Blog
Na elérkezett a nagy pillanat pénteken (2014.04.25) amikor megtörtént az átadás-átvétel és tulajdonomba került ez a csodálatos gép V. Laci jóvoltából. Szívét-lelkét beletette ebbe az autóba, hogy olyan autót adjon el nekem ami örömet fog szerezni. Mit kaptam tőle a vételárért, az autón kívül? Hát, új generátor, új porlasztókat, új EGR, új légmennyiségmérőt! Köszönöm Laci, ajánlom mindenkinek!
Ahogy Tipoatti barátom mondaná pompa parádé az autó :)
Köszönöm neki is a sok segítséget, van miért, és kedves családjának!
A GTV a legnemesebb és legkülönlegesebb Alfák közé tartozik. UFF. Giorgio nem valamiből képezte, nem elvett valamiből két ajtót és rárittyentett egy csapott segget - hanem anno leült, és megtervezte ezt a csodás típust. Önállóan, önmagának.
Azt gondoltam, szeretett nuvolám ( és/vagy általánosságban egy jó V6-os Nagyvad ) hiánya annyira fog mardosni, hogy nem élem túl - egészen az első hazaútig ezzel. Hihetetlen. Kemény, ráz, nem látsz ki belőle, a ki,-beszállás egy rémálom, a csomagtartó mérete zéró, a hátsó ülésen utazni már a nyolc éves kislányomnak is egy tortúra - szóval egy igazi sportautó. Nem sportos, amely jelző akár egy dízel GT-re is smakkolhat, hanem SPORTAUTÓ. Parádés! Viszont, ha már beleszenvedted magad, hihetetlenül kényelmes. Na, nem olyan nagyvad-módon, hanem érdekes módon arra kényszerít az enteriőr, hogy optimálisan vezess. Úgy állítsd be az ülést, úgy fogd a kormányt, ahogy azt kell. Zseniális!
Mindennapos közlekedésre TELJESEN ALKALMATLAN. :)
Azon kevés V6 TB motorral szerelt Alfák egyike,amelyik JÓ. Nem eszik semmilyen folyadékból semennyit, nem füstöl. Az érces hangja ( a szívó, nagyobb ccm.-mel rendelkező V6-okhoz képest ) szerethető, a tüsszögést gondolom nem kell bemutatni senkinek. 20 évet fiatalodok benne minden alkalommal, igazi ( jó értelemben vett ) hülyegyerek-autó. :)
Szóltak, hogy rám vár, így megvettem. Muszáj volt, az oldalamon az autó leírásából kiderül, hogy miért... Nem is volt nagyon alacsony a vételár, ennyiért már lehet kapni 156-ot - de tudjuk, milyeneket. Nos, ez nem olyan, az olyanok nem az én kávéházam.
Ma Ákos barátommal ( "@kos" nick ) egy egész napos program keretében a D.Z. szerviz (Zé.) segítségével rendbe tettük ( a csatolt képen a before-after tények ). Kormánykerék, egy-két kéder, fedelek, kapcsolók, indexek, izzók és a kerekek kerültek cserére. Kapott az autó egy USB/SD lejátszó fejegységet, mert zene nélkül képtelen vagyok autózgatni.
Óriási előnye az öregedésnek, na meg a sok Alfával történt empirikus tapasztalatnak, hogy az ember rájön: elég egy ilyen bőségesen a mindennapokra. 10 éve még zavart a motor karaktere, most tetszik... Öregedjetek Ti is!!! :P
Ki hinné, de eladó. Érdeklődni nálam. :)

Amióta meg van a sárga szerettem volna rá egy Zender féle sárvédőt. Sajnos ilyet elég nehéz manapság találni, így rendeltem az alfisti shop-ból egy annak látszót. Ez még tavaly tavasszal történt, csak kellett egy év mire rá tudtam venni magam, hogy meg is csináljam. Próba után fényezés, aztán felszerelés. Nekem nagyon tetszik, fasza lett.:-)




Alvazvedelem kompletten megcsinalva.
Neki álltam ma a bőrök ápolásának .Vettem a vikinges gyártó bőr ápoló kendőjét ,de nem bizonyult túl jónak ,aztán eszembe jutott ,hogy édesanyámtól kaptam még annó valani csodaszert ,bőr kanapéhoz. Ezzel már szép lett a bőr ,puhult is ,tök jó a tapintása.




