Blog
Olaj, olajszűrő, légszűrő, gázolajszűrő, aktívszenes pollenszűrő cseréhez érkeztem.
Úgy volt, hogy még odébb van ,de 2nap alatt beletettem közel 2.000km-t az autóba, időszakossá vált, így megrendeltem az alkatrészeket, ma sort kerítettem a cseréjükre.
9900km-t tett meg olajcsere óta.
317.300km

2021 Nagy Túra
- 11 nap
- 4.411 fénykép és videó
- 3.455 km
- 269,82 liter benzin
Részletek később...

Elől cserélve az alsó lengőkarok és a keresztstabilizátor szilentjei.....
Hátul az alsó lengőkarokban a szilentek.
Az autó megsértődött, mert nem jöhetett be velem az OBI-ba, ezért mire kijöttem megjelölte a parkolót. Viccet félre téve csak pislogtam mikor jöttem ki és láttam, hogy valami csobog az autómból, szín alapján hamar rájöttem, hogy a hűtővíz folyik valahonnan. Motortérben szétnéztünk és hamar megtaláltuk a bűnöst, ami nem volt más, mint a légtelenítő műanyag csavarja, elfáradt a feje és ott eleresztette a vizet. Gyorskötözőkkel és az OBI-ból vásárolt ioncserélt vízzel járóképessé tettük az autót. Sógornak odaadtam a törött csavart és másnap aluból megkaptam a pontos mását. Olcsón megúsztam, hogy ez nem egy autópályázás közben történt.





Három éves az autó, elvittem Budaörsre a szokásos revízióra. Olaj+szűrő, légszűrő, pollenszűrő, ellenőrzések, asszisztencia hosszabbítás. Minden rendben van, bár az autó felemelése még mindig elég hajmeresztően zajlik, sikerült is az orrom előtt egy kicsit megnyomni a küszöböt. :( Minimális sérülés és csak alulról látszik, nem hisztiztem miatta. Érezhették a blamát, mert gratis meg is tisztították a kocsit (nem volt megbeszélve, bízom benne, hogy PH semleges lötyikkel, csak a kerámia miatt...). Utána a szokásos ózonos fertőtlenítés következett az Autó Néroban.
130.538 Ft a vége, plusz az ózon a szokásos 5-ös. Minden rendben van, szépen muzsikál a gép, öröm használni! :)


Már néhány hónappal ezelőtt lejárt a műszaki. Elvileg így is használható a vészhelyzet miatt az autó de én jobban szerettem volna "tiszta" papírokkal, ezért elvittem Győrben a Fenesihez. Hibátlanul át is ment miután előtte a kézifékbovdent kicseréltem.



Kb. 50 ezer km után ismét cseréltem az olajat. A régi még nagyon szép volt, de inkább előbb mint utóbb. M32 guruk tanácsára ismét kicsit túltöltöttem (2,6l) az elmelegedés elkerülése érdekében.

A dugóban ülve ismét figyelmes lettem egy kalapálásra, először azt hittem a mellettem álló ikarus-ból jön, de sajna nem. A melegben újra megszólalt a szíjtárcsa. Ismét a legolcsóbbat vettem, mert semmi értelme megvenni a Conti-t / INA-t, kevesebbet bírnak minta a legutóbbi Maxgear.
QWP WVD1065/SZ

Beszereztem egy Hertz H604 4 csatornás erősítőt (legyen már ez is olasz:) ), az első ajtóban a mélyközepeket rákötöttem. Ehhez cseréltem a tápkábeleket 16 mm2-es hegesztőkábelekre. Bal küszöb mentén a táp és a remote szál, jobb oldalon RCA-k és hangszórókábelek lettek elvezetve.
A csipogók helye nem ideális a műszerfalban, úgyhogy terveztem és nyomtattam PETG-ből a tükörtakaró háromszöghöz egyedi csipogótartókat, off-axis elrendezéssel, mert sok próbálgatással így csinált leginkább teret. A gyári ajtókábelt használom a csipogókhoz, a mélyközepeknek behúztam 1-1 plusz 1,5 mm2-es kábelt.
Pár héttel később sikerült hozzájutni egy használt Pioneer DEH-80prs fejhez, így ki tudtam hajítani a hangváltókat. Jelenleg Network módban van a rendszer, a csipogók a fejről hajtva, a mélyközepek és a sub pedig az erősítőről.

