Blog
Gyakorlatilag a nuvola megvétele óta állt fent a jelenség, hogy az üzemanyagszint-mérő az óraegységben nem mutatta a nafta szintjét - azaz igen, a gyújtás/beröffentést követően kb. fél percig, utána rohamos gyorsasággal fittyedt le a mutató zéró állásba, a csóróságjelző lámpa pedig már-már a retinámat égette folyamatosan. ( Csak csendben: kb. négyszer sikerült kifogyasztanom a benzint a bellából, szerencsére mindig benzinkút közelében történt a malőr... )
Egy isteni sugallattól vezérelve, és Töki májsztró ( Zé. munkatársa ) egy korábbi beavatkozását a JTD-men megjegyezvén kicseréltettem a komplett cuccot a tankból AC-pumpástól, úszóstól, membránostól. A rendelkezésemre álló, bontásra ítélt nagyvad alkatrésze került beszerelésre. Éééés - megjavult, a szint korrektül látható, a benzinkannát eltehetem a csomagtartó hátsó fertályába VÉGRE. :)
MOL EVO Diesel
61,65 L
előző tankolástól futott km: 581
átlagfogyasztás: 7,74 km
költség: 28 846 Ft
pontjóváírás: 0 (838 pont)
Kicsit megkéstem a blog írással és képet se csináltam, de 2014.12.01 környékén ki lett lakatolva a kocsi . Sokkal jobb valahogy nem izgulok mikor esik az eső h vajon vizes lesz e a szőnyeg a lábam alatt v sem :)
Egy dolog hiányzik a kocsiból és nem is nagyon tudom h honnan tudnám volna pótolni, arról a kátrányos izéről van szó ami a lábtérnél van .. de sikerült jól leszigetelni :))
Majd rá 3 napra kb összeállt , elég sok időt vett igénybe az autó belsejének az összerakása de sikerül ! Most már komfort lvl 99 .
Egyedül 1 dolog zavar a műszerfal és a szélvédőnél eléggé zavaró csörgés ..
Próbáltam meghúzni a csavarokat hátha az segít hát nem jött be ..
Majd tavasszal talán az is orvosolva lesz :)
Lehet van ilyen bejegyzés már Amore-n. De csinálok magamnak egy ksi emlékeztetőt.
Szóval az immo.
Megszivatott, nem kicsit, nagyon. Miután hozzámkerült a kocsi elkezdte játszani azt a sztoirt, hogy nem indul. Gondoltam én már mindenre mikor észrevettem, hogy a kulcs/code felirat égve marad. Immo. Mreni tanácsára megfújkáltam az immo vevőjét a kulcsokban először, jelenség elmúlt öröm-bódottág.
Viszont vezérlés csere után hol indult hol nem, ha nem akkor nagyon nem akart, gondolom maga a gyújtásráadás is kínozza az akksit annak ellenére, hogy direkt nem próbáltam indítani, tudtam úgyse indul el. Lényeg a lényeg eljutottunk arra a pontra ahonnan már egyáltalán nem akart indulni.
MRenivel konzultálva jött a megoldás: kódoljam ki (mázli, hogy a kódkártya megvan, ezután autót seveszek enélkül pláne amiben gyári immo van).
Szóval kódolás menete:
- kulcs bedug, majd gázpedál lenyom amíg a befecsi jel el nem tűnik
- ezután elkezd villogni a befecsi jel és a kód első karakterével megegyerző villogás után ujra gázra kell lépni amig a befecsi jel el nem alszik
- ismétlés mind az öt számjeggyel majd ha minden ok akkor gyors egymás utáni villogással jelzi hogy elfogadta és indítható
- code felirat ilyenkore nem alszik el.
Amit érdemes még megcsinálni: alsó kormányburkolat lebont és zárszerkezeten lévő műanyagot megfúkálni ha csatis, ha nem csatis akkor külön immovezérlője van van valahol az utasoldalon ezt még nem derítettem fel
esetleg egy ecu reset akkusaru levétele által
Nekem a próbálkozások lemerítették az akksimat. okultam, és megörökítem hátha más is okulni fog aki még új az 'alfás' dolgokban. :)
Költség nem volt szerencsére, bár egy új akku lehet be fog játszani, kiderül töltés után mit produkál.
