Blog
Az alábbiakat javították/fényezték:
- hiányzott a Ti küszöb jobb hátsó takaróeleme, gyári, fényezésre előkészítve jött (6000 Ft)
- tanksapka alatti jobb felső sarokban a lökhárító sérült lakkozása
- hátsó lökös polír a karcok miatt
- motorháztető visszacsiszolás és polír (matt volt, illetve ez az elem volt fényezve az autón egy banális sérülés miatt még az előző tulajnál, de nem volt tökéletes, most már sokkal szebb)
- motorháztető alatt a két teleszkóp tövében megjelent kis rozsdafolt, ez javítva lett és azzal a fekete anyaggal le lett kenve, amivel gyárilag is volt ott.
Sokat agyaltam a féknyergek fényezésén, jó lenne frissíteni, de egyelőre azt tolom...Nekem speciel a bordós árnyalat jönne be, de most még marad olyan, amilyen.
Első körben le akartam vetetni mindent hátsó feliratot (159, ti, jtdm), mert nagyon tetszik csupaszon, de aztán végül mégis maradtak, talán máskor egy polírral egybekötve...Tetszik így is, úgy is, nem akartam megbánni, hogy levetetem, így nem tettem. :-)
Ami még a közeljövőben vár az autóra:
- jobb első dobbetét csere és váltógomb csere (esetleg bőrözéssel)
- fóliázás
- első féktárcsák és betétek cseréje (februárban cseréltem betétet, de rágyógyul a tárcsára, így indokoltnak látszik a csere)
- fékolaj és váltóolaj csere
- szereztem küszöbvédő fóliát, illetve rá 3M-es fekete fóliát, azt kicserélem elöl kétoldalt, alatta lejavítom a peremet és patent lesz (főleg ha sikerül a fóliát szépen felrakni...:-) )
Ha ezek megvannak, utána egy darabig már csak a kötelezőkre szeretnék költeni...(egy dolgot kivéve, de az nem sürgős...) :-)
Az árban a küszöbelem is benne van. Koszosan fotóztam az eredményt, de aminek kell, az talán látszik.


Shadinnak köszönhetően én is kaptam egy kis rugót a zártakarómhoz, így azt már április végén összeraktam, végre ez is megvan. Pár dolgot a fényezésen kijavíttattam, ennek előfutára volt a horpadások javítása. 1-1 kisebb rányitás mindkét oldalon, a tetőn is volt egy horpadás, kb. 30 perc alatt eltűntetve mindegyik. Vettem még egy gyári új dobbetétet, illetve egy váltógombot. Azokat nemsokára kicserélem, a váltót lehet, hogy át is bőröztetem...még kitalálom. A költség csak a horpadások javítása.



Cseréltem ATE betétekre elöl és mentem a próbakörre, Kereszteződésben jobbra, közepes gáz és mintha eldurrant volna a nyomócső jött egy süvítő hang majd egyből utána kopogás a motorban. Megálltam, néztem mi lehet, külsérelmi nyomot nem láttam. Beindítottam és akkor már csak a szelepek felől hallottam egy szabályos kattogó hangot ami nagyobb mint a nagynyomású szivattyú hangja, de kisebb mint amit a turbó elszálltakor hallottam.
Azon agyaltam, hogy az írott progi és a fojtás elvétele szerepet játszhatott-e ebben, vagy csak az a fránya olajozás szűnt meg valamiért.
Vajon mennyivel kaphat nagyobb terhelést a turbó, ha csökkentem a kilépő fojtást?
A kipufogó felrakását követően oda-vissza megjártam Budapestet 5 fővel és attól semmi baja nem lett.
A turbó visít, az egyértelmű.
Kattogás: hengerenként elvettem a gyújtást, nem változott a hangja.
Talán "csak" a hengerfejben történhetett valami.

