Blog

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2022-04-21

A motor a cserélt olajbetöltő sapkán keresztül is már okádja magából az olajat. Egy esetleges drasztikus beavatkozás előtt még próbálkozunk "ezoterikus" megoldással, megkezdődik a csodavárás:

- Henger-dugattyúgyűrű tisztítás (Xado Maxi Flush Universal Cleaner)
- Olajrendszer tisztító (Xado Atomex Total Flush)

Hogy a várt csoda empirikusan is mérhetőlegyen, sor került előtte egy kompressziómérésre, az eredmények nem mutatnak komoly bajt: 11,5 - 12 - 11,8 - 11,8

Nehezen elviselhető mértékű a nyöszörgés előlről az első felső lengőkaroktól, ezek cserére kerültek:
- Első felső lengőkarok (J.F: gyári eredeti - 50704948; B.F: VEMA - VE.23955)

A kocsi körüli és a kocsiban az elmúlt időszakban tapasztalható benzinszag rejtélye is kiderült, elrepedt az üzemanyagszivattyú műanyag háza, cserére került
- Üzemanyagszivattyú (Continental, gyári - bontott)

Eddigieket tetézik elektomos hibajelenségek is (tolatóradar hol működik hol nem, stb.), amelyeket a csomagtartó kábelköteg újbóli szakadása okozott. Forrasztással javításra kerültek.

Kilóméteróra állás: 159211

Az autót januártól már alig használtam (került a házhoz decemberben egy kis 147-s), de innentől kezdve gyakorlatilag már nem használom, amíg a motor/olajvesztés problémáját nem rendezzük.

>> SzervizCro166 // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2022-06-25

Motul 8100 X-Cess 5W-40 5L
Mahle-knecht olajszűrő
A hátramenő fém fékcső el volt rohadva, műszaki előtt cserélni kellett.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa MiTo 1.4 TB QV SBK Edt. 58/200 // 2022-06-25

Színre fújva végre, a fényezők nem kapkodnak...., karbonbevonat az alsó terelő szárnyra kész, 2 óra alatt felszereltem, alakul, már nem sok van hátra:-)

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2022-06-24

13 év. Ennyit bírt az utólagos kipufogórendszer. Pár hete hozzá kellett már nyúlni egy kis flex segítségével, mert szétrohadt, eltört, és olyan hangokat adott ki a két fém találkozása, hogy megőrültem tőle. A bal oldali részt egyre kevésbé fogta valami, így múlt hétvégén szó szerint lerúgtam a helyéről. Nem ez volt a terv, de végül így sikerült.
Ma délelőtt 10 órára kaptam időpontot a Dinamit kipufogó műhelyébe. Náluk készült 13 éve is, elégedett voltam a munkával, úgyhogy megint hozzájuk mentem. Ugyanazt szerettem volna, mint eddig, annyi módosítássál, hogy az évek során ráuntam az ovális végekre, legyen most valami más. Úgyhogy két dupla vég lett. A munka végeredménye tetszik, kb 6 óra alatt készült el.

>> Eseménykreol32 // Alfa Giulietta QV // 2022-06-23

Nem teljesen voltam elégedett a gumikkal amit kaptam az autóval. Ezért vettem 4 új papucsot. Ma végre felkerültek! Pirelli Powergy-re került a választás kíváncsi leszek nagyon a teljesítményére!

 
>> Szervizkreol32 // Alfa Giulietta QV // 2022-06-23

Szervízkönyv alapján 50 ezer kilóméter volt a gyertyákban. Ezért cserére kerültek! Gyári NGK gyertya került bele újabb 50 ezret mehetek velük. Ha már karbantartás cserére került a kiegyenlítő tartály és a szűrővel ellátott turbóolajzó csavar is!

 
>> Tuning és extrakreol32 // Alfa Giulietta QV // 2022-06-23

Nyári szettem nem volt! Viszont sikerült egy Cartárstól nagyon szép felniket venni még dobozban. Egyik kedvenc Giulietta felnim!

>> SzervizKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2022-06-23

Ujra 2 év TÜV, a mérhetetlen opást a xenonnal és az ujra inkontinens balos feltengelyszimmeringel most nem írnám le mert sok lenne a politikailag nem korrekt megnyilvánulás.

 
>> Egyébfrusciante // Alfa MiTo 1,4 t-jet 155le // 2022-06-23

Megjött egy újabb rendelés pár olyan aprósággal amit biztosan 10bol 10en lek@ksiznanak...😃 Motorháztető kitamaszto kar rögzítő, ablaktörlő kar anyajanak a fedele stb...😃 illetve jöttek első lengőkarok de azokat majd csak később rakom vers egy gyári Mito ponyva amit a gtan is használok. Korábbi alfakbol tanulva ezeket az apróságokat addig kell pótolni illetve cserélni amíg vannak gyári újak aprópénzért...

 

Mióta hozzám került az autó szép lassan mindig tűnt el a fagyálló a kiegyenlítő tartályból.
Vezérlés cserénél lehetett látni, hogy szivárgott a vízpumpa. Viszont csere után 2 ezer km után újra lement a szintje a fagyállónak.
Akkor a szívósornál lehetett látni fagyálló nyomokat még, de nem volt egyértelmű, mert nem friss fagyálló volt rajta.
Idővel egyre jobban kiadta magát, a műanyag szívósor, az összesütésnél el volt vetemedve és ott szivárgott időközönként a fagyálló.
Párom intézi mindig a munkahelyén az autó javítását, új szívósor cseréje mellett döntött.
Magneti Marelli szívósor került bele, újra fel lett fagyállózva.
A hűtőfolyadék szivárgás megszűnt, nem kell figyelgetnem olyan gyakran a kiegyenlítő tartály szintjét, mint az utóbbi időbe.
Km óra állása: 206708 km