Az éles hasznälatra felkészülvén beszereztem egy 1000km-t futott generätort Ruszi cartärs polcäról, ha esetleg ittkint elmegy vadäszni a jó Denso ne kerüljek kellemetlen és nagyon zsebbenyúlós helyzetbe. Ez egyenlöre nem kerül be mig a benne levö szuperäl.
Csabi159 jóvoltából a hütöviz kollektor légtelenitöhöz is lett egy fém csavar a gyäri meghaläsra hajlamos müanyag helyett, nem szeretném megfözni a technikät emiatt ahogy többek mär megtették hasonló vasakkal ezen filléres alkatrész hibájából.
A generätor megy polcra, a csavar meg amint ki tudom hozni beszerelésre kerül.
Elértük az első olajcsere vallumot, az-az 10e km-ert. ( 169250Km-nél ) Sokat érdeklődtem milyen olajat is rakjak bele, és az itteni nagy tapasztalattal rendelkező Cartársak segítségével sikerült döntenem. Liqui-Moly 5w 40-re voksoltam. Nem csalódtam!!! Sokkal halkabb lett a motor hangja, pedig előtte Selénia volt benne. Így én maradok a Liqui-Moly-nál, és nem cserélgetem ennél maradok a továbbiakban.
Olaj csere előtt használtam motormosó adalékot. : “Liqui Moly Engine Flush” .
Ami cserélve lett:
- Liqui-Moly 5w 40 5/liter olaj.
- " Liqui Moly Visco Stabil olaj adalék.
- Olajszűrő.
- Levegőszűrő.
- Olajszűrőnél lévő olajhűtő gumi tömítés. ( Mivel csöpögőt az olaj. )
Kishíján újfent őrületbe kergettek a sivító első tengelycsapágyak .Mese nem volt menniük kellett.Gondoltam nem lesz gon,szerszamkészlet jóapáméknál profi,van minden 52-es méretig.Gondoltam...kiderült ugyanis hogy arra nem gondoltam hogy a tengelyen a rögzítőanya körül egy kups perem található és a rendes méretű crovafej.Szerencsére egyik ismerős kitudott segíteni egy ezen okbol fokolt végű crovával.ezek után már nemvolt fennakadás, régi csapágyak landoltak a vasgyűjtőknél.
Az ujak már kussolnak és teszi ka dolgukat.
El sem merem hinni, bent a motor a helyén. Ezzel a szerelővel végre az történik amit megbeszéltünk. Talált pár dolgot, pl egy félrecsúszott gumit a rugóknál, de mivel még nem volt terhelve, szétszedi, megigazítja és semmi baja nem lesz. Talált viszont 2 csavart elöl amit rosszul tettek be és elnyírták a menetet. Most keríthetek helyettük, pucolhatom, galvanizáltathatom, egy újabb hét rámegy, de most már nem érdekel, akkor is elkészül, ha a fene fenét eszik. A szerelő úgy saccolja, hogy jövő hét végén hazadja, járóképesen. Közben egy barátomnál úgy néz ki felszabadul egy fűthető garázs, pár hétre beköltözhetünk és össze tudnám rakni a zárakat, ablakokat stb, onnan mennénk a kárpitoshoz.




December elején sikeres műszaki vizsgát tett az autó. Egyedül a hátsó fékcsöveket kellett kicserélni. A többi probléma nem befolyásolta a műszaki vizsga kimenetelét. Emiatt igen boldog vagyok. Karácsonyra kapott is az autó azonnal egy teli tank benzint és egy alapos mosást. Bízom benne, hogy ilyen szép marad év végéig. Szerencsére elég keveset használjuk, így kevés esélye van annak, hogy összekoszoljuk. Már el is gondolkodtam azon, hogy mégsem kellene megválni tőle.
Ráadásul még a problémás útszakaszt is újra aszfaltozták, így a futómű is kímélve van egy jó ideig.