Blog
Sikerült szereznem egy pár bontott, de újszerű állapotú lengőkart, köszönet értük az Alfadeponak :) Egy alapos brigéciolos mosást és "tisztítófestést" követően mehet is fel az autóra :) Ha emberi idő lesz, hétvégén felkerülnek





Az autóban lévő óracsoportnak volt egy olyan kis hibája, hogy befolyás volt az "odométer" kijelzőjén. Elég idegesítő és illúzióromboló jelenség volt, így ezt is megcsináltam. Bár nekem csak a picike kijelzőpanel kellett, mivel senki nem ad el ilyet külön, komplett óracsoportot kellett vennem, 15.000 Ft-ért. Cserélhettem volna komplett óracsoportot, de szerettem volna, ha megmarad a valós kilométerfutás, így inkább csak a kijelzőt cseréltem. Szétbontottam a donor óracsoportot, kiszedtem belőle a panelt, az autó saját óráját szintén szétkaptam, és beraktam abba. Valamint, ha már úgyis szét volt szedve, kicseréltem néhány rizsszem izzót is, mert a felsőbb tartományokban mindkét oldalon ki voltak égve :) Miután mindent kicseréltem összeraktam az egységet, és vissza is raktam az autóba. Fain lett :) Két "easter eggel" lepett meg az autó: az összkilométer valamiért 3km-el kevesebb lett, és fixen világít az abs ikon, ami eddig elaludt :D Ha valaki tudja ennek mi lehet az oka vagy miként lehetne eltűntetni, az ne tartsa magában :)








Olaj csere, szűrő+légszűrő, pollenszűrő.
128.900 km
Lassan összeáll az első szerviz.
Amik cserélve lesznek:
- Vezérműszíj (összes görgő+vízpumpa)
- Hosszbordásszíj (összes görgő)
- Olaj (Selenia Racing)
- Olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
Illetve ha már meg kell bontani a motorteret, akkor egy kis rendrakás és csinosítás.
Festegetés, tisztogatás. :-)








Minden újkori autónkban eddig androidos fejegséget használtam. Az, hogy állandóan rendelkezésre áll a Waze és a Spotify kezd alappá válni az igénylistán.
A Spider esetében ezt nem is olyan egyszerű megoldani. A legtöbb ilyen fej 2 DIN-es, ami a Spidernek nem barátja. Az a néhány ami viszont 1 DIN méretű, mind motoros. A Spiderben a rádió erősen döntve van, és a kijelző emiatt jóval kevésbé dőlhet meg, mint egy "rendes" DIN elhelyezésnél. Ha rádióhoz képest merőlegest vesszük nullának, akkor a Spidernél kb. -35 fokos a max dőlés, a legtöbb rádió pedig 0 - +30 fokot enged dölésszögnek. Egy szó mint száz, motoros display nem lehet.
Már egész gagyi egérmozis egységeket kerestem, amikor rátaláltam egy manuális kijelzős egységre. 1.1 GHz ARM V7 proci, 1GB RAM, 16GB flash. Elég rosszul hangzik Android 8-cal. Cserébe 80 USD körüli az ára. Gondoltam egy próbát megér.
Megjött, beépítettem. Első csalódás: bár fader funkció van, nincs első-hátsó RCA pár, csak 1 pár. Nem lehet majd sub-levelt állítani faderrel. OK, túlélem. Kettes számú nem tetszés: nincs külső mikrofon.
Beépítve masszívan kilóg, de a kijelző használható. A klímakezelő gomboknak nekihúzza magát, majd a display hátára teszek filces szalagot, nehogy a klímagombokat szétkarcolja.
Az őszi Spideres túrán volt a próbája. Számomra is meglepő, de minden működik rajta. A Waze navigál, a Spotify zenél. Van minden csicsa is mint böngésző, youtube, de ezek nem érdekelnek azon túl hogy kipróbáltam őket. Nem túl gyors az UI, de ennyi hardvertől ennyi pénzért nem kell csodát várni.
Egy Huawei 4G sticket tettem rá USB-re, igy autonóm módon van rajta internet. Meglepő módon a beépített mikrofonnak elég jó a hangja (a hívott fél szerint).
Jön még majd egy DAB+ vevő a 2-es USB-re. Magyarországon egyedül Bp. környékén van bármi adás, egyedül a Petőfi hallgatható. Nyugatabbra viszont teljesen működik a DAB.
Az IT-s vénájúaknak csatolok néhány hardverinfós screent. A jelentés szerint ez egy Android Go, másik jelentés szerint meg 6.0 Marshmallow. Kis csalós kínai kezek :)
Fejegység
DAB vevő
XDA fórum, custom firmware-ek, root, stb.






Ma délután felkerültek, az új téli gumik, mivel jövő héttől jön a lehülés.
Taurus gumik.
Km óra állása: 263589 km
A nyári gumikba 8400 km került.




Kapott egy alapos brigéciolos tisztítást a szelepfedél takaró műanyag, azért így jobban mutat :) Persze lesznek még teendők a motortérben ezen kívül is



2019.10.26.-án volt pont kettő éves, amikor megkapta ez első "módosítást" a szeretett Alfánk.
Ennyi idő elteltével is szeretem nagyon az autót, különösebb probléma nem volt vele, megbízható, napi használatra is tökéletes, igazi igásló!:)
Rendeltem Olaszországból utángyártott 17"-os alufelniket valamit kapott rá 225/45 R17-es Michelin Pilot Sport 4 gumikat. A gyári 16"-os Continental Premium Contact 2e gumikkal nem voltam megelégedve, így több ember javaslatára, köztük sok Amores tag, elcsábultam és egy mérettel nagyobbat rendeltem.
Még csak ismerkedünk egymással, az idő sem annyira meleg, hogy kijöjjön az abroncsok teljes tudása, jövő évig várnom kell, de eddig pozitív az összkép. Igaz, a centírozás nem lett 100%-os, 120 Km/h-tól sajnos elkezd remegni, a közeljövőben orvosolom ezt a hiányosságot.
Pár fotó, hogy milyen is lett!






Régóta gondolkozom mi legyen a 159 sorsa. augusztus eleje óta új munkám van ,céges autót használok az elmúlt 3hónapban egyszer mentem az autóval. párom használja hetente egyszer kétszer kb 50 150kmt ha megy vele ez tél folyamával még kevesebb lesz.arra pedig sajnálnám megtartani hogy kutyás edzesekre járjon vele hetente egyszer ahhoz túl szép az autó.és nincs is kihasználva. inkább veszünk valami olyan autót amiért nem kár.szóval eladó sorba fog kerülni az autó. jövőhónaptól lesz valószinűleg hirdetve. .
147000km megcsináltuk az olajcserét ,olajszürő ,légszürő, pollenszűrő, gázolajszürő .plusz egy hátsó motortartó bak is lett cserélve.