Blog

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2014-04-17

Már 3 hete, hogy az utastér ventilátorom kicsapkodja a 40A-os biztosítékot, de nem azonnal, hanem megy vele kb. egy hétig majd utána, az utóbbi héten ezt már sokkal sűrűbben csinálta... A levegőt érezhetően könnyen szállítja nem hallani azt sem, hogy csapágyas lenne, már levettem az előtét ellenállást is, ez is jónak tűnik. Megnéztem a csatlakozókat is, és nem találtam semmi elváltozást. Ma viszont újra rászántam magam a keresgélésre, és mikor már szinte feladtam és lecsaptam a biztosíték tábla tetejét akkor szikrázott valami lejjebb. Elkezdtem az akksi mellett mozgatni a vezetékeket és meglett a kidörzsölődött vezeték, nem is értem miért kallódott külön, és nem volt becsatolva a többi kábelköteg mellé...
Mindenesetre leszigeteltem, és eligazítottam, remélem ezzel meg is oldódik a probléma...
Költség csak a biztik ára...

>> SzervizH@nß // Alfa 145 TS // 2014-04-17

Gyújtótrafó, gyújtókábel készlet csere történt.
Egy kábel kontakthibás volt, egy trafó szintén "bibis", egy másik meg elhalóban.
A kábel készletet Kugler Kábel oldaláról rendeltem, mint ahogy már páran az Amoreról. (3 év gari)
A gyújtótrafókat ismerős által újonnan szereztem. Igaz nem Bosch de nem is 60e ft a 2db

.

>> SzervizAron // Alfa 33 1,5 QV // 2014-04-17

Hozzám kerülése óta húzódott a most végre megvalósult szerviz.

Elvégzett munka főbb részei és elemei:

- toronycsapágy csere (jobb első, bal első)
- kerékcsapágy csere (jobb első) - Olaszországból rendelve
- vezérmű szíjak, feszítő görgők, ékszíj, főtengely szimering csere
- futómű állítás

anyagár: 50000,-
munkadíj: 37000,-

A kormánymű eddigi nehézkes mozgása illetve a kormánykerék elfordítása közben tapasztalható, pattogó hangokkal kísért ugrások megszűntek.
Érzésre már majdnem olyan, mintha szervó rásegítős lenne! =)
A menet közbeni zúgás is megszűnt, szépen gördül, nem húz oldalirányba szabadon futáskor illetve fékezéskor sem! =)

 
>> EgyébtheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-04-17

Mivel 215/40R17-et nem találtam értelmes áron használtat, meg annyira már nem is ragaszkodtam a /40hez, ezért 215/45R17-t kezdtem el vadászni.

A végén arra jutottam ,hogy vásároltam 2 újat, bár sajnos a negatív dőlés miatt a belseje sokkal jobban kopik, ezért is nem akartam annyira újat venni rá, de aztán mégis új lett.

Sunny Sn3970-t választottam.

Idén lekoptatom elöl a /40-et ,és akkor oda is vásárolok /45-öt.
Most erre futotta, vagy nagyon erre se :)

A gumisnál persze nem tudták megemelni a kocsit emelőn :D
És az alacsony profilú krokodil is csak akkor ment alá ha megemeltük kézzel a sárvédőt :D
Na mindegy fent van, végre nem éktelenkedik ott az a ronda mankókerék (amit már lefújtam fehérre, és kapott olyan design-t ,mint a Japan Racing-ek :DDD)

>> SzervizBandie // Alfa 156 1.8 TS // 2014-04-10

A tavalyi hátsó kitámasztók újra cserélve gariban Zénél. Annyira puha volt a szilent, hogy futóműállítás után is dobta a kocsi a farát.

 
>> SzervizBlez // Alfa 159 Distinctive // 2014-04-17

A hétvégén egy kellemes kis országúti autózgatás közben sípoló hangra lettem figyelmes. A motor teljesen elgyengült, majd minden Alfás rémálma, "Have engine checked" felirat a műszerfalon.
Azonnali kétségbeesésembe próbáltam hívni a szerelőmet, aki természetesen ki volt kapcsolva. Nem maradt más mint a jó öreg amore :)
Rövid keresgélés után sikerült megállapítani a hiba okát, ami nem volt más, mint az EGR szelep. Még egy gyors youtube oktató videó a kiszerelésről, majd neki is estem a kicsikének. Röpke 10 perc alatt sikerült is kioperálni. Had ne mondjam, nem volt szép látvány... Egy csavarhúzó és egy kis féktisztító segítségével kitakarítottam, majd visszaszereltem. 3-4. indításra láss csodát, eltűnt a hibaüzenet.
Szebben jár a motor, kevesebbet fogyaszt és alsó tartományban jobban húz!
Én is Youtube szerelő lettem :D

