Mutasd

>> Esemény2019-04-19

Eladva! Remélem új gazdájának legalább annyi örömet szerez majd mint nekem...
Most ugyan nem áll Alfa Romeo a garázsomban, de szívemben alfás maradtam. Remélem a jövőben lesz még lehetőségem újra birtokolni egyet!

>> Esemény2019-03-20

Hát, eljött az idő! Egyik szemem sír, a másik nevet de ez kötelező kör amit meg kell futnom...
Szóval nem minden áron és nem bármi áron, de eladó az autóm. Amennyiben nem találok neki gondoskodó gazdát, akkor megtartom! Minden info megtalálható róla itt a blogomban, akinek kérdése van, kérdezzen!
ÁR: 800.000.- Ft

Extralista + amik gyári alkatrészek/tartozékok voltak, de jobbra lettek cserélve.

BELTÉR

HIFI:
- Becker Grand Prix 7993 CD-s (mp3 is) fejegység beépített mikrofonos Bluetooth telefon kihangosítóval.
- Becker Silverstone 6-os CD tár (mp3 is)
- Audison SR4 hifi erősítő
- Alpine SPG-17CS komponens hangszóró szett az első ajtókban
- Alpine SBG-1244BP mélynyomó a csomagtartóban
- Cordial hangfal és RCA kábelezés
- Első ajtók bitumenlemezzel csillapítva.


- Gyári Recaro SP2 szövetülések kihúzható combtámasszal, és elektromos háttámla állítással (légzsákos)
- Valódi karbonszövettel bevont + lakkozott középkonzol
- Ambarella Mini 0803 A7 WDR 8GB internal (microSD kártyával bővíthető) + GPS menetrögzítő kamera
- Új méretpontos szőnyegszett


KÜLSŐ

- Alumínium motorvédő haspajzs (alfisti.net)
- Ragazzon inox gázgyorsító és hátsó kipuffogó dob (alfisti.net)
https://youtu.be/LWXI3y8riMQ

- Gyári halogén fekete betétes GTA (eredeti) fényszórók
- Gyári 17" GTA felnik egyedi fényezéssel (halvány gyöngyház, polírozott karikákkal), még használható GoodYear EAGLE F1 Asymmetric 2 215/45 R17 gumikkal


EGYÉB
- Első tulajdonos!
- Végig garázsban tartott!
- Évi kb 10-12e km futott (jelenleg 212e VALÓS km)!
- Korát meghazudtolóan szép, megkímélt állapot!
- Dohányfüst, állatszőr mentes!
- Hibakód mentes! (leszámítva a külső hőmérséklet jeladó által adott értéket)
- Az autó nem volt törve (tavaly állóhelyzetben kis sebességgel belémtolattak de csak műanyag sérült ami javítva illetve cserélve lett)
- Gyári fényezés (kivéve az első műanyag lökhárító, ami nem észrevehető)
- Végig vezetett szervizkönyv (egyik betelt, a másodikat az importőrtől kaptam hogy folytathassam a szerviztörténetet)
- Összes számla, dokumentáció az autó újkora óta! (egy teli dosszié)
- Lekérdezhető a nyilvántartásban (HRZ-913)
- Átvizsgálható!
- ALFA Code kártya + gyári sosem használt eredeti pótkulcs!

