Blog

>> SzervizGaram // Alfa 156 1.9 jtd // 2025-05-05

MOTUL 8100x X-cess 5w-40 5l 15 000ft
olajszűrő 2000ft
KM: 356 500

 
>> SzervizGaram // Alfa Spider 916 2,0 TS // 2025-05-05

olajszűrő 1000ft
MOTUL 8100 X-Power 10W-60
5L motorolaj 19 000ft
km: 221 800

 
>> Szervizliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2025-05-04

Az abroncs tanulmányozása mellett másik szálon is futott egy eseménysor. Nagyobb teljesítményen néha elerőtlenedett a motor. A tippeim: üzemanyagszűrő, gyújtás. Aztán megfordult a sorrend és először ránéztem a gyújtásra. Minden rendben a gyújtással, picit hangoltam, ha már ott matatok, jelenség megmaradt.
Az eltömődött szűrő gátolta a benzin bejutasát a karburátorba, hígította a keveréket. Felhasználtam az aranytartalékot. Kell venni. Jobb, ha évente cserélem tmk-ban.
Most már jó lesz, várják a hegyek.
46862km

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2025-05-04

Most, hogy párszor mentem az autóval, újra felidegelt a csikorgó gumi minden kis fehéraszfaltos városi kanyarban. Mérjünk, mielőtt sokadik felindulásomban vásárolok egy másik szett gumit. Gábor barátom Giulia Nouvája majdnem kész, pont lent volt mind a négy kerék a vadonatúj abroncsokkal. Igazából ez a típus az egyetlen észszerű gyári méretű alternatívája a szeptemberben az autómra szerelt 165/80 r14 abroncsnak. Ahogy novemberben a +7 fokban méricskéltem, ugyanott, ugyanúgy egy telefonos gyorsulásméréssel hasonlítottam össze a két gumit, igaz most az aszfalt 45 fokos volt (27-30 fok, napsütés). A kritikus fehér aszfalton mértem a város melletti kb. 5 éve épült tükör szervizúton.
~60km/óráról két méréssorozatot csináltam.
1. megcsúszás nélküli legjobb lassulásra törekedtem
2. hagytam, hogy éppen blokkoljon, akár többször is, ugyancsak legjobb lassulásra törekedve

A legnagyobb mért hosszirányú lassulás értékeket fejegyeztem.

Pár kósza gondolat és tapasztalat:

Nem csikorog a B, R minden kanyarban. B szépen, puhán fut. Sajnos nem volt olyan kicsi a szórása a méréseknek mint novemberben, de látszik, nem kell vegyek gumit, jól fogja a R is.
A mostani mérések alsó fele megegyezik a hidegben mértekkel.
Annyi csalás volt a mérésben, hogy a B 7.6 profilmély, de picit megkoptattam a felületét a mérés előtt, a másik csak 6.0 (6.9-ről indult).
Csikorgás sztem mikrocsúszás, igen. De egyenes fékezésnél teljesen egyformák a mérési eredmények, most nagy a szórás, az extrémek is hasonlóak. Az ősszel talán jobban benne volt a lábamban a fék a túrák miatt.
Az elméletem a csikorgásra:
Vagy a keményebb gumi
És/vagy a R sarkos dizájnja. Nem nyúlásfolytonosan van vége a szélén hanem hirtelen, így jobban van relatív elmozdulás a kontakt szélén.
Egyébként a R futófelülete vagy 10mm-rel szélesebb, ami valószínűleg kompenzálja a keményebb gumit. Olvastam, hogy a szélesebb azért jobb, mert nagyobb eséllyel kapaszkodik bele valamibe, persze ez igaz a puhábbra is, az meg jobban betüremkedik az aszfalt szemcséi közé.
Ja és könnyebb manőverezni a B-vel, gondolom mert keskenyebb. A Falken is pont ilyen volt új korában, puha és keskeny és magas. Ha kopik, szélesedik, jobb lesz. Most oldalra jobban sodródik a B a puhasága és a magasabb profil miatt.
A R-ról 1000km hegyi út, kb. 0.9mm-t vett le az ősszel elöl, hátul, szép egyformán koptak, gondolom miután már többet nyektettem az autót túlkormányozottságban mint régebben.

 
>> Tuning és extraPeti16V // Alfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-05-04

Ma végre sor került a nyári felnik/gumik felszerelésére.
Már nagyon vártam ezt a pillanatot, mert a régi téligumik nagyon búgtak, így kíváncsi voltam, hogy az új gumival marad -e vmi a hangból, és esetleg kiderül, hogy kerékcsapágyas az autó, de szerencsére nem csak külsőre nagy a változás, de az autó teljesen megfiatalodott, végre tényleg szuper lett a vezetési élmény! 😊
Ismét volt segítségem, a fiúk is alig várták már a cserét, és szinte csak instrukciókat kellett adnom, a melót ők csinálták. Talán legközelebb már egyedül is menni fog nekik. Ja, és a legkisebb is segített, aki épp ma 1 éve (pont Anyák-napján) lett családtag 🥰

Újak a gumik, a felnikupakok és gyönyörűek a felújított felnik, nagyon szép lett az autó.
(a képeken még magas az autó, de egy pár kör után visszaült a rendes magasságra, teljesen jó lesz így, nem fogom leültetni)

>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-04-18

A jobb oldali kicserélt és hibás ablakemelő motorért cserébe Piritu-tól kaptam 2 db 3D nyomtatott ablakemelő fogaskereket. Remélem sikerül neki a sajátjából és ebből csinálni egy működő darabot.
A fogaskerekeket eltárolom az eddig gyűjtött alkatrészekkel.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-05-03

Sajnos múltkor a telefontöltő beépítésnél leszakítottam a fóliát ezért vennem kellett egy másik bontott darabot. Találtam egy Spiderből valót, bár drágább volt, de így nem kellett a kettőből egyet csinálni. A 156-osé elvileg nem tudja azt a funkciót, hogy tetőnyitás után ha automatán áll a ventilátor vezérlés akkor lekapcsolja a levegőbefújást, majd tetőcsukás után vissza.
Volt egy olyan problémám is az eredeti darabbal hogy nehezen fordult a hőfokszabályzó emellett nem is mindig tartotta a hőmérsékletet, de ez valószínűleg a poros hőmérő szenzor miatt lehetett.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-05-03

Egyik reggel a motorvezérlő bekapcsolta a check-engine lámpát a km órában. Semmi fura nem volt az autó működésében. Hazaérve kiolvastam és a labdaszonda fűtésre is és a jelre is panaszkodott. Kitöröltem, de hamarosan újra visszajött. A gyári szonda volt még benne, kb 266 ezer km-t bírt, elvileg ezeket 160 ezerre tervezik.
Megnéztem milyen szonda kell bele, gyári Bosch cikkszámmal már nem nagyon lehet kapni. Mivel ez egy 4 vezetékes ugrószonda, ezért megnéztem a típusát és rendeltem egy ugyanolyat a legolcsóbb de Bosch gyártmányból, majd a gyárinak a kábelével és toldással kompatibilissé tettem.
A régi szondát nem volt egyszerű kiszedni, csak a 230V-os nagy ütvecsavarozóval sikerült miután levágtam a szonda tetejét. De ha már kint volt ez a kipufogó szekció is, akkor letakarítottam és lefestettem hőálló ezüsttel.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-04-22

Vettem egy használt Pioneer D1004 d osztályú kisméretű erősítőt. Teljesítménye 4x45W, de lehet hídba kötni, akkor már 90W RMS-t tud leadni. Gondoltam ez az én kis hifimhez jó lesz. Sajnos nincs rajta "gain" állítási lehetőség, ezért a mélynyomóhoz sajnos nem túl jó. Így marad az első szett erősítésére, a nyomoz pedig az eddigi kickerről fog működni tovább.

 
>> EgyébÁkos91 // Alfa Giulia 2.2 D Super // 2025-05-03

KM: 126.650