Blog
Szóval...
A Hengerfej teljesen szétszedve még év elején, szelepek szimeringek, tőcsavarok stb..
Elmosva, zsírtalanítva.
Nagyítóval centiről-centire átnéztük a hf-et de nem találtunk rajta repedést. Ezzel számoltam is, mivel csak akkor folyik át a fagyálló mikor az autót járatom. Azaz csak hő hatására dolgozik át a fagyálló az olajba,és áll a felső holtpontra feltekert dugattyú tetején.
Faterom vissza vitte a Hengerfej cetrumhoz (Tuning Center bt.- Gépműhely) a HF-et (előzőleg is itt síkolták nyomás próbázták) és kért egy ujjabb nyomás próbát. Elmondta hogy 3 éve ők csináták de továbbra is ugynaz a hiba, nem panaszkodni akar hiszen amúgy is már 3 éve volt hogy csinálták, mindössze szeretnénk a végére járni a hibának, szeretnénk megszüntetni, és össze rakni a kocsit.
Készségesen áltak a rendelkezésére, fél órán keresztül kérdezték pontról pontra mi hogyan merre, mekkora a fagyálló veszteség, mennyi km mire össze keveredik a fagyálló és a motorolaj, álló helyzetben kihűlt motorral is egybe folyik-e stb...
Miután mindent megbeszéltek mondták hogy egy ilyen jellegű összefolyásnál már szabad szemmel is egy nagy repedésnek kell látszódnia, nem tartják valószinűnek hogy a hengerfej repedt lenne, de elválalják lenyomás próbázzák, nyagyfigyelmet szentelnek majd neki.
Míg a Hf-et nyomáspróbázták addig én a torok fűtést nyomattam meg, bár tudtam hogy nem lehetséges hogy ott dolgozzon bele hiszen láttam volna az erre utaló jeleket, de itt már biztosra kell menni. Eggyik végét ledugóztam másik végét megküldtem 8 bárral. Beleraktam egy edénybe telivizzel és elkeztem forralni, de sehol sem engedett.
Ugyanezt eljátszottam a turbóval is hiszen az is vízhűtéses, de itt sem volt erre utaló jel hogy repedt lenne.
Párnapra hívott faterom kész a Hf, azt mondták hibátlan... -18000Ft
-A hengerfej levételekor a tömítésen tökéletesen kirajzolódott a víztér, nem volt átfolyás.
-Pillangószelep fűtését én ellenőriztem, nem volt átfolyás
-Turbó szintén ok
Minden ami vízcsővel kapcsolatban áll egr stb. azt átnéztem.
Ezek szerint a blokk lesz mégis megrepedve amit az első perctől kezdve kizártunk, mivel a hármas hengerben lévő dugattyút legfelső holtpontra tekertem és ahogy hűlt vissza a motor úgy kezdett a dugattyú tetején álni a fagyálló.
Szétszedés után ugye szintén megvizsgáltam a henger falát nagyítóval, de itt sem találtam repedésre utaló jelet...
Autodocról rendeltünk egy teljes motor tömités készletett. -54746Ft






Minden motor indítás illetve leállításnál a rádió kijelző nyílik és csukódik, hideg időben előfordul, hogy akadadozik a mechanika. Hogy kíméljem, lehuztam a motorról a stekkert,
Ha leveszem a gyújtást a kijelző marad nyitott állapotban, az egység pedig kikapcsol.
Illetve a gombokkal ha akarom le tudom manuálisan teljesen engedni és utána akár felnyitni.

Mint minden évben most is téli felkészítés.
Ebbe bele tartozik, szőnyegek cseréje, a zárak, zsanérok tisztítása, kenése, ajtó tömítések szilikonos kezelése, ajtókeretek tisztítása.
Ablakmosó tartályba szélvédő mosó feltöltés (-19fok)





