Blog

>> SzervizImyx // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2013-12-04

Mivel igazából gond nélkül hasít napi szinten a nagyvad, megjutalmaztuk egy kis törődéssel.
Az alábbiak lettek cserélve:

- önindító csere (gyári Bosch)
- főtengely szimering csere (váltó oldali, hátsó) (Ajusa)
- váltóolaj csere
- kuplung munkahenger csere
- kinyomócsapágy csere + cső csere
- motorolaj csere+ Mann olajszűrő (Selénia 10w60 Racing)
- szervó olaj csere (Tutela)
- fékolaj csere (Mintex)
- pollenszűrő (Valeo aktívszenes)
És még egy-két apróság.

Mind ez 240.300 km-nél.

Pár nappal ezelőtt Osram Night Breaker Plus izzókat is szereztem be, egész jók :).

Mindez Zé mesternél, profi szinten kivitelezve, baráti áron... Köszönöm Zé!



Picit meghajtottam a lovakat hazafele, a Nokian téli gumikat lerugja magáról 2-esben kigyorsításnál ASR-el, a nélkül meg se próbáltam, no de a téli gumi nem erre van, a Nokian meg főleg nem. A hangjával meg külön büntetni lehet, de mondtam már, hogy nem a kipufogó miatt?? ;-). Még szokni kell, hogy a gépház tető alatt fél Olaszország szimfonikus zenekara tanyázik, és ha rázendítenek, leírhatatlan hangzásvilág tárul elénk, köszönöm Olaszország.
Öröm és boldogság ...

 
>> Szervizmex86 // Alfa 159 SW 2.4 JTDM Distinctive // 2013-12-04

Termékeny volt a mai nap.
3 óra munkával összeraktam a javított ülésfűtés párna miatt szétkapott ülést.
Most sikerült csak a párnát javítani, forrasztás nélkül lett, kábel betoldva a kritikus részen, erősebb is ott a kábel, reméljük bírni fogja a strapát.
még jön egy alapos tisztítás mert elég retkes lett a munka közben
egész jól össze tudtam rakni a kárpitot is, a régi gyűrűkkel próbáltam a kárpitot feltenni de a kábelkötegelő megfelelőbbnek bizonyult a feladatra.
szivacsot is javítottam a beülő részen már nem volt 100%-os, igaz nem profi módon, de bepótoltam a szivacsba.
teszt hamarosan az autóban is, kiszerelve működött a cucc

 
>> SzervizDanFather // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2013-12-03

A hidegebb idő beálltával én is észrevettem, hogy az első ajtók nyitógombja előszeretettel ragad be egy kicsit benyomáskor. Nem volt még az enyémnél olyan radikális a probléma, csak kicsit akadozott a folyamat, ezért úgy gondoltam, elébe megyek a dolgoknak.

Többek bejegyzése nyomán beszereztem egy pár tömítő O-gyűrűt (bármelyik hidraulika boltban kapható, belső átmérője 20 mm, anyagvastagság 2 mm).

Annak rendje és módja szerint szépen szétszereltem az ajtót, kivettem a zárat, és bár az eredeti gyűrű sem volt még elszakadva, azért kicseréltem újra, ha már arra jártam.:)
Továbbá a zárszerkezetet féktisztítóval megtisztogattam, majd a mozgó részeket kenőanyaggal megkentem (elvileg a WD40 is jó, de mégis ezt a speciális kenőanyagot ajánlom, amit olyan fém alkatrészekhez gyártanak, amik ki vannak téve vizes közegnek). Ugyanis a tömítések ellenére én nem tennék fel szemmel jól látható összeget arra, hogy oda nem is jut víz.:)
Kenés és visszaszerelés után gyönyörűen üzemel mindkét oldali nyomógomb, mintha csak újak lennének. Nagy az öröm, és gyakorlatilag ingyen volt...:)

További hozománya az ügynek, hogy az előző tulaj idején barbár módon visszarakott vezető oldali belső burkolatot szépen helyre raktam, valamint a házi barkács jellegű audió-kutyulmányt kicsit emberibb formába hoztam...azóta szól is...:D

>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2013-12-07

Ma végre sikerült kicserélni a két hátsó lengéscsillapítót.
Nem volt egyszerű a történet, mármint a beszerzési oldala. Ugyanis szintszabályzós és ráadásul sport futóműves a kicsike. S utángyártott nem létezik, s itthon aranyáron mérik a szervizek, s csak szervizen keresztül lehet beszerezni. Németországból sikerült beszerezni a komplett egységeket.
Beszerelést követően kb 5-6 centivel lett magasabb az autó hátsója.

