Blog

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-02-14

Pénteken (0213) megérkezett a 100db kártyanaptár, úgyhogy most már végre örülhetnek a 'megbízóim', hogy hozzájuk is eljut a beígért naptár mennyiség. A képen már csak ~60db látható (az előző adagból maradt darabokkal együtt), mert 40-et még aznap szétosztottam a megfelelő emberek között.

Ha már a kártyánál tartunk, ha nem is naptár, de alfás.. Egy nappal a naptárak érkezése előtt, párom egy autós kártyával kedveskedett nekem, mert meglátta az elején az alfa romeo jelet. XXI. század autói címmel, melyek között -sajnos csak- egy alfa romeo (159) is szerepel. Íme:)

>> SzervizZsotti // Alfa 75 1.8 I.E. // 2009-02-14

Tegnap elvontattam szervizbe...
Elég furán éreztem magam. Az az igazság még soha egy kocsimat sem adtam ki a kezeim közül, mindig én csináltam mindent rajtuk. Ebben a hidegben viszont egyszerűen helyem nincs ahol megcsinálhatnám. Csáposon viszonylag könnyen felkerült az új munkahenger, na a főhenger az már szopatósabb, de meglett. Idáig rendben is lenne, csakhogy most se jó a kocsi, valószínűleg a kuplung-szerkezetem is törött lehet. Az anyagi keretem egyenlőre kimerült, úgyhogy szégyenszemre ahogy vittem ugyanúgy hazafelé is vontatni kellett.
Most úgy néz ki pihenés következik, kivárom a jó időt. :(

 
>> SzervizGegee // Alfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2009-02-14

31500 km-nél Csöri és Édesapja cserélték a kötelezőt. :-) Olaj, pollenszűrő, motorhűtő folyadék csere, alváz-futómű átnézés.

 
>> EseményBaxy // Alfa 145 1.4 Boxer // 2009-02-13

Nem vagyok babonás...még a mai nap után sem!!!

Reggel munkába menet 10cm-es hó fogadott.Lévén,h Békés megyéről van szó természetesen a hó sehol sem volt ledúrva az utakról.Telefonáltunk a munkahelyre,h sorry,de késni fogunk.
"Ok-mondták-inkább érjetek be később minthogy baj történjen!"
Kb 15 percet késtünk,de sokan szintén csak akkor értek be.

Egész nap esett a hó,de az utakról közben már leolvadt.
13.30h-indulás haza.

Kb 1km-el Mezőhegyes előtt egy hóátfúvás maradványai(latyak,sár).Próbáltam kerülni,de a jobb oldal csak beleért.Megindult kicsit az eleje,majd azonnal követte a feneke.180 fokos forduló után a szántóföldön kötöttünk ki :(
Szerencsére fa nem volt a közelben,így csak kitoltuk,Alfi megrázta magát és menet tovább.
Más is benézte ezt a helyet,még két nyom volt 30m-en belül,az egyik az árokban landolt :(
Más autóval valószínűleg mi sem úsztuk volna meg ennyivel,dehát ezért is imádom az Alfám fútóművét :)

 
>> Tuning és extraotto164 // Alfa 164 TwinSpark Super // 2009-02-13

Saválló rendszer a katalizátortól a Remus hátsó dobhoz, középdob nélkül.

 
>> SzervizBeczA // Alfa 166 // 2009-01-29

Boldog 45k kilóméter elteltével a vásárlás napjától aktuálissá vált az Első Alsó lengőkarok felújítása... Kapott új szilenteket és új gömbfejeket... Ismét minden patent ;) A felső lengőkarok pedig már egy 2 hónapja ki lettek cserélve.

 
>> SzervizSomez // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2009-02-13

Egyik napról a másikra felmondta a szolgálatot a hátsó ablakmosó. A lapát működik, de hátra nem megy folyadék, míg előre simán. Egyelőre nem volt időm vele foglalkozni, de amint jobbra fordul az idő, ránézek.

 
>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2009-02-13

Reggelre leesett 20centi hó. Ha már fél órát takarítottam az autót és a kiállót, kimentem egy kicsit csapatni, csúszós úton még nem vagyunk összeszokott páros, csak alig volt alkalmam próbálgatni. Most is óvatosan kezdtem nagyon, nem is csúszott meg az autó egyáltalán. ahogy fokozatosan bátorodtam, rá kellett jönnöm, hogy ez orrnehéz elsőkerekes dízel létére végtelenül barátságosan viselkedik, teljesen uralható. A fent lévő TS800-as Conti gumik brutálisak, a kézifékes fordulót, farolásokat el lehet felejteni, nem lehet keresztberakni a farát "normálisan". Az "orrtolástól" féltem legjobban, nehéz motor van elöl, de alaptalanul. Persze tolja, de csak ha ökör módjára taposom kanyarban. És akkor sem rosszindulatúan csinálja, gázelvételre azonnal lendíti a seggét utánna. Ha sikerül jól eltalálni a kanyartempót és nem pörgetem, akkor szépen semlegesen sodródik, és ez nagy dolog! Eddig is sejtettem persze a dolgot, de hóban jól kiadja a futómű, hogy mit tud, főleg jó gumikkal. Hát nem rossz :-) Gondolom egy TS még jobb lehet, jobb a súlyeloszlása. Normál forgalomban a "fölényes magabiztosság" a megfelelő kifejezés, csak nézem, hogy mit össze szerencsétlenkedik a többi autós, ennek a gépnek meg meg se kottyan. Nem vezeti meg a latyak, nem "huzigálja" a víztócsa és egyáltalán tökéletesen rezzenéstelenül leköveti a kormány parancsait. Az agyamban ott van, hogy csúszós, latyakos az út, óvatosan, az autó meg flegmán felülemelkedik a helyzeten. És azt veszem észre, hogy ahova 10 perc alatt eljutunk nyáron, oda 10 perc alatt jutunk el télen is.

 
>> SzervizAndorka // Alfa 33 905A1 // 2009-02-13

Végre összejött a pénzem és az időm is, hogy elmenjek a futóműveshez.
Be lett állítva a futómű, ahogy sikeredetett... De legalább a kormány már egyenesben áll, ha egyenesen akarok menni. (eddig ferdén állt)

>> Szervizvidike145 // Alfa 145 1.7 16V boxer // 2009-02-12

Folyt....
másnap nem indult el....
3 szerelő nem vállalta, vagy csak úgy ha én húzom oda. Itt olvastam Németh Misiről Dunakeszin aki a legközelebb esett Újpesthez. Szamosinál már jártam anno, de ,messze kellett volna vinni, Csöriék meg pláne.
Tréler jön, Alfa megy vele. 10000 Ft.
AC pumpára gyanakodott mindenki, de végül vmi holtponti jeladó vagy mi a frász volt a baja. Itt még megállt volna 10000 Ft körül. De ha már ott volt, átnézettem és kértem pár dolgot. Sajnos anyagi csődbe vitt:)
Hátsó féktárcsa és első-hátsó fékpofák csere 35000 Ft, csomagtér teleszkópok: 10000 Ft, gumiharangok és fékcső 3000 Ft, hibák kiolvasása és törlése computerrel, munkadíj 33000 Ft. De legalább jó!!!!
Most spórolok egy kis karosszéria munkára, majd vagy polír vagy fényezés...Sajnos még további ötleteim vannak vele...