Blog
154000 ezernél cserélve . Olyan 15 000 körül volt kb. Ez kicsit nehéz volt cserélni :) mondjuk nem nekem:D de káromkodott apu elég rendesen :D nem mondom ,h miket mondott szegényre :D
Kellett már egy olajcsere is. Volt otthon apunak olaj. Igaz ,hogy nem Selenia. De szerintem a valvoline is tökéletes bele. Olajszűrő és légszűrő is cserélve. Itt cseréltük volna a pollenszűrőt is de elöbb kellett ... Ez szinte ingyen volt az olaj miatt.
Jó meleg nyári napon bekapcsoltam a klímát. Automata fokozatra. Valami hülye hang elölről. Gyorsan kikapcsoltam és megszűnt. Mondtam is apunak. Azt mondta majd megnézem mi lehet vele. Kb 3 hét múlva megnézte és mondta ,h majd szétszedjük. Pollenszűröre tippelt ,h hozzáér a ventillátor. Várni nem akartam rá megint hetekig ,h kicserélje. Megcsínáltam egyedül az oldalnak köszönhetően. A hang megszűnt. Elég csúnya volt a régi szűrő ....
gyertya cserénél kiderült ,hogy nem árt egy szelepfedél tömítés sem. Álltak a gyertyák az olajban. 3000 ft-ért volt tömítés ELVIS :D gondoltam ,hogy nem fogja sokáig bírni :D elvis a zenéhez értett a tömitésekhez nem :D kicsi volt ... cserélni kellett másikra. a nevét nem tudom az újnak de kétszer olyan drága volt .
Apuval megnéztük a kicsim szívét :) Nem tetszett a gyújtás. Gyertya ellenőrzés ...
Elég réginek tűntek a gyertyák. Nem a gyárira cseréltem. Bosch gyertyákat kapott . Jobb lett érezhetően az autó.
Újabb 2009-es szervízek...sokadik...........már nincs is kedvem felsorolni
Karácsonyra új autórádiót tettünk bele, egy pioneer DEH-4000 ub-t. Végre normálisan lehet benne zenét hallgatni. :)
Vissza vittem a szervizbe a kocsit, lengéscsillapító cserére. Ott kellett hagyni, majd 2 óra múlva vissza mentünk érte. Még nem volt teljesen készen, de közben megjött a főnök, akinek szintén alfája van, egy piros 156 V6. Több sem kellett, odajött és elkezdtünk beszélgetni az alfákról. Kikérdezgette elég rendesen a kocsimat. Kiderült, hogy évek óta alfázik, és a feleségének is alfája van, egy 147-ese. Beszélgettünk a találkozókról is persze, már voltak ők is. ....És hát tök jó volt ez a nap így :))))
Elvittem a kocsit futómű mérésre, mert már hónapok óta éreztem, hogy kanyarban kicsúszik a segge a kocsinak.Hiába néztük nem találtunk semmit rajta hogy mi lehet a baja, de mikor rámentünk a rázópadra ki is derült, hogy a lengéscsillapítók tönkre mentek.
Január végén a biztonság kedvéért kicseréltettem a vezérlésmódosítót, és mindent ami ekkor kell, mert mentünk "nyaralni" és nem akartam hogy ott jöjjön ki valami, ahol senkit nem is ismerek. Bár azt mondták mikor meg lett véve a kocsi hogy minden ki lett benne cserélve, de nem hiszek már senkinek... :) Jah igen, a termosztátom is ekkor lett kicserélve. :)