Blog
a fórumon folytatott "nappali fény vs. xenon" polémia folytán eszembe jutott, hogy hátha azért nem látok jól, mert a xenon égők (valójában gázkisülés-cső, de a fene fogja állandóan ezt leírni) már túl öregek. elég jó ár/érték arányúnak tűntek a Hella égők, úgyhogy ilyenek szereztem, majd este nekiláttam a cserének.
hát kérem ... szétszedni sem volt egyszerű, mert berohadt csavarokkal kellett küzdeni, de az összerakáshoz kellett igazán a "kitapétázom a szobát kulcslyukon keresztül"-tudás... a jobb oldal volt iszonyat nehéz, a bal hozzá képest már sétagalopp. a régi égők sokkal kékebb fényűek voltak, ráadásul semmilyen jelölés nem volt rajtuk! se márka, se típus, se dátumkód! az új égőkkel brutál fény van ... láthatólag direkt lefelé tekerték a lámpákat, mert kevés volt a fényerő, és nem lehetett messzire vinni a kévét, de most majd hangolnom kell ezen is.
reggel pedig műszaki vizsgát tett a vas, minden OK volt, csak valószínűleg kell szereznem egy katalizátort, mert a CO értékek borzasztóak lettek :-/
mire elkészültem a lámpákkal (helyzetjelző izzókat is cseréltem, amik még világítottak, de ha már egyszer kibányásztam hozzáfértem, akkor megejtettem most, ne kelljen esetleg 2 hét múlva megint nőgyógyászkodni), addigra Tomi lefestette a 17"-es nyári felniket is - holnap talán felkerülnek a gumik!
Generátor cserélve.
Lehet nem is az volt a fő gond, kábelbaj is volt az is cserélve.
Elejét levették a cseréhez.
Számlásan idekint 269 euro.
Generátor javítása otthon 18e ft.
A szíj a művelet óta nem sír hidegindításkor.
Decemberben vettem meg ezt a csodálatos autót és az első nyaramat már egy olyan felnivel szerettem volna kezdeni amilyet én választottam az autómhoz!
Ma jött el ennek az ideje két barátommal beültünk az autóba és goo le Tatára!
(már az új felnik vannak az autón, sokat nem birtam várni )
Húsvét után egyből megy az Alfa beparkolok a szerelőhöz és első fékcsere lesz Brembo Max Sport tárcsák és Brembo fékbetétek !-kis munka majd faterral nekünk is kijár majd , mert a féknyergeket lefestjük pirosra, már nagyon várom hogy kész legyen! ( a fékek tökéletesek elől, de úgy gondoltam első a biztonság , meg hát a kinézet se utolsó a Brembo Max Sportárcsák gyönyörűek !
Itt az új felnivel a masina!!!( a fékcsere után "tiszta autóról" dobok majd fel képeket)


Pár napja szórakozik a fék ill. ABS visszajelző lámpa + néha a km óra is bemondja az unalmast. Gondoltam ABS jeladó. Kiolvastuk, az ABS egység nem akart beszélgetni a computerrel. WTF? Autovillamossági szerelő? Fogalma sincs mi a gond. Na fasza.
A megoldás Zé, aki azonnal tudta, hogy a probléma forrása a tavaly cserélt ABS kocka. Ennek is annyi. Na de végülis megkapta egy V6-osét, és most már minden rendben. Remélem amikor ezt az alkatrészt gyártották, jó nap volt a Bosch-éknál ...:)
Km: 176.000
Azért most már kezd unalmassá válni :)
Az elmúlt napok bal hátsó defektjét követően, ma egy bal elsővel várt a reggel, így a gumis műhelyben riadt arccal néztek mikor betoltam a kereket a műhelybe. Aztán rájöttek, hogy ez egy másik :)
Ismételten szög, nincs szerencsém..
Csepelen a Vulcan gumi orvosolta ismét gyorsan a problémát.
Gyorsan visszacseréltem a felnit, nem állt jól a mankókerék... :))

No, nyariasodunk.. Meg szepulunk.
Nyari gumi fent, szovetszonyegek bent, az elso emblemat koszi a cartarsnak Elol vadiuj nyari gumik (Hankook - ismet Pistatol), hatul meg azok a hasznaltak amik menthetok voltak. Visszakerultek a szeretett felnik - sajna iden nem maradt keret a felujitasukra. Az emlitett szonyegek is belekerultek vegre.
Az auto meg akkor is rendben lesz, ha a fene fenet eszik is! Most jonnek a kerekcsapagyak..





Már egy ideje húztam halasztottam, de most végre sort kerítettem a bal első kerékcsapágy cseréjére. Szörnyen búgott már tél óta. A jobb elsőt még 28 ezer kilométernél cserélték, a stabilizátor rúddal együtt (ezeket még garanciálisan).
Nagyon kopogott a futóművem is, a diagnózis: stabilizátor rúd... szerencsére elég volt csak a szilenteket cserélni rajta, így ezt választottam. A jó hír, hogy a lengőkaroknak semmi bajuk. Kapott egy futóműbeállítást is, ismét kifogástalan futóművel állok neki a nyári szezonnak.
Íme az összesített lista:
- bal első kerékcsapágy cseréje
- stabilizátor rúd szilentek cseréje
- futóműbeállítás
- helyzetjelző izzó csere
- jobb első ülésfűtés kapcsoló cseréje (megint...)
MOL TEMPO DIESEL
53,43 L
előző tankolástól futott km: 727
átlagfogyasztás: 7,35 l/100 km
költség: 22 596 Ft
pontjóváírás: 0 (397 pont)
kedvezményes költség: 22 596 Ft
A kormányösszekötő gumiszilent csere.
Eresztett az olajteknő a tömítésnél,hiba kijavítva és az olajcsere elvégezve(157.760km.)Agip I-sint Professional 10W40+szűrők cseréje.