Blog

Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

WarbiRunner (Gyuri) // 2021-08-24 15:45:45

Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább

aranytl // 2023-09-04 15:25:12
>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2025-08-30

A bal felső lengőkar gömbfeje elfáradt, és a stabpálcát is kottyanni éreztem.
A jobb oldali felső lengőkart, még az előző tulaj cseréltete, az még bírja. Három éve zsirótám át a gumicsapágyait, lassan esedékes lesz megint.
Itt a bal oldalon, még a gyári lengőkar volt bent. A gumi csapágyai, még tökéletesek, így el is rakom tartalékba. Még gyárilag volt bent a lengőkar csavarja is, én ezt most fordítva raktam be. Legközelebb legalább nem kell annyira szétborítani a futóművet egy felső lengőkar cseréhez, vagy csak a gumicsapágyak zsírzásához...
Nem, még mindíg nem ér bele a csavar a rugóba! (Egyesek azt mondják, azért nem lehet fordítva berakni a csavart, mert bele ér a rugóba)
Ma valahogy nem volt kegyes az időjárás, így a jobb oldali stabpálca még cserére vár, de már most érezni, hogy stabilabbá vált az autó...

Még a nyaralás közben hazafelé kiégett az egyik xenon izzó. Meglepően erős ez a lámpa, egy lámpával jöttünk este, láttam jól. Itthon még meg is néztem, hogy esetleg megjavult..?
De persze nem.
Allegro-ról rendeltem két Orsam D1S Xenarc izzót, verhetetlen áron adták, 10500 Ft/db. Eredetinek tűnik, semmi különbség nincs ahhoz képest amit kivettem az autóból.

Ha az egyik kiég, a másik is hamarosan ki fog, úgyhogy xenont párban szoktam cserélni. menetirány szerinti jobboldalihoz négy csavart kell levenni, és a xenon trafót (ballasztot) ki kell venni a helyéről. A visszaszerelésnél a csavarokat nem könnyű visszajátszani a helyükre, főleg a felső kettőt, de megoldható.

A baloldalon van egy trükk, hogy könnyű legyen. Az ablakmosó beöntő csövének felső rögzítését ki kell pattintani, majd kihúzni az egészet a tartályból. Ezután bőven van hely, a gumisapka levétele után 2 perc az izzócsere.

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2025-08-29

A turbó mögötti két légtelenítő csavar típushiba. Műanyagból vannak, és a nagy hő hatására amit ott kapnak, szépen idővel elporladnak. Jó esetben csak a fejük törik le, rossz esetben a hűtőfolyadékot is elengedi.
Van több utólagos "tuning" csavar, többek között az Alfissimo féle nagyon szép, feliratos. Szállítással, ÁFÁ-val húszon párezer forint. Egy pár csavarért túl volt az ingerküszöbömön.

Gondoltam teszek a kisebbikbe sima rozsdamentes csavart, az van, a nagyobb 8-as helyére pedig valamit majd a csavarboltból. Aztán megláttam Aliexpressen egy készletet ami elbizonytalanított. Kb 100Ft-ból megoldható, ám látványosan olyan kókány..
Soha az életben nem gondoltam, hogy két csavarért adok 8e Ft-ot, de a kínai áruházfüggőség befűzött. Addig kuponoztam közel 10e-ről, hogy nyolcér' már nem bírtam otthagyni XD
Főleg a nagyobbik csavar miatt vettem meg, mert olyan széles fejű 8-as csavart nem feltétlenül egyszerű találni. Itt pedig azzal kecsegtettek, hogy oda való, pont jó.
Ráadásul titán csavar, rainbow coating-al. Ilyesmit biciklinél már használtam, és ott valóban titán csavar jött.
És úgy tűnik, hogy ez is valóban az lehet. Nem mutat rosszul, fogjuk fel optikai tuningnak egy olyan helyen, ami nem látszik. Sok értelme van, nyilván.

Viszont. Ahogy az Alfissimo féle, ez is alul sima fejű. Ugyanakkor a gyári M6-os csavarnak egy profil van kiképezve a tömítés számára. Vagyis minden olyan utólagos csavar, aminek alulról sima a feje és 11mm-nél nagyobb fejátmérővel rendelkezik, műszakilag nem korrekt megoldás. Annak ellenére, hogy jelen esetben gond nélkül működik.

