Blog

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-03-28

Mire hazaértünk (0328) ez a pár kép fogadott a levelesládámban. Toto küldte a készülő első toldatról.. épül-szépül:) Nemsokára fényezésre kerül. Holnap elvileg fel is próbáljuk. Már várom, hogy élőben is láthassam. Arról nem is beszélve, hogy milyen jó lenne már az autómon tudni :)

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-03-28

Elugrottunk (0328) a Paradoxba, hogy szaxerűen beszereljék az alpine-t, meg bekössék az RCA-kat az erősítőbe is és beállítsák a hangzást. A végeredmény: remekül szól.. azt mondták a srácok, hogy százszor jobb választás mint egy pioneer, vagy egy sony - ugyanis ezeken gondolkoztam még mielőtt e mellett döntöttem.

Természetesen kiderült, hogy a fejegység okozta az aksi lemerülését. Bemértük és 0,19 (asszem)Ampert fogyaszt kikapcsolva, előlappal a megengedett 0,06 helyett. Ugyanez előlap nélkül 0,16. Nem sokkal jobb a helyzet. Éppen ezért -számomra sajnos- nem lett úgy kötve mint az előző (sony), hogy gyújtás nélkül is üzemeljen. Mondjuk itt -sztem- egy ellentmondás van, mert gyújtással még több minden fogyaszt, ha mondjuk álló helyzetben szeretnék zenét hallgatni, ezért jobban merül az aksi is, de az is igaz, hogy gyújtással együtt nem hagyja ott az ember az autóját éjszakára:)

Az új fejegység elég nehezen akart bemenni az olaszok által oly' kicsire tervezett helyére a rengeteg kábel miatt, de egy kiemelőkerettel megoldódott a helyzet és a végeredmény még szebb is, mint volt. A sony díszkerete -kiemelő keret nélkül- fél centivel beljebb volt a kelleténél. Így most kellemesetahasznossal, ez is orvosolva lett ennél az új szerzeménynél.

Csodásan mutat és rengeteg olyan funkciója van, amire eddig még csak nem is gondoltam volna. Hát megkezdem vele az ismerkedést. Egyelőre jó vételnek tűnik, mert hangjával lenyűgöz ez a kis csoda. A táv. hiányzik.. de vmit, valamiért.

Egyébként hozzá kell tennem, hogy aki lecserélte -még anno, nem nálam- a gyári csatlakozót az autón, az elég barbár módon bánt a vezetékekkel. Most ezek is orvosolva lettek. Csoda egyébként, hogy még szólt.. szigetelőszalaggal voltak összebarkácsolva a kábelek. Hihetetlen látvány volt.

[Költségeim: beszerelés, kiemelőkeret 500, apróságok 300, kábelek rendbetétele, mert ami ott volt..., munkadíj (összesen 7000), stb. - nem adták ingyen..]

>> Szervizfisch // Alfa 147 1.6 TS // 2009-03-28

Egy bontásra ítélt 147-ből megvettem a vezetőoldali ajtóhatárolót és tegnap ki is cseréltem, mivel az enyém nagyon hangosan kattogott ajtónyitáskor.

 
>> EseményMobil // Alfa 75 2.0 TDI Cool :) // 2009-03-28

Huhh Kb. egy éve nem írtam. Igazából, a zárak beragadásán kívül nem volt gondom semmivel.

Sok tervem van a jövőre nézve, és csak a pénzhiány állíthat meg.:)))
-Lakatolás, teljes fényezés
-Lökhárító javítás, fényezés
-Új tetőkárpit, belső kárpit műszerfal zörgésmegszüntetés, felújítás
-Új első ülések
-Új féktárcsák, betétek, kézifékbowden csere
-Új porlasztócsúcsok, izzítógyertyák
-Új lengéscsillapítók
-2.4 hengerfej, váltó !!!!!
-Valami durva turbó!

Nah kb ennyi!! persze nem ebben az évben mindent.
Meg ugye járok is vele....

