Blog

Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

WarbiRunner (Gyuri) // 2021-08-24 15:45:45

Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább

aranytl // 2023-09-04 15:25:12
>> SzervizRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2025-07-09

Csak úgy repül az idő, ha jól mulat az ember. Mint ha csak tegnap lett volna, hogy átvettem a gépet és már a 4. szülinapját ünnepli a következő héten. Egy kicsit tartottam ettől a szerviztől, mert egyrészt, csak 3 éves Easy Care-t kötöttem, vége az ingyen szerviz látogatásoknak, másrészt a gépkönyv szerint itt elég sok minden válik esedékessé.

Az olajcserét letudtuk még márciusban. Igaz, azóta beleszaladt 7 ezer km, szóval az önként vállalt 10 ezer km-es csereperiódus lassan újra eljön... De még nem most. Gyertyacsere, 60 ezer km-nél, viszont a gépkönyv kiköti, hogy az évek számától függetlenül, csak a futásteljesítmény számít. Az pedig még csak 43 ezernél jár. Ezt is lehúzhatjuk a listáról. Marad a levegőszűrő, pollenszűrő, fékolaj és amitől a legjobban tartottam: meghajtószíj csere. Ez utóbbi egyébként - az ennél az autónál megszokott költségekhez képest - pitiáner tétel lenne, bruttóban is a 30 ezer HUF eleje. A probléma, hogy az autót zárhídig kell bontani ahhoz, hogy ki lehessen cserélni. Egy napba bele sem fér a bontás és a visszaépítés. Ahogy egy barátom mondta: "Kaptál egy kis Ferraris meg Porsches hangulatot."

Végül egyáltalán nem volt olyan vészes költség szempontjából ez a kör. Az éves gumicsere jóval húzósabb.

Így 4 évesen eljött az első műszaki vizsga ideje is, így azt is kértem, hogy intézzék el. JSZP-n ránéztem, hát olyan ergya fotók készültek, hogy a traffipax-os fotók ahhoz képest művészképek.

07.07.-én, hétfőn vittem az autót. Úgy volt, hogy kedden már mehetek érte, de végül elhúzódott a dolog és csak szerdán tudtam érte menni. Kaptam erre az időre egy Fiat 500-as csereautót. 71 lóerős hibrid. Városban elég jó, mert kicsi a fordulóköre és kis helyen is elfér. Autópályán azért nem uralja a belső sávot :D

Képeket majd még szúrok be, ha lesz időm.

>> Szervizliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2025-05-08

Szivárgott a tömítés, szerelőm javaslatára hőcserélőt is leváltottuk egy újra. Persze a hozzá vezető gégecsövek (egy mérnöki bravúr, de egy sima gumicső olcsóbban javítható lenne) nem bírták a macerát. Szép nagy, nem várt összeg lett belőle.

 
>> Tuning és extraPeti16V // Alfa Giulia Sprint // 2025-07-06

Az első rendszámot “pappaszosan” sikerült a szalonban rögzíteni, nem maradhatott így. A Plexiclick rögzítő mellett döntöttem, ezzel bárhová feltehető a rendszám keret nélkül, a tartó két kis átlátszó rugalmas rögzítő “kereszt”, felszerelés után szinte láthatatlan.
Normális autónál a felszerelés nagyon egyszerű, Alfáknál főleg elől az ismert problémába ütközünk: a gyári konzol kompenzálja a lökhárító ívét (de csak részben), ami miatt a lökhárító már szét lett gyalázva a márkaszervizben, így maradt az a megoldás, hogy a konzolt fent hagytam és erre csavaroztam a Plexiclick tartókat, amivel csak annyi volt a bibi, hogy a tartóhoz kapott csavarok túl hosszúak voltak, ha ezzel teszem fel, akkor a konzolok túllógva beleértek volna a lökhárítóba, felsértve a fényezést, ezért rövidebb lemezcsavart kellett használnom, szerencsére akadt a garázsban. A rendszámot kicsit ráformáltam a tartókonzol ívére, majd egyszerűen a helyére pattintottam, szerintem jó lett.
Hátul sem ment simán a felszerelés, mert itt is van egy köztes konzol, amire tetszőleges csavart rögzíthetünk, de ezt el akartam hagyni. Viszont ezt a köztes konzolt 3 csavar tartja, ami nekünk nem jó, mert a Plexiclick felszereléshez oldalanként 2-2 csavar kell, így mégis fent hagytam a konzolt és ebbe hajtottam be a lemezcsavarokat. Nem lett rossz, de jobban tetszett volna lemez a lemezen.
A Plexiclick több méretben elérhető, a magyar rendszámhoz a 2-est kell használni. Innen rendeltem: link
Ára 4000 ft plusz 1550 ft szállítási költség.

 
>> EseményPeti16V // Alfa Giulia Sprint // 2025-07-01

Csodásan indult a július, elsején délután átvehettem a második (céges) Giuliám.
A Pappastól jött, készletes bemutatóautó volt náluk, de hála az égnek alig használták, így átvételkor csak 313 km volt az órájában, a tankban pedig az első adag benzinből lötyögött még egy kevés. Jelentős kedvezményt kaptunk a listaárból és persze így várni sem kellett sokat az átadásra, ezen okokból esett rá a választás.
Az ajtó kinyitásakor áradt belőle az újautó illat, határtalan öröm egy ilyen autóval kihajtani a szalonból.
Az első métereken nagyon óvatosan ismerkedtünk, de hamar visszajöttek az emlékek, minden gyorsan kézreállt, az üléspozíció is gyorsan meglett, jöhetnek a közös kilométerek! 😍

 
>> Egyébystuc // Alfa Giulietta QV // 2025-07-06

Olykor szükség van rá, úgyhogy szerintem jó áron sikerült beszereznem egyet. Ennyit bőven megért. Még júniusban került hozzám, de ma volt végre időm felpróbálni az autóra, na meg ma fizettem ki.

>> Eseményystuc // Alfa Giulietta QV // 2025-07-05

Megvolt az első hosszabb út a QV-val. Hibátlanul teljesítette a távot, de hát miért is lett volna ez másképp? Az utazás alatt került bele az autóba a 90ezredik kilométer. És valahol leesett a jobb oldali QV háromszög a sárvédőről. Ezt majd pótolni kell.
Grado volt az úti cél, ott volt a szállásunk, de jártunk Miramar, Palmanova, Cividale, Monfalcone, Lignano és Trieszt városokban is.

Kis összegzés: 8 nap alatt 1614 km-t mentünk. Ezalatt 132,17 liter benzin fogyott el. Átlagban 8,2-t fogyasztott az autó (érdekesség, hogy a saját computer 7,8-at írt).

>> Szerviznoxvill // Alfa 159 SW 1.9 JTD // 2025-07-05

Vezérlés csere
Hosszbordás
Első futómű felújítás
Olaj + szűrők

KM: 222.645

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa Junior Ibrida Speciale // 2025-07-05

Elkészültek, helyükön:-)

>> SzervizMozes87 // Alfa Giulietta 2.0 Jtdm-2 150LE // 2025-07-05

3 éve volt utoljára feltöltve, már nem fújt annyira hideget így esedékes volt a feltötése.Elől meg már nagyon búgott a csapágy így az is cserés lett

 
>> EseményPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia Veloce // 2025-07-03

Bő két év után visszaraktam a gyári kerekeket.
76.400 km