Blog
Első Alfa talim. Jó volt, szép volt, csak az idő volt egy kicsit csúnya. Pepeginoval és párjával indultunk útnak, 2db GT-vel.
"Ha már itt vagyunk, pózoljunk mi is, ne csak a verdák..." :P








Eljött a fékcsere ideje. Elől kb. még 2mm volt rajta és a tárcsák vastagsága is mérett alatt volt. Elöl Brembo tárcsa, Brembo fékbetét. Hátul Trw tárcsa ,Brembo fékbetét. Egyik se kinai, hanem a jó minőségü! Fékolajat is kapott újat. Alkatrészeket szerelő barátom hozta beszerzési áron 80.000ft +munkadij 15.000ft (kép1-4)




Átléptem a 200.000-ik km-t, de a generátor megadta magát, vettem bele gyári felújítottat.
Hozzájutottam olcsón 5w40 olajhoz. Nem egy nagy durranás, de a előírt normákat hozza.
Tél előtt úgyis lecserélem, addig belepörög 10-12k . Tehát vettem egy szűrőt, és lecseréltem.

Első féktárcsa (brembo) és betét (textar) csere. Km 162000.
Még mindig a park. A baloldali szürke nem idevaló.
Tavaszi felújítás első kör. Alkatrészek megrendelve. Mik is jönnek?
Hátsó betét
fékolaj 1L DOT 4
Stabrúd
Vízhűtő
Klímahűtő
Plusz, ami itthon pihen pár éve az egy zsír új első fékszett. Ezek cserélve lesznek.
Következő kör a vezérlés, tengely cserével. Egy hónap kb.


A régi kormánykapcsolóm már szarakodott mióta nálam volt az autó. Előszeretettel kapcsolódott fel a hátsó ködlámpa, illetve bal irányba nem mindig tudtam kapcsolni az irányjelzőt (meg se mozdult a kapcsoló lefelé, csak miután mozdítottam rajta fel irányba picit, dehát hogy néz már ki, hogy balra fordulnék de előtte villan a jobbos indexem, és utána indexelek balra :D). Ezen kívül még elég igénytelenül nézett ki, hogy lógott lefelé a kapcsoló egy kicsit.
A facebookos "Alfa romeo hungary. AZ alfások" nevű csoportban hirdetett valaki egy bontott 145-öt, ahol le is csaptam a kormánykapcsolóra (teljesen kompatibilis a 146-éval). 2000-ért adta, postával együtt 4060 huf volt.
A csere pofon egyszerű, kormány alatti burkolat csillag fejű csavarjai ki, burkolat le, alulról felnézve a felső burkolatot fogja bal oldalon (a cserélendő kapcsoló oldalán) egy imbusz fejű csavar, azt is ki (felső burkolat maradhat, majd a kapcsoló kivételénél kell meghúzni picit felfelé), majd a régi kormánykapcsoló porvédőjét kell kihúzni és benyúlva alul és felül is össze lehet egy patent részt nyomni, majd kihúzni az egészet. A rácsatlakoztatott kábelt lehúzni, új kapcsolóra rádugni, új kapcsolót visszapattintani, majd csavarok, burkolatok vissza és kész :)
Az új alkatrészeket én szereztem be, a cserét Szatyi mester végezte. Hozzá kell tenni, hogy az eredeti, gyári (1995-ben a gyárban beszerelt) stabilizátor karok cseréje történt. 19 évig tették rendben a dolgukat. Remélem, ezek az utángyártottak is hasonlóan tartósak lesznek.

A hétvégén kirándultunk egyet Kalocsára, Mike és Rita barátainkhoz közös húsvétozás alkalmából. Jót autóztunk oda is, vissza is az autón is érezni lehetett, hogy szívesen szakad ki a városi dugókból.
Fater V6-jával és a Brera-val krúzoltunk, megállapítottuk, hogy közel ugyanúgy megy a két autó. Az előny azért még egy kicsit a V6nál van, de ez leginkább egy bizonyos sebességtartomány fölött érződik... :) Fotó sajnos nem készült a hétvégéről (legalábbis remélem... :P ).
-Vezérlés ,vízpumpa és szelepfedél tömítés csere +munkadíj 41000Ft
-Vezérlés módosító 39600Ft
-Vezérmű tengely 2 db 42000Ft
-Olaj csere 10-60 + olaj szűrő és embléma csere 9000Ft
-Hidratőke csere 16db 48500Ft
- 97177Km (óra szerint)