Egy hettel ezelött egyszercsak megallt az auto. Par perc mulva ujraindult. Ettöl függetlenül varatlanul ert es nagyon kellemetlen volt. Paran itt megnyugtattak, hogy ez gyakrabban fog elöfordulni, ha elkezdödik, de egy holtponti jelado cserejevel orvosolhato.
Ebay-en talaltam is eredeti Bosch-t.:
http://www.ebay.de/itm/360902759685?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
Masnapra megerkezett. LE a kalappal elöttük!
Gondoltam jövö heten ki is fogom cserelni, de mivel tegnap 3-szor allt meg a nagyfiu, igy nem halaszthattam tovabb. Elmentem egy mühelybe es az itt olvasottak alapjan nekifogtam.
Par dolgot elfelejtettek cartarsaink leirni. :)
Nem 40-es torx kellett hozza nekem, hanem 30-as. Miutan az also burkolatot levettem, azt lattam, hogy nem latok semmit. Sem az alkatreszt, sem azt, hogy hol is kellene egyaltalan lenni illetve hogy hogy fogok hozzaferni. Elöször kicsereletem fent a motorterben a csatlakozonal, majd felülröl engedtem le. Ez segitett beazonositani hogy hol megy es hogy hol talalom a regit. Nagyon nehezen hozzaferheto helyen van. Kicsit vastagabb alkaru ember nem is tudja szerintem kicserelni. Szenvedesek aran. 30-as torx csavar ki, jelado mozgatva-feszegetve ki. Ujat be a helyere, csavart vissza. Ezutan a vezeteket csereltem ki, illetve a foglalatokbol kiszedtem a regit es beletettem az ujat. Összesen kb 1 orat vett igenybe.
Viszont, ha mar szervizben voltam a regota tervezett olajvaltason is atestem. 206.080 km volt most benne. Most fordult elö elöször, hogy nem Seleniat tettem bele, hanem a sokak altal javasolt Liqiu Moly-t. Abbol is a Top Tec 4100-ast. Ez egy 5W-40-es olaj. Itt Nemetorszagban majdnem fele a Selenianak.
Az elö utat nagyon jol teljesitette a fiu az uj jeladoval. Kicsit kivancsi vagyok, hogy ez volt-e tenyleg a kellemetlenseg okozoja.
Bosch Jelado 39 Euro
Liqui Moly Top Tec 4100 5 liter 28 Euro
Olajszürö 6 Euro
Mühely ktg 27 Euro
Összesen: 100 Euro
Mivel az autót korábban - még Olaszban - megpróbálták feltörni és a hengerzár és a zár alatti takarólemez ki van törve, bontóból szereztek nekem egy komplett bal első ajtókilincset 15e Ft-ért, amiből a szükséges elemek majd beépítésre kerülnek. Addig egy helyi lakatosmester megoldja, hogy a meglevő tollkulcs legyen majd használható az új hengezárhoz is.
2014.05.08-án beszerelésre került! Munkadíj: 3e Ft
Ma sikerült a szervízben a kocsit felemelni és alaposan átnézetni.
Diagnózis:
- első futómű: axiálcsukló csereérett
- egyébként az autó egyben van, karambolmentes és jó állapotú
Az autó tegnap került honosításra, ma vittem szervízbe egy gyors hibakódkiolvasásra, mivel a motorellenőrző lámpa ég, felirat: "have engine checked".
Diagnózis:
- vezérműláncszett cserés
Addig kímélő üzemmód...