Blog
Váltó kulissza 156 156048607 1db 31 900 Ft
RAPRO-GATES első stabilizátor 2db 2160 Ft
LEMFÖRDER első felső-alsó lengőkarok 102 500 Ft
TRW eslő stabilizátor karok 7500 Ft
előre hajlékony fékcső 2db 2400 Ft
BIRTH tengelycsonk anya 2db 2000 Ft
WÜRTEMBERG első gázos lengéscsillapítók 18 000 Ft
Alfa 156 Vogtland Ültetőrugó Szett 52 000 Ft
alvázvédelem - 20 000ft
KM: 263 000






Elkezdtem rendbe szedni az autó futóművét, leginkább hátul akad tennivaló. Elől nemrég cserélt benne az előző tulaj gátlókat így azokkal biztos nem lesz gond, szilentek, stabilizátorok is jónak tűnnek. Hátul viszont van baj gazdagon :) Alsó lengőkarokat cserélni kell, lehetséges, hogy a lengéscsillapítókat is, most viszont első körben a stabilizátorokat cseréltem. Első nekifutásra nem jártam sikerrel, mert a csavar pár tekerés után együtt elforgott az anyával, a végében lévő imbusz nyílás pár tekerés után elnyalódott, így sajnos csak vágással volt kiszerelhető a régi alkatrész. Viszont nem volt erre alkalmas eszköz a birtokomban..
A facebookon az Alfás csoportban kértem segítséget, ötleteket, viszont szomorú, de többnyire csak kioktatást, oltást kaptam, miszerint ha erre nem vagyok képes akkor ne is nyúljak hozzá. Próbáltam vázolni, hogy nem először szerelek autót és ennél komplexebb feladatokat is megoldottam már autókon, csak éppenséggel jelen helyzetben nincs minden szükséges eszköz a birtokomban. Valamint GTV-t történetesen életemben először szereltem. Na mindegy, kicsit fel is szívtam magam ezen az egészen, így elmentem és vettem egy sarokcsiszolót :) Úgy voltam vele, hogy úgyis volt már szükség máskor is ilyenre és lesz a jövőben is, legalább nem kell kuncsorogni többé, hogy valaki adjon kölcsön. A sarokcsiszoló segítségével már gyorsan ki tudtam szabadítani mindkét oldalon a régi stabilizátorokat ,és mehetett be az új. Ezzel ez a része letudva, következő körben az alsó lengőkarokat és a trapéz gömbfejeket fogom cserélni.






Hűtőfolyadék szintjelzőt készítettem yani kartársunk ötletét alapul véve. Az elektronikát egy kedves barátom Zaja mester készítette.Ezúton köszönöm is neki, egy nagyon ügyes műszerész. A gondolt alapja az volt, hogy én nem szerettem volna direktbe kötni a tápot, csak gyújtás ráadását követően működjön és minnél kisebb legyen (1. kép), részemről nem volt fontos a relé beépítese ezen gondolatok alapján. Készítettem egy pár fotót a beépítés részleteiről. A gyújtásáramot természetesen a biztosíték táblából vettem, a vezetékeket gégecsőben vezettem bandázsolva és rögzítve.





Régóta körvonalazódott bennem a gondolat, hogy a régi autóm (Tipo) sajnos cserélnem kell, mert kell a klíma nyárra. Bravo II-t akartam, de épp tankolás után megláttam őt a kereskedésbe, semmit nem tudtam róla de úgy voltam vele hogy meg kell néznem.
Soha nem voltam Alfás, semmilyen szinten nem mozgatott meg előtte, eddig..
Még aznap este visszamentem megnézni(haverral), zárt már a kereskedő de gyorsan alulról felülről megnéztem.
Ami kiderült:
fényezés nem hibátlan de közel sem vészes
téli gumikkal van szerelve 2 évesek
kipufogó felületi rozsdás egyébként nagyon szép az alja, alsó motorvédő hiányzik
kárpitok szépek, de takarítás ráfér
a lényeg 1.9jtdm 8v szelepes, tökéletes a legstrapabíróbb motor, elég lesz a 120ló is (Tipo 90)
Másnap (szombat) elmentünk megnézni(párommal) kipróbáltuk, nagyon tetszett a rövidke út is, jól ment jéghideg klíma. megszületett a döntés megvesszük, a megállapodás szerint friss műszakival (2 hónapja volt még) és a fura hang megszüntetése után elhozom.
Leelőlegeztem.
Kerékcsapágyra gyanakodtunk, mint utóbb kiderült váltó volt 18 napig vártam de korrektül felújíttatták a váltót rajta, öröm egy típushiba letudva. Június 24. -én hétfőn hívott a kereskedő kész az autó(műszaki) másnap akár el is hozhatom.
Folyt. köv


Letisztítottam a kipufogóvégeket mert nagyon piszkosak voltak.
Már kinéztem mi lesz a gyári helyett Superspint hihetetlen milyen hangja van annak :)
Előtte utána képek.
Végre lehet látni a króm kipufogóvégeket :)


Vezérlést cseréltettem a kocsiba mert használtautó vételnél ezt szokás cserélni, illetve mert már csörgő hangja volt meg volt nyúlva.
Végre sokkal szebb hangja lett az autónak :) Bár nem volt olcsó
Új hűtő kellett a kocsiba mert az előző folyt el volt korrodálva, negyedik felvonásra meg is találtuk hogy hol folyik több helyen is, nagyon idegesítő egy probléma volt, egy-két hűtőcsövet kellett még cserélni de most már végre jó :)
Gyertyák is cserélve lettek :)
Nagyon jó a gyári bi-xenon, de ha lehet fejleszteni, miért ne. A távolsági fényt úgy állítja elő, hogy a projektor fényterelő lemeze kinyit, plusz kigyullad 2 halogén izzó. Utóbbiak H1-esek, nagy a választék emelt fényű és effekt izzókból. Színezettet nem szerettem volna, nem tetszik, ahogy kikapcsolt állapotban kéken tükröződnek a lámpa belsejében. Osram Night Breaker Silver-t kapott, látható a javulás, megéri az árát.

Futóműbeállítás majd 2 év pihenés és jópár alkatész csere után
Gumi csere Michelin Energy Save 205/55 R16
Milage 161.000