Blog
Ma hazafelé Törökbálintról elértük a 155.000 Km-t. Az autó 2005 óta van a tulajdonomba 71.000 Km-el vásároltam. 9 év alatt 84.000 km ment bele úgy, hogy 4 évet a garázsban állt és addig a 146-os volt szolgálatban.
2013-ban a nevemről átírattuk asszonynevére és kapott egy új rendszámot.
2013.06.-óta, amikor is a 4 éves állás után feléledt a Bestia 9000 km ment bele.
Ami sajnálatos, hogy 2014 január óta most mentem vele 1000 km-t...!


Tegnap reggel elindultunk dolgunkra asszonnyal, nyitja ki az ajtót, hát a tegnapi vihar után egy nagy víztócsa éktelenkedett az anyósülés előtti lábtérben. Egy nappal előtte, hátsó fékbetét cserénél szólt TZoli, hogy hiányzik a szélvédő előtti műanyagról a tömítés. Másnapra be is ázott. Gyors szervízként szétkaptam, látszott, hogy a pollenszűrő felől ázott be, kitakarítottam a vájut, elugrottam a Bárdiba pollenszűrőért, majd összeraktam, szilikonnal kinyomva az ablaknál. Most kicsit csúnya, de a napokban ha lesz tartós napsütés, lebontom mind a két felét, mert tervezem, hogy feketére fújom a műanyagot, és újra összerakom, nem ilyen gyorsan, hanem ígényesen :) Tesztel a kicsike, hogy tényleg szeretem-e, de nem hagyom magam :) Sajna a tócsát gyorsan felitattam, mielőtt még lefotóztam volna, de szerencsére a kárpit megfogta a vizet, felszedtem és nem ázott alá :)








Brembo első féktárcsák és Ferodo DS Performance (DS2000) első fékbetétek
Sikerült beszereznem egy szett 15"-os alufelnit (tojástartósat), így felkerülhettek a nyári abroncsok. Dunlop BlueRepsonse 185/65-ös gumikat választottam végül sok-sok olvasgatás után.
Csak pár kilométert mentem velük, így még nincs tapasztalatom a gumikkal kapcsolatban.
257500 km
Még a nagy melegek előtt meg szerettem volna javíttatni a klímát (úgy vettem, hogy nem működik, kompresszort cseréltek, gondoltam, csak nem töltötték fel gázzal...).
A szervizben legalább egy órán át keresték, hogy miért nem indul be a kompresszor, mint végül kiderült volt egy kis zárlat a reléknél, illetve a kormányoszlop melletti biztosítékok közül az egyik el volt szállva.
Sajnos már a hibafeltárás végén látszódott, hogy néhány tömítésnél ereszt a rendszer, illetve a hűtőnél is. Egyelőre hagyom így, mert egy hűtő cseréje és a töltés elég drága lenne. :(
Az autó megvásárlása után komplett vezérlést ,olajat (Castrol magnatec+szőrő), pollen és levegő szűrőt,Izzókat (2000 Ft) cseréltem.(66.000 Ft) Valamint beszereztem 17" -os gyári alufelniket (50.000) Az átírási költségem (Kb. 60.000 Ft) Első éves biztosításom, úgy hogy előtte nem volt nevemen autó 48.000Ft.
Már egy ideje rakoncátlankodott a hűtővíz hőmérséklete. Menet közben 70 fok fölé nem ment, amikor megálltam (piroslámpa, dugóban) drasztikusan elkezdett melegedni.
Ezért termosztátot cseréltünk, ami úgy néz ki megoldotta a problémát. Szépen beáll a vízhőfok 88-90 körülire. Valószínű a régi termosztát nem nyitott rendesen a hűtő fele.
Kiderült, hogy a kiegyenlítőtartály megrepedt egy kis helyen. Ideiglenesen megragasztottuk de mindenképpen cserélve lesz, hogy bontottra vagy újra azt még megálmodom.
Megejtettem a hátsó féknyergek festését. Sima piros festék, semmi speciális nyeregfesték. Hamar száradt, jól takar, szépen fénylik.



Első körben nem igazán sikerült összehozni, hogy ugyanolyan felújított féltengely kerüljön hozzám. Amit kaptam, kisebb átmérőjű volt, mint az enyém. 4 hét várakozás után jött a mail Erhardtól, hogy küldi a féltengelyt. Öröm és boldogság. Nagyjából 15 perc alatt be is műtöttem a helyére. Viszont próbakör után kiderült, hogy ugyanúgy ráz, mint azelőtt. Kellett ez a féltengely, a belső csukló darabokban jött ki, viszont a rázást valószínűleg a felni csinálja. Mikor újítottam fel, kimaradt a görgőzés. Nagy hiba volt. A balos belső csuklóval is gond van, így azt is ki kell majd cserélnem, a porfogóval együtt. Ezután jön egy vezető-görgő, majd a futómű, karosszéria.