>> SzervizBlez // Alfa 159 Distinctive // 2014-03-29

Itt a tavasz, itt van újra!
Csicseregnek a madarak, nyílnak a virágok. Lehet egy kicsit tenni venni a kertben, illetve a motortérben.
Már egy ideje felfigyeltem egy rendellenes zajra, amely a motortérből jött. Zavaró, morgó hang. Kis utánajárás után megállapítottam, hogy a szervo lehet az. Cartársaim bejegyzését követve nem ugrottam bele rögtön a szervomotor beszerzésébe, hanem költséghatékonyabb megoldást választottam.
Először olajat cseréltem a tartályban, így kissé csökkent a morgás, de nem szűnt meg teljesen.
A következő lépés pedig maga az olajtartály cseréje volt, amely maradéktalanul megoldotta a problémát! Így mostmár zavartalanul róhatom az utakat :)

>> Szervizpettinke // Alfa 166 2.0 V6 TB Super // 2014-04-16

a fórumon folytatott "nappali fény vs. xenon" polémia folytán eszembe jutott, hogy hátha azért nem látok jól, mert a xenon égők (valójában gázkisülés-cső, de a fene fogja állandóan ezt leírni) már túl öregek. elég jó ár/érték arányúnak tűntek a Hella égők, úgyhogy ilyenek szereztem, majd este nekiláttam a cserének.

hát kérem ... szétszedni sem volt egyszerű, mert berohadt csavarokkal kellett küzdeni, de az összerakáshoz kellett igazán a "kitapétázom a szobát kulcslyukon keresztül"-tudás... a jobb oldal volt iszonyat nehéz, a bal hozzá képest már sétagalopp. a régi égők sokkal kékebb fényűek voltak, ráadásul semmilyen jelölés nem volt rajtuk! se márka, se típus, se dátumkód! az új égőkkel brutál fény van ... láthatólag direkt lefelé tekerték a lámpákat, mert kevés volt a fényerő, és nem lehetett messzire vinni a kévét, de most majd hangolnom kell ezen is.

reggel pedig műszaki vizsgát tett a vas, minden OK volt, csak valószínűleg kell szereznem egy katalizátort, mert a CO értékek borzasztóak lettek :-/

mire elkészültem a lámpákkal (helyzetjelző izzókat is cseréltem, amik még világítottak, de ha már egyszer kibányásztam hozzáfértem, akkor megejtettem most, ne kelljen esetleg 2 hét múlva megint nőgyógyászkodni), addigra Tomi lefestette a 17"-es nyári felniket is - holnap talán felkerülnek a gumik!

 
>> Szervizmex86 // Alfa 159 SW 2.4 JTDM Distinctive // 2014-04-16

Generátor cserélve.
Lehet nem is az volt a fő gond, kábelbaj is volt az is cserélve.
Elejét levették a cseréhez.

Számlásan idekint 269 euro.
Generátor javítása otthon 18e ft.

A szíj a művelet óta nem sír hidegindításkor.

 
>> Tuning és extraGabulon // Alfa 147 5 ajtós // 2014-04-16

Decemberben vettem meg ezt a csodálatos autót és az első nyaramat már egy olyan felnivel szerettem volna kezdeni amilyet én választottam az autómhoz!
Ma jött el ennek az ideje két barátommal beültünk az autóba és goo le Tatára!
(már az új felnik vannak az autón, sokat nem birtam várni )
Húsvét után egyből megy az Alfa beparkolok a szerelőhöz és első fékcsere lesz Brembo Max Sport tárcsák és Brembo fékbetétek !-kis munka majd faterral nekünk is kijár majd , mert a féknyergeket lefestjük pirosra, már nagyon várom hogy kész legyen! ( a fékek tökéletesek elől, de úgy gondoltam első a biztonság , meg hát a kinézet se utolsó a Brembo Max Sportárcsák gyönyörűek !

Itt az új felnivel a masina!!!( a fékcsere után "tiszta autóról" dobok majd fel képeket)