Blog

>> EseményTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2022-06-03

Még mindig a fent leírt hibákkal írta tele fejét. Néja csak másodjára indult. Sok szenzort kicseréltem. Egyik nap szétszedtem mindent. összes relé, összes biztosíték, minden átnézve. Test kábelek megtisztítva. Amit találtam kábelt átnéztem. Ezután két napig jó volt. Elkezdett így indulni. És megint hibák. Megint a két idegesítő üzenet
Excessive Radiator Fluid Temperature
Antipollution filter clogged
Éééés egyszer csak semmi, se kép se hang. Nem reagál semmire az autó. Logo sem jelenik meg középen. Tök jó. És mi volt a baja? Mi? Hát a test kábel saru az akkumulátornál oxidálódott és úgy tűnt mozgatásra hol kap áramor a minden is, hol nem. Egyszer már volt ebből bajom, akkor lötyögött a saru. De itt olyan minimális volt, hogy azt lehetetlen volt észrevenni. Passzolt minden. Úgy tűnt törött a kábel, de nem. Kicsit összébbnyomtam a sarut, ráfeszítettem és csodák történtek. Most már így indul, hogy "tyú wrooooom" :D Basszus. Mennyi szenzort cseréltem emiatt. Tuti egy százasban (81800) benne volt a diagozás, alkatrész csere. aztakuvaeget. Amit még hozzá kell hajítani, hogy a szerelés óta nem volt lefogatva az aksi, ami nagy valószínűséggel generálta a hibát. Nincs hibakód, nincs szarul indulás, nincs rántás néha magasabb fordulaton, és kisimult az alapjárat is. Remélem így marad, mert félve indítom mindig. Várom, hogy megálljon. :-D
Maradjon így!

>> Szervizfrusciante // Alfa MiTo 1,4 t-jet 155le // 2022-06-02

Hála az autó előző tulajanak a helyesebben annak a kontarnak aki a kocsiján olajat cserélt, szerelonek szándékosan nem nevezem. Egy kicsit tovább tartott az olaj plusz összes szűrő cseréje. Úgy kezdődött hogy a kontárunk úgy gondolta drága dolog a réz alátét ezért az esetleges szivárgást erővel javítjuk. Kitépte a menetet a deknibol. Mindez semmi mert ezek után nem új menetet vágott rá vagy cserélte azt hanem bekente szarral és jovanazugy... Na én sajnos az ilyentol falra mászok úgyhogy a fiatosoknal a gyári pollenszuro mellé vettem egy új deknit is. Hazafelé vettem még egy loctite pasztat és nekiálltam a cserének. Most az összes szűrő gyári új, az olaj a gyári ajánlás és végre lehet majd rendesen 10 perc alatt olajat cserélni...

>> SzervizZsolt155 // Alfa 155 1,8 16V // 2022-06-09

Elfáradt az akkumulátor. Ez van sajnos. Panaszra nincs okom, mert 2009. március 19-én cseréltem ki, így lényegében több, mint 13 évet bírt ki.
Holnap délelőtt remélem sikerül majd elmenni az új akkumulátorért.

A matrica egyébként GT mester munkáját dicséri. :-))

Egy hét után lett időm foglalkozni az autóval. Az új akkumulátor a méretét tekintve kisebb az elődjénél, de hibátlanul indítja.

Km: 155.561.

 
>> SzervizZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2022-06-02

Meg volt az oljcsere. Két év alatt ~10e.km-t ment és ebben benne volt egy németországi út tavaly ősszel. Nincs túlhajszolva az biztos.
Igaz városban nem használom, csak a legszükségesebb esetben.

Még csak 105e.km van az autóban, de lassan már betelik a szervizkönyve.

 
>> EseményZsolt155 // Alfa 155 2.5 V6 12V // 2022-04-02

Elvitték. Remélem az új tulajdonosnak lesz rá ideje foglalkozni vele. Nekem nem volt.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2022-06-02

Kaptam egy xenon szettet ingyen, beépítettem, de majdnem minden gyújtásráadásnál nullázódott a napi km számláló. Ilyet még nem láttam, de most nem volt időm kutatni a megoldás után.
Visszacseréltem halogén HB3-ra, de a használt régieket nem akartam visszarakni, ezért rendeltem a szakál metálba 2 új darabot.

 

A vezetőoldali ajtó behúzóján elkezdett ragadni a softtouch bevonat, ezért úgy döntöttem, hogy az összes ajtóról eltávolítom.

Ami kell hozzá:
- ACETONMENTES körömlemosó (Lidlben vettem 489 Ft-ért)
- néhány mikroszálas törlő (amit utána nem sajnálsz kidobni)
- maszkolószalag

A művelet (4 ajtó) kb. 1,5 óra volt.

 
>> Szervizfrusciante // Alfa MiTo 1,4 t-jet 155le // 2022-06-01

Megérkeztek az első nagyszerviz alkatrészeinek egy jelentős része.
Gyári:
Vezérlés készlet pumpaval
Termosztát
Olaj
Olajszűrő
Paraflu up fagyálló(szintén gyári ajánlás)
Levegőszűrő
Ami nem gyári:
Hosszbordas készlet ez dayco.
Egy két dolgot már el is kezdtem cserélni. Holnap megyek a felújított valtoert és remélhetőleg a héten lesz időm lecserélni mindent.

Egyébként a gyári alkatrészek árai meglepően jól pl, a gtahoz vagy a korábbi 47dizelekhez viszonyítva... Mondjuk a felújított váltó nem lesz aprópénz de az előbb említett gépek valtoi se lettek volna olcsóbbak sőt... Az mondjuk más kérdés hogy a Q2es váltója minimum kétszer ennyi km után kezdene talán szétesni.. 😃 sajnos a mito előző tulaja aki 8 éven keresztül birtokolta hitt az örök életű olajban, ez a hit az m32essel párosítva az álmos könyv szerint sem jelent jót.. 😃

 

Sérülés utáni polír

Új hátsó fékbetéteket (Brembo) kapott az autó.