Blog
Az autó megvásárlása után komplett vezérlést ,olajat (Castrol magnatec+szőrő), pollen és levegő szűrőt,Izzókat (2000 Ft) cseréltem.(66.000 Ft) Valamint beszereztem 17" -os gyári alufelniket (50.000) Az átírási költségem (Kb. 60.000 Ft) Első éves biztosításom, úgy hogy előtte nem volt nevemen autó 48.000Ft.
Már egy ideje rakoncátlankodott a hűtővíz hőmérséklete. Menet közben 70 fok fölé nem ment, amikor megálltam (piroslámpa, dugóban) drasztikusan elkezdett melegedni.
Ezért termosztátot cseréltünk, ami úgy néz ki megoldotta a problémát. Szépen beáll a vízhőfok 88-90 körülire. Valószínű a régi termosztát nem nyitott rendesen a hűtő fele.
Kiderült, hogy a kiegyenlítőtartály megrepedt egy kis helyen. Ideiglenesen megragasztottuk de mindenképpen cserélve lesz, hogy bontottra vagy újra azt még megálmodom.
Megejtettem a hátsó féknyergek festését. Sima piros festék, semmi speciális nyeregfesték. Hamar száradt, jól takar, szépen fénylik.



Első körben nem igazán sikerült összehozni, hogy ugyanolyan felújított féltengely kerüljön hozzám. Amit kaptam, kisebb átmérőjű volt, mint az enyém. 4 hét várakozás után jött a mail Erhardtól, hogy küldi a féltengelyt. Öröm és boldogság. Nagyjából 15 perc alatt be is műtöttem a helyére. Viszont próbakör után kiderült, hogy ugyanúgy ráz, mint azelőtt. Kellett ez a féltengely, a belső csukló darabokban jött ki, viszont a rázást valószínűleg a felni csinálja. Mikor újítottam fel, kimaradt a görgőzés. Nagy hiba volt. A balos belső csuklóval is gond van, így azt is ki kell majd cserélnem, a porfogóval együtt. Ezután jön egy vezető-görgő, majd a futómű, karosszéria.






Mostanság eljött az ideje a váltónál baloldali féltengely csuklójának gumiharang cseréjének. És nem beszélve a 2db ékszíjé is.Sok apró helyre rázó szervizelés-karbantartás teszi egésszé autóinkat állapotát. Ez az ami számít számomra :-) következő hadművelet a kipufogó rendszer cseréje. Ráfér így 265,000km-ternél :-)) ennyit ki is bírt valahogy.



2013.12.21.-én cseréltem a jobb oldali tompítottat. Nos, a bal eddig bírta.
Kb. 13 ezer km-el ment többet, ez nagyjából plusz 185 órát jelent. Vagy a jobbos volt gyári hibás, vagy ez sikerült túl jól a gyártáskor.
Úgy látszik éves rendszerességgel kell majd izzókat cserélnem a műszerfalba, megint nagyon jó móka volt eljutni az óraegységig. 6izzó cserélve + komplett takarítás, polírozás.
Szétszedés lépései:
1, hamutartót kiszedni, két csavar tartja a szivargyújtós egységet.
2, A váltónál lévő konzolt kell kiszedni, ezt 6 csavar tartja, kettő a váltókarnál lévő ezüst műanyag takaró alatt (ezt csak ki kell pattintani), kettő a a szivargyújtós egység mögött, kettő pedig oldalt a kárpit alatt.
3, innentől kezdve szépen sorjában lehet haladni, előbb a rádiót kell kiszedni, majd a klíma konzolt, vmint jöhet a 3-as óracsoport takarója és az óracsoport.
Mivel volt még izzóm, nem szórakoztam, hogy lehet e led-el helyettesíteni, de időközben rendeltem led izzót, ha kiégnek arra csere.



