carver - főkép
>> EgyébAlfa Giulia 2.0 Super 200 // 2020-01-28

Gondoltam ezt így egyben mert hát együtt használja az ember.

Na ez lesz az első olyan poszt ami nem csak a lelkendezésről szól... Rengeteget olvastam a váltóról, meg hogy 150-szer küldte vissza Marchionne, de azt kell hogy mondjam hogy eleinte azért nem találtam annyira tökéletesnek a váltót, valószínűleg azért mert az első egy-kétszáz kilométert városban tettem bele. A városi közlekedésben pedig vannak hiányosságai, és ehhez hozzájárulnak a pedálok.

Itt hozzá kell tennem hogy én nem szeretem a ride-by-wire-t (vagy ezt a fajtát). Amennyire közvetlen a kormány annyira nem közvetlenek a pedálok. A Honda Jazzunkben direktebb egy gázreakció mint a Giuliában, pedig itt ugye kétszer akkora a ménes.

A fék is egy kicsit ingoványos nekem, az nem OK hogy egy enyhe lassítás és egy vészfékezés között annyi legyen a különbség hogy 4 centiméterrel lejjebb nyomom a talpamat...

Szóval a visszajelzés hiánya megmarad, de ha ezt megszokja az ember (és 3 hónap alatt megszoktam) akkor igazából nagyon finoman lehet adagolni a gázt és a fékerőt is.

A váltóval is kellett egy darabig barátkoznom mert nekem az sem volt elég közvetlen. Ha egyszer elindul az autó akkor elképesztően jól vált, de két helyzetben vártam volna gyorsabb reakciót: ha például kereszteződésben hirtelen kell kiugrani mert már 4 perce várok és jön egy talpalatnyi hely :) vagy országúton egy gyorsabb előzéshez neki akar iramodni az ember egy vastag gázzal. Ilyenkor eltelik az a 0,8 másodperc ami pont arra elég hogy a szemöldök felszalad, de azután rögtön helyre is billen a világ a lovak felnyerítenek és nekiiramodnak.

Na ez a hiányérzet megszűnt amikor először próbáltam ki a mágikus D betűt. Egy darabig kíméltem a drágát, de pár száz kilométer után azért nem bírtam tovább és felfelé is kapcsoltam a DNA kapcsolót. Na az az az autó amit én meg akartam venni, hirtelen felélénkült a váltó, a fordulatszám magasabban pörög, így a nyomaték is hamar megjön, ott már szinte tökéletes a világ.

És van néhány helyzet amit meg a gyönyörűséges váltófülek oldanak meg, pl egy előzésnél mindig is gyorsabb lesz a váltófüllel visszaváltani kettőt (nekem általában ez adja ki a megfelelő fordulatot) mint megvárni hogy a szembejövő elmenjen és akkor rábeszélni a gázpedállal a váltót hogy nekiiramodjon...

De az tény hogy mindezek a problémák megszűnnek létezni amint az ember elhagyja a lakott terület végét jelző táblát. Országúton az automata villámgyorsan és észrevételül dolgozik, igazából csak azért nyúlkál az ember a váltófülekhez mert egyszerűen öröm kapcsolgatni őket...

 
>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super 200 // 2020-01-21

Na megvolt az első olajcsere, így már nyugodt szívvel indulhatunk nemsokára a Dolomitokba :D

 
>> AutóápolásAlfa Giulia 2.0 Super 200 // 2020-01-04

Ahogy korábban is írtam már a kereskedők is óva intettek a világos bőrtől amikor mondtam hogy gyakran járok farmerban. Akkor nyugodtak meg amikor mondtam, hogy nekem nem gond ha rendszeresen ápolni kell. Kérdeztem mégis mire számítsak, elég pl évente kétszer ápolni azt mondták igen, az elég lesz.

Na az a helyzet hogy annak ellenére hogy bár naponta használom az autót de farmerban leginkább hétvégén járok az ülésen már 2 hónap után látszani kezdtek a kékes foltok.

