Blog
Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább
Ma elgurultunk Csörihez és megejtette az éves szervízt. A kilométer számláló 42334 km mutat így 1 év alatt 6865 km sikerült bele tekernem. Olaj és olajszűrő lett cserélve csak. Attila azt mondta szemrevételezés alapján levegő és pollen szűrő szinte új állapotban van. Hátsó fékek még új szerűk , elsők fékek fél úton jàrnak , akkumlátor 54% .Jövőre szíj és gyertya cserék is esedékesek lesznek. Minden hibátlan az autón jelen állapotban még reméljük így is marad sokáig. Ismét köszönet a Csörgő autószervíznek.
Nem éppen ezzel a bolggal akartam folytatni... Még rendesen be sem építettem az új fejegységet az autóba, a hajnali órákban belementek...
Ez az utcán parkolás ára...
A kézifék be volt húzva, nem volt sebességbe rakva a váltó...
Még egyezkedem a károkozó autó tulajával, de úgy néz ki biztosító lesz belőle...
További részletek később...












Mostanában kevés időm volt az autó ápolására, így ezt munka után pótoltam. Kívül belül rendesen kipucoltam. Külsőre waxolást is kapott, a belsőben pedig a bőr- és műanyagápolás sem maradt el az alapos porszívózás után. A belső takarítást szerencsére meg tudom oldani a garázsban.
Az autótakarítás majdnem akadályba ütközött, mert egy érdekes kihívás terjed felénk: parkolj a teremgarázsunk kapuja elé és szivasd meg az ott élő 8 családot. Lassan minden út előtt rendőri segítség kell a garázsból kiálláshoz, mert valaki mindig beáll a garázskapu elé. Mindezt úgy, hogy onnan kb. 50 méterre van egy óriási parkoló, ami mindig hemzseg az üres helyektől. Bár ott fizetni kell a parkolásért.
A mai bohócunk egy Hyundai tulajdonos volt és ezúttal is az egyenruhások segítségére volt szükség a garázsból kiálláshoz.





Akárhogy néztem, egyszerűen nem tudtam megbarátkozni az első nagy rendszámmal. Aztán a mérleg másik oldalán az volt, hogy nem egyszerű elintézni a "B" típusút. Hónapokig gondolkoztam, hogy mi legyen, végül úgy döntöttem, hogy szánok rá pénzt, álljunk neki, legyen kicsi a rendszám elől!
16 éve csináltam végig a procedúrát, gondoltam, hogy azóta van változás, így első körben beszéltem olyanokkal, akik már intézték mostanában a dolgot. Hivatalosan Budapesten nem igazán lehet ezt megoldani, sőt, országos szinten is alig. Így maradt a féllegális, azaz pici plusz juttatással, kapcsolatokon keresztül. Végül két hely maradt ami szóba jöhetett, Zalaegerszeg és Győr. Az anyagi vonzatot tekintve Zalaegerszeg lett volna a kedvezőbb (bár a távolság miatt nem sokkal), sikerült is időpontot intézni, majd egy nappal a szemle előtt eltűnt az ember. Onnantól se üzenetre nem válaszolt, se a telefont nem vette fel. Jó, akkor legyen Győr...
A megbeszélt helyen és időben megjelentem Győrben. Kb másfél óra várakozás után az összekötő hívott, hogy van egy kis probléma, valami közbejött, mégsem tudjuk ezt aznap megoldani. Menjek haza, 4 nappal később lesz a dologra lehetőség. Ez így kapásból plusz 300 km... Nem volt őszinte a mosolyom. De megígérte, hogy a végösszegből levonja az üzemanyagköltségem, mert ő hibázott. Ez valóban így is lett. Végül ma reggel megtörtént a szemle, megkaptam a hivatalos papírt. majd délután az okmányirodában elindult a folyamat. Az ügyintéző nem volt a topon, kellett neki segítség, de végül megoldotta a dolgot. Igaz, közben kétszer kiküldött az autóhoz, mert le kellett már most adnom az első rendszámot (16 éve akkor kellett mikor megérkezett az új), aztán meg valamiért kellett neki a regisztrációs matrica száma, de nem találta a rendszerben. Mindegy, a nehezén túl vagyok és most kb 2 hétig legálisan járhatok első rendszám nélkül. :-)
Az anyagi rész... Nos, ha ezt hivatalosan végigcsinálom és tegyük fel, sikeres lesz a szemle, akkor lehet, hogy beljebb vagyok 15-20ezer forinttal. De semmi garancia nincs rá, hogy nem hajtanak el a végén, akkor bukom a belefektetett időt és pénzt. Így meg biztosra mentem, igaz a plusz 300 km nem volt betervezve. Lényeg, hogy a tábla gyártás alatt, ez is megoldódott.


Olajcsere+első fékbetétek az érdi Alfa Szabónál +hátsó tárcsák+betétek cseréje a Hold Bázisnál.
Km: 37040

Mindenkinek van egy keresztje, azt hiszem az enyém az autó akkumulátora lesz... Történt, hogy tegnap lemerült az aksim. Egy 2 órás út után leállítottam az autót, majd 5 perccel később nem indult be. Se kép, se hang, mindez 150 km-re otthonról... Sikerült segítséget kérnem és bebikáztuk az autót. Izgultam, hogy ne legyen gond visszafelé, de végül megtettem az utat hibátlanul, igaz, meg sem próbáltam leállítani az autót. Egyenesen Budavári Csabihoz mentem a műhelyébe. Ő rámért az aksira, a műszer azt mutatta, hogy az bizony teljesen halott. Úgyhogy aksicsere. Én már nem is számolom, hogy az elmúlt években hány akkumulátort vettem... Otthagytam az autót, kértem, nézze azért át, hogy van-e esetleg még valami probléma. Ma mentem érte, szerencsére minden hibátlan, a generátor is tökéletes. Mopar akku volt a kocsiban, ha ez még gyári volt, akkor elment 13 évet. Csabi megnyugtatott, hogy a következő nem fog ennyi ideig kitartani. :-D
Bekötötte a menetrögzítő kamerámat is, plusz a múltkor ki lett cserélve a fejegység is, de arról elfelejtettem blogot írni, azt is ide veszem.

09.19 én elindult az eddigi legnagyobb évadzáró túránk Piritu főszervezésében és rajtam kívül még kettő hős lovagjával Giuseppével és Zselével. Az idő jobb nem is lehetett volna és a brigád sem. Ilyen sokat még sosem mentem a bátyóval de az első 200 km után össze csiszolódtunk újra. Ezen hosszú úton az ülése nagyon kényelmes meg kockáztatom nekem jobb volt mint a Hugié. Minden tökéletesen működött a technikával nálam és a többieknél is. Piritunak egy kis ablakemelő gondja támadt és Zselének pedig egy kis extra kipufogás de ez elenyésző szerintem Ilyen korú autók esetében.Az útvonal és a táj minden kétséget fölümúlt a szállás is olyan helyen terült el amit a 3 napban.megszoktunk . Kellemes érzés volt reggelente a hegyek vonzásában a párát törölgetni az autókról csapatosan és nekivágni újra és újra .Extra volt csak menni menni és menni a gép és természet vonzásában, néha úgy éreztem soha sem akarok megállni. Megtett táv 1200 km. Reméljük lesz még részünk ilyenben.

