Blog

>> SzervizEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-01-30

Ma egész délután szerelés folyt a jól bevált garázsban.Kicserélésre került a jobb oldali ablakemelő kapcsolója,mert csak lefelé mozgott,felfelé nem.
Be lettek zsírozva az ajtók is.A fűtés is helyre lett hozva,mert nem működött az irányváltó,csak egyfelé fújta a levegőt,de már elmúlt.
Helyzetjelző égők is lecserélődtek hátul,plusz a rendszámvilágítás is megjavult.
Az utastér-világítás is kikupálódott.Persze a szerelés közben hibákra is fény derült:nem műxik a bal első tompított,valamint meg van repedve a bal első kilincs.
Úgyhogy van még teendő.

>> SzervizVader (a Gróf) // Alfa Alfetta QO EVO I. // 2009-01-30

Szóval a vizsga.
VI.Szerelő Györgynél van most a drága (minden értelemben), kérésre kapott felújított vízhűtőt, termosztátot, fagyállót, felújított önindítót.
Kér még átírást, biztosítást.A többi az ő dolga.Becsületére legyen mondva, amikorra mondta, kész lett a megígért munkával (ÁMEN).
Már csak 1-2 hét és ké...Na ezt majd meglátjuk.

 
>> AutóápolásZsoltyr // Alfa 146 1.6 TS // 2009-01-30

Ennek (előzmény alább) örömére megvolt a havi fürdés is

 
>> SzervizZsoltyr // Alfa 146 1.6 TS // 2009-01-30

Ma reggel egyre erősebben húzott jobbra a kormány. Kaptam egy "jóreggeltdefektet". Különösebb probléma ezzel nem is lett volna, de a pótkerékben minimális nyomás sem volt. Na mindegy, sikerült felpumpálni (azért mázli, hogy nem kellett tüdőzni). Gumisnál kiderült, hogy két kb másfél centis vágás van a gumi belső felén. Első szakember kapásból "gyógyíthatatlannak" ítélte "szakszerű" szemrevételezés után. Meg is próbált rám sózni valami s**rt. Második emberke pedig simán meg tudta javítani. Éljen!

 
>> EgyébBianco // Alfa 164 2.5 TD // 2009-01-30

Szép napos időre ébredtünk ezért gyorsan lefóliáztam az első oldalsó üvegeket is (természetesen zöld :-))) ) , valamint beépítésre került az USA kivitelű kalaptartó.
Mivel úgyis "szétbombáztam" a fél autót sort kerítettem egy kis karbantartásra is . Mind a 4 ajtózárat kitisztítottam+beolajoztam, bekentem az ablakemelő mechanikákat is. Jobb lett ,mint új korában. :-))))

Képek majd később

 
>> SzervizSzilárd // Alfa Spider / GTV 2.0 T.SPARK 16V // 2009-01-30

Egy ideje észrevettem,hogy olajcseppek vannak az autó alatt és fogy a hűtőfolyadékom is.
Múlthéten megemeltettem az autót és kiderült,hogy az olaj a motor és a váltó között folyik,valamint az egyik vízcsövem is szivárog.
Mivel az olajfolyás többesélyes dolog volt,így biztos ami biztos mindent megrendeltünk:
- balansztengely dugókat
- főtengelyszimmeringet
- komplett kupplungkészletet

Megrendeltük a vízcsövet,ami nem volt egyszerű történet...
Ami az autómba gyárilag volt,azt már nem gyártják,így nem kevés telefonba került Csörinek és nekem is mire kinyomoztuk,hogy mi változott meg menet közben,de így sem volt teljesen biztos a dolog.
Aztán ma kiderült,hogy a vízcső megfelelő volt,bár nem volt teljesen ugyanaz a csövek átmérője.

Visszatérve az olajfolyásra:
Amikor Csöri levette a váltót kiderült,hogy a balansztengelyek gumidugói folytak.
A kupplungom kinyomócsapágyának is volt már hangja,így a komplett kupplung is cserélve lett.
A váltó kapott új gyári olajat is.
A kormányszervóban szintén lecseréltük a folyadékot.

Km óra állása: 56349

Összeségében lassan minden új lesz az autóban:))

 
>> SzervizLali75 // Alfa 156 1.6 TS // 2009-01-30

A tél,a nagy hó kárt okozott az autóban.A jeges hó,hála a traktorosnak,aki eltolta a havat,elakadt a kézifékbowden.Földig lóg,így rövid javítást kíván.:-(
Nem szeretem a telet....

 
>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-01-30

Mai nap (0130) erre is sor került, mivel napok óta nem akart felmenni a mutató 60-70 fok fölé, ezért rendeltem egy termosztátot Gerissimo-éknál, aki ma ki is cserélte nekem.
A szerviz előtt azért kapott egy kiadós mosást és porszívózást, hogy ne érezze magát olyan rosszul a 'doktor bácsinál' :)
Odafelé úton megemberelte magát még utoljára a termosztát, mert Pesten úgy állt a mutató, ahogy kellene - köszönhető ez a dugónak. Az új termosztát BEHR típusú, többektől hallottam, hogy ez jó féle, úgyh ilyen lett belé rakva.
Tegnap ystuc cartárs segítségével találtam és vettem egy ablakmodult a vaterán, ami azt a célt szolgálja, hogy nyáron a lehúzva felejtett ablakokat is felhúzza, mikor bezárom/beriasztom az autót, azaz csak szolgálná, mert nem sikerült még beépíteni, ugyanis mindig kicsapta vmelyik biztosítékot :\ Ezzel azt hiszem vmi elektromos szakit keresek meg majd.
A bal első övfeszítőm kicsit gyengélkedett az utóbbi időben, így azt is kicseréltük arra, amit nem régiben András bácsitól vettem. Mostmár szuperul visszahúzza, úgy, ahogy az a nagykönyvben meg van írva.
A tetőkárpitom a hátsó ablak vonalában egy kicsit lógott - istentudjamitől.. és ahhoz is kapott a kicsike új patentokat, mostmár az is szép:)

[Költségeim: 11500Ft BEHR termosztát, 4500Ft ablakmodul, 9500Ft = fagyálló hűtő folyadék, bilincs, tetőkárpit patentok, munkadíj (6óra), stb. ]

>> Szervizkesa // Alfa Alfasud Sprint 1.5 // 2009-01-30

Már újra szalad :D!
Csak még nem arra, amerre akarom, és annyira unhatta a sok ácsorgást, hogy megállni sem nagyon akaródzik neki :P.

 

Visszautalva a 34. bejegyzésemre, gyűrűk ellenőrizve, rendben...de aztén mégse rendben, mert takarítás közben eltörtem a 2.es henger olajlehúzó gyűrűjét.
Ismét beruházás: úgy gyűrűszett, AE!

ez van..de legalább totál bejáratós lesz..:)))