Utána néztem a bőrápolóknak, külföldön sok helyen a Lexolt preferálják, nálunk a shopban az Autoglym kapható. Végül emellett döntöttem, bár az alfás shopban nincs fent de sikerült az alfás shopon keresztül kedvezménnyel beszerezni a Leather Clean & Protect Kit-et.

Meg is volt év végén az első ápolás és megnyugodtam...

Csak a bal első ülést kezeltem, mert a többit ritkán használjuk, gyerek furikázás leggyakrabban a másik kocsival megy. Persze nem volt komoly szennyeződés csak néhány halvány folt, de az eredmény tökéletes. A kékes foltok teljesen eltűntek, az ülés ugyanolyan matt fényű mint volt.

Amiatt hogy nem kellett az egész ülést, fejtámlát kezelni gyorsan megvolt az egész (kb 30 perc a rövid száradással együtt). Először jött a bőrtisztító, kis mennyiségben használva, leginkább az ülőfelületen, keveset a háttámlára, bár ott még nem látszott semmi. Utána háromszor áttöröltem tisztavizes, kifacsart kendővel (póló, törölköző tökéletesen megfelel) utoljára a Kithez mellékelt mikroszálas kendővel.

Rövid szárítás után (15 fokos a garázs, a mikorszálas kendő után pillanatok alatt megszáradt) jött a balzsam. Ebből is kevés kellett, ahogy az Autoglym videó is ajánlja, (kb 3-4-szer borsó/szőlőszem közötti mennyiséget kentem az ülőfelületre a kitben lévő szivaccsal, kevesebbet a háttámlára) . Így - bár szárazra töröltem a videó ajánlása szerint - sokat nem kellet letörölni, a nagyrészét beszívta a bőr.

Eleinte kicsit fényes volt a felület de fél nap alatt szépen visszanyerte a matt színét. 1 nap után használtam újra, nem hagyott nyomot, de egy alaposabb ápolás (több balzsam használat) után lehet hogy érdemes 2 napig száradni hagyni.

Ennyit megér 3 havonta az hogy a bézs bőr olyan maradjon mint újkorában :D

>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super 200 // 2019-12-22

Közben megvolt az első garanciális javítás az autón. Már az első pillanattól kezdve szorult egy kicsit a bal első ajtó. Kívülről nyitásnál észre sem vettem, de kiszállásnál azért feltűnt. A szervízben egy 5 perces munkával megoldották.

Kérdeztem mi lehet az oka ennek, ha a világ egyik legmodernebb gyártósorán készül az autó és feltételezem amikor kész alaposan ellenőrzik. A szervíz elmondása szerint ha nem húzzák meg megfelelően a B konzolon az ajtó záródásáért felelős pántot akkor hiába ellenőrzik a kész autót, a szállítás közben a tréleren is eleresztheti magát.

Na ez van ha az ember autóját a nyári leállás után gyártják :) Remélem ez lesz a legnagyobb probléma az autóval...

 
>> EgyébAlfa Giulia 2.0 Super 200 // 2019-12-14

Gondoltam írok a bézs bőrről is hátha valaki gondolkodik rajta. Diófa csomaggal rendeltem a Giut megspékelve bézs bőrrel - szerintem gyönyörű. A bőrnek prémium tapintása van, matt, és szerintem a varrása szebb mint a dohánybarna üléseké, pedig a dohánybarna szín is király. A fabetétek is szépek, nincs sznob hatása, szerencsére szintén matt, nem lakkozott. Nekem az alap szálcsiszolt hatású műanyag betétek annyira nem jönnek be.

