali rugo eltort,gyari lerendelve..varjuk a szallitast mar 3hete,nincs raktaron TI hez.adig is kap simat hogy autozhassunk
2014.06.14... megerkeztek a rugok.kivettem aregit esmost mar jol is nez ki.
maga a gyari rugo 60.000ft volt.

 
>> Tuning és extraPiros Madaaar // Alfa 159 Ti // 2014-04-29

Megjottek a hatso tarcsak es betetek, ugyan az ami elso, EBC mart es yellow stuff betetek

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-04-28

Mivel sírba vitt már a fehér felni, pedig nincs meg régóta, így míg kerékcsapágyat cseréltek aláraktam a télit, ezt meg lefényeztem.

Egy gyönyörű szép vörösréz színt kapott, xirallicot is raktam bele (mint mindenbe :D)
Kívül belül fényezve-lakkozva.
Csini :)

Ezzel egyetemben feljebb tekertem a gewinde-t 15mm-el a téli magasságot kapta meg, sajnos hobbi autóból mindennapos kocsi lesz belőle, és nagyon kényelmetlen volt (betonkemény volt, pattogott).

Így most ha csak +15mm is, de teljesen más az autó karakterisztikája!

>> SzerviztheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-04-28

Nem tervezett csapágy csere.
Hirtelen rohadt hangos lett, kapott tökéletes bontottat, ez kihúzza még jóideig, kompletten csonkállvánnyal cseréltettem, sajnos a rossz hír,hogy az ABS jeladóm tönkrement, így azt is kell vennem.
Az összeg munkadíjjal értendő.

>> Szervizfisch // Alfa 147 1.6 TS // 2014-04-28

A szervízelés még márciusban történt, de csak most jutottam el odáig, hogy írjak egy rövid bejegyzést.
Hazautaztunk 14-én este egy hétre, hogy az esküvő előtti fontosabb dolgokat még leszervezzük. Csöritől kértem egy időpontot jó előre, hogy biztosan beférjen az autó az adott héten. Igazából nem volt semmi komoly probléma, csak a bal elejéből jövő kopogást kellett megszűntetni. Ezt a bal első lengőkar okozta, ami most cserélve lett. Ezen kívül a motorháztető bowdenjén kellett állítani, mert már nehézkes volt a nyitása.
Itt kint kellett még azóta a kipuffhoz hozzányúlni, mert a flexicső utáni rögzítés megadta magát, ami így 13 év után elvárható probléma. :) Megkapta a nyárigumikat is, úgyhogy erről is levan a gond.
Ami viszont bosszant, hogy kb. negyedévente a motor és a testkábel saruja közötti oxidáció miatt annyira leromlik a kontakt, hogy az autó nem indul el. Jó, hogy már tudom hova kell nyúlni, különben pórul járnék.
Ilyenkor mindig lecsavarozom a sarut, kicsit megcsiszolom az alatta lévő részt + a sarut is és mehet minden vissza. Ezt a problémát hétvégén szó szerint rövidre fogom zárni, mert idegesít. A baj eredendően az lehet, hogy a saru vörösréz a felfogatási pont meg valami öntvény ugyebár és a két különböző fém nedvesség hatására kisebb galvánelemként működik, ahol az oxidáció jelentős.
(A km állás jelenleg a 218 ezerhez közelít.)

 
>> SzervizWikicica // Alfa Giulietta 1,6 JTDm Turismo // 2014-04-28

Ufi leadva a karosszériajavításra. Csereautóm egy Fiat Ulysse. Várható elkészülte péntek.

 

Ezt is megértük.... Hétvégén jutalmul megejtjük az olajcserét! :)