Blog

Ma sikeresen átmentünk a környezetvédelmi vizsgálaton.
A km óra állása 57242.

Sajnos már csak 1 évet kapott,mert elmúlt 6 éves:(

 
>> SzervizImyx // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2009-03-18

Kanyarban sikerült kisodródni, és nekikoccanni a padkának. Lézeres futómű állítás, jobb első lengőkar szilent, az érintett felnik centírozása. (Ezen a télen sikerült tönkretenni a 16"-os felniket, (/45-ös gumikkal) görgőzni már nem lehet őket.)
Majd kezdődhet a 17"-os felni vadászat :D, de lehet, hogy mégis a 16"-nál döntök..

 
>> Tuning és extraDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2009-03-20

Sikeresen beszereztem egy szárnyacskát az autómra. Szerintem pont a korrekt méretet találtam meg. Még a fényezés és a felszerelés várat magára, mivel úgy gondolom összeszedek még pár elemet, és együtt lesznek színrefújva, felszerelve. Azért óvatosan felpróbálgattam, hova is kerüljön majd. :)

>> AutóápolásGegee // Alfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2009-03-17

A vas full polírban részesült és gyönyörű lett. Gyakorlatilag az összes felületi sérülések eltűntek. Olyan, mint ha most vettem volna át a szalonból. :-)

 

sajnos Béla nem ér rá feltenni a kardán+váltomat igy most én megyek a cuccokért és hét végén feltesszük rá : )

a váltomat szétszedte és 2-3-as szinkronokat cserélt rajt meg valami szimeringet....

 

És igeeen, eljött a pillanat: saját lábán jött haza, a maga kis 129LE-s 33401-es motorjával! (pb_ monnya: nem 30747!!!:)) )
Örök hála, és 1000 köszönet -nek, nélküle semmi nem jött volna össze, rendesen felborítottam mindent, amit csak lehetett az otthon hagyott, vagy be sem szerzett alkatrészekkel + kórházi akcióval, miegymással...
Mi mutatná jobban a boxeres csapat összetartását, mint az, hogy:
- ha kell egy leömlő, 50db bilincs, kb 50db váltófedél csavar, 2-3db 146-os műszerfal, fékcső, kuplungcső, és még kb 50 féle dolog, azokat Maestro csak leveszi a polcáról, és beszereli, miközben én a kórházban agonizálok, vagy
- pb_ Mester összerakja a váltómat, miközben én a kórházban agonizálok, vagy
- Zé és pb_ mesterek kihuzatózzák a naaagy hirrraulikussal a nyúlványaimat, és beépítik a szervómat, ami most annyira faxa, hogy elájulva vagyok!:)...én eközben továbbra is a kórházban agonizálok, vagy
- Scott, Föci napokig bújja a manualt, és órákra felhív, hogy fényt derítsenek az immo problémákra, majd végül MÉGISCSAK MAESTRO jön rá, hogy mi a rossebb nem lett rádugva, és miértnemvilágít az innyektor, de mééérvilágíít az immokulcs?!?!.....és 1 hét után végre beinduljon a friss cuore:)))

...mindeközben folyamatosan megy az oltogatás és vérszívás rendesen, van, aki a tetőre mászik, miközben a sapkáját veszi le, de van, aki a polifóóómon térdel, mert az is kötelező.....szóval a srácok nélkül fasorban sem lennénk, és így nyilván nem jöhetett volna létre az Amore legerősebb sprintje sem!:))

Szóval sok pénz volt, rengeteg idő, és még több fáradság a fiúk részéről, így nagy-nagy köszönet pb_-nek, Scott-nak, Dekka-nak és Föci-nek az együttérzésért, segítségnyújtásért!

Betyár lett a vas!:)))
Sok még az utómunkálat: visszajelző lámpák bekötése, AC végleges bekötése, kábelek rendezése, stb, stb, de ez már igazán csak a sallang!:)))

ui.: (főleg pb_-nek!:) )
1. Nem kell szólni, hogy nincs meghúzva a bilincs a pókon és az alapjáratin!:)
2. Nem kell beszólni a speckó direktszűrőmre sem!:)))
3. Már van fűtésem is! :)))

>> Tuning és extraMoti // Alfa 156 Distinctive 1.6 16V T.S. // 2009-03-19

megvannak az új nyári gumik....
Dunlop SP01 195/60 R15 méretben...
darabja 15000 volt akcióban, ennél jobb árat nem találtam neves márkában...
cseppet sem sajnálom,hogy nem nagyobb a méret és a felni,mert szabolcsban az utak katasztrófálisak, leírni nem lehet....

 
>> Tuning és extraCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2009-03-19

Mától én is a 17" tábort erősítem. Szó szerint. Olyan kigyúrt alkarom lett a két nap alatt, mint egy kisebb ember lábikrája. Hogy lehet 225-ös gumikon normálisan közlekedni? Többet járok keresztben, mint egyenesen. Elcsámpásodtam. A kanyarokat meg már csak derékszögben veszem be, ahelyett, hogy szépen kanyarodnék az íven, koccanásig hajtok, az utolsó pillanatban fékezek (vagy azt se) és enyhe korrekcióval térek egy nagyot. Hátvakargatáshoz hasonló élvezet :)

Maga a gumi nem csak a Giugiaro design miatt brutális, úgy néz ki az autóm, mint Cathrine Zeta Jones katonabakancsban, aztán mégse, mert az alacsony oldalfal miatt az autóm sokkal kecsesebb. Kecses és ronda. Ronda és finom. Ha eddig kérdéses volt, most eldőlt a 156 neme. Hímnemű ez, durva, kemény, férfias, de gyengéd és szép. Rossz úton a hosszanti, hasított minta hangja irtózatos, de vízben, szárazon hamarabb eresztik el a beleim a bennevalót, mint a gumi az utat. Mintha a minta nem lenne a gumiból kivájva, hanem belenőtt volna az aszfaltba. Nem tudom kihozni a sodrából, mert a tűréshatárom beljebb van, mint az övé. Talán idővel.

A teljes autó megváltozott, mint amikor serdülő koromban felvettem a rendőrbakancsot és jobb embernek képzeltem magam. Vagy másnak. A 156 a várt rázás helyett csillapítottabbnak tűnik, stabilabbnak, csendesebbnek. Mintha a váltó is jobb lenne, mintha a nyekergések is javultak volna. A motor jobban húz, a fékek jobban fognak. Pedig az antituning nyilvánvaló: a téli kerekek 18,8 kg-hoz képest a nyári kombináció 20,8 kg. Vagyis híztunk 8 kilót. Mellette 8 centivel szélesebbek vagyunk. Gyorsulást inkább nem mérek. GPS szerint viszont alig változott a sebesség - mintha egy árnyalattal pontosabb lenne az óra.

Átkozott egy kombináció, egyszerre gyűlölöm és imádom.

 
>> EseményCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2009-03-19

2009. március 14.
Kávézóban reggeli, napsütéses utazás, új felnik, Tatabánya, Budapest, nemzeti lobogók, ebéd a Gerbaud-ban, rosszullét, matrica, supp haza, kilométerszámolás, imádkozás, 39,9 láz, majdnem fejreállás, nem jól látás, Rajka tankolás, Pozsony, haza, kaput, elsősegély, antibiotikum

 
>> SzervizAndrewxy // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2009-03-19

Megérkezett és egyből ki is lett cserélve a kormányoszlop borítás.
Ez szép állapotú...
( A régi sajnos meg lett faragva, mikor a zárszerkezet cserélve lett)