>> Esemény2018-12-16

#1 - Előkészületek. Autóvásárlás: benne van a férfiagyat stimuláló Top3-ban.
Életem első új autóját 18 évvel ezelőtt vettem. Az Alfa 156 megjelenésekor mindentől különbözött amit megszokhattunk. A C oszlopba rejtett hátsó kilincsek, a csőműszerek függőleges alsó állással, a gömbölyű karosszéria megannyi trükkös íveivel, jól megkülönböztethetővé tette minden mástól.
18 év után még mindig ugyanolyan egyedi és formája egyre klasszikusabbá válik. Az idő viszont nem múlik el nyomtalanul, évente 6 számjegyű összeget költeni az autó mindenféle szervizelésére nem jó móka, pedig ezek igazából csak a megelőző karbantartások. Megszületett az igény: egy új járgány vált szükségessé.
Milyen legyen? Újra Alfa Romeo? Lássuk mit kínál ma a márka: Giulia, Stelvio. OK, nézzük a 156-hoz leginkább hasonlítható Giulia-t. Köszönet az Olasz Autók Házának, sikerült egy hétvégére megkapnom álmaim leendő autóját! Ugyanolyan dögös forma mint a 156, beülve azonnal magához ölel. Azt súgja: megérkeztél, ne menj máshová! És tényleg minden a helyén van. Az üléspozíció tökéletes, minden kézre esik, könyörög az elindulásért! OK, menjünk! Húúúú, ez nagyon megy! Jobban is mint gondolná az ember! Kanyarodik, mint egy gokart és a fékek is rendben vannak! A radaros adaptív tempomat is nagyon jól működik. A dobogókői szerpentinen az automata vészfékasszisztens csipogott be és fékezte az autót majdnem állóra még mielőtt feleszméltem hogy mi is történik előttem. A motor/kipufogó páros hangja hidegen csúnyácska, de bemelegedve igazi énekes! A H/K hifi nagyon szépen szól! Pendrájvról nagyon szépen játsza az mp3-akat, sőt a 24/96 Flac fájlokkal metaadatokkal és albumborítókkal is elboldogul!!!
És most hogy ilyen jól megy és szépen szól, nézzünk körbe mennyire praktikus az autó. Alfás körökben ne emlegessük a pohártartó kifejezést az autóval egy kontextusban, de azért csak nézzük meg, mit kínál a Giulia: pohártartók vannak, de gyakorlatilag használhatatlanok! Az ajtópanelben található rekeszekbe nem fér palack (még egy 3dl-es se), a középkonzol pohártartójába pedig nem szívesen raknék apróbb cuccokon kívül semmit, a palackok (max 0.5l) beletakarnak a klímapanelbe. A könyöklő alatti rekeszt csak álló helyzetben érdemes felnyitni, ez menetközben az ember anatómiai felépítéséből adódóan lehetetlen... Miután a menetteljesítménytől alélten végül megállunk valahol és parkolóhelyet keresnénk, jönnek a további gondok: az autó nagy. Hosszú és széles. Sebaj, vannak parkolóradarok és tolatókamera is. De várjunk csak: valami elromlott a tolatókamerában? Mi ez a homályos, kisfelbontású torz kép? Ja, ez ilyen! Szűkebb mélygarázsba bemenni szintén nem élményautózás: a szűkebb kanyarokat nem biztos hogy elsőre meg lehet csinálni (ez biztos csak az én bénaságom) és teljesen kitekert kormánynál az első kerekek "pattognak" az úton, az alacsony peremmagasságú gumik miatt pedig állandó a félelem hogy mikor ütjük meg a felniket. A csomagtartó méretes, de a szűk nyílása miatt nagyobb cuccokat nem lehet betenni (Hello 156).
A Giulia fogyasztását tekintve kettős életet él. Hajtva akár 15 litert is megitathatunk vele, kímélve akár 4-5 literrel is beérheti 100km-enként. Mindkét érték saját tapasztalat. Végső teszt: vajon befér-e a garázsba? A Giulia 20cm-el hosszabb mint a 156, tehát jó eséllyel lehet neki ennyi helyet szorítani. Viszont jóval szélesebb!!! Végül a bejáratnál szűkösen, de befért a garázsba. Beállva már több a hely, az ajtót is kényelmesen ki lehet nyitni.
Összességében vegyes érzelmekkel adtam vissza az autót. Az autó gyönyörű, hajtáslánca, vezetési élménye első osztályú! Hiába a "kellemetlenségek", ez az autó még így is kéne!
De ne elégedjünk meg ennyivel! Nézzünk körbe, hogy milyen alternatívát kínálnak egyéb gyártók. Kontrollként vagy megerősítenek döntésünk helyességéről, vagy rámutatnak hogy nem csak az Alfa Romeo tud autót gyártani. Legvégén pedig a tapasztalatok összevetése, pénzügyi kalkuláció, kiválasztás és megrendelés!
Folyt köv...

>> Esemény2018-11-27

Sikerült életem első defektjét összehozni. Bár nem hiányzott hétfő este sötétben és esőben kereket cserélni, de ez is pipa! Szerencsére jó állapotban volt a gyári mankókerék...

>> Esemény2018-11-03

Lekerültek a nyári GTA felnik. Ez egyben a búcsú is tőlük, vélhetően már nem én teszem vissza őket az autóra...

>> Esemény2018-10-26

Egy hét nélkülözés után elkészült az autóm. Szerencsére semmi fém nem sérült. A lökhárítót vissza lehetett formázni (https://muheg.hu/), viszont fényezni kellett amit egy arra érzékeny szem észrevesz. Mondjuk a családban rajtam kívül senki nem látja a nagyon kis árnyalatnyi színkülönbséget. A jobb első fényszóró cserélve lett egy vadiújra ( ugyanolyanra mint amit egy éve berakattam). Most már jó lenne ha nem történne semmi tavaszig...

 
>> Egyéb2018-10-12

… engem is elért amitől mindannyian rettegünk. Minden alkalommal a legnagyobb figyelemmel és körültekintéssel óvtam az autóm. Én voltam, aki a bevásárlóközpontok legtávolabbi parkolójába állt be, csak nehogy valaki rám nyissa az ajtót, vagy nekem jöjjön. Én voltam, aki maximálisan óvta az autóját 17 éven keresztül, és én voltam, akibe álló helyzetben egy szép reggel beletolatott egy kedvesnek egyáltalán nem mondható hölgy...

A lökhárítón és a lámpán túl legjobban a lelkem sérült... :(

 
>> Esemény2018-09-10

17 évvel ezelőtt illyentájt vettem át az autót a "Boldizsárban". Megkezdjük a 18. együtt eltöltött évet...

 
>> Szerviz2018-07-18

Pár hete éreztem hogy mintha benzinszag lenne az autóban. Sajnos napról napra rosszabbodott a helyzet, ezért a fórumokról begyűjtött infók alapján az AC pumpára terelődött a gyanúm. Mivel elég sürgőssé vált a javítás és nem akartam kockáztatni, inkább megvettem látatlanban, bízva hogy tényleg az lesz a hibás. Az volt! :)
Mikor kiszedtük a hátsó ülést és leszereltük a fedelét, színültig volt benzinnel az AC műanyag fedőlapja aminek ugye csontszáraznak kellene lennie. Soha nem örültem még ennyire hibának, hogy tényleg bejött és azonnal ki is tudtuk cserélni egy újra.
Ha már ott voltam és úgyis ideje volt, kicseréltük a gyertyákat is...
Szerviz: Német Mihály (mint mindig, most is 5*)
Alkatrészek: Elaforg (mint mindig, most is 5*)

>> Esemény2018-06-01

200000 valós kilométer.