Neveztünk, indultunk idén is, mert muszáj. Selénia Rallyt kihagyni mindig bűn.
2018-ban a szokásosnál is jobban sikerült a rally, legalábbis ami az útvonalat illeti. Jóanyám sok éve mondogatja, hogy az Őrség csodálatos hely - és egyet kell értenem vele. Visszamegyünk alkalomadtán. Az itinerrel itt-ott meggyűlt a bajunk, de komoly eltévedést nem hoztunk össze, ahogy komoly helyezést sem. :)
Ami még említést érdemel, az a rendszám saga folytatása, aminek ráadásul van egy extra seléniás vonatkozása is. A rally előtti éjszakát Ajkán töltöttük, aztán reggel autómosás és indulás Hegyhátszentjakab felé. Kraszy volt a fogadóbizottság, aki rögtön azzal kezdte, hogy nem szép dolog rendszám nélkül közlekedni. Nabzmg... Telefon az ajkai mosóba: megvan, ott esett le. A rendszámtartó két helyen is eltört, sanszos, hogy átmentem rajta a mosóból kifelé, a tábla viszont egyben maradt. Este visszamentünk érte, aztán behajítottam a csomagtartóba. Pár napig megint nem autóztam, szóval ráért a visszarakása. A Seléniához annyi köze van a dolognak, hogy találtam otthon egy rendszámkeretet, amit egy korábbi rallyn kaptam. (Talán tavaly? Tudja a hóhér...) Az sem titánból van, de talán tartósabb lesz, mint az auchanos vacak.
Megérett az elhatározás, hogy B típusúra cseréljem az első rendszámot. Már csak lelkierő kell, hogy újra nekimenjek az okmányirodának...
Hát ez is elérkezett, bár várható volt.
Az utóbbi időben időnként rángatott az autó, amire először azt hittem hogy megint az EGR szelep lesz, aztán Ferke segítségével kiderült hogy eldugult a részecskeszűrő.
A legjobb megoldás erre, hogy az egr-t és a dpf-et kiiktatjuk, ami meg is történt és mivel az első fékek is eléggé oda voltak már, azok is cserélve lettek.
A mutatványt Csöri végezte. Jól sejtettem ,a remegés oka a tönkre ment féltengely csillag volt. Érdekes ,hogy csak a jobb oldali szokott tönkremenni a tapasztalat szerint. Kellett új gumiharang ,és két új leszorító bilincs.Mondta Csöri ,hogy rozsdás lé jött ki a gumiharang alól,zsír már egy deka nem volt benne..
A régi csapágynak nem volt még hangja ,de ha már megvettem az újat ,az is ki lett cserélve. Hadd újuljon a verda😃
Harmadik tétel a vezérlés csere volt,ebből gyári került bele,vízpumpa is.
Holnap bejelentkezek műszakira ,remélem nem találnak ki valami más hibát.
Km állás: 275400


Leápoltam a bűrkét,szokásos autoglymes cuccokkal...tisztítás és ápolás!Most egy napig pihen hogy az ápolót beszívja majd száraz ruhával áttörlöm hogy ne csillogjon!!
16 éves bézs momo bőr....no comment!



Fűtéshibát dobált időközönként az egyes hengersor kettes szondára néha a gépezet. Már rég megrendeltem a gyári cseredarabot, csak idő nem volt beszerelni. A szondának valószínű semmi baja nincs, csak aki utoljára szerelte kissé hanyag volt és elfelejtette visszafűzni a kábelét a vezetőkbe, így a kardán szépen és biztosan elreszelte a kábelt. Sebaj, ez is új, egy darabig nem lesz rá gond.
Km: 165134
A múltkor írtam hogy nincs hiba amit lehetne írni.... Most lett :)
Sopronba mentünk egy barátunkat meglatogatni. Elhagytuk Pestet és kezdett melegedni az idő is (pálya tempó miatt az ablakot am is fel kell húzni) akkor mondom klíma ON. De nem történt semmi. Itthon elvittem a szerelőmhöz ahol kiderult hogy csak egy biztosíték ment ki alapvetően ezért nem történt semmi a gomb megnyomasa után.. Nade ha már ott volt csináltak rajta egy nyomás próbát ahol szépen el is engedte a nyomást tehát valahol ereszt. Kiderult a klíma hűtő ereszt és mivel itt egyben lehet megvenni a hűtőt és a szárító szűrőt is így nem volt olcsó... De kész lett és megint f@szán hűt. Hűtő 43000+töltés 12000 +munkadij
