Blog

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2010-01-09

Az utóbbi időben elég sokat adtam hangot ama véleményemnek, hogy az új C-klasse Merci 'ölég' szépre sikeredett, komoly megfontolást képez a jövő Alfáival egyetemben. Persze minden csak pénz kérdése, az idő ugye mint tudjuk, nem számít...
A helyes irányba finoman terelengetendő, megajándékozódtam párom által egy alfás karórával. Most miután vétlen elcsábulok, és megnézem még mennyi idő múlva gazdagszok meg, mindig tudni fogom, hogy a hirtelenben jött gazdagságot merrefelé kezdjem el szórni :)

Bonuszként a karom is jobban mutat vele, így ez egy igazi tuning az autómnak is ;)

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-12-17

Kissé elmaradtam a blogolással, így most pótlom.

Idén -illetve már tavaly- esett rendesen a hó, volt amikor térdig lehetett gázolni benne. Kellett valami gyors megoldás arra, hogy ne a gyári Selespeedes szőnyegeket pusztítsam hólével.
Régi vágyam teljesült be, amikor is egy Motorsport feliratos szett került az autómba. Na jó, nem is, de legalább nem kínai, nem szagos. Igaz ugyan, hogy távolkeleti export cikk, így kibontás után derült ki, jobb kormányos autókba való! Persze ez a gyári fotón is látható, de nem venni észre, mert balra van téve, ami jobbra való De legalább nem velem szemezget nap mint nap a "Motorsport" :D

>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2010-01-09

Még decemberbe neki állt szivárogni az olaj a szelepfedél tömítés alól egy kicsi. Akkor nagy nehezen neki álltam, hogy ki fogom cserélni, mivel a szükség nagy úr. De a boltba miután megkérdezték, hogy vékony, vagy vastag kell gyorsan fel is adtam, és gondoltam szakemberre bízom. De a szakember sajna szabadságon volt, így várnom kellett. Két hét alatt odáig fajult a dolog, hogy már nem tudtam használni az autót, mert már szinte folyamatosan folyt a hővédő pajzsra, meg mindenre ott elől. Állandóan törölgettem, aztán Csöri szerzett eredeti tömítést, és ma be is rakták a helyére, gyorsan és precízen mint mindig.

 
>> EgyébHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2010-01-09

"Csináltam" magamnak, illetve a légörvények csináltak egy tuning hátsó lököst. Már csak le kellene festeni, de félek ha bejön a meleg eltűnik :)))

 
>> Tuning és extrasüsnye // Alfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2009-12-29

Ez olyan elem, amiről nem gondoltam, hogy létezik vagy hogy nekem valaha lesz :) Köszönhetően Marklar kollégának, lett.
Felkerült végre. Igaz 16Vről való, de tulajdonképpen egész könnyű volt felrakni.

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-04-20

Szóval megint szívtam egyet! Azt történt, hogy felraktam a Zimmermenn féktárcsákat a helyükre és mikor a nyergeket is fel akartam tenni nem sikerült, mert már a tartókonzol nekifeszült a tárcsának! Még a két rögzítő csavart sem tudtam betekerni! Kb. fél centin múlt, hogy nem ment a helyére! Hatalmas szívás!!! Na de ilyenkor most akkor mi van?? Miért nem fér el?? Minden alkatrész a 16V-s 155-höz valósi és még sem passzolnak! Elkeseredésemben arra gondoltam, hogy kellene valami alátét szerűséget faragni a tárcsa alá és akkor a nyerget is fel tudnám rakni! Na de azért mégiscsak fékről van szó és azzal meg nem lehet viccelni, meg hát a gányolás is távol áll tőlem! És akkor most mitévő legyek?? Elkezdtem méricskélni a régi 8V-s és 16V-s féktárcsákat, megmértem az új tárcsát is és kiderült, hogy kétféle tárcsa létezik! Az egyik szélesebb és én pont ilyet szereztem be pechemre! Konkrétabban a tárcsa belső fele a szélesebb az egyiknél 1 centivel (lsd. képek)! Gyorsan rendeltem másik tárcsákat már a megfelelő szélességben, LPR márkájút (20.400,-)! Újabb érvágás ez a pénztárcámnak és egyúttal bosszantó is, mert már csak ezen múlt, hogy a saját lábára álljon az autó! Szerencsére a másikakat eltudtam üzletelni a mindenes Marklar-al! :-))

