Blog

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2014-03-22

Pofátlanul olcsón jutottam hozzá egy garnitúra fekete bőrhöz. Hidegben kicsit hideg, melegben kicsit meleg...de nagyon kényelmes. Legszívesebben ki sem szállnék azóta a kocsiból. :))

>> EgyébSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2014-04-01

Hosszas gondolkodás után új fényt kaptak a nyári gurulók. És ehhez dukált egy garnitúra új gumi is. Barum Bravuris 3 215/45 R17 került fel idén nyárra. (És még remélhetőleg jó pár nyarat kihúz.)

Első hátsó féktárcsák és fékbetétek cserélve lettek. Előre Brembo Max tárcsák kerültek, hátsó tárcsák és a betétek is brembo. A féknyergek kaptak egy kis felújítást Motip hőálló féknyereg sprayvel. A hátsó féktárcsa porvédő lemezeket is cserélni kellett, mert el voltak rohadva. Elöl jobb és bal oldali stabilizátor és jobb kormányösszekötő rúd is cserélve lett.
Kézifékkötél is rendbe lett téve, be volt rohadva cserélni kellett.

 
>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-05-08

Kicseréltem pár izzót a műszerfalban, majd nekiálltam megnézni, miért nincs időnként duda. Viszont ehhez le kellett szedni a lököst. Ha már lent volt, kicsit leslagoztam a hűtőket, meg a coolert. Valamint kapott egy új rendszámkeretet. Ezután kiporszívóztam, lemostam. Ráment a napom, de legalább most már dudálhatok :-D

 
>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-05-08

Előző cikkemben írtam a vízhőfok problémáról. Kiderült, hogy nem gyári óracsoportom volt. Ami bent volt, annak a vízhőmérője 40-től 120-ig volt számozva, de a mutató az 50-130 osztású számlap szerint mozgott. Most, hogy a jó óra van bent, végre jó minden. Az új termosztát teszi a dolgát, víz hamar eléri a bűvös 90 C fokot és ott is marad, nem hűl vissza, és álló helyben sem melegszik tovább (ventillátor be se kapcsol). Előző termosztát jól beállt. Lassan melegedett a víz, de álló helyben addig melegedett, hogy bekapcsolt a ventillátor.
Ezen kívül a km óra is 220 helyett 260-ig volt írva és ez miatt csalt felfelé (mégse megy az 1.4 szívóbenzin 210-el :( :DDD ), és az üzemanyag szint jelző is kevesebbet jelzett mint kellene, de most jó minden. Vagyis majdnem minden, mert ez az óra csak 87.000 km-t ír ami zavar engem, mert egyrészt vicc egy 16 éves kocsinál, másrészt amiket írtam magamnak füzetbe alkatrész cseréket és javításokat km-el és dátummal, most nem jók, írhatom újra őket. De kárpótol, hogy ennek az órának a számlapjai körül van króm karika, amiért annyira odavoltam.
A bontott óracsoport 6.000 volt, a posta 1.500 ft.

>> Tuning és extraVKG231!!! (156+75) // Alfa 155 2.0 8V TS // 2014-04-19

Elhoztam Marklarlandből a fekete szőnyeget, még két első Q4 ülést (a jóból sosem elég...), 4 Q4-es ajtókárpitot meg egy nagy doboz csavart, patentot, alátétet, biszbaszt.

Szeretném, ha minél hamarabb összeállna most már a két első ülés is.

>> Tuning és extraZoli89 // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2014-05-08

Tegnap sikerült szert tennem egy szett 16"-os Speedline szettre. Bitang jól néz ki vele a kicsi kocsi :)
A felnikért és a jó társaságban töltött szerelésért köszönettel tartozom Süni cartársnak.

>> Tuning és extraelisafreaky // Alfa 156 1.9 JTD // 2014-05-08

Felniről már beszéltem, hogy más színű lesz, gewindék is bent vannak, és végre rájöttünk, hogyan lehet leültetni és az első kerekek terpesztését megszüntetni (mert "olyan nincs, hogy ezen a szar alfán ne lehessen kerékdőlést állítani"....), remélem hamarosan megvalósul. Boszlopot újra fóliáztuk, elöl az ablakmosónál a műanyagot lefújtuk matfeketével, bár tervben van egy új, mert a sok pont közül már csak két helyen kapcsolódik az autómhoz :D
És így kb ennyi. Annyi mindent csinálnék rajta ha pénzfám lenne, hogy azt el sem hiszitek. Dehát Lóma sem egy nap alatt épült. Tülelmesen válok :DDD

 
>> EseményAron // Alfa 33 1,5 QV // 2014-05-01

Majdnem minden előjel nélkül ért az élmény, amely - vezető oldalon ülve és tapasztalva - először defektnek álcázta magát, azonban pillanatok alatt "eldurvult" a helyzet, amikor is súroló, karcoló hangok kíséretében egy egész fordulatnyi ellenkormányzással lehetett csak egyenes irányban tartani Piroskámat.
Városban emelkedőn felfelé intenzív kigyorsítás után, kanyar előtt erősen ráfékeztem, minek következtében a kerékagy és a gólyaláb szakítottak egymással és a rögzítő 4db csavarból 3 kapitulált 1 pedig hősiesen magát áldozta érettünk és meghajlott a teher alatt, de kitartott a végsőkig!
Nagyon jó, hogy kipróbálom a határokat, és nem pl. autópályán 130-ról intenzíven fékezve jött elő ez a dolog, vagy főúton 90-nél kanyarban, mert akkor nem úszom meg ennyivel.

Az alufelnin belülről teleszkóp által végzett esztergálás megkezdésen kívül semmi egyéb futómű vagy karosszéria alkatrész nem sérült, még a fékcső és gumi is ép maradt!

Érdekesség: az eset folyamán egy kerékcsavar szublimált (hírét, hamvát nem találtam a tett helyszínén sehol), de helyére kerékőr került, a kerék nem várt esemény folyamán bekövetkezhető elillanása megelőzése végett! =D

2014.05.07.:
Tréler 8000,-
Javítás 12000,-
Kerékőr szett 6000,-

2014.05.08.:
Futómű állítás, centrírozás, gumiszerelés 11000,-

 
>> SzervizBal0229 // Alfa 166 2.0 TS // 2014-05-07

Első olajcsere még BeczA barátomnál 279,000 km nél megtörtént., utána szaladt nem egész 1000 km-t, és újra olaj csere. Fő az óvatosság. Most jött el a 3. olajcsere ideje a motor csere után 5,000 km-el. Olaj ugyanaz, Total x. Bevalljuk őszintén megevett pár decit a 4,000 km alatt, de ez ilyenkor normálisnak mondható.