JCsabi - főkép
>> SzervizAlfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2021-01-18

5 évet bírt a Exide akku. :-( A ma reggeli -9,5°C-ban már nem indította a kocsit. Elvittem beméretni, de azt javasolták, hogy cseréljem inkább. Így tettem.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2020-12-25

Gyárilag a 3.0V6 PH3 GTV motorja kettőstömegű lendkerékkel van szerelve. A 3.2 GTV és a GTA-k egytömegűvel. :-)
Youtube videókat nézegetve a motor hangján egyértelműen hallatszik, hogy sokkal "könnyebben" felpörög az egytömegűvel. Utánaolvasgattam külföldi fórumokon a dolognak és egy az egyben csereszabatos a dolog. Meg kell hozzá venni még a GTA kuplungját és mehet is a csere.
A DMF 14kg-ot nyom, míg a SMF csak 8kg-ot. :-) :-) :-)
Az AlfaDepo ismét a segítségemre volt a lendkerék beszerzésében. (Köszi Dávid)
Még nem tudom mikor, de egyszer majd be lesz szerelve.

 
>> SzervizAlfa 147 1.9 JTD 8V // 2020-12-25

Mivel ismertem az autó előéletét, így a megvásárláskor nem kezdtem el lecserélni a szokásos dolgokat. Viszont az olaj elérte a csereperiódusát, szóval cserélni kellett.
Közben megadta magát a jobb első-felső lengőkar is, úgyhogy cserélve lett az is.

- Olaj (Selenia WR 5W-40)
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Gázolajszűrő
- Pollenszűrő
- Jobb első-felső lengőkar

km állás: 217.528km

 
>> SzervizAlfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2020-11-24

A kötelező dolgok lettek cserélve:
- olaj (5W30 Selenia)
- olajszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- gázolajszűrő

Km állás: 216.523km

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2020-11-03

Szép álmokat. Találkozunk tavasszal. :-)

km állás: 191.970km

 
>> EseményAlfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2020-10-30

Volt néhány nap szabadságom, amit még az éven ki kellett venni. Végre lett időm foglalkozni a kis 147-el is. Alapjában véve nincs rossz állapotban, de a típushibák elkezdtek megjelenni. Egy kis rozsdafolt a küszöbön. Szerencsére időben lett orvosolva. Lecsiszoltam, kapott rücsit, amit színre fújtam. Utána kifújtam a két küszöböt üregvédővel. Remélem egy ideig jó lesz. :-)
Utána jött a csinosítás része. Kapott egy lakktisztítást és egy polírt. Takarítás, téligumicsere. 2 napom ráment, de megérte!

Km állás: 216.206km

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2020-10-12

Kihasználva a szép időt a napokban egy kedves barátom készített néhány képet a kocsiról. Nagyon tetszik a végeredmény. :-)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2020-10-07

Egy szép vasárnapi napnak indultunk neki. Ráértünk, jó az idő. Gondoltam csapjunk egy karikát a géppel. Fotózkodás, örülés, aztán az egyik megálló után nem tudtam beindítani a kocsit. Teker, teker, de semmi. Nagyon jól jött a kis bluetooth-os diag csatlakozó. Gyorsan kiolvastam belőle a hibát. Vezérműtengely jeladó hiba! :-( Na mondom ebből vontatás lesz. Azért csak megnézem a csatlakozót, hátha. És igen. :-) A kitudja hány éves műanyagnak nem tett jót a motortérben uralkodó 1000°C. Gyakorlatilag elporlik. Szerencsére volt nálam szigetelőszalag és ideiglenesen össze tudtam tekerni a csatlakozót. Be is indult a kocsi és haza tudtunk vele jönni.
Itthon keresgélés, mert úgy emlékeztem, hogy a bontott motoron meg volt a jeladó. És siker. Megtaláltam, kicseréltem és ismét működik!!!

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2020-09-27

Már az autó megvételekor észrevettem, hogy kicsit lassabban melegszik fel a hűtővíz és főúton pedig hamar visszahűl.
Már egy ideje megvolt az új termosztát, de most jutottam el odáig, hogy kicseréljem. Amint a régit kivettem, egyből látszott hogy kicsit nyitott állapotban meg van szorulva és nem zárt rendesen.
Nem volt egy nagy kaland kicserélni, elégé könnyen hozzáférhető helyen van. Csak a szívócsövet és a kis kábeltartó dobozkát kellett levenni.
A termosztátot 3db csavar tartja. az kicsavarod és lejön az egész felsőrész.
Egy kis tömítés, egy kis paszta és mehetett vissza a helyére az új.

Ha már szét lett szedve a motortér, könnyen hozzáfértem a fokozatváltóhoz. Még valamikor tavaly rendeltem a totallyalfa oldalról egy short shiftert. Szintén egyszerű volt a beszerelés. (még fényképes leírást is küldtek hozzá)
A váltókar sokkal kisebb úton jár. Egész más lett a váltásérzet. :-) Tetszik!

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2020-09-22

Amikor vettem a kocsit sajnos az egyik oldalról hiányzott mindkét pininfarina logo. Még tavaly decemberben beszereztem a hiányzókat, de mivel fényezni kellett a kocsi hátulját így csak most ragasztottam fel.
Nagyon csinos lett. Kapott két quadrifoglio logot is a motorháztető két oldalára.

Illetve cserélnem kellett egy szelepfedél tömítést, mert az első hengersornál szivárgott az olaj. Nem is értettem, hisz tavaly lett cserélve, amikor a vezérlést is cseréltük. :-( Lehet hibás volt a tömítés.

Km állás: 191.915km