Blog

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-07-06

Tavaly novemberben történt, hogy Gödöllő felé menet kaptunk egy kavicsot a szélvédőbe. De olyan szerencsétlenül, hogyha két centivel lejjebb kapja el, akkor már a műanyagot éri és nem kellett volna cserélnem az egész szélvédőt. Javítani nem lehetett volna, mert estére egész szépen felrepedt és azóta sem állt meg. Fél éve történt már, de még valamelyik héten is tovább repedt vagy 10 centit egyik reggelre. Ígyhát már ideje volt kicserélni (0706). Wikicicának köszönhetően (23%-os) kedvezménnyel cserélték ki a WestEnd spirál feljárójában (Autóüveg Centrum). Reggel 9-re kellett mennem és délután h2kor már újra nálam volt a gép, immáron egy új olasz (Splintex) üveggel, ami ugyanaz a márka, amit gyárilag az Alfa Romeo szerel be autóiba. Az első képen lehetne látni, ha jól sikerült volna a kép, hogy mindenféle irányváltással együtt kb. 50-60centit volt már felrepedve az üveg. A második képen a garanciát jelző matrica. A 3. és 4. képen pedig az új és az eredeti márkajelzés az első és a hátsó szélvédőn.

[Költségeim: első szélvédő: 16000Ft, szélvédő beépítő keret: 3250Ft, ragasztó szett: 3000Ft, munkadíj: 3000Ft ]

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-07-06

A 10000. km a vásárlás óta. :)))

Ma éjjel vendégem volt. Magával vitte a Cd-s rádiót.
Igazából nem tudok rá haragudni, mert a pénztárcámat, és az irataimat nem vitte magával, valamint kárt se tett a kocsiban. :))))

>> AutóápolásSzilárd // Alfa Spider / GTV 2.0 T.SPARK 16V // 2008-07-05

Múltkor Ollah képeket kért tőlem az autó jelenlegi állapotáról,de eddig még nem tudtam mutatni neki mert mindig koszos volt az autó:(
Ma délután volt egy kis időm és lemostam az autót,kitakarítottam a belsejét és egy bőrápolást is elvégeztem rajta.Végre felkerültek a kígyók a sárvédőkre,amiket Halesztól kaptam még Badacsonyba.
Íme a képek:

 
>> EgyébSeriff // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2008-07-05

Leadtam a drágát egy ismerősünkhöz, kereskedésbe. Mivel elutazom 3 hétre, nem tudok az eladásával foglalkozni:(( Remélem jó kezekbe kerül, de addig is nem lesz rossz dolga;) Ilyen társasága lesz:

>> Tuning és extraSeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2008-07-05

Kapott egy diszkrét nero www.alfaamore.hu feliratot a hátsó szélvédő alsó részére, csak a miheztartás végett.

Találtam két nagy Cuore Sportivo feliratot, amiket fel akartam tenni, de elég öregek, nem akartak felragadni:S

>> Egyébsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2008-07-05

Úgy döntött a családi tanács, hogy egy villámlátogatás keretében az alfával visszük ki a fiúnkat egy svájci munkavégzésre.
Ez volt az első alkalom melyen autóval a családunk többsége ilyen távolságra eljutott.
A két nap alatt 2584 km-t tettünk meg, három személlyel tele csomagtartóval, s az átlagfogyasztás 5,9 lt.
Volt olyan szakasz, ahol 21 literes pillanatnyi fogyasztást mutatott a kijelző.

 
>> EgyébEdyboy // Alfa 155 2.0 16V // 2008-07-05

Szép tél végi napra virradott ma és napsütéses időben útra keltünk Zsámbék felé.
Szép zenét raktam be és kanyarogtunk szépen szomor felé,mígnem egy jobbra ívelő kanyarban egyszer csak arra leszek figyelmes,hogy balra kitör a hátulja.Az ellenkormányzás hatástalan voltés már keresztben is álltunk az úton,de közben a jobb kanyarból bal kanyar lett és mi oldalvást szépen letértünk az útról és a bal elejével belefúródtunk a partfalba,majd tovább lökve a hátuljával is belecsapódott.Na,ez meglepő volt számomra.Igaz nedves volt az út már a kanyar előtt de arra nem számítottam,hogy meg is volt fagyva.Pedig ez történt.Amikor kiszálltunk a kocsiból,majd hanyatt estünk,mert jégpálya volt az úton.+6 fok volt a kocsi hőmérő szerint és délelőtt 11 óra volt,nem hajnal.80 körül mehettem,ami soknak bizonyult.Nem mellékesen karcolás nélkül szálltunk ki a kocsiból.Nagy mázli volt,hogy miután kiszálltunk a kocsiból pont megjelent egy ismerős és hazahúzott.Az igazi mázli persze az volt,hogy nem két perccel előbb ért oda.Később az a döntés született,hogy nem lesz helyreállítva.Egyrészt sokba került volna,másrészt már nem bíztam volna benne,hogy ugyanolyan erős lesz a kasztni.
Deformálódott is,meg el is rört egy helyen.Így hát befejeződött a földi pályafutása.47000 km-t tettünk meg vele két és fél év alatt.Általa megszerettem az Alfát és nem volt kérdés milyen lesz a következő :-)

 
>> SzervizEdyboy // Alfa 155 2.0 16V // 2008-07-05

Egyszóval belekerült egy új szív,ami egy GTV-ben volt benne.
Jó érzés volt újra a kilómétereket falni vele.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 2.0 16V // 2008-07-05

Ezen a napon nagy vidáman Budafok felé tartottunk az Osztyapenkónál,amikor is le kellett halkítanom a kiváló Savatage muzsikát,mert furcsa hangokat hallottunk a motorból.
Valami éktelen hangos kerepelést produkált.Nem nagyon volt ötletem,hogy mi fene lehet,így hát tovább tartottam a város felé.A vezérlésmódosítóra gondoltam de amikor egyre hangosabb lett,már aggódni kezdtem.Azért még végigmendtem a városon és haza is értem vele,igaz a végén már többször leállt a motor.Később kiderült,hogy főtengelycsapágyas lett a motor.Én meg még 70 km-t hajtottam :-(
Na innentől leparkolt a kicsike.Megoszlottak a vélemények de leginkább arra bíztattak,hogy inkább új motor,mint motorfelújítás.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 2.0 16V // 2008-07-05

Másodjára is eljutottunk Kaposújlakra,ezúttal már négy autóval mentünk és nem siettünk haza,úgyhogy éjszakára is maradtunk.Fejlődött a program,mert most főzés is volt,bár nekünk nem nagyon hagytak,mivel éppen kint voltunk a tájékozódási versenyen,amit nagyon élveztem.
Ugyan helyezét nem értünk el,viszont élveztük a somogyi táj látványát.
Este úgy alakult,hogy sok kedves ismerős is megszállt ugyanott,amiből persze pompás buli kerekedett :-)