Blog

Olajcsere, Selenia 20K. Óra állása: 210.261km
Olajszűrőcsere
Olaj leeresztőcsavar csere
Levegőszűrőcsere
Pollenszűrőcsere (roh@dna el az Olasz keze amelyik ilyen helyre teszi a szűrőt :D )

 
>> Szervizhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2017-11-18

Sajnos engem is utolért a váltócsapágy zúgása 5-6 fokozatban, illetve kicsit már a váltókar is rúgdosott terhelésváltásnál, ezért sort kerítettem a váltó végcsapágyak cseréjére.
Mivel csak egy hétvégém volt a mutatványra, így nem jöhetett szóba a váltó komplett kiszerelése.
Első lépés a sallangok leszerelése a váltó felett (akkutálca, ECU, stb.), váltó felkötése, váltótartó bakok lekötése, majd a váltó oldal lejebb eresztése. Sajnos a bölcsőt is le kellett lazítani és engedni kicsit (előtte a kormányművet is lecsavarozni a bölcsőről), hogy kiférjen a váltó fedél. A fedél leszedése és a kapcsolótorony kiszedése után egyszerűen kiemelhetőek a komplett tengelyek és kapcsolóvillák, kapcsolóvilla tengelyek.
Leginkább az 1,2,5,6 fokozati előtéttengelyen lévő végcsapágy volt gatteron, amit érdekesnek tartok, mivel pont ez van alul, így ez az egyedüli, ami olajban úszik.
Tudom, hogy ezt a többi csapággyal együtt kellene cserélni, de azok állapota egyáltalán nem indokolta berágódásnak nyoma sincs. Illetve ahhoz az összes fogaskereket, szinkront le kell fűzni az előtéttengelyekről ami most nem fér bele. Ennek a szervíznek a célja, hogy megelőzzem a csapágy megakadását, ami átrendezné a váltót.
A régi csapágygyűrűk lehúzása után alapos tisztítás következett. Mivel hézagolni a helyén nem tudom a váltót ezért a használt és új csapágyak működő hosszát (belső gyűrű tengelyvállnak ütköző oldalától a külső gyűrű csapágyfurat alján ütköző oldaláig) mérőórával összevetettem. A jobb állapotú csapágyakhoz képest 0,1 -el magasabb az új TIMKEN csapágy, ami kb. megfelel a kopásnak. A legrosszabb csapágyhoz képest több mint 0,5 mm különbséget mértem, ebből adódik a tengely axiális játéka, ami a váltókar rúgdosását eredményezi. Mivel viszonylag kis eltérés van a működő hosszakban, ezért a gyári hézagolókkal összeraktam. A kapcsolóvillák visszafűzése a kapcsolószerkezetbe kicsit trükkös volt, de megoldható. Mielőtt véglegesen felraktam a fedelet, először tömítőanyag nélkül rápróbáltam, és körbenéztem 0,05-os hézagolóval a tömítőfelületek között, hogy hézagmentesen illeszkedik-e (csapágyak feszülésének elkerülése miatt). Majd tömítőpasztás felszerelés, és csavarok nyomatékra húzása jött átlósan. Továbbá a sallangok visszaszerelése.
Az eredménnyel nagyon elégedett vagyok, megszűnt a visítás 5-6-ban, a váltókar sem rúgdos, a fokozatok könyebben kapcsolhatóak.

 
>> Egyébhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2017-11-19

A hideg idő beköszöntével beszereztem egy garnitúra 17" gyári felniszettet + új Barum polaris 3 225/50 r17 gumigarnitúrát.

