Blog

Az autót ugyanoda vittem, mint a tavalyi kis sérüléssel, ismét nagyon szép munkát végeztek rajta. Méltán jó a híre a műhelynek, mind hozzáállást, és a munka minőségét tekintve. A piros nem könnyű szín, mégis valahogy sikerült összejátszaniuk, hogy nem látszik különbség az árnyalatok között. A hátsó ajtóba is bele kellett fényezni ezért, hogy teljesen egységes legyen a látvány, de nagyon szépen összejött, újra nagyon jól néz ki az autó. Azt a mai napig nem tudom, hogy mivel tisztítják le a fényezés előtt, de visszamegyek, megkérdezem, mert ilyen makulátlanra én nem tudom lemosni/törölni sehogy.
Nagy öröm, hogy ismét ép, szép az autó, remélem nem válik rendszerré, hogy tél végén egy elemet javítani kell. Bár ennek is megvan az előnye, 11 évesen nem látszik 11 évesnek, csillog, villog mint az új. A friss fényezéssel most várok, de ha jövő tavaszig senki nem megy neki semerről, egy polírra elviszem a volt osztálytársam műhelyébe.

>> Tuning és extraBazsi // Alfa Stelvio Veloce 2.0 Q4 // 2022-05-17

3 hónap várakozást követően végre megérkezett a Supersprint hátsó dob + középcső+ "tágító"... Már el is felejtettem milyen gyönyörű hangja volt a Giulián... :)

 
>> SzervizPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-05-17

Tavasszal még visszaraktuk a nyári kerekeket, mert "volt bennük" még km.
Ennyi volt.
92.840 km-nél lecseréltük a hátsó gumikat. Összesen 25.449 km-t mentek...
Az elsők még bőven kiszolgálják a szezont.

Hmmm, kicsit töbet vártam volna, főleg ha az árát is nézzük...
7,62 Ft-al növelte meg a km költséget a két Michelin. Nem hiába a szépségnek ára van.

 
>> Egyébliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-05-17

Sokat pihent az autó, ideje volt már és megjárattam picit. A múltkori túrán némi fennakadást adó gyújtás előtétellenállás vezeték bekötését javítottam. Kettős hiba ritka esete forgott fenn.
A zümmögősre koptatott első gumik kaptak egy becsiszolást. A magas profilú gumi belépő élei magasra koptak, pontosabban az él mögötti rész lett hiányos a deformació miatt, és ezek a magas élek idegesítően hangosak 70-80 között. Koronggal lekaptam őket, nem zajosak többé..Érdekes, hogy ez az oldalkötött gumi mennyire másképp tud kopni oldaltól függően.
A bal kép a bal első kereket mutatja, a jobb a jobbost.
Jobb első kerékcsapágyon állítottam egyet, 60 fokonként lehet rögzíteni, a kettő között lenne ideális, de most a feszesebbre tettem. Megfigyelés alatt tartom, remélem nem fog melegedni nagyon.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa MiTo 1.4 TB QV SBK Edt. 58/200 // 2022-05-17

Olaszból megjött ma a piros cérnavarrású bőr kézifékszoknya, pár perc alatt ment is a helyére.

 

A nyári túra tervezése során egyre több akadályba ütköztem a google térképével kapcsolatban:
- max 10 pont között tud mostani indulással útvonalat tervezni - nekem van hogy 27 van egy nap, így nem kerül egy térképre, nehéz az áttekintés.
- Ha most le van zárva valami, akkor nem talál utat. A nyár elején megnyitják a hegyi utakat, későbbi indulás megadásával már tervez, de csak két (2!) pont között
- az útvonal nyomtatása "érdekes"

Szóval keresnem kellett valami mást.
Az IT-s kolléga adott egy tippet: bing.com
Itt pl. 17 pont között tervez egy mintát, de a 27 megállós napom se akadály jövőbeli indulással.
:-)

 
>> EseményFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2022-05-17

El jött az idő a várva várt program és véghajrára a bátyó is kész lett.Hétvége alatt 500 km tettünk meg és minden tökéletesen münködött mint az autó mint pedig a csapat munka drága feleségemmel🙂.Helyezés szempontjából felül múltuk a várakozásunkat előzetes infók alapján 22. de ez még nem hivatalos.Jó volt a hangulat és kellemes időtöltés volt , a lényeg ebben rejlik.Jövőre remélem ismét részt tudunk venni.

 
>> SzervizFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2022-05-17

Seléniára való felkészítés címén elvittem Zoliékhoz hogy nézzék át.Kapott új vezérlést , olaj+ szűrő 10w60 motul, szelepfedél tömítés, levegőszűrő csere és küszöb megerősítést.Volt egy kis kálvária mire kiderült hogy a vezérlés módosítónál a zsákfuratoknál nem picit engedi az olajat.Zoli megtalálta és kijavította a hibát így por száraz lett a bátyó amit a hétvégi versenyen egy 500 km körrel le is teszteltem és minden tökéletes.Átvizsgálás alatt mindent rendben találtak hiba jelenleg nem található. Zé tanácsára 1-2 éven belül az alvázzal érdemes lenne foglalkozni le homokszórni és újra kezelni.Mert érdemes megmenteni a mester szerint mert jó autó .Ezek után nyugodtan várhatná a büszke öregedést és az egyszeri esetleges OT vizsgát.

 
>> Szervizpsychoati // Alfa 159 1.9 JTDM 16V SW // 2022-04-04

Sajnos több hiba is felütötte a fejét. A turbó valószínűleg valamit benyelt és elkezdett süvíteni. Ez nem zavart annyira, viszont nem is töltött rendesen -ez már igen. A kormány nagyon nehéz lett (mármint a forgatása :-) ). Gondoltam ha már lúd, legyen molett. Két féltengely, két első kerékcsapágy, kormánymű +tartály, turbó, olaj és összes szűrő. Bónusz lett még egy szervócső is :-) Természetesen ezeket is D.Z. gyógyította.
Km: ~363000