 
>> Szervizflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2013-12-03

Na felkészültünk a hóra, vadi új Firestone Winterhawk 3 gumikkal.
Meg egy futóműállítás is volt, elég sokat kellett állítani, viszont most már nem mászik le az útról magától.
km óra 63133

 
>> SzervizSeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2013-12-03

Ma elhoztam a szervizből a kocsit.
Egyfelől remek, hogy a kocsi óramű pontossággal jár (képzavarral élve :D), másrészt olyan elképesztő menetdinamikai adottságokkal rendelkezik, hogy minden alkalommal rácsodálkozom. Itt két kézzel kell fogni a kormányt gyorsításkor. :)

Ami viszont elszomorít, hogy milyen állapotúak voltak az állítólag gyári, újra cserélt hirdotőkék, illetve tömítések. Elhozhattam volna mindent, de nem akartam, így csak az egyébként hibátlan vezérműtengelyeimet (már korábban cserélve lett) mentettem meg, ha valakinek kell, szóljon, ha nem, tartaléknak vagy nehezéknek mindig jó lesz :D

Mit is mondjak, egyik szemem sír, másik nevet. Előbbi nyilván a korábban hiába beleölt idő, energia és főként az ezt övező csalódottság miatt... Node, öröm és boldogság, most hogy egészséges a kocsi, tele is tankoltam, mert szinte üres volt, először megijedtem, hogy mennyire sok ment bele, mert mindig az 56-ba toltam teltankot az elmúlt ~másfél évben, annak meg ugye kisebb a tankja :)

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2013-12-02

Elmúlt a hétvége, lehetett menni az autóért. Kiderült, hogy az ékszíj nem úgy szakadt el, ahogy gondoltam, csak a szélén szakadt meg, aztán leugrott. Hogy pontosan miért, az végül nem derült ki, de szerencsére nem csinált kárt semmiben.
És ha már szervizben volt az autó, akkor bekerültek a prat002 autójából kiszerelt rugók is. Most magasabb lett az autó segge, a régi rugó már nagyon rossz állapotban volt, így most kicsit fura a látvány, pedig ez a gyári sportfutómű magassága. Szerencsére így már nem koppan akkorát az autó segge útegyenetlenségek, bukkanók esetén. Csak a látványt kell ismét megszoknom. :-)
És persze felkerültek a téli kerekek is, azt hiszem eléggé időszerű volt már...

>> SzervizRabert07 // Alfa 156 sedan // 2013-12-03

Már 1 hónapja megvan a kocsi, azóta kerestem a megfelelő szerelőt aki megfelelő árért de mégis hozzáértően szereli az alfákat . Sikerült ! most már megnyugodtam hogy minden kötelező ki van cserélve a kocsin , vezérlés(komplett szett) +olaj csere :) Most még nyugodtabban ülök bele.

 
>> AutóápolásRabert07 // Alfa 156 sedan // 2013-12-03

Amikor megpillantottam a kocsit természetesen azonnal szembetűnt hogy bizony az embléma cserére szorul , mégiscsak az alfa jel.... szerencsére hála SanyiJTD -nek hamar sikerült is beszerezni a cserés darabot. Kissé félve álltam neki bár kaptam elég jó leírást is Sanyitól hogyan kell csinálni . Viszont miután már a pajzsot is leszedtem agyon melegítettem de csak nem sikerült úgy ahogy, így egy alternatív módszert követtem. Jól felmelegítve és nagyon óvatosan de csak ragadós felületet sikerült leszedni . A régi ragasztás nyomait eltüntettem egypár óra alatt ( de-hát alapos munkához idő kell, és erre nem sajnálom az időt ) felragasztottam az ujjat és tökéletes :)

 
>> AutóápolásChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2013-12-03

Az idei télre még nem akartam venni téli gumikat, de még mindig olcsóbb mint a karosszériáztatás, szóval beruháztam egy garnitúrára. Apródon pepegino cartárs árult 15" lemezfelniket, gumival, és mivel 30km-es körzetben volt, így nem volt kérdés kitől vegyem. Nem mai gyártmány, de egy telet kibír, jövőre már csak 4db új gumit kell venni. Mivel elég jó áron adta, így nem mérlegeltem hogyan fog vele kinézni az autó. Jelentem: randa. Ennek a típusnak nem állnak jól az acélfelnik, még annak ellenére sem, hogy vásárlás után egyből kezelésbe vettem, és a kicsit rozsdás felniket felcsiszoltam, rozsdamaróztam, majd matt feketére lefújtam, így olyan mint az új. De télen amúgy se divatolunk. :)

Anyagiakat tekintve:

Felni, gumi: 20.000.-
Matt fekete spray 400ml: 1200.-