 
>> SzervizNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2018-05-09

Úgy kezdődött, hogy tavaly nyár óta küzdöttem a check engine lámpával. Szerelő 1, gépre dugta, lambdaszonda csere. Egy ideig jó volt, majd újra előjött a jelzés. Közben észrevettem, hogy fogy a hűtővíz, látni nem láttam, hogy hol ereszti el. Check engine újra jelentkezik, megint lambda hibát ír. Biztos hogy nem cseréltetek megint szondát, más lesz a gond. Szerelő 2 átnézte, gépre dugta, de nem találta meg a hibát.
Szerelő 3, bejelentkeztünk, hogy nézze át, gépre dugta, lambdát ír, check engine hibajelzés törölve, de! Észrevették, hogy a vízpumpa ereszti a hűtővizet. No, akkor előrébb hozzuk a vezérléscserét párezer km-rel.
Nem sokkal a szerelés kezdete után hívnak, hogy el van törve a beszívó levegőcső. A 156-nál is jártam így. Ez lehetett a c.e. hibajelzés oka, valamint az apróbb fordulat ingadozások. Később újabb hívás, hogy a generátor szabadonfutó igaziból nem is fut szabadon, mert be van állva. Az is csere.
A vezérlésnél minden szíj, vezető, feszítő görgő szintén.
-vezérműszíj szett
-vízpumpa
-fagyálló
-beszívó levegőcső
-generátor szabadonfutó
-hosszbordás szíj
-hosszbordás szíj feszítő
-hosszbordás szíj vezető

km.:233.935

>> AutóápolásBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2018-05-10

Már a rosso bőrülések beszerzése óta kerestem hozzá illő rosso ajtókárpitokat, eddig sikertelenül. Aztán valamelyik nap Trencsikék honlapját böngészve találtam egy teljes szettet. A képek alapján nem volt rossz, gyorsan lecsaptam rá.
Sajnos azonban az a műanyag részek elég viseltes állapotban vannak. Ráadásul, nem is ugyanolyan, mint az enyém volt. Más a műanyag textúrája és az alsó része világosabb színű is - nem is tudtam, hogy van ilyen egyáltalán. Mindenesetre most beszereltem, hogy lássam milyen az összkép. Asszem a végső megoldás az lesz, hogy a piros bőrbetéteket ebből kiszedem és belerakom az én "régi" ajtókárpitjaimba, mivel azok sokkal jobb állapotban vannak és nem is ütnek el. mindezeken felül ezzel az ajtókárpittal nem lehet rendesen kinyitni a kesztyűtartót...
Szóval ezzel a projekttel még lesz munka bőven, de nem adom fel. :)

 
>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2018-05-10

Sajnos a még Putyesz által beszerelt, egyébként nagyon szép váltógombon a középen lévő gumiborítás nagyon lekopott, ezért végül a csere mellett döntöttem. Az alfisti-ről rendeltem én is, csak más fajtát. Ennek a fantázia neve "Marano Nuovo Nero S". Szép fekete, alumínium és bőr bevonatú, piros cérnával varrva. A cserén felbuzdulva rendeltem hozzá piros cérnával varrott sebváltó szoknyát is. Putyesz instrukciói alapján sikerült leszednem a régi váltógombot és sikeresen kicseréltem a váltószoknyát és a sebváltó gombot is.

 
>> AutóápolásAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2018-05-08

Utoljára tavaly nyáron kapták meg a kellő törődést az ülések. Már nagyon ideje volt ismételni. Mivel azóta elköltöztem, hely hiányában nem én álltam neki, hanem profira bíztam az egészet. Az ár nagytakarítással együtt értendő.

 

Hosszas mérlegelés után felrakattam. Nekem nagyon tetszik a gyári szürke tükörházzal és szürke ködlámpa kerettel. :-)

 
>> Eseményvzsiros // Alfa Giulietta 1.6D TCT // 2018-05-09

Hosszas gondolkodás után, a pénzügyileg megfizethetőt választottuk (pedig én Giuliát akartam... :D) . Évi választott típust, lányunk választotta a színt.
Németből hozattuk be az ismerős dealerrel. Első körben igen jó választásnak tűnik. 25000 km van benne, 2016.03 havi, és új szaga van a kocsinak :).

Hamarosan jönnek a képek róla.

 
>> EgyébCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2018-05-10

A minap hoztak hozzánk ilyet a boltba. Gondoltam el fér a csomagtartóban mert hasznos lehet. Így vettem egy szettet 😁
Ára: 400Huf 😁