Blog
Cserére érett az alsó motorvédő burkolat, mióta meg van az autó foltozgattam némileg, de mostanra már elég jól meg sikerült lógnia. Az új egy utángyártott lett, egy pár dolog le van róla spórolva, de jól illeszkedik és jól tartja magát. A hátsó csavaroknál a fém betétet nem raktam át mert az egy dolog hogy a fülek furatai nem voltak meg rajta, de a csavar helyénél lévő ovál furat is kisebb... Ebből kifolyólag viszont a gyári csavarok hossza így túl nagy lett és nem lehetett vele fixre rögzíteni a burkolatot. Rakhattam volna be plusz alátétet is, de inkább rövidebb csavarokat választottam...
A csomagtartóra is felkerült egy fekete-fehér logó, bár ez még mindig nem olyan mint amilyet szerettem volna....








A tavaly nyári hengerfej javítás óta téma, hogy hogyan tovább. Próbáltam a racionalitást képviselni és győzködni Kingát, hogy talán ideje a cserének. És én nagyon az új autó felé próbáltam terelni. Próba ültem egy Vitara-t, pont ilyen felhasználásra termett, elérhető árú, városi utakra való, normálisan felszerelt és tűrhetően összerakott autó. Szívó 1.6-os motor, pont elég erős, jól fogyaszt, nagyon csendes, némi jelenléte is van a méretéből adódóan. Nekem ez tűnt és tűnik a mai napig logikus döntésnek.
Csakhogy az ész a szívvel ne vitázzon :-) 8 hónapja születik a döntés, és elfogytak az érveim. Amikor bármilyen észérvre annyi a válasz, hogy "de én ezt az autót nagyon szeretem" akkor nincs tovább. Megvan az időpont a kasznishoz.
Az autó még nagyon egyben van, megemelve szépen tartja magát, nem csavarodik, nyílnak-csukódnak az ajtók. De kezdi enni itt ott a rozsda, ezt most meg kell csinálni, ha tényleg az a cél, hogy 6-8 vagy kitudja hány évig még szép, egészséges autó legyen. Így aztán elkezdtük. Szép lassan nekiálltam alkatrészeket gyűjteni. Amit lehet elemcserével oldunk meg, mert ami egyszer toldva volt, ott nem áll meg a rozsda, újra beleáll.
Ha csináljuk, akkor jól és alaposan. Ha jól belegondolok, egy Vitara árának még így is töredéke lesz a költség. Lehet ezt így is nézni, nem csak úgy, hogy a piaci értékének dupláját költjük rá. Szóval ez a terv most, meglátjuk mit hoz a jövő.
Az első alkatrészek megérkeztek. Köszönet GTPetinek, aki németországból juttatott el nekem egy "Linea Accessori"-t. Egyelőre dobozában várja a helyét.
Ezen kívül egy sárvédő is érkezett. Színhelyes, javításmentes, rozsdamentes. Kicsit matt, kicsit kavics felverődéses, de a kritikus helyeken ép.





Rezonátorcső + fékek úszócsapjai cserélve + nyári kerék felrakás + grillrács csere.
Május végén ki lettek cserélve az első kerékcsapágyak. Korábbi Starline "márkájú" 60 000 Km futott. Nem jó ! . Most SNR csapágy és Febi kerékagy került a helyére .
Érdekesség, hogy a korábbi rossz csapágynak köszönhetően a sebességmérő nagyjából csak a felét jelezte a valós sebességnek
Cserélve lettek a kormány összekötő porvédő gumijai is; (valami olasz márka)
Szereztem hozzá szinte új hátsó dobot már csak fel kell tenni. Kézifék szoknyát is cseréltünk szinte újra.
Végre hozzá jutottam, egy Ti ülésszethez. Igaz az első üléseket fel kell újítsam remélhetőleg kapok olyan árat egy kárpitostól, h megérje... A hátsó ülések hibátlanok... Elhoztam mellé a könyöklőt, kézi és váltó szoknyákat mind hibátlan.
Illetve komplett hátsó féknyerget patkóval párban ha lesz időm kicserélem őket az enyémre mert ezek sokkal jobb állapotban vannak...
243.710 km
Nyári állványról le, téli egy mosás után állványra fel. :)
Nyári eddig futott: 5282 + 7161 + 8907 = 21.350 km, most folytatja. :)
Téli futott: 3367 + 4987 + 4006 = 12.360 km (2db új a lényeg).
Elmentem wellnessezni egyet Miskolctapolcára. Mármint az elmenetel volt a wellness. Gyöngyös - Mátraháza - Parád - Sirok - Eger - Felsőtárkány - Lillafüred, majd másnap ugyanez vissza. Az út felváltva tükörsima és tankcsapdás rettenet. A Pilot Sport meg tényleg jó. :)
Amiért blogbejegyzést érdemel a dolog, az a kötelező műszaki hiba: az odaúton kiégett a bal tompított. Kapott új izzót a kesztyűtartóból.
Lecseréltem a nyári gumikat, kicsit rázott és kettő elkopott az évek során, szóval kapott két újabb gumit és centírozást.
Így most ezek vannak rajta:
205/55 R16 91V
Hankook Kinergy Eco K425
Hankook Ventus Prime 3 K125
Sikeres műszaki vizsga. 2 év nyugi. Jelezték, hogy a jobb első talpas lassan cserés, úgyhogy amint a "szerelőúr" ráér ki is cseréljük
Km állás: 107.095km