Blog
Kicseréltem a hátsó féket komplett, mert szerintem csak betétek lettek cserélve tárcsa nem. Visszagurulás gátló sem fogta meg az autót. Zimmermann tárcsa+betét szett lett felrakva, még nem volt ezért kipróbálom. Nagyon jó lett, és még a visszagurulás gátló is megfogja.
Kicseréltem a hátsó ablaktörlő gumit is. (Valeo)
241565km








Eljött az ideje, hogy kicsit feldobjam a nyári Ti felniket egy új színnel. Grigio grafite színre esett a választás, sejemfényű lakkal. Az előkészítés az én feladatom volt, de a fényezés már az ismerősöm dolga volt.
Anyag : 17000Ft
Festés : 20000Ft
Gumi le-fel : 16000Ft








Hát eljött ez a nap is, másfél év után az első "gond" a drágámmal.
Észrevettem, hogy megcsappant a fagyálló szint, azonnal az EGR hűtőházra gyanakodtam...amikor bevideoztam alá láttam, hogy egy szép repedés van rajta :( így már nem kockáztattam meg a hétvégi ~1000km hazautat :(
A győri Alfa Rieglernél a szervizben kedd reggelt mondtak, így ma elvittem, és kicseréltettem(24E), és ha már lenn volt kapott egy EGR tisztitást(10E), ami szükségtelen volt azt mondták.
Emellett lecseréltettem a fékfolyadékot is, Tutela top 4/5öt kapott, de következő olajcserekor még egyszer le lesz cserélve(ezt javasolták mivel a régi koromfekete volt, valoszinüleg sosem volt ezelött cserélve...elszomorító..), igy most át is mosták a rendszert.
Kérésemre géppel ránéztek a porlasztokra és a részecskeszűrőre: köszönik szépen tökéletesen működnek;)
Sajnos időhiány miatt az olajcsere időpontjára tolódik a váltóolaj, és a szervó folyadék csere :( :/
És kaptunk is egy dicséretet: "nagyon szép, rendben van, porszáraz minden a motortérben, majd a kötelezőkön kívül nem kell hozzányúlni " (bevallom ilyenkor is nagyon büszke vagyok rá;) )
Emellett elengedem ezt a LED helyzetjelzö ízzó dolgot...kipróbáltam 3 fajtát is, egy sem hozza azt amit elvárnék tőle, színre tökéletesek, fényerőre is, de az élettartam...unom, hogy 50-250km-t bírnak... szóval a Philips WhiteVision hagyományos izzók visszakerültek.(de már nagyon profi vagyok a cserében :D 5perc alatt megvan mindkettő, az elején közel egy órás móka volt a balos miatt:D )
korábban láttam egy fehér SW-t amin Brock felnik voltak, nagyon megtetszett, így nézegettem hátha találok...
Találtam egy garnitúrát, 18" 8,5J ET30...
jól nézett volna ki, a küllő kialakítás is jó volt, elfért a nagy fék...
viszont a felni peremének síkja a sárvédő síkjától, kb. fél centire állt ki, így lemondtam róla... talán egy 8J széles pont jó lett volna, de sajna ez 8,5J széles volt...



Már egy ideje a polcon pihentek a stabilizátor összekötők hátra. Várták a mai napot, amiről úgy gondoltam, hogy ideális lesz a cserére. Megy ez hipp-hopp. Vagy nem. Az első csavarral vagy két órát szopattam magam. Hogy miért, azt nem tudom. A többivel már nem is próbálkoztam, csak nyissz. Szakszerű kiszerelést követően már gyerekjáték volt a dolog. A jobb hátsó volt a rosszabb állapotú, az anya mögött már kirágódott a gömbfej szára, és lötyögött. Próbaút majd, ha újra üzemképes lesz.
Km: 165134
Néhány hónapja felmerült bennem a gondolat, hogy vásárolni kellene egy régi 33-ast, amíg lehet egyáltalán kapni... Az már látszik, hogy a kínálat szűkül, a szebb példányok ára pedig megindult felfelé. Nem szerepelt a prioritásaim között a vásárlás, de észben tartottam a dolgot. Ami még kritérium volt, hogy mivel a Spider-projekt van folyamatban, és egyszerre csak egy, ezért olyan autó lenne érdekes, ami külföldi, vagy egyéb módon forgalomból kivont - azaz nincsenek alvó költségei, míg el nem jön az ideje.
Aztán egy szép napon az egyik cartárs feladott egy hirdetést itt a fórumon, hogy 2db forgalmi nélküli 33-as keresi új gazdáját. Felvettem a kapcsolatot, és egy nagyon baráti árat kaptam, aminek okán le is egyeztettük a megtekintés időpontját. Külön öröm volt, hogy az autó szlovén származású, ezért a fent leírt kritériumoknak teljes mértékben megfelelt. Regisztrálni már nem lehetett, az EURO-1 besorolás miatt, majd csak 30 éves kora után, ha már oldtimer minősítést szerez.
A megtekintés alkalmával kiderült, ehhez nem is igényel túl nagy ráfordítást. Előző gazdája nagy szakértelemmel és műgonddal tartotta karban, ez minden porcikáján látszik. Egy-egy apró javítás szükséges csak, de az autó összképe, állapota minden előzetes várakozásomat felülmúlt. Ahogy beindult az 1.5-ös boxer, az pedig maga volt a mámor, egyből mosolyt csalt az arcomra a járása és a hangja.
Az elhozás napján egy rövid, alig 100 méteres kanyart tettem vele. Nagyon hiányozni fog a következő hat évben, hogy nem hajthatom kedvemre. Gyanítom, megszervezek pár tréleres-zárt pályás kirándulást... :)
Tehát belezúgtam, megvolt a "vigyél haza" sugallat, úgyhogy itthon pihen a garázsban. Kaptam hozzá még egy fél autónyi pótalkatrészt, úgyhogy a javításokkal sem lesz sok gond reményeim szerint.
284890km
Megtörtént az 1. olajcsere.
Xado 10w40, olajszűrő, légszűrő
Új gumik, Continental PremiumContact6. Nem a régi 215/40 méretben, mert kicsinek tűnt a kerék külső átmérője. Ezúttal 225/40 R18 lett, így már jobb a szemnek.
Szépen fut vele az autó, nem is érezni, hogy 18-as.
A SportContactban levő többletre úgy érzem nincs szükségem (elvileg amúgy se sok többlet van benne), viszont többet fogyaszt vele az autó és hamarabb elkopik.
Egy felni lett görgőzve, a többi hármat nem kellett. Nem hiába, O.Z.
Km: 182.434
A téliek ebben a szezonban futottak: 2.864 km
Összesen: 10.609 km





