Blog

>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2014-05-03

A felnik festéséből maradt festékem. Nem álltam meg most sem, a motortér is megváltozott picit.

 

Első körben nem igazán sikerült összehozni, hogy ugyanolyan felújított féltengely kerüljön hozzám. Amit kaptam, kisebb átmérőjű volt, mint az enyém. 4 hét várakozás után jött a mail Erhardtól, hogy küldi a féltengelyt. Öröm és boldogság. Nagyjából 15 perc alatt be is műtöttem a helyére. Viszont próbakör után kiderült, hogy ugyanúgy ráz, mint azelőtt. Kellett ez a féltengely, a belső csukló darabokban jött ki, viszont a rázást valószínűleg a felni csinálja. Mikor újítottam fel, kimaradt a görgőzés. Nagy hiba volt. A balos belső csuklóval is gond van, így azt is ki kell majd cserélnem, a porfogóval együtt. Ezután jön egy vezető-görgő, majd a futómű, karosszéria.

 
>> SzervizTibooo // Alfa 156 Sportwagon 1.6 TS FaceLift // 2014-05-03

Megkapta az Alfa ami jár neki... :)
Olajcsere 120070km-nél.

 
>> SzervizACCUS 164 // Alfa 155 2,0 TS 8V // 2014-05-03

Mostanság eljött az ideje a váltónál baloldali féltengely csuklójának gumiharang cseréjének. És nem beszélve a 2db ékszíjé is.Sok apró helyre rázó szervizelés-karbantartás teszi egésszé autóinkat állapotát. Ez az ami számít számomra :-) következő hadművelet a kipufogó rendszer cseréje. Ráfér így 265,000km-ternél :-)) ennyit ki is bírt valahogy.

 

2013.12.21.-én cseréltem a jobb oldali tompítottat. Nos, a bal eddig bírta.
Kb. 13 ezer km-el ment többet, ez nagyjából plusz 185 órát jelent. Vagy a jobbos volt gyári hibás, vagy ez sikerült túl jól a gyártáskor.

 
>> AutóápolásNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2014-05-02

 
>> SzervizJ-Imi // Alfa 156 1.9 JTDm // 2014-05-02

Úgy látszik éves rendszerességgel kell majd izzókat cserélnem a műszerfalba, megint nagyon jó móka volt eljutni az óraegységig. 6izzó cserélve + komplett takarítás, polírozás.
Szétszedés lépései:

1, hamutartót kiszedni, két csavar tartja a szivargyújtós egységet.
2, A váltónál lévő konzolt kell kiszedni, ezt 6 csavar tartja, kettő a váltókarnál lévő ezüst műanyag takaró alatt (ezt csak ki kell pattintani), kettő a a szivargyújtós egység mögött, kettő pedig oldalt a kárpit alatt.
3, innentől kezdve szépen sorjában lehet haladni, előbb a rádiót kell kiszedni, majd a klíma konzolt, vmint jöhet a 3-as óracsoport takarója és az óracsoport.

Mivel volt még izzóm, nem szórakoztam, hogy lehet e led-el helyettesíteni, de időközben rendeltem led izzót, ha kiégnek arra csere.

 
>> EgyébDani // Alfa 156 1.6 Twin Spark // 2014-05-02

Ma leegyeztettem az időpontot a lakatossal, úgyhogy jövőhéten viszem és megcsináljuk a csomagtérben a kimaradt darabot. Közben kitakarítottam a csomagteret, megcsiszolgattam hát persze, hogy több helyen is van rozsda. Nem veszélyes, kezelhető, úgyhogy neki is álltam. Ha már mindent megcsináltam akkor ez se maradjon kezeletlenül. Elkészült a küszöbök védelme is, jelenleg nem a legszebb, de majd jön rá gyári küszöb spoiler és nem is fog látszani - viszont cserébe rohadni sem fog. Lekezeltem a felületet, majd kapott rozsdaátalakító folyadékot - cink sprayt - alapozót - matt fekete fedőfestéket - aztán gumi alapú alvázvédőt. Igazából minden kész a kocsin ami ahhoz kell, hogy végre bejelentsem műszakira, ami ezek után remélem sikeres is lesz. Időközben az előző bolgban írt termosztát csere is megtörtént tökéletesen működik. Műszaki után lesz még egy két dolog rajta, de az már csak tuning - esztétika, de már nem bírom tovább egy éve nem mehetek vele legálisan úgyhogy levizsgáztatom. Utána a hátsó kerékjáratok szélesítését eltüntetjük, vagyis kisebbet csinálunk belőle, hozzá dolgozzuk a felnihez. Jut eszembe felni, még szereznem kéne 17" colos felniket is mert nekem nagy ez a 18" ahogy eddig is úgy most is eladó a 18" as szett!! :D a pontot az i-re majd a fényezés fogja feltenni amit szeretnék év végére összehozni. Kinéztem magamnak a Grigio Artico Metál színkódot, tudomásom szerint 156 os nem készült ilyen színben és nekem nagyon bejön, plussz a forgalmit sem kell átíratni mert most is szürke van benne. A végső állapot még picit odébb van, de addig is teszek fel egy két képet az állásról vegyesen.

 
>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Distinctive // 2014-05-02

Nem csekély mértékû nehézség után, de hamarosan finiselünk...

>> SzervizArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2014-05-02

Az utóbbi két hétben egyre hangosabban "csiripelt" a jobb hátulja jobbos kanyarokban, bizony, igencsak csere érettre koptak a fékbetétek. 108600 km-nél kapott a hátulja egy garnitúra Mintex márkájú betétet, kíváncsian várom meddig bírják, megbízható forrásból dicsérték.