Blog

>> SzervizMartin147 // Alfa 147 1.6 t.s. // 2014-05-03

Az autó megvásárlása után komplett vezérlést ,olajat (Castrol magnatec+szőrő), pollen és levegő szűrőt,Izzókat (2000 Ft) cseréltem.(66.000 Ft) Valamint beszereztem 17" -os gyári alufelniket (50.000) Az átírási költségem (Kb. 60.000 Ft) Első éves biztosításom, úgy hogy előtte nem volt nevemen autó 48.000Ft.

 
>> SzervizÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2014-05-03

Már egy ideje rakoncátlankodott a hűtővíz hőmérséklete. Menet közben 70 fok fölé nem ment, amikor megálltam (piroslámpa, dugóban) drasztikusan elkezdett melegedni.
Ezért termosztátot cseréltünk, ami úgy néz ki megoldotta a problémát. Szépen beáll a vízhőfok 88-90 körülire. Valószínű a régi termosztát nem nyitott rendesen a hűtő fele.
Kiderült, hogy a kiegyenlítőtartály megrepedt egy kis helyen. Ideiglenesen megragasztottuk de mindenképpen cserélve lesz, hogy bontottra vagy újra azt még megálmodom.

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2014-05-03

Megejtettem a hátsó féknyergek festését. Sima piros festék, semmi speciális nyeregfesték. Hamar száradt, jól takar, szépen fénylik.

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2014-05-03

A felnik festéséből maradt festékem. Nem álltam meg most sem, a motortér is megváltozott picit.

 

Első körben nem igazán sikerült összehozni, hogy ugyanolyan felújított féltengely kerüljön hozzám. Amit kaptam, kisebb átmérőjű volt, mint az enyém. 4 hét várakozás után jött a mail Erhardtól, hogy küldi a féltengelyt. Öröm és boldogság. Nagyjából 15 perc alatt be is műtöttem a helyére. Viszont próbakör után kiderült, hogy ugyanúgy ráz, mint azelőtt. Kellett ez a féltengely, a belső csukló darabokban jött ki, viszont a rázást valószínűleg a felni csinálja. Mikor újítottam fel, kimaradt a görgőzés. Nagy hiba volt. A balos belső csuklóval is gond van, így azt is ki kell majd cserélnem, a porfogóval együtt. Ezután jön egy vezető-görgő, majd a futómű, karosszéria.

 
>> SzervizTibooo // Alfa 156 Sportwagon 1.6 TS FaceLift // 2014-05-03

Megkapta az Alfa ami jár neki... :)
Olajcsere 120070km-nél.

 
>> SzervizACCUS 164 // Alfa 155 2,0 TS 8V // 2014-05-03

Mostanság eljött az ideje a váltónál baloldali féltengely csuklójának gumiharang cseréjének. És nem beszélve a 2db ékszíjé is.Sok apró helyre rázó szervizelés-karbantartás teszi egésszé autóinkat állapotát. Ez az ami számít számomra :-) következő hadművelet a kipufogó rendszer cseréje. Ráfér így 265,000km-ternél :-)) ennyit ki is bírt valahogy.

 

2013.12.21.-én cseréltem a jobb oldali tompítottat. Nos, a bal eddig bírta.
Kb. 13 ezer km-el ment többet, ez nagyjából plusz 185 órát jelent. Vagy a jobbos volt gyári hibás, vagy ez sikerült túl jól a gyártáskor.

 
>> AutóápolásNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2014-05-02

 
>> SzervizJ-Imi // Alfa 156 1.9 JTDm // 2014-05-02

Úgy látszik éves rendszerességgel kell majd izzókat cserélnem a műszerfalba, megint nagyon jó móka volt eljutni az óraegységig. 6izzó cserélve + komplett takarítás, polírozás.
Szétszedés lépései:

1, hamutartót kiszedni, két csavar tartja a szivargyújtós egységet.
2, A váltónál lévő konzolt kell kiszedni, ezt 6 csavar tartja, kettő a váltókarnál lévő ezüst műanyag takaró alatt (ezt csak ki kell pattintani), kettő a a szivargyújtós egység mögött, kettő pedig oldalt a kárpit alatt.
3, innentől kezdve szépen sorjában lehet haladni, előbb a rádiót kell kiszedni, majd a klíma konzolt, vmint jöhet a 3-as óracsoport takarója és az óracsoport.

Mivel volt még izzóm, nem szórakoztam, hogy lehet e led-el helyettesíteni, de időközben rendeltem led izzót, ha kiégnek arra csere.