Blog

>> Szervizcsongor_selespeed // Alfa 156 2.0 Ts Selespeed // 2008-06-27

Melegen nem indult a vas a gonosz kis fordulatszám jeladó miatt meg volt egy kis nem oda illő hang is a motortérben ezért a hosszbordásszíj feszítőgörgöje volt a felelős!(Autó-Szabó Lakihegy)

 
>> Tuning és extrakazsmandi // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2008-06-27

Végre sikerült feltenni a tetőcsomagtartót, szerintem jó lett - feldobja az autót! Ha már szétszedtem, kipucoltam a tetőkárpitot is - ráfért! :-D El kell mondjam, nem igazán barátságos az a sok műanyag patent (bolha), annak ellenére, hogy nagyonn óvatos voltam 4 db-ot így is sikerült széttörni..
20.000 HUF volt a tetősín ára ennyit bőven megért..

 
>> SzervizHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2008-06-26

Nincs annál dühítőbb, amikor a saját hülyesége miatt ejt az ember sérülést az autóján. Én egy kerkapuval jártam így, nekem jött... :) Ráadásul egyszer már beálltam és kiálltam azon a szűk kertkapun, amin másodszorra nem sikerült, pedig figyeltem, és tudtam hogy szűk.
De a kerékkel kilöktem a téglát, amivel ki volt támasztva, és azzal a lendülettel rá is húztam a kertkaput a bal első sárvédőre. Elég ideges voltam aznap este, ráadásul ez a balatoni GT talin volt, nem kissé szúrta el az estémet. (De a jégerek és a borok helyretették :)

A javítást végül a Large Autóra bíztam, cseréltettem a sárvédőt, és ha már úgyis fényezőhöz kellett vinni az autót, a hátsó lököst is lekapattam, azon is volt sajnos egy csúnyább karcolás (amit Esztergomban nem győztem matrica-csillagokkal eltakarni :).

Szóval ami az elmúlt három napban történt: három elem fényezése (az ajtóba is beleködöltek), szerelés, plusz kértem egy új első emblémát is, mert lejött róla a lakk.

>> Szervizfisch // Alfa 147 1.6 TS // 2008-06-26

Hó elején megvolt az első fékek rendbetétele is. (tárcsák+betétek) Végre kapott egy új stabrudat is. Ég és föld a különbség, végre nem kopog és nyikorog az eleje az autónak.

 
>> SzervizANGER // Alfa 33 1.4IE // 2008-06-26

Nem rég cseréltem :
vízpumpa
termosztát(egész télen semmi fűtésem nem volt!)
De akkor is szét kell szednem a fűtés házat,mert biztos ami biztos!
Feszítő görgők
szíjak(Granturismonak köszönet érte)
olaj(Selénia Alfa 20k)persze szűrő is
benzin szűrő

Nem volt egyszerű a vezérlés beállítása,persze nem jelöltem amikor szétszedtem(öreg hiba!)
Elkövettem még 1 súlyos hibát!
Levettem mindent szinte a motorról,hogy kényelmesen hozzáférjek mindenhez,és bedugaszoltam rongyal minden nyílást.
Persze már későn!
Ugyanis örültem magamnak,hogy összehoztam mindent,teljes sikerélményem volt!
Beindítottam ,gyönyörűen járt a motor,és fülig ért a szám!
Gondoltam összepakolom a szerszámokat,addig hagyom alapjáraton ,hogy melegedjen be a moci,mert mennék 1 próba kört.
Na most jött az infarktus állapot!
Megállt a motor!
Körbenézek,semmit nem találtam.
Indítóznék,és semmi,meg volt szorúlva a motor.
Végem,gondoltam magamba!
Elmentem 1 szerelő ismerőshöz aki rögtön azt mondta hogy ez+az lehet a baja ami kb lehet 200Ezer pénz is,és akkor még nem is tudta milyen autóról van szó!
Amikor kimondtam ,hogy Olasz autó elkezdett sopánkodni,amikor kimondtam ,hogy Alfa rögtön kikelt magából mennyire bla bla bla vagyok!Szóval elhordott mindenféle hülyének!
És persze nem vállalta,még azt sem ,hogy 1 pillantást vessen rá!
1 hétig állt a gödör felett,és már minden segítséget igénybe véve tanácstalanúl álltunk előtte,már azt mondták,hogy kuka!
Ugyanis a főtengelyt forgatva fél-fél fordulatot lehetett tekerni mindkét irányba,ezért nem értette senki,hogy mi lehet a gáz!
De én már többször hallottam,hogy a jobb Hfejben amikor elér 1 pontot tekergetés közben,akkor 1 kis csilingelő hangot hallat.
Bemérgesedtem,és beszerelt motornál levettem a jobb hfejet,gondoltam lesz ami lesz!
És láss csodát,bele esett 1 alátét a szelepekhez,igaz már csak a fele volt meg ,de hatalmas galibát okozott így is!
A dugattyú neki szorította a hengerfej falának az alátétet ezért nem fordúlt át,igaz kicsit megsérűlt a hengerfal,de nem vittem síkoltatni.
Kapott új tömítést ,összeraktam és müxik!!!
Azóta beletettem kb 4000kilcsit és 1 csepp olajat nem evett meg,és ugyanolyan tisztaságú az olaj,mint amikor beletöltöttem!
Kicsit hosszúra sikeredett az iromány,de sok is volt vele a meló!
Ja és csak hobby szerelő vagyok!De imádok foglalkozni vele!


