Blog
Sziasztok, mivel hiányoltam párszor egy navigációt a kocsiból és a navikhoz meg telefonokhoz kell az a csúnya tartó így elterveztem hogy készítek egy saját beépített navit.
Ami az ötlet volt hogy a facelift-es 156 Infocenter-t alakítok át, találtam is egyet itt az amore-n eldiablo156-tól kapva rajta megvásároltam – ezúton is köszönöm neki. (1-es kép)
Ezután jött a szétszedés és tervezgetés, próbálgatás hogyan is adja ki magát a dolog. Első gondolatnak a telefon felfogatását dupla oldalú ragasztóval gondoltam de ez kudarcot vallott már az első napon mivel a meleg hatására elkezdett elmozdulni a helyéről. (2-es kép)
Következő gondolatom az volt hogy egy műanyag lapot vágtam a telefon mögé és ehhez ragasztottam hozzá a telefont egy műanyag ragasztó pisztollyal. ez már stabilnak bizonyult. A telefon elé is kellett raknom egy lapot hogy eltakarja a nem kívánt részeket ezt karbonfóliával bevontam, kicsi trükk a dologban hogy a telefon aljára csak a karbont ragasztottam így a látszat csal de a telefon gombjai kezelhetőek. Az infócenter tetején fúrnom kellett egy lyukat a telefon bekapcsolásának megoldásához ide már csak egy szép gombot kell találnom. (3-as kép)
Ezután jött a behelyezés, itt is akadtak fennakadások mivel a kiszerelt levegőztető kicsivel kisebb mint a FL így két helyen le kellett fűrészelnem az infocenterből a felesleges műanyagokat, hozzáteszem ez semmiféleképp nem befolyásolja a működését, ezt többszöri próba – fűrész – próba folyamat követte míg bele nem passzolt. (4-es kép)
Már csak az áramellátást kellett megvalósítani ami nem is volt nehéz, a levegőjáratnál hál istennek van egy kis nyílás gyárilag ami a középső óraboksz mögött ér ki így végig le a rádió mögött elvezetve a kábelt egy USB töltőre csatlakozik, itt ha szeretném akár egy PC-re is csatlakoztathatom a telefont az adatkommunikáció végett. (5-ös kép)
Ezzel el is készült, amit még észrevettem hogy a méretek miatt enyhén kifújja a levegőt az inocenter és a műszerfal találkozásánál de ezt is orvosolni fogom némi tömítőanyaggal.
Aki kedvet kapott jó munkát kívánok hozzá esetleg ha nem tiszta valami keressetek bátran.





Kézifék bowdenenek ( mind a 3) és pollenszűrő csere. s közben kiderült hogy a jobb hátsó munkahengerem nem rendesen teszi adolgát. szóval azt is cserélhetem majd :-(
Multikormány beszerezve. Szinte hibátlan és teljesen kopásmentes.
Majdnem sikerült elsőre a csere :-(
Kiderült, hogy a belső méretek eltérőek egy kicsit. Pár milliméter a különbség de pont elég ahhoz, hogy az új kormány ne menjen fel a helyére. Vagyis kell egy kis átalakítás a felfogatásnál.




Elegge karcos volt a konzol amiben az ablakemelok vannak es nagyon zavart. Valamit mar regota szerettem volna vele csinalni. Foliat nem akartam meg akartam orizni a gyari allapotot, de az a gumis bevonat tetszett. Aztan ratalaltam a folyekony gumira. A szine mint a gyari a tapintasa is. Annyira jol sikerult hogy a valto melletti konzol is kapott egy reteget mert az is meg volt kopva.










Mikor vettem Erden a kormanyomat szerettem volna burkolatot is a kormany ala mert ami van eleg csunyan nez ki es szeretem ha gyari az auto meg a fulei is le vannak torve. Sajnos nehez kapni mert a tempomat karral egyutt elviszik azonnal. De a fonok mondta, hogy nemsokara jon egy tempomatos elteszi nekem. Sajnos aztan nem igazan jartam arra vagy csak hetvegen, akkor meg zarva a bonto. Aztan a minap arra jartam es beneztem mert egy kilincs is kellett mivel az enyem rugoja eltort.
Gondoltam megkerdezem hatha van burkolat. Erre a fonok mondja, hogy persze elraktam neked. Az allam leesett. Nem hogy valoban elrakta ahogy igerte, es annak ellenere hogy nem voltam arra vagy ket honapja nem adta el de emlekezett is ra. Pedig nem jarok oda sokat.
Le a kalappal elotte!




Alfa Romeo Magyarország néhány napja indított egy játékot facebookon (bővebben itt) melyre beneveztünk a menyasszonyommal, és végül, 46 induló közül, sikerült a 2. helyen végeznünk, így nyertünk 2db jegyet a vasárnapi WTCC futamra! Ezúton is köszönjük a jegyeket! :)
Jó volt élőben is látni a 4C-t, a hangja és a gyorsulása is, fogalmazzunk úgy, hogy méltó a kinézetéhez.
Beszéljenek a képek... :)












A Tegnapi napon megjárattam Alfit Budapestről ---> Komló--->Budapest 406 km. Nagyon jól ment... Találkoztam nagyon szép úttal és találkoztam olyannal amelyik szétverte a felnim :/ Mai nap gumissal kezdtem





Felújítottam az ajtónyitó fogantyúm, már a vásárláskor elég ramaty állapotban volt. Kezdésnek Cs. Attilától rendeltem két darab ovális gumidarabot ami a kárpitcsavart fedi el. Kellett még 1 flakon akril festék egy kis polírpapír. A kárpitot nem bontottam le, csak kimaszkoltam, mivel sok időm nem volt rá. Valószínűleg szebb lett volna ha leszedem, de így is sokkal jobb mint amilyen volt.
Költség:
Ovális gumidarab: 4.000.-
1 flakon akril: 1.100.-
Polírpapír: 150.-






Ma hazafelé Törökbálintról elértük a 155.000 Km-t. Az autó 2005 óta van a tulajdonomba 71.000 Km-el vásároltam. 9 év alatt 84.000 km ment bele úgy, hogy 4 évet a garázsban állt és addig a 146-os volt szolgálatban.
2013-ban a nevemről átírattuk asszonynevére és kapott egy új rendszámot.
2013.06.-óta, amikor is a 4 éves állás után feléledt a Bestia 9000 km ment bele.
Ami sajnálatos, hogy 2014 január óta most mentem vele 1000 km-t...!


Tegnap reggel elindultunk dolgunkra asszonnyal, nyitja ki az ajtót, hát a tegnapi vihar után egy nagy víztócsa éktelenkedett az anyósülés előtti lábtérben. Egy nappal előtte, hátsó fékbetét cserénél szólt TZoli, hogy hiányzik a szélvédő előtti műanyagról a tömítés. Másnapra be is ázott. Gyors szervízként szétkaptam, látszott, hogy a pollenszűrő felől ázott be, kitakarítottam a vájut, elugrottam a Bárdiba pollenszűrőért, majd összeraktam, szilikonnal kinyomva az ablaknál. Most kicsit csúnya, de a napokban ha lesz tartós napsütés, lebontom mind a két felét, mert tervezem, hogy feketére fújom a műanyagot, és újra összerakom, nem ilyen gyorsan, hanem ígényesen :) Tesztel a kicsike, hogy tényleg szeretem-e, de nem hagyom magam :) Sajna a tócsát gyorsan felitattam, mielőtt még lefotóztam volna, de szerencsére a kárpit megfogta a vizet, felszedtem és nem ázott alá :)