Valószínűleg a kisebbik légtelenítőnél egy normál hengeresfejű imbusz csavar M6x12mm méretben pont megfelelne, tökéletesen illeszkedik rá a tömítés.

Összességében eddig a kínai tuning készlet is rendben van, jól bemelegítettem az autót, mentem egy tesztkört, nem cseppen, nem ereszt.

>> SzervizRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2025-08-27

A szezon nagyobb részén már túl vagyunk, de most következik még a nagy, külföldi túránk a Dolomitokba. Oda mindenképp friss, új abroncsokkal akartam elindulni, hogy semmi ne kompromittálja az élményt.

A tavaly felrakott szettből a hátsókat már júniusban cserélni kellett, annyira elkoptak. Azóta kb. 3500 km-t tettünk meg, szóval az elsők már bőven megfutották a futásteljesítményüket, valamint a hátulra felkerült használt gumijaim és kaptak annyit, hogy most már nyugdíjazni lehetett azokat.

Szokás szerint Szekszárdon, Béda Lacinál történt a csere. Természetesen az autóra homologizált, gyári gumikat kapott a gép: Pirelli P Zero Corsa Asimmetrico 2 (AR).
Km: 47350

1-3. kép: az új abroncsok
4. kép: bal első fék
5-6. kép: a használt első abroncs felülete és profilmélysége
7. kép: az új első abroncs és profilmélysége
8-9. kép: a használt hátsó abroncs belső és külső profilmélysége

>> EseményRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2025-08-16

Mi más lehetett volna az esküvői autónk, mint a Giuliánk? Természetesen én vezettem, feleségem pedig a királynői helyén utazott (:

>> Eseménygyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-08-27

Tegnap a műszaki vizsgán egyetlen komoly hibát állapítottak meg, a 18-as kerék az új, átmérőben és szélességben helyes gumikkal nem megfelelő. Mára ezt kijavítottam és a kopott pályanapos 17-esekkel simán átment az autó. Ezen kívül szerintük is műszakilag nagyon jó állapotban van.

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2025-08-26

Motul 5w30 X-Clean
-olajszűrő
-gázolaj szűrő
-levegő szűrő
-pollen szűrő

Km:346600

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-08-23

A műszaki felkészítés keretében átnéztem az autót és a bal hátsó stabilizátor összekötő egy ici-picit mintha lógott volna, ezért rendeltem egy újat. Hát nem biztos hogy ki kellett volna cserélni, de már mindegy.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-08-22

Augusztus közepén lejárt a műszaki és elkezdtem felkészíteni az autót a vizsgára. Mondjuk túl sok dolog nem volt vele, a legproblémásabb az alján 2 nagy és 2 kicsi folt volt. Érdekes mert a gyári alvázvédőn keresztül nem látszott hogy ekkora, csak miután a drótkoronggal leszedtem. A hátsó taposólemezen mindkét oldalt a külső domború rész volt elrohadva és bel oldalon találtam még köröm nagyságú lyukat egymástól nem messze. Mintha itt lett volna csavarhúzóval megsértve az alvázvédő valamikor....
Kivágtam a hibás részeket, hajtottam milis lemezből javítóívet, lekezeltem koranttal és rozsdagátló alapozóval az érintett részeket, majd felhegesztettem. Végül az egész alját letakarítottam, a gyári alvázvédőt ahol minimális hibát láttam leszedtem, lekezeltem és végül az egész kapott egy alvázvédőt. Remélem ezzel már többet nem lesz baj, mivel havat és sót abszolut nem, esőt is csak évente 1-2szer lát az autó.

 
>> EseményTtK // Alfa Giulia 2.0 Veloce // 2025-08-26

Tegnap elvitték a Velocét :( Nagyon sokáig hirdettem, majdnem egy évig, ezalatt volt két érdeklődő - a marketplace-es csalókat nem számítva. Fáj a szívem, de most ez volt a racionális döntés. Svájcba költöztünk és vámot-áfát kellett volna fizetni, mert még nem volt fél éves - két hét hiányzott, de a szabál, az szabál. Pedig már elterveztem, hogy a kicsi első svájci rendszámmal fogok vagánykodni :) Lett helyette offos nagy dízel kombi. Kényelmesen és olcsón autópályázni és cuccolni. Ez van. Most jó ideig nem lesz Alfám, az is benne van a pakliban, hogy soha többé. Meglátjuk milyen lesz az új Giulia...
Alant pedig az utolsó közös kép - tavaly késő őszről, mikor meghirdettem.