 
>> Tuning és extraszivagyerek // Alfa 156 1.9jtd // 2009-12-26

Ma sikerült vennem egy garnitúra Ti felnit az autóra. Elég jó állapotban,azért kis tisztítás,és polír ráfér,de tavaszra meg lesz... :)

 
>> EseményTaki // Alfa 156 1,6 16V Twin Spark Distinctive // 2010-01-08

Fájdalmas döntés bizony. Másfél éves együttlét után meg kell válnom álmaim kocsijától. Nem azért, mert komolyabb baja lenne, nem azért, mert más kategóriájú autó kell, vagy összetörtem volna, nem, nem... Semmi más nem kényszerített erre, mint a piszkos anyagiak. Hála a bankrendszernek, a Lehmann Brothers bukásának, a globalizációnak, és a "gazdasági válságnak". Lehet hogy ezek már elcsépelt gondolatok, és okok, de sajnos saját tapasztalatból mondom, és szerintem ti is megtapasztalhatjátok kedves olvasók, hogy ez a fránya válság nagyobb hatással van a mindennapjainkra, mint gondoltuk. Legalábbis én nem gondoltam 2008 őszén, mikor még 1-2 hónapja volt nálam az Alfa, hogy a jó állásom, viszonylag jó fizetésem ellenére sem tudom fenntartani gyerekkori álomautómat.
Persze nem feltétlenül csak a válság miatt hoztam a döntésemet, jöttek egyéb nem várt nagy összegű kiadások is, de azért mégiscsak...
Na mindegy, kár is ezen töprengeni, sajnálni vagy sajnáltatni magam, még így is a szerencsésebbek közé tartozom, akinek még van munkahelye, nincs három generációra előre eladósodva, - igaz nincs is saját lakásom/házam - és van jövője - legalábbis remélem.
Most eladom az Alfát, remélem jó kezekbe kerül, veszek egy szintén olaszt FIAT Marea Weekendet ( 1,8 benzin), és csak bízni tudok abban, hogy Ő is legalább annyi örömöt fog szerezni nekem, mint az előző autóim. Rally versenyekre járás, balatoni hétvégék a Tipoval (részemről kb. 13.000 km) , Németország, Szlovénia, Ausztria, egyetemi évek, stb. a Bravaval kb. 50.000 km.
Majd a felnőtt élet kezdete, a munkába járás, miskolci haverlátogatás, budapesti kiruccanások, spontán esti kiruccanás Bécsbe, a nagy túra Erdélybe, a két kihagyott Alfacity, az ismerősök nagy rácsodálkozásai, ("Jéé ez ennyi mindent tud?" "Így megy egy 1,6-os?" "Hogy lehet ez ennyire kényelmes?" "Tényleg nincs semmi baja?" ). Igen, ez volt az én Alfám. Összesen 25.000 km együtt.
Két dolgot fogadtam meg, amiből egyet biztosan betartok! Az egyik, hogy most a Mareát megpróbálom sokáig megtartani, nem állandóan azon agyalni, hogy milyen kocsit vegyek helyette. Na ez az, amit nem fogok tudni betartani. Egyszerűen tudom, hogy nem megy, mert nem vagyok az a fajta, aki 4-5-6-10 évet közlekedik egy autóval.
A másik, hogy lesz még nekem Alfám... hogy milyen azt nem tudom, 156, 159, 166, a fene tudja, de egyben biztos vagyok: hogy ezt a fogadalmamat betartom, mert akinek volt Alfája, aki belekóstolt ebbe az életérzésbe, az tuti hogy visszavágyik. Mert az Alfa igazán az az autó, amivel élmény az autózás, én 16 óra után is visszaültem volna a volán mögé, hogy még 500 km-t beleverjek.
Az elmúlt másfél évben azt hiszem megéreztem mi az az ALFA AMORE, de csak most értettem meg igazán, ahogy leírtam ezeket a sorokat....

 
>> EgyébTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2010-01-08

Eltelt újabb csodálatos 2 év, így ismét az NKH színe elé járultam, hogy megadják Alfonznak az újabb 2 évnyi szabad rohangálás lehetőségét. Természetesen megkapta, most 2012. január 6-ig újra szabad a pálya. Ződkártya bevonva, viszont így is kevesebbet fizettem a mutatványért, mint két éve.
Köszönöm a segítséget Attilának!

Felvetettem GT kartársnak,hogy kéne nekem olajcseréhez matrica.Találtam is egy mintát amit ő átalakított Alfásra.Most már képben leszek mikor is volt olajcsere:)Nagyon szép lett!Köszi GT kartárs!!!