Blog
Kicseréltem pár izzót a műszerfalban, majd nekiálltam megnézni, miért nincs időnként duda. Viszont ehhez le kellett szedni a lököst. Ha már lent volt, kicsit leslagoztam a hűtőket, meg a coolert. Valamint kapott egy új rendszámkeretet. Ezután kiporszívóztam, lemostam. Ráment a napom, de legalább most már dudálhatok :-D



Előző cikkemben írtam a vízhőfok problémáról. Kiderült, hogy nem gyári óracsoportom volt. Ami bent volt, annak a vízhőmérője 40-től 120-ig volt számozva, de a mutató az 50-130 osztású számlap szerint mozgott. Most, hogy a jó óra van bent, végre jó minden. Az új termosztát teszi a dolgát, víz hamar eléri a bűvös 90 C fokot és ott is marad, nem hűl vissza, és álló helyben sem melegszik tovább (ventillátor be se kapcsol). Előző termosztát jól beállt. Lassan melegedett a víz, de álló helyben addig melegedett, hogy bekapcsolt a ventillátor.
Ezen kívül a km óra is 220 helyett 260-ig volt írva és ez miatt csalt felfelé (mégse megy az 1.4 szívóbenzin 210-el :( :DDD ), és az üzemanyag szint jelző is kevesebbet jelzett mint kellene, de most jó minden. Vagyis majdnem minden, mert ez az óra csak 87.000 km-t ír ami zavar engem, mert egyrészt vicc egy 16 éves kocsinál, másrészt amiket írtam magamnak füzetbe alkatrész cseréket és javításokat km-el és dátummal, most nem jók, írhatom újra őket. De kárpótol, hogy ennek az órának a számlapjai körül van króm karika, amiért annyira odavoltam.
A bontott óracsoport 6.000 volt, a posta 1.500 ft.
Elhoztam Marklarlandből a fekete szőnyeget, még két első Q4 ülést (a jóból sosem elég...), 4 Q4-es ajtókárpitot meg egy nagy doboz csavart, patentot, alátétet, biszbaszt.
Szeretném, ha minél hamarabb összeállna most már a két első ülés is.
Tegnap sikerült szert tennem egy szett 16"-os Speedline szettre. Bitang jól néz ki vele a kicsi kocsi :)
A felnikért és a jó társaságban töltött szerelésért köszönettel tartozom Süni cartársnak.


Felniről már beszéltem, hogy más színű lesz, gewindék is bent vannak, és végre rájöttünk, hogyan lehet leültetni és az első kerekek terpesztését megszüntetni (mert "olyan nincs, hogy ezen a szar alfán ne lehessen kerékdőlést állítani"....), remélem hamarosan megvalósul. Boszlopot újra fóliáztuk, elöl az ablakmosónál a műanyagot lefújtuk matfeketével, bár tervben van egy új, mert a sok pont közül már csak két helyen kapcsolódik az autómhoz :D
És így kb ennyi. Annyi mindent csinálnék rajta ha pénzfám lenne, hogy azt el sem hiszitek. Dehát Lóma sem egy nap alatt épült. Tülelmesen válok :DDD




Majdnem minden előjel nélkül ért az élmény, amely - vezető oldalon ülve és tapasztalva - először defektnek álcázta magát, azonban pillanatok alatt "eldurvult" a helyzet, amikor is súroló, karcoló hangok kíséretében egy egész fordulatnyi ellenkormányzással lehetett csak egyenes irányban tartani Piroskámat.
Városban emelkedőn felfelé intenzív kigyorsítás után, kanyar előtt erősen ráfékeztem, minek következtében a kerékagy és a gólyaláb szakítottak egymással és a rögzítő 4db csavarból 3 kapitulált 1 pedig hősiesen magát áldozta érettünk és meghajlott a teher alatt, de kitartott a végsőkig!
Nagyon jó, hogy kipróbálom a határokat, és nem pl. autópályán 130-ról intenzíven fékezve jött elő ez a dolog, vagy főúton 90-nél kanyarban, mert akkor nem úszom meg ennyivel.
Az alufelnin belülről teleszkóp által végzett esztergálás megkezdésen kívül semmi egyéb futómű vagy karosszéria alkatrész nem sérült, még a fékcső és gumi is ép maradt!
Érdekesség: az eset folyamán egy kerékcsavar szublimált (hírét, hamvát nem találtam a tett helyszínén sehol), de helyére kerékőr került, a kerék nem várt esemény folyamán bekövetkezhető elillanása megelőzése végett! =D
2014.05.07.:
Tréler 8000,-
Javítás 12000,-
Kerékőr szett 6000,-
2014.05.08.:
Futómű állítás, centrírozás, gumiszerelés 11000,-



Első olajcsere még BeczA barátomnál 279,000 km nél megtörtént., utána szaladt nem egész 1000 km-t, és újra olaj csere. Fő az óvatosság. Most jött el a 3. olajcsere ideje a motor csere után 5,000 km-el. Olaj ugyanaz, Total x. Bevalljuk őszintén megevett pár decit a 4,000 km alatt, de ez ilyenkor normálisnak mondható.
Pár hetes (beriasztózott) garázsban állás után nem indult a gép akkor azt hittem csak lemerült az akksi (9,5 V! maradt benne)....egy alapos töltés után minden jónak tűnt de azért elkezdtem nézegetni az akksiárakat!
Az elkövetkező napokban pár multiméteres mérés (ami kizárta a kúszóáramot) és egy speciális, akkuteszteres diagnosztika igazolta, hogy kukás lesz a gyári 3 és fél éves Exide! Nem tekert intenzíven az önindító a Start&stop nem funkcionált és produkált pár furcsaságot pl. légzsákhiba indítózáskor (az alacsony akkufesz miatt)!
Első körben maradni akartam az Exide-nál de közben képbe került a Varta is amihez végül is nagyon jó áron jutottam hozzá! A témához tartozik, hogy a Start&stoppal szerelt autókhoz spec akksi kell így nem sok választási lehetőség maradt remélem ez is bír annyit mint a gyári.....






Kihasználva a május 1.-i hosszú hétvégét,szerveztünk egy kis kirándulást Olaszországba.Régóta szerettem volna elzarándokolni Maranello-ba,így a fő úti cél ez lett.Amellett mindenképp szerettük volna megnézni San Marino-t is,mivel húsz éve jártam ott legutóbb.Persze ha már ott voltunk,nem maradhatott ki egy kis tengerparti lazítás sem,így a szállásunkat egy Porto Garibaldi nevű kis halászfalu melletti nagyon barátságos és jól felszerelt kempingben foglaltuk.Sajnos az időjárás kissé szeszélyes volt,de összességében nagyon jól sikerült a kiruccanás.
Már a Ferrari múzeumban látott gépcsodák miatt is megérte ennyit autózni (1800 km),a többi meg már csak a hab volt a tortán:-))!











