JCsabi - főkép
>> EseményAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2021-03-27

Több fórumon is olvastam, hogy késői szériás Busso V6 computere tönkre tud menni a nagy melegtől, amit a hátsó hengersor kipufogója állít elő.
Korábbi V6-oknál ben volt az utastérbe az utasülés lábánál az ECU. Nem is értem miért nem volt ott jó helyen.
Szóval kipufogó hővédő lemezből gyártottam egy kis terelőt. Lehet hogy nem ér semmit, de a lelkemet megnyugtatja, hogy csináltam valamit :-)

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2021-03-21

Már nem bírtam tovább. 😁 Igaz, hogy még csak 8-10fok volt kint, de szépen sütött a nap, nem volt vizes az aszfalt.
Ki kellett hogy hozzam a szörnyeteget a ketrecből.

 

A könnyebbik részével megvagyok. A belsejük szinte teljesen üres. Sok minden gazdára talált, sok minden megvan még, sok mindent a sajátomba újítottam be (be kellett szerezzek ládákat az alkatrészeknek, mert kaotikus állapotok uralkodtak a garázsba). Következő lépés a futómű. Így első ránézésre egész tűrhetően néznek ki alulról. Sok mindent ki lehet menteni belőlük :-) .... Sok minden van még hátra...

 

Nem mintha unatkoznék a hétköznapokon, de GTV alkatrészekből sosem elég.
A Facebook-on akadtam rá a hirdetésre. Nem sokat gondolkodtam. Felhívtam az eladót, megalkudtunk és 2 nap múlva el is hoztuk Lolkát és Bolkát.
Sajnos egyik autó sem rendelkezik forgalomba helyezéshez szükséges papírokkal, úgyhogy jó szolgálatot fognak tenni a magyarországi GTV-sek táborának. Egy pár alkatrészt elteszek magamnak ínségesebb időre. A többire viszont szabad a vásár!!

Egy biztos, hogy az elkövetkező hetekben nem lesz túl sok szabadidőm. :-)

 
>> SzervizAlfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2021-01-18

5 évet bírt a Exide akku. :-( A ma reggeli -9,5°C-ban már nem indította a kocsit. Elvittem beméretni, de azt javasolták, hogy cseréljem inkább. Így tettem.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2020-12-25

Gyárilag a 3.0V6 PH3 GTV motorja kettőstömegű lendkerékkel van szerelve. A 3.2 GTV és a GTA-k egytömegűvel. :-)
Youtube videókat nézegetve a motor hangján egyértelműen hallatszik, hogy sokkal "könnyebben" felpörög az egytömegűvel. Utánaolvasgattam külföldi fórumokon a dolognak és egy az egyben csereszabatos a dolog. Meg kell hozzá venni még a GTA kuplungját és mehet is a csere.
A DMF 14kg-ot nyom, míg a SMF csak 8kg-ot. :-) :-) :-)
Az AlfaDepo ismét a segítségemre volt a lendkerék beszerzésében. (Köszi Dávid)
Még nem tudom mikor, de egyszer majd be lesz szerelve.

 
>> SzervizAlfa 147 1.9 JTD 8V // 2020-12-25

Mivel ismertem az autó előéletét, így a megvásárláskor nem kezdtem el lecserélni a szokásos dolgokat. Viszont az olaj elérte a csereperiódusát, szóval cserélni kellett.
Közben megadta magát a jobb első-felső lengőkar is, úgyhogy cserélve lett az is.

- Olaj (Selenia WR 5W-40)
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Gázolajszűrő
- Pollenszűrő
- Jobb első-felső lengőkar

km állás: 217.528km

 
>> SzervizAlfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2020-11-24

A kötelező dolgok lettek cserélve:
- olaj (5W30 Selenia)
- olajszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- gázolajszűrő

Km állás: 216.523km

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2020-11-03

Szép álmokat. Találkozunk tavasszal. :-)

km állás: 191.970km

 
>> EseményAlfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2020-10-30

Volt néhány nap szabadságom, amit még az éven ki kellett venni. Végre lett időm foglalkozni a kis 147-el is. Alapjában véve nincs rossz állapotban, de a típushibák elkezdtek megjelenni. Egy kis rozsdafolt a küszöbön. Szerencsére időben lett orvosolva. Lecsiszoltam, kapott rücsit, amit színre fújtam. Utána kifújtam a két küszöböt üregvédővel. Remélem egy ideig jó lesz. :-)
Utána jött a csinosítás része. Kapott egy lakktisztítást és egy polírt. Takarítás, téligumicsere. 2 napom ráment, de megérte!

Km állás: 216.206km