Eredetileg persze Veloce csomagban gondolkodtam de a családi kupaktanács leszavazta a fekete tetőkárpitot (micsoda probléma :( ), úgyhogy gondoltam ha lúd legyen kövér, ha világos belső tér akkor meg legyen bézs bőr is - fő a családi béke :D

Ezután az autó szépen átalakult és az eredetileg sportos autóból lett egy visszafogottan elegáns szedán amit ha apu elszabadul akkor ugyanúgy el tud vinni kanyarvadászatra , de egy tárgyalásra is meg lehet érkezni vele - stílusosan.

És ez a zseniális a Giuliában - ugyanabból az autóból két egészen más karaktert is ki lehet hozni - úgy tűnik ez a jövő évi extrákban is hangsúlyosabban jelenik meg.

Hoppá - igazából a bézs bőrről akartam beszélni, szóval....

A kereskedők (több helyen jártam mielőtt megrendeltem az autót) mind próbáltak lebeszélni mondván ha farmerben (is) járok az hamar meg fog látszani, de azt is mondták ha gondját viselem akkor rendelhető. Úgy gondoltam évi két bőrápolást megér egy ilyen belső és nem bántam meg, de az tény hogy érzékeny. Minden nap a Giuliával járok melóba (többnyire nem farmerban) és még két hónap sem telt el, de ha tüzetesen megnézi az ember akkor az első varrásnál halványan már látszik a farmer kék színe.

Hát ebből inkább 2 -3 havonta lesz bőrápolás mintsem 6 havonta, de ennyit megér...

Úgyhogy gyorsan kihasználtam az AutoGlym shopot és berendeltem egy bőr tisztító és ápoló kitet. Tapasztalatokról majd írok később.

>> EgyébAlfa Giulia 2.0 Super 200 // 2019-12-06

Mégegy gyöngyszem. Már az első próbaúton megjegyeztem a kereskedőnek, hogy nekem egyáltalán nem tűnik túl érzékenynek, mondta is hogy látta rajtam hogy fekszik nekem az kormány, de nincs ezzel mindenki így (mondjuk nyilván nem azt fogja mondani hogy maga elég szarul vezet nem kéne erőltetni ezt az Alfát :). Azt meg amit az egyik (egyébként jó) német Veloce teszt mond, hogy autópályán nem lehet vele egyenesen menni, folyamatosan igazgatni kell, nettó hülyeségnek tartom, vagy egyszerűen csak a faszi karizmai máshogy működnek... (Egyébként német létére csupa jókat mond a Veloceről - bár azt nem értem miért dízeles Velocét tesztelt https://www.youtube.com/watch?v=Mvzqdgu4SKY&t=182s )

Nekem nagyon bejön az, hogy könnyű és közvetlen a kormány és ez is csak akkor tűnik fel ha a Giu után beülök egy másik autóba. Engem az egész autó (kivéve a váltó de erről majd később) egy Segwayre emlékeztet, ami a legkisebb mozdulatból, gondolatból kitalálja mit is akarsz csinálni és nagy kedvvel bele is veti magát.

A fogása, mérete fantasztikus, más autóba átülve az ember hirtelen egy furgonban érzi magát. A váltófülek engem speciel nem zavarnak, hamar meg lehet szokni, hogy pár miliméterrel hátrébb van az index és az ablaktörlő (tény hogy nekem relatíve hosszúak az ujjaim).

>> EseményAlfa Giulia 2.0 Super 200 // 2019-12-04

A fórumot meg a blogokat olvasva azért látom hogy egy valamirevaló alfás Sottozerot rak fel :) én leszek itt a renitens. Sokat bújtam a (leginkább csak külföldi) gumiteszteket és végül ár és teljesítmény legjobb csillagállását én a Vredestein Wintrac Proban találtam meg.

Fel is kerültek 10 napja és eddig jelesre vizsgáztak. Szárazon meghajtva alig (de egy kicsit azért) érezni hogy jobban kenődik oldara mint a gyári Eagle F1, ez talán a 18"-os guminak is köszönhető. Vizesen óvatosan tesztelgetve a határokat kitünően viselkedik, és az elmúlt napok havazásait (XI ker hegyes részén lakom, még a Hegyalja úton közlekedő (akkor éppen kersztben álló) 8. busz vonalát sem sikerült 9-ig letakarítani a sárgaautónak), a hegyi meredekebb szakaszokon is hiba nélkül abszolválta a Vredestein.