RRR autoban (https://www.karosszeria.net/)
Kapott egy alvaz es uregvedelmet
2022 nyaran elkezdett ingadozni az alapjarat inditaskor.
Elvittem Alfa-Szatmariba Augusztusban.
Kiderult kell ra egy 'szelepfedel' tomites, mert nem tokeletes, illetve kicsit konnyezett az egyik hutovizcso is.
Kapott egy diagnosztikat, pillangoszelephaz takaritast es
Ha mar ott volt,megcsinaltak nekem az olajcseret + minden szuro.
Ez 37.000Ft volt, olajat + szuroket en vittem.
Most, Oktoberben vittem aztan vissza:
- 'Szelepfedel' tomites
- Uj kiegyenlitotartaly
- Katergazcso csere (ki volt kemenyedve, szetszedesnel eltort)
- Elso fekbetet csere
- Fekolaj csere
Ez a kor 136.400Ft volt.
Elvileg most minden rendben.
Az alapjaratot pedig nezem, bar, miota hideg van, nem ingadozik inditasnal.
Első alfámat megvettem 2005-ben és eladtam 2015-ben. Akkor vettünk egy babakocsit, amit lassan meg is fogok hirdetni mivel a majd 8 év alatt, kinőtte három gyermekem.
De valahol motoszkált bennem a sok régi kedves emlék, a találkozók, az utazások, az élmény, amit csak egy ilyen autó adhat meg.
A mai napon ültem újra saját Alfám volánjához.
Anno: egy Alfa 155 Super 2.0 TS, ma egy Alfa Giulia Super 2.0 T:)
Tapasztalataim:
- elsőre kényelmes üléspozíció (194cm vagyok)
- gyönyörű formák mindenhol, facelift technika
- az autót beindítva kissebb gázt adva mozdítja a kasznit;)
- az első félméteren úgy ugrott meg alattam mint egy ló, egyből a Ferrari logo ugrott be:))
- utána gyors benzinkút keresés, én nem tudtam melyik kúton-oszlopon tankoltam, bentről tudták:)))
- egy gyors bemutatkozás szüleimnél, még 95 éves nagyapám is ki jött az erkélyre, hogy megnézhesse:)
- utána elindultam hazafele
- a rakparton araszolva kicsit nyomkodtam (csak a gombokat 15km :D) All weather Advanced efficiency módban lesz megfelelő:)
- utána kifele a Soroksárin Neutral módból Dinamic módba került:)
- a Rákóczi-hídon kicsit megnéztem a manual módot, de alig hallottam a motort 3000 fölé meg nem nagyon akartam forgatni, de vagány ahogy adja a gázfröccsöt:)
- ezek után a 6-os útra kiérkezve már visszaköszöntek a régi emlékek, hogy nem egy átlag dobozban ülök, hanem egy Rosso Alfában, és ezt észreveszik:)
- a tétényi körforgöban kicsit lendületesebre vettem az ívet
- semmi huligánkodás, elvégre felnőttek vagyunk már, ez nekem szól nem másnak:)
- egy kis segítséggel beálltam a garázsba, majd még többször visszamentem a nap folyamán megnézni:D
Egyszerűen csodálatos, a lényeg ugyan az mint a 155, csak tökéletesebb, jobb, újabb, Alfább, de ugyan az, a motorhang, az élő futómű, agilis, minden rezfülésre reagáló autó!!!!
Le vagyok nyűgözve!
Amióta elkezdtem járni a pályanapokra sokat olvasgattam a fórumokat és mindenhol azt írják hogy a rugózatlan tömeg csökkentése sokat javít az autó viselkedésén. Az Enkei honlapján az szerepel hogy minden font (0.45kg) könnyítés ezen a területen kb 20 fontnyit (9.07kg) számít a rugózott tömeghez képest. Valószinüleg ez kicsit túl van becsülve, mert máshol ennél kisebb szorzókat olvastam, de így is fontos területnek tűnik.
Ezek a felnik 9x17-es méretűek ET45 mellett, ezért fel kell használnom a meglevő 15mm-es nyomtávszélesítőket. Így együtt 7.5 kg a tömegük (7.1 kg a felni), ami a mostani TSW Imola 8x17 12 kg-jához képest 4.5 kg csökkentés.
A konkrét felni az Enkei RPF1, ami eléggé ismert a pályanapok/versenyek világában, mert könnyű de mégis strapabíró. Sajnos 5x98ban nem létezik, ezért 5x100-ast kellett vennem, amihez szükség van mozgókúpos 40mm hosszú csavarokra, és 58.1--> 73.0 tehermentesítőre, ezek még beszerzés alatt.
A beszerzés az ebay-kleinanzeigenről történt. Egy német fiatal lány vette az autójára, de nem rakta fel soha, a felnik teljesen újak. 999 EUR-ban állapodtunk meg postaköltséggel együtt.










Az autó átesett egy 1 lépcsős polírozáson, + a belső terek ápolása is megtörtént.
A fényszórók is enyhén kezdtek egy sávban mattulni, ezek is újra polírozásra kerultek
Csodaszép!
https://www.facebook.com/100072424841630/posts/pfbid0256ZqN47ed8Bbib8QdAFgEHomBQizYFdGqqKrR2tLiVZxAhiVopTr3NpRmLrhTfdml/












Kb. 110-120 km közötti kormány rázást a bal oldali felnik görgőzése oldotta meg.
Az első hátsó kerekek felcserélése is megtörtént az egyenletes kopás érdekében + a gumik centirozása.

Korábban vettem a képen látható magnézium ötvözetes felnit azzal a céllal hogy felújítom és pályanapon használom, de erre már nem kerül sor. Azért választottam akkor ezt a felnit, mert csak 9.7 kg tömegű.
Egy dorogi Alfás pár vette végül meg, akik egy GT fogják téli felniként használni, majd felújítják.
50.000HUF-ért adtam oda de ezt nem lehet beírni negatív költségként.

0
572
Fórum
Friss topicok
- Coffee - Minden ami kávé
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa reklám
- Forma-1
- Filmek
- Oldtimer, youngtimer
- 4C
- Adok-veszek
- Spider
- Mo-i utak helyzete: ele...
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth