Blog
Felkerültek a Téli gumik, és kapott az autó egy teljes polírozást, illetve belső takarítást és bőrápolást.
Nagyon Nagyon keveset használom az autót, valószínűleg eladó lesz.😔

Átnézték, semmi rendellenest nem találtak. Friss műszakival tértünk haza.
Esedékessé vált így 180.000 km-t átlépve a Hosszbordás Szíj cseréje (gyáril előírás 60k km)
Az olajban is volt már 6.000km, így annak a cseréje is megtörtént.
Cserélve lettek :
-Olaj
-Olajszűrő (Mann filter)
-Levegőszűrő (Mann Filter)
-Pollenszűrő
-Hosszbordás Szíj (Gates)
-Hosszbordás feszítő (Gates)
-Hosszbordás vezetőgörgő (Ina)

Régről volt egy vezérlés módosítóm a garázsban. Hogy honnan maradt azt nem tudom.
Pár éve még volt szerencsém venni kettő felújító készletet is, itt porosodnak a polcon...
A videótár tele van videókkal a felújításról. Mindegyik arról szól hogy a fehér műanyag lapot és a rugót kell kicserélni. Nem tűnik bonyolultnak.
Röviden, nem sikerült.
A módosítóm még a régebbi fajta aminek teljesen más a belseje. Nincs is benne a fehér műanyag, a rugó is más.
Úgyhogy összeraktam és megy vissza a polcra.
A legközelebb megnézem a bontott motor módosítóját....









Újra itt van a téli szezon... Azért most eléggé elhúztam és csak november 25-én rakattam fel a kerekeket.
A téli gumiknak ez lesz az ötödik (szerintem utolsó) szezonja, eddig 17.837 kilométert használtam őket.
A nyári kerekek eddig három szezont futottak. Idén mindössze 3432 km-t mentem velük.
2023. augusztus 1. és november 28. között 5334 kilométert futottak.
2024. április 2. és október 30. között pedig mindössze 3470 kilométert gurultak.
2025. május 8. és november 25. között 3432 kilométert mentek.
Eddig 12.236 km van bennük.
Elfelejtettem feljegyezni, hogy ősszel kellett cserélni egy tömitőgyűrűt a turbócsőnél.
Na szóval a kulcs nem működött távirányítóként.
Gondoltam, utánajárok, ezért a Bajcsyn található Zàrkirály boltba bevittem a kulcsot, hátha tudnak vele valamit kezdeni.
Kód nélkül sajnos nem, ezért márkaszervizen gondolkodtam, amíg át nem néztem a könyvét. Abban ugyanis a rádió és a kulcskód is benne volt.
Ìgy hát 6000 ftért feltanították a kulcsomat.
Nagyon örültem :)

- 4db trafó csere
- wastegate csere
Pályanapon katalizátor és középdob helyett csak egy csövet használtam. Utcára visszarakom a katalizátort és a középdobot. Egyébként nem sokkal hangosabb a csővel sem, csak kicsit más a hangja.
A gyári katalizátor és a Ragazzon középdob volt az autó alatt amikor megvettem, de a csatlakozás már javítva volt. Viszont itt valaki 55 mm-es csövet használt, ráadásul rövid is lett, hiányzott belőle 3 cm, ami pasztával volt kitöltve, de így is kifújt. A 2.5 V6 kipufogója 60mm-es csőből van, ezért rendeltem hozzá 1 métert és 2 db kipufogó talpat. Kivágtam a régit, behegesztettem az újat. Viszont amire nem figyeltem eléggé az az hogy az előző verzió is ferdén állt és vagy a hátsó dob ütődik a lökhárítóhoz, vagy a középdob a hővédőhöz. Mivel ugyanabban a szögben próbáltam összerakni, ezért kb hasonló lett. Próbálok még igazítani rajta.
A középrész függesztője szakadt volt, kapott egy újat. Új tömítést kapott a katalizátor előtti és mögötti rész is.








Na szóval az úgy kezdődött, hogy 2024 novemberében vettem egy Lancia Kappát. 2.0 16v turbot.
Gyönyörű állapotban, nagyrészt felújítva, brutálisan szép volt.
Ezzel párhuzamosan meghirdettem a 75-öt, mert az volt a terv, hogy a viszonylag kevés éves futásra jó lenne egyetlen autó, ami lehet félig hobbi, félig használós is, mivel már érleltem a gondolatot, hogy a 156 sw-t odaadom a szüleimnek.
De a 75 nem ment el, közben meg az SW-t odaadtam júliusban a szülőknek.
Viszont a Kappáról meg kiderült, hogy rendes műhely nélkül nem élhető.
Ergo meghirdettem.
3 nap alatt el is vitték.
Én meg másnap elmentem munka után a sötétben Pecsre autót venni.
Háát, nem mondom, hogy a legtökéletesebbet vettem meg, de bizalomgerjesztő volt, úgyhogy nagyon is örültem.
1.075.000 volt a vételár.
92.000 az átírás+eredetvizsga (a világ legundorítóbb sarca).
Aztán lenn maradt a bal első ablak, tehát PiHE bemutatkozott...
A komfortelektronika halt agyon az ajtóban. Kicseréltem :)
Párhuzamosan kiderült, hogy valaki korábban a csavarok felét rakta vissza az ajtókárpitba, azt is rosszul, bolhák össze-vissza...
Mindegy, kijavítjuk ezeket is.
Jó lesz ez :)




1
427
Fórum
Friss topicok
- Zenebutik
- Giulia
- Tonale
- Spider
- Filmek
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
- Oldtimer, youngtimer
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas







