Jön a Quadrifoglio Super Sport limitált széria

2024-05-15  Alfa Amore
Ismét egy speciális, limitált szériát készít a Giulia/Stelvio Quadrifoglio változataiból az Alfa Romeo. A Super Sport fantázianevű kiadás az 1928-as Mille Miglia körversenyen aratott történelmi sikernek állít emléket.
Hírek >> 2024  

Az Alfa Romeo Giulia és Stelvio Quadrifoglio változataiból nem egy speciális szériát dobtak már piacra eddig. Készült belőlük NRing kivitel (2018-ban) és Alfa Romeo Racing változat is (2019-ben), illetve a lóhere szimbólum 100. évfordulójára is kiadtak egy limitált verziót belőlük (2024-ben). 

Míg tavaly a lóherét ünnepelték, most az Alfa Romeo 1928-as Mille Miglia-győzelmének állítanak emléket. Az 1928-as körversenyen a legendás 6C 1500 Super Sport versenyautó győzedelmeskedett, így nem véletlen, hogy a mostani limitáció a Super Sport nevet kapta.

1928-ban Giuseppe Campari és Giulio Ramponi uralta a Mille Migliát a 84 lóerős Alfa Romeo 6C 1500 SS versenyautójukkal, amelynek végsebessége 155 km/óra volt.

Az 1621 kilométeres utcai versenyen a 82 indulóból mindössze 40-en értek célba, az Alfa Romeo 19 óra 14 perc és 5 másodperc alatt teljesítette a versenyt, 84,128 km/órás átlagsebességgel. Egyebek között ez a versenygyőzelem is hozzájárult ahhoz, hogy a 6C 1500 különböző változataiból összesen 1064 darabot értékesítsen 1927 és 1929 között a gyár, amely akkoriban igen kiemelkedő eredménynek számított.

A Mille Miglián egyébként az Alfa Romeo aratta a legtöbb győzelmet, szám szerint tizenegyet. 

A Quadrifoglio modellek Super Sport kiadásába belepakoltak csaknem minden olyan extrát, ami izgalmas lehet ezeknél az autóknál.

A motor nem változott, a faceliftes Q-modellekben már tavaly óta 520 lóerős a 2,9 literes, V6-os erőforrás, a nyomaték elosztásában pedig mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű segít.

Az autókon rengeteg a szénszálas alkatrész. Karbonból van a motorháztető, de a Giulián újra opcióként választható, hogy a tetőlemez festetlen karbon kompozitból legyen. Karbonból van a scudetto V-eleme és a tükörházak is. A felnik feketék, csakúgy, mint a Brembo féknyergek.

Izgalmas érdekesség, hogy a háromszögbe zárt négylevelű lóhere szimbólum háttere bár 111 éve fehér, most először feketére változtatták. Ezzel a merész designnal csak a Super Sport kivitelen jelenik meg a lóhere.

Belül izgalmas újdonság, hogy a háromdimenziós karbon díszítőelemek a műszerfalon, a padlón és az ajtópaneleken is piros színűek, eddig ilyen nem volt. A bőr/alcantara kormánybetétet is karbonbetét díszíti. 

Az első ülések fejtámlájába piros cérnával hímezték a Super Sport logót, feketével pedig az autó sorszámát. 

A Stelviót háromrétegű gyöngyház piros (Rosso Etna) és metálfekete (Nero Vulcano) színben lehet rendelni, míg a Giuliát a piroson és a feketén túl fehérben (Bianco Alfa) is. Az autókon széria az Akrapovic kipufogórendszer, amelyért egyébként több mint hárommillió forintot kell fizetni. 

Nem készül sok ebből a kiadásból, összesen 450 darabra korlátozták a limitációt. A Giuliából 275, a Stelvióból pedig 175 példányt gyártanak, szóval ezek is a gyűjtők vágyott tárgyai lesznek. Az észak-amerikai piacra a hírek szerint 72 Giulia és 52 Stelvio kerül majd. Ezen a piacon ezek a modellek egyben az utolsó példányai lesznek a V6-os motorral szerelt Giuliáknak és Stelvióknak, ott már "sima" változatot április óta nem lehet rendelni a Quadrifogliókból

Az Alfa Amore információi szerint a magyar piacra is jut belőlük nagyon-nagyon limitált számban.

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

SD2025-11-08 11:39:11 // 40549
Nekem, a conti eco contact amit kapott ahhoz képest még mindig jó.. de ugye nagy elvárás nem volt vele, de mégis..

A pirelli minden formájával eddig elégedett vagyok, régi és újabb állapotában is kiszámítható. Pirelli P-Zero Zselé edition teljesen jó, eleje még fog is:D

Pirelli Sotto Zero elég régi téli, és még mindig puha a tésztán, most lesz cserélve.

Pirelli P-Zreo Corsa, 3-4 évesen már kicsit ki van keményedve, de mégis kiszámíthatóan viselkedik.

Hakook Ventus Tészta nyári normálisan tart hidegebb időbe meg meg csúszik néha nagy terhelésre el-el bizonytalanodik egyensfutás és kanyarterhelésnél is de ez lehet az autó futómű geometriája is.

Bridgestone téli 3 évesen 20k km után már olyan mint a radirgumi.. nyálasidőben össze vissza mászkál, kanyarstabilitás csak dísznek van, haladásra alkalmas, de nem 3 éves gumihoz méltó..

Bridgestone Potenza még a 155-ön ezzel el is estem, egy dilatáció megdobott és nem bírtam összeszedni az autót:P Jó hülye is voltam meg 7 éves gumival...

Barum, Kleber ha nincs elvárás, jobb mint a semmi:) utazni jó.
WarbiRunner (Gyuri)2025-11-07 21:26:56 // 40548
Én maradok a Goodyear Eagle -nél 😄 Amit tud, azt szétnyúzva kb 35e km-rel is tudja. Szóval ha végképp elpusztítom, szerintem megy fel az Assymetric 6.
A téli Vredestein kiesett a pixisből, már tavaly télen is csúszott nagyon fagypont körül. És a Giuliettán sem vagyok vele elégedett. 3 év és kuka, mintamélységtől függetlenül.
Zselé2025-11-07 18:49:26 // 40547
Ezzel szemben a szintén 20k-t futott Dunlop Wintersport meg zseniális… :)