Blog
Ez is eljött.... meg el is ment gyorsan. Csütörtökön érkeztünk Zánkára, az Alfa megint jól megszopatott, ugyanis megint kukázta magát egy csillag a féltengelyben. Pénteken egész nap pihenés ment, majd jött a szombat. A mosással tököltek a Medvemosó-ban, bár odariasztottak 9-re, mégis 10 óra volt, mire sorra kerültem. Beálltam a beton placcra, a tuning kiállításra. Nem csalódtam, most is rengeteg kritikus volt, akik "nem rosszból" szólták meg a hiányosságokat. Bezzeg a jó megoldásokat/kivitelezést senki nem dicsérte közülük. Sok jó arccal sikerült ismét dumálni, találkozni és szórakozni. Összességében jól éreztem magam, bár kezdek rájönni, hogy nekem nem való a buliból korán hazatérés, így jövőre, HA megyek, akkor biztosan máshogy rendezem a szállást.
A hibaüzenet kiolvasásakor érdekes dolgot találtam:
Mûkôdési idô: 103749 Min
A tankolás táblázatomba írom a comp adatait. Aszerint 1.673,97 órát ment a kocsi, ami 100.438 perc.
3% az eltérés :-)
Ma reggel Br-re indultunk. Kb. 15 km után közölte velem a kijelző, hogy vizsgáltassam meg a motort, mert baj van. Mellesleg le is állt.
Mindezt szakadó esőben.
Próbáltam újra indítani, de a sárga tengeralattjáró visszajött és erős gázolaj szag kezdett lenni.
A motorháztetőt felnyitva egyszerre feltűnt, hogy a gázolaj szűrő csatlakozása leugrott.
Visszapattintottam, innentől újra dolgoztak a harkályok. A tengeralattjáró maradt és még további infóként megtudtam a kijelzőről hogy a start/stop nem áll rendelkezésre.
Visszafordultunk és itthon kiolvastam:
1: P0094 - Üzema. nyomás (szabályozó a nagynyom. sziv. bemenetén)
Aha, szóval lecsúszott csatlakozóval kevés a nyomás. Töröltem, azóta megtettünk bő 400 km-t.
Már csak a motorteret kellene kitakarítani...
READING ERROR CODES:
1: P0094 - Üzema. nyomás (szabályozó a nagynyom. sziv. bemenetén)
ERROR DETAILS:
Mûkôdési idô: 103749 Min
Motor fordulatszám : 1441 rpm
Vízhômérséklet: 87,56 °C
Akkumulátor feszültség : 14,400 V
Teljes gázolaj menny.: 24,480 mm³/i
Mért levegô mennyiség: -200,0 mg/i
Atmoszférikus nyomás : -30975 mBar
Mért turbónyomás: -31682 mBar
Mért turbó állás: -17,20 mm
Mért EGR állás: 103,27 mm
Fojtószelep el.szelep. nyitás: 9,64 %
Mért gázolaj nyomás: 171,40 bar
Levegõhõmérs. (turbó): 323,58 °C
Levegõhõmérs. (légmenny. mérõ): 213,52 °C
Izzítógyertya vezérlés: 85,55 %
Ma átléptük a magyar használtautó piac lélektani határát. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, átfordult az óra és hirtelen elment az erő, elkezdett füstölni, a kerékcsapágyak zúgni kezdtek, jöttek a hibaüzenetek sorban stb. Na jó nem, az autó szebben megy mint valaha :)

Sajnos defekt miatt csak 14:40-re értünk Alfacitybe.
De az is csoda volt, hogy odaértünk.
Hála a Balatonfüredi Shell benzinkutasoknak és segítőkész ismerősének.


22 magassági pontot gyűjtöttünk be PHuBi-val:
0018 Cime de la Bonette 2 802 m
0019 Col de l’Iseran 2 770 m
0025 Col de la Bonette 2 715 m
0027 Restefond-Pass 2 680 m
0033 Col du Galibier 2 642 m
0038 Refuge du Galiber 2 556 m
0041 Granges-Pass 2 513 m
0060 Col d'Izoard 2 360 m
0064 Val d'isiére La Signal 2 330 m
0083 Platriere-Pass 2 220 m
0099 Col de Vars 2 109 m
0110 Col du Lautaret 2 058 m
0168 Col de Montgenèvre 1 854 m
0205 Col de Madeleine 1 746 m
0250 Col du Télégraphe 1 566 m
0265 Kartitscher Sattel 1 530 m
0270 Col de la Forclaz 1 527 m
0284 Col des Montets 1 461 m
0351 Grand Montets induló állomás 1 235 m
0493 Rengg 959 m
0673 Chillon vára 373 m
0679 Passo S. Giovanni 287 m
További ötöt nélküle:
0006 Les Grands Montets 3 275m
0040 Brévent 2 525m
0113 Brévent 2 053m
0142 Lognan 1 970m
0198 Monte Baldo 1 760m
(Az első szám a listámban elfoglalt helyet jelenti.)












A mai nap kicserélték bent a melóhelyemen a lengőkarokat és a stab pálcákat. Most már értem miért volt borzasztó hangja a kocsinak. Remélem most csendes lesz.
Bár ilyet még nem láttam, hogy a gumi szilent ennyire elcsúszott volna. Gyakorlatilag nullára kopott a gumi.
A lényeg hogy most már ki van cserélve.
Lengőkar: Birth 2 darab
Stabpálca: Birth 2 darab



Átírás kész, horror áron. (48000 Ft illeték + 12000 Ft törzskönyv és forgalmi +18500 eredet vizsga + 10908 Biztosítás/negyedév