 
>> EgyébHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2008-06-26

Sajnos sehol nem találtam az autó kódkártyáját, ezért gondoltam veszek másikat, mivel soha nem tudni mikor lesz rá szükség. Gondoltam pár nap alatt megjön. Meglepődtem, mikor azonnal a kezembe nyomták, igaz nem kártya, hanem papír formátumba. Gyorsan le is lamináltattam, nehogy megsérüljön. Ez legalább jó nagy /A4/ méretű. Talán ezt nem hagyom el. Valamikor a másik is elő fog kerülni, mert a lakásba kell lennie, de gondoltam nyaralni nem megyek a kódok nélkül, főleg külföldre.

 
>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2008-06-26

Már több mint fél éve nálam van az autó, és annak hiszek amit én látok, ezért gondoltam mivel van egy kis időm elugrok megnézetem a futóművet. Jól tettem, a bal hátsó keréken kellet állítani egy kicsit, és az elsők összetartására is ráfért egy kis igazítás. Most biztos meg van csinálva és jó is.

 
>> Szervizmtamas // Alfa 156 SW 1.9JTD // 2008-06-26

Egyre jobban kezdte elhagyni az erejét, alacsony fordulaton nehezen indult, könnyebben torpant az autó. Több Alfa-s barát tanácsára akik kipróbálták a járgányt mindenki a légtömegmérő cseréjére gyanakodott, ki is cseréltem, elmentem bontóba és egy alig használt, 15-20ezret futott balesetes Alfa 156-osból került kezembe ugyanazon típ. LMM... lett meglepetés! :)) Olyan, mint újkorában, húz (folyamatosan) és taszít ahogy annak mennie kell :)

A cseréje pofonegyszerű, csak legyen nálad kisméretű lyukas Torx-kulcs. Csati le, csere, csati-vissza, két csavar vissza, meghúz, pöcc-röff, padlógáz (előtte azért nézz körül) és lapulsz az űlésbe :) - ne feledkezz meg a keresztutcákról és a váltásról sem !!! ;)

 
>> Szervizmtamas // Alfa 156 SW 1.9JTD // 2008-06-26

A 102.000-es vezérműcsere óta 172.000-nél cseréltettem a vezérműszettet (70k!!!), vízpumpát, bal oldali felső lengőkar zsírzása megtörtént - nincs nyekkenés.
Klímakompresszor elkezdett csapkodni (ki-be kapcsolt), oka: mocsokkal és kosszal teli víz és klímahűtő, kitisztíttattam - ehhez szét kellett szedjék a teljes lökhárítót - elejét. Mint kiderült ha nem áramlik át rajtuk a levegő a hűtés marhára eltorzul, és biztonsági okok miatt - túlnyomástól 27Bar felett - lekapcsolja. Előtte a klímás tanácsa után klímakompresszor cserére gyanakodtam, de mint kiderült az előző évben akihez vittem klímáshoz baromi módon túltöltötte gázzal és ráadásként olajjal sem töltötte fel (ettől kisebb csapágyhangot ad ki, de nem észlelhető könnyen) - ez is csak ráadott arra, hogy rosszul működjön! Szóval soha többet mezei klímás! - ezt mindenkinek melegen ajánlom! :)

A tökéletes szervízért köszönet Szamosiéknak.

Megj: légkondis mestert is ők ajánlottak, nagyon korrekt volt az ügyintézés.

Olaj-csere, szűrők és társai még mindig 10ezrenként cserélődnek és szigorúan 5W40-es Seléniát.

 
>> SzervizRicoe156 // Alfa 146 1.6 TS 16V // 2008-06-25

2008.06.19
Kipufogó csere történt.A gyári rozsdásodott durván,és kaptam András bácsi ajánlatán és megvettem tőle amit árult.

Bár a felszerelés nem ment zökkenőmentesen,furás-faragás.... utánállítást igényel,nem vagyok elégedett.Nem megyek többet ehhez a szakemberhez... :(