Másnap ugyanaz jegesre fagyva, ha dolgozott is valahol a kipörgésgátló, én nem vettem észre.

Kicsit tartottam tőle hogy nem lehet kikapcsolni a kipörgésgátlót, voltam már olyan helyzetben korábban amikor a gyereket csak úgy tudtam elvinni suliba hogy kipörgésgátló ki, és pörgő kerekekkel felküzdöttem magam, de az Alfa+Vredestein az első 2 napban mindent simán megoldott...

De MIÉÉÉRT nem lehet kikapcsolni a menetstabilizátort könyörgök!!! Itt a havas parkolók ideje és mi van? Bekanyarodik mindenhol mint a vonat.

Szóljatok ha megyünk Torinóba tüntetni!

>> EgyébAlfa Giulia 2.0 Super 200 // 2019-12-04

Előrebocsátom, hogy

- nem vagyok hozzáértő csak szeretek vezetni
- zöldfülű alfás vagyok de legalább 25 féle autóval mentem minimum több száz de inkább több (száz)ezer kilométert

úgyhogy, ennek megfelelően csak benyomásokat, élményeket tudok megosztani, szakértő hozzászólásokat sajnos nem :)

Tehát:

1,5 hónapja költöztünk össze Júliával, de csak most regisztráltam a klubba, így megpróbálom visszaidézni a még mindig friss első benyomásokat.

Indulás előtt: az ülések

Az ELSŐ élmény: beülök az autóba és mint minden autónál amit előtte nem én vezettem beállítom az ülést. Na ilyen még nem volt. Csak az ülést kell előrébb húzni egy kicsit és az üléspozíció maga a tökély. 183 centi magas vagyok, ok nem messze az átlag magasságtól de azt hittem mégsem átlagos, de vagy 183 az új átlag vagy ezt az ülést valaki nagyon eltalálta. Eleinte persze játszottam az ülésállító gombokkal mert hát mégiscsak 6 irányban állítható és milyen vicces már ahogy ide oda mozog, de rájöttem hogy csak elrontani tudom, úgyhogy 1. gombbal vissza alapállapotba, előre csúsztatom kicsit, 1 gomb eltárol és ennyi.

Érdekes, hogy én eddig általában távolabb ültem a kormánytól, eléggé hátratolva az ülést, de itt valahogy jobban kiadja a sportosabb pozíció közelebb a kormányhoz. Sokat emlegetik, hogy alacsonyan vannak az ülések a Giuliában és ha figyelem akkor igaz is, de valszeg amiatt hogy jó pár évvel ezelőtt beletettem pár százezer kilométert egy 4. generációs Mazda 626-osba aminek szintén alacsonyan voltak az ülései (akkor nem is értettem hogy a japók hogy látnak ki belőle), így nem is tűnt fel és ma sem tűnik fel. De tény hogy páran akik beülnek szóvá teszik.

Az ülőlapot van aki rövidnek találja, én hozzászoktam ahhoz hogy nem kinyújtott karral vezetek így a lábaim sem az ülőlapon vannak, ezért nekem nem tűnt fel, Az viszont tény hogy gyors kanyarokban azért nem olyan az ülés tartása mint egy sportülésé. Akinek gyakran van alkalma csapatni annak marad a Veloce csomag... Azzal az útvonal mixszel viszont amivel én használom (85% A-B utazás 15% örömautózás), ez az ülés tökéletes. Elegendő oldaltartás, hosszú távon is kényelmes testtartás, de azért dzsekiben is lehet levegőt venni...

Szóval Vályi Pistát csak megerősíteni tudom, beülsz, magadra húzod a kormányt és érzed hogy megérkeztél :D