Blog

>> EseményGábor145JTD // Alfa 145 JTD // 2014-05-10

Hát nem Alfa......:(
de még 100% hogy lesz:)
Azért Alfatalálkozókra elmegyek nézelődni:)

 
>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-05-09

Mivel egy ideje mászkált hidegen-melegen az alapjáratom, és hidegen kicsit rángatva gyorsult az autó, kiszedtem a gyertyákat, hogy megpucoljam őket. Persze, hogy ne legyen minden fasza, a trafósor három rögzítőcsavarjából a bal oldalinál el volt a lemez törve, így a csavar nem fogta a trafósort (a másik kettő persze fogta annyira, hogy minimális lógása se volt neki). Ez után pedig jött a fekete leves, 4-es henger gyertyái olajban úsztak.
A gyertyák gyáriak egyébként, igazat mondott ebben is az előző gazdája. Lerakódás csak minimális, drótkefével fényesre pucoltam, a hézagok a nagy gyertyáknál 0.9-0.95 mm, a kis gyertyáknál 0.65-0.7 mm. Cserére most nincs della, most lesz műszaki, összeraktam így megtisztítva, a hidegen rángatós gyorsulás megszűnt, de az alapjárat ingadozás nem. Ez ügyben ki is zártam a gyertyákat miután ma délelőtt több piros lámpánál is 2000 volt az alapjárat. Majd valamelyik nap ránézek a légt.mérőre és a pillangószelep állítómotorjára.
Az olajfolyást pedig csak a szelepfedél tömítés cseréje oldja meg, amit a jövő hónapban vezérléssel együtt cserélek. Vez.módosítóhoz úgyis le kell szedni a szelepfedelet... Ha pedig addig nem szűnik meg az alapjárat mászkálás, akkor beújítok egy szívósor tömítést is.
A gyertyáim pedig remélem elmennek még néhány hónapig...

ui: mivel egy fos telefonom van, csak trágár szavakat érdemel a kép minősége amit kèszít, ezért egy darabig nem nagyon lesznek képek.

>> EseményPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 1,6 TS // 2006-07-21

Elértük a kompot, sőt még várni is kellett.
Két óra alatt tellett meg, egy óra alatt ürült ki. Több mint 500 autó volt a gyomrában, az út úgy négy órás volt.

 
>> EseményPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 1,6 TS // 2006-07-20

Elindultunk nyaralni. Természetesen kocsival.
Első nap: Lucca - egy Livorno melletti kisváros, ahol megalszunk, mert holnap korán reggel 9-kor indul a komp.

 

Ma először mentünk el a vállalat német telephelyére. Kb. 1000 km az út, persze még a bejáratás miatt kímélő üzemmódban.
A tempomat királyság! Ez volt az első olyan utam, ahol nem kellett megállni, mert elzsibbadt a jobb lábam az autópályán!

 

Elmentünk egyet kocsikázni a családdal, belakás volt a cél, azt hiszem sikerült...

 
>> Szervizlion1983 // Alfa 159 1.9 JTDM Sportwagon // 2014-04-08

Hibajelenség ütötte fel magát. Előfűtő gyertyára panaszkodik a computer. Kivizsgálva, 4-ből kettő cserélve (1 már korábban megvolt). Emellett Klíma szűrő és gombairtás elvégezve, készülvén a nyárra.

>> Szervizlion1983 // Alfa 159 1.9 JTDM Sportwagon // 2014-05-05

Egyik reggel arra lettem figyelmes, hogy nagyon lassan akar gyorsulni drága autóm, nem is tudtam hova tenni az esetet. Akkor pár km után magától megoldódott. Egy hétre rá viszont visszatért a probléma, de most maradt is. Így volt időm megnézni, hogy reagálnak a műszerek gázadásra. A legszembetűnőbb a Turbó nyomásmérő lassú emelkedése volt, ez okozta, hogy a fordulatszám is csak igen lassan emelkedett. Kértem is időpontot szervizeb kivizsgálásra. Aznap mikor vittem volna, a hiba párszáz méter után elillant. Azért elmentem vele szervize és kitisztíttattam az EGR szelepet, mint legvalószínűbb hibaforrást. Azt a tanácsot kaptam még, hogy autópályán menjek egy jó 15 percet 3000-es fordulatszám környékén, erre hétvégén lesz is lehetőségem. Frissítéssel jövök majd egy hónap múlva.
Update: Hiba azóta nem jelentkezett

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2014-05-08

Mindkét vezérműláncszett kompletten lecserélésre került (FAI TCK5 és TCK3)! Nagy mázlim volt, hogy nem lett baj belőle, mert az egyik lánc annyira megnyúlt, hogy a fogaskerekek levétele nélkül is le lehetett venni...

Keserű hírként ért, hogy az előző tulaj hadilábon állhatott az olajcserével - vagy csak már az eladásra készülve tudatosan sz..rt bele -, mert olajsáros volt a szelepfedél alatti rész, ami kipucolásra került. Szerencsére ebből sem lett gond.

Új - eredeti gyári - szelepfedéltömítést is kapott.

A folyamatosan világító motorhiba jelző piktogram és a figyelmeztető felirat "have engine checked" már a múlté, a hibatároló törlésre került.

Belekerültek a korábban megvásárolt gyertyák is (NGK Laser Platinum FR5CP).

Meghajtó szíjakból is kapott újakat.

A korábbi állapottal összehasonlítva ég és föld a különbség: az autó sokkal csendesebben jár, csökkent a fogyasztás és érezhetően harapósabb lett, jobban reagál a gázadásokra, ugrik, mintha plusz lóerőket kapott volna.

Egyúttal beszerelésre került a korábban bontóból szerzett bal első komplett kilincs a korábban kitört zártakaró lemez és kitépett hengerzár miatt, amit egy helyi lakatos mester valamilyen csoda folytán az eredeti gyári tollkulcshoz hozzáigazított, így azzal nyílik az ajtó!

Tudtam, hogy sokáig nem lesz nálam - magáért beszélt az állapota és az opciói. A foglaló kifizetésének napján offkorsz okvetlen muszáj volt a check engine lámpácskának tudatnia velem, hogy a hátsó lambdának éppen most fújt a bíró. Előbbiek megállapítására Zé.-nél került sor, az alkatrészt meg is rendeltem, ki is fizettem - az új gazdinak ezzel se legyen gondja. Sok örömöt az autóhoz Alex!