Blog
Mivel már idegesített, hogy menet közben a vízhőfok nem ment 70 °C fölé, csak ha álló helyben járattam a motort, beújítottam egy Vernet termosztátot (17 e körül, a maradék a lötty volt). A fent lévőről le is kaptunk minden csövet, és vízhőfok jeladó csatlakozót. Folyadékot persze leengedtük mindet. Hogy ne menjen minden könnyen, jött is a komplikáció. A termosztát egyik csavarján elforgott az ottlévő 4 szerszám közül mindegyik. Akkor irány Obi, másik fej a krovára, aztán le is jött a csavar. Persze új csavart is vettem, illetve tízet mert 1 darabot nem kaptam. Termosztát le is jött, az újat csak ekkor vettem ki a csomagolásból.
Ekkor jött a hoppá. Alul egy cső jön ki, a régiből pedig egy "T" alakú elosztó két irányba. Akkor régi termosztátból "T" kitekerés, majd csere. 10 perc alatt le is lazítottuk azt a műanyag dolgot, kitekertük, de az újból nem jött ki a cső. Addig feszegettük, míg eltörtük. Ekkor satuba fogtuk a bent maradt műanyag részt és úgy próbáltuk kihajtani. Tőből letörtük... Eleinte jót röhögtem, ekkor már sírni tudtam volna. Próbáltuk a menetben bent maradt műanyagot laposfejű csavarhúzóval és kalapáccsal kitördelni, megolvasztani és kifolyatni/úgy kitördelni, de semmi. Kezdett ránk sötétedni. Kezdtem rájönni, hogy azzal a tudattal kell elaludnom, hogy az alfám üzemképtelen :(
Kocsi kint maradt havernál, holnap behozza nekem összerakva a régi termosztáttal, vízzel feltöltve, légtelenítve, aztán az új termosztátból valahogy ki kell operálnom a beletört műanyagot, ötletem sincs hogy hogyan, és akkor azt a "T" alakú elosztót be tudom tekerni és ki tudom már cserélni. Valakinek ötlet a műtétre? Segítsetek!!! :(
Mai napon megérkeztek a számomra új első fényszórók. Még délután a helyére is került. Este a beállíttás közben a jobbos magásságállító motor megadta magát így a beállítás elmaradt... A holnapi terv (munka után) a motorcsere és a beállítás. A végeredmény egyenlőre tetszik.



-Kuplung szett csere
-Kuplung alsó munkahenger csere
-ventilátor előtét ellenállás csere
-váltó olaj csere
Műszaki vizsgán (vagyis már előtte éreztem) kiderült, hogy eléggé el vannak fáradva a lengéscsillapítók... 4 új + futóműállítás, és ismét nagyon szépen fut!! :)
Az állomás kommentje a futóműállítás után: "Már éppen ideje volt... Az első szar volt már nagyon, de legalább a hátsó szarabb! :D"
Sajnos eljött az ideje, hogy a kuplung csapágya kezdje megadni magát.... Szerencsére a kezdeti "kattogás" elkezdődése után gyorsan ki lett cserélve az egész kuplung.
De miért is lett volna ennyi a sztori! :) kb 90 km megtétele után minden előjel nélkül szétcsúszott.... Így egy közel két órás kényszerpihenő következett a Fiumei úton, persze a legnagyobb dugóban mindenki örömére (hogy fokozzam az élvezeteket, péntek délután volt :)) ).
Nem volt óriási probléma, kb 5 perc alatt orvosolva lett, még ott a Fiumei úton :D
Ma megtörtént a futóműbeállítás Miskolcon, Farkas Zsoltnál.
Ismét megerősítést kaptam egy szakembertől, hogy az autó nagyon jó állapotban van, törésmentes.



Kezdődött ott, hogy valahogyan, érthetetlen módom elhagytam a tűzkarikát és a csavarokat (3db), amik a katalizátor után fogatják össze a két csövet. Hm... X-akta.
Marklar-tól szereztem tűzkarikát és ezzel meg is oldódott a probléma. Kicseréltem még a 4db leömlő- és a az utána következő 2db tömítést is, plussz még a katalizátor előttit is. Kipuff.rendszer rendben. :-)
Jött Marklar-tól még egy rezonátor cső is, de ez majd kicsit később fog bekerülni: Most egyelőre nem érzek rá affinitást. :-)
A tömítésekért ismét köszönet vm (NagyVad) kollegának. :-)
Költségek:
Leömlő tömítés: Ajusa 375,-/db
Leömlő alatti tömítés: Bosal 790,-/db
Katalizátor előtti tömítés:






350.000km-nél történt egy kis felújítás.
Cserélve lett:
- első-felső lengőkarok
- kutyacsontok
-stabilrúd szilentek
Valamint gyári első rugók kerültek be, mivel az előző tulaj előre ültetőket rakott, hátul gyárira hagyta...
Futómű beállítás megtörtént!
Hát átment a vizsgán. Nem csoda, lassan új autó lesz. Nem műszakilag van vele gond. Azt lassan letudjuk apránként. (Nem ilyesmire akartam költeni, hanem arra, hogy jól nézzen ki, de nem maradt választásom.) Sajna elsőre nekiálltunk a forgalmiba nem átírt Euroband D rendszámmal foglalkozni. Nem vót túl bonyolult, de azér eccerű sem, na...
Ezen kívül lett cserélve kerékcsapágy is. Meg még néhány darab a futóműben (sajnos mivel nem értek hozzá, nem tudom pontosan megmondani, hogy mi). Bár az rémlik, hogy valaki azt mondta, hogy ne ijedjek meg, ha nyiszog - ez állítólag természetes. A nyiszogásból lett csinnadratta. Mostmár rendben van ez is..
No, mindegy, hagyjuk is a szart. Always look at the bright side of life..
Nagy az öröm egyébként! 5,29-es a fogyasztás legjobbja, ráadásul elég vegyesen, indokolt a dízel mostanság, hisz járkálunk sokat, csak hiányzik néha a látvány. Jó vón nézegetni többet, csak nem látok rá az ablakból. Olajcsere következ mingyáújra.
Az autó úgy van rendben, ahogy az ember ránéz a arra a szerelemre, akiről tudja, hogy még fájni fog neki, de csak szerelmes és szerelmes. Az esze már máshova húz, de a szíve.. Soha többet nem lesz más, ez tényleg vonzalom. Elkezdtem gondolkodni is. Mondjuk úgy, hogy csinál, amit akar, végülis ő az első.
De az biztos, hogy legközelebb megnézem, hogy hol vásárolok. Sokat tanultam az elmúlt pár hónapban, lassan de biztosan haladunk a legjobb feszliftes multijet 156 felé.. de még hosszú az út. Pedig állítólag az enyém az egyik legjobb 156 az országban, ilyenből kevés van.. (Azóta is azon röhögünk az öcsémmel, hogy arra a kérdésre, hogy átmenne-e a műszakin abban az állapotban, ahogy megvásároltam, az volt a válasz, hogy "ezt visszatapsolnák". Üzenem, hogy fogalomzavar volt. Tényleg visszatapsolták, csak pótvizsgára)
Nahát, ezt a szart sztaniolba rakni jobban nem tudtam (nem értek a masnikötéshez sem).