 
>> Tuning és extraNyirkos // Alfa 156 Alfa Romeo 156 2.0 TS // 2009-03-28

Végre...készen van az átszabott lökhárítók fényezése.
A hátsót fel is raktam, mert az egyenlőre nem kap spoilert.
Ha tudja az ember, hol vannak a csavarok, már nem is olyan vészes munka. :)

Lassan kerülhetnek fel a spoilerek is...

 
>> SzervizVader (a Gróf) // Alfa Alfetta QO EVO I. // 2009-03-27

Megcsinálta ez is.Csak nem mindegy hogyan.A krómtükröt felrakta rozsdás, kereszthornyos csavarral!!!!!Nooormális???!!!Azt mondta, "csak ez jó bele"!
Leb@sztam, erre megsértődött.
Fényevő simán ráfújta a lakkot a NEM JAVÍTOTT felületre!!!!
Persze ő is okoskodott.
No, hát ennyit mára, elég volt!Besokaltam!

 
>> SzervizVader (a Gróf) // Alfa Alfetta QO EVO I. // 2009-03-27

S.Béla megcsinálta...Azt amit sok buzi szerelőnek gúnyolt, dilettáns, átb@szós f@szkalap, szipus f@sz, "megcsináltamennyitfizess" felkiáltással nem csinált meg, kedves Bélám rendberakta!Köszönöm!
Nem vitázott, nem nézett hülyének, tartotta a határidőt, tehát ami mostanság nagyon ritka, KORREKT volt.
Néhány képet teszek fel később...

 
>> EgyébBagee // Alfa 145 1.4 16V TS // 2009-03-27

BF GOODRICH G-Grip gumi került 2db előre de lehetséges hogy hátra is veszek...

 
>> Szervizbiglaci // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2009-03-23

selenia wr, szurok, lampaallitas, also motorfedo felfogatasa, futomukontrola.
Hilka szerviz Pozsonyban, csak ajanlani tudom

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-03-26

Most, hogy már végre itthon van a gép, neki tudtam állni felújítani a futóművet! Először a hátsónak „estem” neki, de előtte ugye le kellett vennem a kipuff. rendszert, meg a benzintankot is! A következő lépés az volt, hogy kiszivattyúztam a fékolajtartályból az összes olajat, hogy ne csöpögjön mind a nyakamba! Így is maradt elég a csövekben! Aztán leugrottak a helyükről a féknyergek, féktárcsák, lengéscsillapítók, rugók, lengőkarok, stab.rúd és végül a híd is! Persze, nem volt ennyire egyszerű, mert azért a csavarokkal meg kellett szenvedni, de végül én nyertem! És ez mind-mind újra cserélődik a híd kivételével, mert azt Marklartól vettem használtan! De ez is szépen le lett csiszolva, aztán festve és most úgy néz ki, mintha új lenne! Mehetnek a helyükre az új alkatrészek! A régi hídról átszereltem az újra a fékerőszabályozót, majd a lengőkarokat, de ezekben még a csapágyak is ki lettek cserélve! Helyükre kerültek az új kerékcsapágyak is az aggyal együtt! Aztán vissza a stab.rúd (szintén csiszolva és festve), és az ültetőrúgók mellé már a Bilstein sportgátlók kerültek (ez itt a tyuning helye) a gyáriak helyett! Kapott vadi zsír QH féktárcsákat, Textar betéteket, 16V féknyergeket (állítólag ezek kézifék része nem rohad be, mint a 8v-é) és gumi fékcsöveket is! Egy fém fékcsövet kellett csináltatnom (500,-) gyorsan, mert leszedéskor kitekerődött a nyaka! A többi fém fékcső már egy korábbi projektnél ki lett cserélve! Aztán már csak a kézifék bowdenek voltak vissza és a kézifék beállítása! De ha már úgy is lent volt a benzintank, kicseréltem a benzinszűrőt is! Ahogy elnéztem ez még soha nem volt cserélve, épp itt volt az ideje! Aztán tank vissza és jöhet az első futómű! Persze a csúnya lemezfelnik helyett már felkerültek az aluk a nyári gumikkal és az új kerékcsavarokkal (4800,-/16db)! A kipuff.-t még nem raktam vissza, mert az első részét is le kell majd szedni! :-)